Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Наталя ХандусенкоГаряченьке
13 червня 2025, 11:05
2025-06-13
Google Cloud вийшла з ладу: це спричинило збій у роботі понад 50 сервісів. Компанія пояснила причину інциденту, який тривав 3 години
У четвер сталися серйозні перебої в роботі популярних онлайн-платформ через технічні проблеми, пов’язані з хмарними сервісами Google. Серед постраждалих Spotify, Discord, Snapchat, Character.ai, Discord, Cursorта інші.
У четвер сталися серйозні перебої в роботі популярних онлайн-платформ через технічні проблеми, пов’язані з хмарними сервісами Google. Серед постраждалих Spotify, Discord, Snapchat, Character.ai, Discord, Cursorта інші.
У четвер тисячі користувачів повідомили про збій у роботі багатьох різних додатків: Spotify, Discord, Snapchat, Character.AI, Cursor, Replit, які залежать від хмарних керованих сервісів та інфраструктури Google.
Серед постраждалих сервісів глобальна хмарна платформа Cloudflare, яка повідомила у себе на сайті, що збій тривав 2 години 28 хвилин і глобально вплинув на всіх клієнтів Cloudflare, які використовують відповідні сервіси.
«12 червня 2025 року Cloudflare зазнав значного збою в роботі, який вплинув на великий набір наших критично важливих сервісів, включаючи Workers KV, WARP, Access, Gateway, Images, Stream, Workers AI, Turnstile and Challenges, AutoRAG, Zaraz і частини Cloudflare Dashboard», — говориться у повідомленні.
Причиною цього став збій в базовій інфраструктурі зберігання даних, що використовується сервісом компанії Workers KV, який є критично важливим для багатьох продуктів Cloudflare і від якого залежить конфігурація, автентифікація та доставка ресурсів через постраждалі сервіси. Частина цієї інфраструктури підтримується стороннім хмарним провайдером Google Cloud, який сьогодні зазнав збою, що безпосередньо вплинуло на доступність сервісу KV.
«Це не було результатом атаки або іншої події, пов’язаної з безпекою. Жодних даних не було втрачено в результаті цього інциденту. Cloudflare Magic Transit і Magic WAN, DNS, кеш, проксі, WAF і пов’язані з ними служби не зазнали прямого впливу цього інциденту», — зазначила компанія, акції якої впали на 5% у четвер.
За даними Down Detector, користувачі повідомляли про проблеми на Discord, Google (Google Cloud, Gmail, Google Meet та інші), Spotify, Twitch, character.ai, Rocket league, Cloudflare, Etsy, гра Pokémon Trading, Snapchat, Anthropic, Shopify, Gemini, Ikea, Marvel, Vimeo, OpenAI та інші.
В Google повідомили, що інцидент спричинив проблеми для 13 хмарних сервісів компанії в США, Європі та Азії.
Що сталося — пояснення Google Cloud
Інцидент, який компанія відмітила як глобальний, розпочався о 10:49 за тихоокеанським часом і тривав три години.
«Згідно з нашим початковим аналізом, проблема виникла через недійсне автоматичне оновлення квоти в нашій системі управління API, яке було розповсюджене по всьому світу, що призвело до відхилення зовнішніх запитів до API. Для відновлення ми обійшли перевірку квот, що дозволило відновити роботу в більшості регіонів протягом 2 годин. Однак база даних політики квот в us-central1 стала перевантаженою, що призвело до набагато тривалішого відновлення в цьому регіоні. Кілька продуктів мали помірний залишковий вплив (наприклад, відставання) протягом години після усунення основної проблеми, і невелика кількість продуктів відновилася після цього. Google завершить повний звіт про інцидент у наступні дні, в якому буде наведено детальну першопричину», — пояснює компанія.
«Нам дуже шкода за наслідки цього збою/перебою в роботі сервісу для всіх наших користувачів та їхніх клієнтів. Найближчими днями ми опублікуємо повний звіт про інцидент з першопричиною, детальним графіком та дієвими заходами щодо усунення наслідків, які ми вживатимемо», — зазначає Google Cloud.
Збій у Google Cloud — чергове нагадування, що навіть найбільші й найтехнологічніші хмарні провайдери не застраховані від помилок, вважає СТО українського хмарного оператора GigaCloud Кирило Науменко.
«У цьому випадку причиною стало перевищення квот у підсистемі керування API, що призвело до масштабної недоступності сервісів у різних частинах світу. Така подія одразу впливає не лише на мільйони кінцевих користувачів, а й на бізнес, для якого навіть короткий простій означає реальні фінансові втрати. Це ще раз підтверджує: 100% безвідмовності не існує», — зазначив Науменко у коментарі для dev.ua.
На його думку, залежність від одного провайдера — це високий ризик.
«Бізнесу потрібно думати на кілька кроків уперед і впроваджувати стратегії стійкості: резервні середовища, гібридну або мультихмарну інфраструктуру, плани аварійного відновлення та рішення на кшталт Business Continuity. У GigaCloud ми чітко бачимо, як за останній рік попит на ці сервіси виріс — щонайменше на 25%. Це свідчить про зміну підходу: компанії більше не сподіваються, що „не станеться“, — вони готуються до того, що станеться точно, питання лише коли саме».