5 секретів Grow With You. Скільки коштує маркетплейс з обміну іграшками

У вересні 2021 року запустилась платформа Grow With You, за допомогою якої можна обмінюватися дитячими іграшками, оформлюючи підписку. Про це dev.ua писав тут. Засновниці проєкту, три українки: Ліза Бахарєва, Аліна Кізлевіч і Настя Сліпець посіли друге місце на конкурсі стартапів Climate Launchpad 2021, який просуває ідеї бізнесу, спрямованого на захист екології.

dev.ua поспілкувався з Лізою про те, як з’явився проєкт, і чого від стартапу у сфері сталого розвитку очікують його засновниці.

5 секретів Grow With You. Скільки коштує маркетплейс з обміну іграшками

У вересні 2021 року запустилась платформа Grow With You, за допомогою якої можна обмінюватися дитячими іграшками, оформлюючи підписку. Про це dev.ua писав тут. Засновниці проєкту, три українки: Ліза Бахарєва, Аліна Кізлевіч і Настя Сліпець посіли друге місце на конкурсі стартапів Climate Launchpad 2021, який просуває ідеї бізнесу, спрямованого на захист екології.

dev.ua поспілкувався з Лізою про те, як з’явився проєкт, і чого від стартапу у сфері сталого розвитку очікують його засновниці.

Подарунок для племінниці та team-match

На той момент ми вже рік займалися темою сталого бізнесу і, зокрема, проблемою перевиробництва товарів з коротким циклом використання.

Купуючи черговий подарунок для 4-річної племінниці, Аліна помітила скільки непотрібних дитячих товарів виробляється і накопичується. Поділилася цими спостереженнями з командою і, в процесі брейнстормінга, народилася ідея, яка б допомогла цю проблему вирішити. Для її валідації ми взяли участь в хакатоні екологічних проєктів у Ризі. З ідеєю сервісу підписки на дитячі речі ми зайняли в ньому перше місце.

Зараз в Grow With You Ліза Бахарєва займається комунікаціями, Аліна Кізлевіч — операційної частиною, а Настя Сліпець відповідальна за маркетинг.

Бекграунд у нас різний. Аліна з Настею познайомилися на магістратурі за спеціалізацією «право інтелектуальної власності» в КНУ. На той момент Аліна і Настя почали свої кар'єри в юридичній сфері, але завжди залишалися з амбіцією щось створювати. На останньому семестрі навчання виникла ідея проєкту, який би надихав український бізнес бути більш екологічним і інноваційним одночасно. Як наслідок, заснували громадську організацію 12 GOAL.

«Трохи пізніше до команди приєдналась я, в організації займаюсь зовнішніми комунікаціями та координацією окремих підпроєктів. До цього будувала комунікації в clean-tech стартапі та активно цікавилася темою стійкості в бізнесі», — розповідає Ліза Бахарєва. 

Тут і стався match!

Фото з презентації стартапу на конкурсі Climate Launchpad 2021

5 місяців до старту

В цілому розвитком проєкту ми займаємося п’ять місяців. Починали з ідеї підписки на дитячий одяг, зрозуміли мінуси цієї ідеї, зробили pivot і перемкнулися на іграшки. Цією ідеєю займаємося два місяці. Багато часу зайняла розробка сайту, запустили його в останні дні серпня. Першими клієнтами були люди, з якими ми проводили глибинні інтерв’ю, знайомі знайомих, також люди, які цікавилися нами з реклами в соцмережах.

Великою перевагою і драйвером для нас є резиденство в стартап-хабі Lift99, де завжди можемо знайти експертні поради та моральну підтримку.

У проєкті зараз три фаундери на фул-таймі. Також нам допомагає розробник на парт-таймі. З підрядників залучали графічних дизайнерів (через стартап наших друзів Awesomic). Вони розробили нам айдентику і дизайн сайту, який не залишає байдужими наших клієнтів.

Сайт, контент і соцмережі — все самі, як і належить в стартапі :) Також переважно самостійно здійснюємо відправлення. Найближчим часом нашими партнерами стане одна з найбільших служб доставки.

Фото з презентації стартапу на конкурсі Climate Launchpad 2021

Гроші та зв’язки

Початкові інвестиції в проект — $5 000 — це приз за виграш на хакатоні плюс власні вкладення.

Наразі до проєкту приєднався Head of product маркетплейса Prom.ua Микита Артемчук, як едвайзер та інвестор. Разом у нас великі міжнародні плани.

У трьох фаундерів рівні частки. Частку інвестора ми поки не розкриваємо.

В рамках громадської організації ми рік активно займалися темою стійкості та знали про такий масштабний конкурс, як Climate LaunchPad. Крім того, проводили серію інтерв’ю з українськими clean-tech стартапами, більшість з яких були його учасниками й рекомендували нам познайомитися з greencubator. Тому, як тільки побачили анонс, відразу подали заявку.

Курс на США

Уже відправляємо бокси в усі куточки України. Зараз є склад, який знаходиться поруч з хімчисткою, для зручної логістики. Є пару обмежень: ми не продаємо і не приймаємо багатокомпонентні іграшки (бо деталі мають властивість губитися) і м’які іграшки (через складнощі з дезінфекцією).

Америка наразі на етапі досліджень і тестів. Повноцінний вихід на цей ринок плануємо на 2022 рік. На ринку США ми працюватимемо через логістичних партнерів (ведемо переговори).

Цілющий ефект стартапа

В цілому в рік дитині купують до 30 іграшок з пластику (це близько 8 кг). При виробництві такої кількості пластику, викиди СО2 становлять близько 48 кг.

Наш сервіс замінює батькам покупку нових іграшок, і, відповідно, скорочує виробництво нових. Як результат, скорочуються викиди СО2.

Тобто ми ж скорочуємо СО2  приблизно удвічі, хоча і розуміємо, що не задовольняємо потребу в іграшках повністю. Батьки все одно здійснюють спонтанні покупки й подарунки до свят.

Важливо розуміти, що основа нашого сервісу — економіка спільного використання (sharing economy), яка дозволяє збільшити кількість циклів використання іграшок в 3-4 рази.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.

Читайте також

Українці придумали новий спінер і збирають на нього гроші на Kickstarter
Українці придумали новий спінер і збирають на нього гроші на Kickstarter
Українці придумали новий спінер і збирають на нього гроші на Kickstarter
Три українки вчать, як обмінюватися дитячими іграшками по підписці
Три українки вчать, як обмінюватися дитячими іграшками по підписці
Три українки вчать, як обмінюватися дитячими іграшками по підписці
Стартап Revenue Grid залучив $20 млн інвестицій
Стартап Revenue Grid залучив $20 млн інвестицій
Стартап Revenue Grid залучив $20 млн інвестицій
Онлайн-супермаркет Foodex24 запустився у Вінниці та вийшов в Європу
Онлайн-супермаркет Foodex24 запустився у Вінниці та вийшов в Європу
Онлайн-супермаркет Foodex24 запустився у Вінниці та вийшов в Європу