💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉

Європейські стартапи створили об'єднання, щоб зменшити залежність від пошукової системи Google

Два невеликі європейські пошукові стартапи створили об'єднання European Search Perspective, яке має на меті зменшити залежність від Google і Bing і надавати результати, краще пристосовані для їхніх компаній і смаків європейців.

Залишити коментар
Європейські стартапи створили об'єднання, щоб зменшити залежність від пошукової системи Google

Два невеликі європейські пошукові стартапи створили об'єднання European Search Perspective, яке має на меті зменшити залежність від Google і Bing і надавати результати, краще пристосовані для їхніх компаній і смаків європейців.

Генеральний директор берлінського пошукового  стартапу Ecosia Крістіан Кролл розповів, що хотів би, щоб його пошукова система, зокрема, при бронюванні квитків показувала більше варіантів поїздів, що менше шкодять навколишньому середовищу. Але оскільки результати пошуку ліцензовані у Google та Bing від Microsoft, Ecosia не може контролювати те, що показується на екрані, пише Wired.

Тому Ecosia оголосила про співпрацю зі схожим французьким стартапом Qwant для власної індексації інтернет-контенту. Їхнє спільне комерційне підприємство має назву European Search Perspective, і може дозволити невеликим компаніям і будь-яким іншим, які вирішать приєднатися, зменшити свою залежність від Google і Bing і надавати результати, краще пристосовані до місій їхніх компаній і смаків європейців.

«Ми могли б відкинути результати неетичних або нестійких компаній і підвищити рейтинг хороших компаній», — говорить Кролл в контексті турботи про навколишнє середовище, якого дотримується його компанія.

Втрата частини ліцензійних доходів не буде великим ударом для Microsoft або Google, які разом володіють близько 95% світової пошукової індустрії за межами Китаю. Однак дедалі більше компаній ставлять під питання їхнє лідерство. 

В липні OpenAI оголосила про вихід на ринок пошукових систем з новим продуктом SearchGPT. Це пошукова система на основі ШІ з доступом до інформації в Інтернеті в режимі реального часу, яка згодом інтегрується в ChatGPT. А в жовтні стало відомо, що компанія Perplexity, яка створює пошукову систему на основі штучного інтелекту, і прагне стати конкурентом Google, знову веде переговори про фінансування. Вона сподівається залучити від $500 млн до $1 млрд. Це може підняти оцінку Perplexity AI майже вдвічі, до $8–9 млрд. 

Зазначається, що European Search Perspective, або EUSP, буде розділена порівну між Ecosia і Qwant, причому Ecosia надаватиме гроші і дані, а Qwant — робочу силу. Технічна інфраструктура буде надана компанією OVHcloud, яка є співвласником Qwant. Ecosia займає близько 1% пошукового ринку у Франції та Німеччині й налічує близько 20 мільйонів користувачів по всьому світу, в той час, як Qwant повідомляє про 6 мільйонів користувачів.

Індексація інтернету — тобто ідентифікація всіх вебсайтів в Інтернеті та забезпечення можливості пошуку їхнього вмісту —  є неабияким завданням. А зробити кращу індексацію, ніж в Google, яка відточувала свій підхід та алгоритми протягом десятиліть, ще складніше.

Але Крістіан Кролл вважає, що технологічний прогрес зробив доступну індексацію більш можливою, а нові правила ЄС, що обмежують владу таких контролерів, як Google, роблять це завдання вартим уваги. За останні кілька років інші конкуренти Google створили власні індекси, в тому числі Brave і компанія Neeva, яка вже припинила існування.

Ecosia і Qwant очікують, що почнуть тестувати оновлені результати пошуку у Франції на початку наступного року, а в Німеччині — до кінця 2025 року. Серед досягнень Google в індексації — швидкість надання результатів. Кролл каже, що EUSP має на меті досягти конкурентної швидкості шляхом тестування та налаштування. «Користувацький досвід не буде скомпрометований», — обіцяє він.

Нагадаємо, що компанія Meta також створює пошукову систему, яка надаватиме згенеровані штучним інтелектом підсумки актуальних подій у чатботі Meta AI, який працює в Instagram і Facebook.

Раніше компанія з дослідження цифрового маркетингу спрогнозувала, що частка Google на ринку пошукової реклами в США може впасти нижче 50% наступного року вперше за більш ніж десятиліття. 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Meta працює над власною пошуковою системою на основі ШІ щоб зменшити свою залежність від Google і Microsoft
Meta працює над власною пошуковою системою на основі ШІ, щоб зменшити свою залежність від Google і Microsoft
По темi
Meta працює над власною пошуковою системою на основі ШІ, щоб зменшити свою залежність від Google і Microsoft
Пошуковик із ШІ Perplexity розпочинає новий раунд фінансування в якому хоче залучити до $1 млрд і підняти свою оцінку до $9 млрд
Пошуковик із ШІ Perplexity розпочинає новий раунд фінансування, в якому хоче залучити до $1 млрд і підняти свою оцінку до $9 млрд
По темi
Пошуковик із ШІ Perplexity розпочинає новий раунд фінансування, в якому хоче залучити до $1 млрд і підняти свою оцінку до $9 млрд
Частка Google на ринку пошукової реклами може впасти нижче 50% вперше за десять років через вплив ШІ
Частка Google на ринку пошукової реклами може впасти нижче 50% вперше за десять років через вплив ШІ
По темi
Частка Google на ринку пошукової реклами може впасти нижче 50% вперше за десять років через вплив ШІ
Читайте також
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Харківська художниця намалювала новий дудл для Google на День Незалежності України
Харківська художниця намалювала новий дудл для Google на День Незалежності України
Харківська художниця намалювала новий дудл для Google на День Незалежності України
Фахівців Google тепер годуватимуть роботи. Вони також уміють давати корисні (і не дуже) поради
Фахівців Google тепер годуватимуть роботи. Вони також уміють давати корисні (і не дуже) поради
Фахівців Google тепер годуватимуть роботи. Вони також уміють давати корисні (і не дуже) поради
Кінець епохи. Пошуковик Google більше не відповідатиме на безглузді запити
Кінець епохи. Пошуковик Google більше не відповідатиме на безглузді запити
Кінець епохи. Пошуковик Google більше не відповідатиме на безглузді запити

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.