💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉

Десять інновацій від «Нової пошти», які зроблять із неї український Amazon. Репортаж із серця R&D-компанії

У цьому році в R&D-центра «Нової пошти» з’явилася платформа Nova Tech. Це така платформа (студія), де компанія намагається залучити інноваційних партнерів, що допомагають їй зробити доставлення більш технологічним. 

Залишити коментар
Десять інновацій від «Нової пошти», які зроблять із неї український Amazon. Репортаж із серця R&D-компанії

У цьому році в R&D-центра «Нової пошти» з’явилася платформа Nova Tech. Це така платформа (студія), де компанія намагається залучити інноваційних партнерів, що допомагають їй зробити доставлення більш технологічним. 

Деякі з інновацій можна побачити та помацати вже зараз. У ТРЦ «Атмосфера», що на Столичному шосе, є спеціальна зона, де виставлені тестові зразки та наробки, які от-от побачить користувач у відділеннях і на вулицях українських міст.

То що інноваційного можна побачити у студії Nova Tech? Якщо у двох словах, то тут вже є доволі багато роботів, а також є менш гучні, але ж корисні речі, які покликані зробити процес взаємодії з «Новою поштою» більш зручним і швидким. 

Журналіст dev.ua побував у студії Nova Tech, поспілкувався з командою R&D і готовий розповісти (і показати) вам те, що побачив на власні очі.

Отже, ось вам топ-10 інновацій від «Нової пошти», які незабаром змінять світ доставки і, можливо, переплюнуть Amazon.

1. Поштові дрони

Як відомо, «Нова пошта» вже тестувала доставку дронами до війни. Це були як тестові польоти дронів з вертикальним зльотом безпосередньо з терміналів (Київ-Львів), так і зі взльотної смуги (на Харків). Після 24 лютого такі експерименти тимчасово припинилися. Але це не означає, що пошта не проробляє цей напрям на майбутнє.

У студії Nova Tech можна побачити один із перших прототипів безпілотного літального апарату для «Нової пошти». Його розробляли студенти Національного авіаційного університету. 

Цей дрон — робочий, пролетів 500 кілометрів. А перший політ відбувся ще у 2016 році. Розрахунок був на те, щоб доставляти вантажі подібними БПЛА з Києва до міст-мільйонників, розповідає Ярослав Мудрий, менеджер R&D-центру.

Зрозуміло, що йшлося про невелику вантажопідйомність — до 3 кілограмів.  Це могла бути швидка доставка документів, ліків.  

«Які в нас були плани? Ми літаємо, а потім разом спільно з законодавцями це фіксуємо, прописуємо й отримуємо легальний дозвіл на те, щоб доставляти безпілотно», — згадує Євген Хоменко, директор R&D центру.

Але ж почалася війна… 

Напрям на паузі. А відповідальний керівник цього відділу наразі в ЗСУ,  «але трішки в іншій доставці». 

У процесі розробки в пошти був ще формат квадрокоптера, який може піднімати до 50 кг і розвозити в межах міста (зліт і посадка в невеликих урбан-депо, які розташовані по місту).

«Концепт був такий: наприклад, ви в Києві на Лівому березі посилку відправляєте, цю посилку завантажують у цей квадрокоптер. Він піднімається, летить на правий берег. І там сідає в інше урбан-депо (мобільний сортувальний центр)», — каже Євген. А з цього депо посилка вже їде за адресою.

Погодьтеся, достатньо оригінальний спосіб об’їхати затори на мостах. Тобто якщо б війна не почалася, зараз вже через Дніпро літали б дрони з посилками. Але все ще попереду.

Техніка, яка це дозволяє робити є. Залишається відпрацювати технологію. 

2. Поштовий Kinect 

Пам’ятаєте Kinect від Microsoft? Технологія, яка дозволяє вам грати у гру, не натискаючи на клавіши приставки. 

Так от, «Нова пошта» також зараз тестує, як працюють подібні датчики та системи.

Біля входу у студію Nova Tech стоїть екран, де можна пограти в гру, коли ти працюєш у відділенні, але нічого не чіпаєш. Усе керується тільки рухами.

Ця гра створювалась, щоб навчити клієнта пакувати посилки самостійно. Вона допомагає краще зрозуміти, що саме та у якій послідовності потрібно робити, щоб посилки доїхали цілими та неушкодженими.

Пошта таким чином залучає відвідувачів допомогти відтестувати цю технологію, щоб потім… А от що буде потім, то ще те питання. Очевидно глобальна ідея — взаємодія без дотиків. Але це виглядає вже як найближче майбутнє, а не теперішній час. 

3. Підсвітка комірок 

У кожному відділенні «Нової пошти» є стелажі, де посилки чекають на своїх отримувачів. Коли людина приходить забирати посилку, він показує працівникові номер замовлення або сканується додаток зі штрих-кодом на смартфоні. І задача оператора — роздрукувати талончик з кодом посилки, відшукати ту саму комірку, де ця посилка зберігається. 

Звичайно, це займає деякий час. 

Тому пошта разом зі своїм партнерами Bitrek (виробник української електроніки) та UIS розробили рішення, як ці комірки підсвічувати.  Ви приходите, скануєте свій додаток і комірка відразу підсвічується. Колір світла за кожним працівником зміни закріплюється свій, щоб вони не плуталися. 

«Ми провели з керівником відділення тест,  як швидко він шукає посилку без підсвітки і з підсвіткою. І зрозуміли, що підсвітка прискорює його роботу на 36%. Тобто час пошуку посилки скоротиться на стільки», — підкреслює Євгеній.

4. Поштомат з обличчям

Кодова назва – Ер Ем Ес УІС. Схоже на французьку, але насправді — ні. 

РМС — це робоче місце самообслуговування.  УІС — це компанія, яка розробляла разом з «Новою поштою» цей девайс.  

«У нас є такий недолік. Ми дуже любимо абревіатури», — жартує Євген.

Це робот з піксельним екраном у якості обличчя, який може самостійно прийняти в клієнта посилку до 5 кілограмів.  Клієнт створює замовлення на відправку через інтернет (в мобільному додатку або на сайті), приходить до робота, законекчується з ним і відправляє посилку, не очікуючи, не підходячи до оператора чи ще до когось. 

Ще один такий тестовий зразок зараз стоїть в Moyo. 

Як пояснює Євген, команді розробки хочеться додати звичайним поштаматам елемент гейміфікації. «Він тобі посміхається, робить якусь анімашку.  Клієнту буде приємно з ним спілкуватися. Це експеримент з клієнтським досвідом відправки,  тому що в нас була гіпотеза,  що поштомат — це зручно, швидко, безконтактно, але він скучний, це просто металева шафа. І от для того, щоб додати якихось емоцій,  ми вирішили провести такий експеримент», — розповідає менеджер.

5. Роботизоване відділення «Робокс»

Якщо поштомат з обличчям працює тільки на приймання, то роботизоване відділення працює і на приймання, і на видачу. 

Алгоритм взаємодії схожий: Я створив накладну у мобільному додатку, підходжу до відділення, відкривається віконечко, я кладу туди посилку, посилка автоматично вимірюється та їде далі.

Робот розуміє, куди відправляти посилку, за допомогою сканування штрих-коду на посилці. 

У зворотній бік (доставка посилок) робот працює таким чином: кур'єр приїжджає до нього, заповнює посилками. А клієнт отримує повідомлення, що посилка у відділенні, приходить та отримує. 

Одразу виникає питання: Якщо щось там не спрацювало в цього робота, що тоді людині робити? 

Представник «Нової пошти» відповідає на нього наступним чином: «У нас є контактний центр, який дуже швидко реагує на будь-які запитання». Він додає, що тестуванння зараз для того і робляться, щоб посилка ніде не застрягла і все працювало чітко.

«Якщо ми кажемо про поштамати, у нас кожна комірка має відкритися в рамках тесту 10 тисяч разів. Без помилок», — підкреслює представник R&D.

У R&D мають надію, що через декілька місяців роботизоване відділення вже буде повністю інтегроване. І воно почне працювати у відділенні в ТРЦ «Атмосфера».

6. Примірочна із сюрпризом

На Nova Tech стоїть примірочна. На перший погляд вона доволі звичайна. Кабінка, скляні двері. Заходиш — переодягаєшся. 

Але скляні двері прозорі. Якось не дуже зручно. Тому «Нова пошта» тестує нову технологію, коли скло затоновується, коли людина закриває замок зсередини. 

Ось як це працює. Відео:

@dev.ua_ Бачили вже нові примірочні на Новій Пошті? 🔥 @Novaposhta ♬ original sound — Новини і Тренди IT індустрії

7. Musoshi — трьохколісна турецька машина

Це новий триколісний компактний електромобіль від турецького виробника, який буде тестувати «Нова пошта». 

«У нас вже є декілька транспортних засобів, які їздять „електрично“ по Києву і по інших містах. Тепер такий взяли спробувати», — підкреслює Євгеній.

Musoshi обійшовся компанії у 17 тисяч доларів!

І перша думка — якось це дуже багато! Але Євгеній запевняє, що подібні китайці стоять 30. 

@dev.ua_ #новапошта #devua #електромобіль ♬ I Am — Blunted Beatz

Musoshi їздить без підзарядки 120 кілометрів. Він — ідеальної квадратної форми, що теоретично дозволяє йому доставляти максимальну кількість посилок.

Зараз цей автомобіль буде передано у одне з міст на тестування. Це місто, де є вузькі вулиці, яке поки що не називається. Скоріш за все — Львів.

8. Складські роботи

В Америці, в компанії Amazon є окремий підрозділ, який називається Amazon Robotics, який опікується створенням складських роботів, щоб прискорити сортування відправлень.

А в Україні є стартап Deus Robotics та «Нова пошта». У студії Nova Tech можна побачити, як будуть працювати роботи-сортувальники посилок до 30 кг. 

«Ми їх тестуємо, ми перевіряємо.  І зараз хочемо впроваджувати вже першу партію на одному з терміналів», — розповідає Євген. 

Скоріш за все, вперше вони будуть відтестовані на терміналі адресного обслуговування в Дніпрі. Туди можуть поїхати перші 28 роботів такого зразка.  

«Ми плануємо, щоб повністю адресне обслуговування було роботизовано і використовувало саме такі пристрої», — додає представник «Нової пошти».

На терміналі для таких роботів буде з’являтися окрема зона, де вони будуть рухатися по спеціально заданій карті — роз'їжджаються між собою. Це альтернатива вже звичним нам автоматизованим лініям. 

До речі, «Нова пошта» вже впровадила з Deus Robotics проєкт по стелажним роботам. Це коли робот транспортує не окрему посилку, а одразу стелаж з посилками. 

Зараз 8 стелажних роботів (і незабаром додадуть ще чотири) працюють на складі під Києвом. Це пілот, який запустили декілька місяців тому.

9. Термінал замовлення, як у McDonald’s 

Ми вже звикли, що коли заходиш у Мак, не треба йти одразу до каси, як це робили наші діди. На це вже є спеціальний термінал замовлення. Це великий тач-екран, на якому ти можеш вибрати, що тобі сьогодні їсти — чи то Бігмак, чи то картоплю з сиром.

«Нова пошта» сконструювала щось подібно. У відділенні буде стояти термінал. Ти підходиш, скануєш штрих-код у додатку, термінал одразу тебе розпізнає, пише «Вітаю, Станіславе». Потім він видає інфу по посилці. 

Термінал самообслуговування

Все це зроблено для того, щоб клієнти могли швидко і зручно оформлювати відправлення самостійно. Тобто термінал створює експрес-накладну, роздруковує маркування, ти його клеїш на посилку, і не треба чекати в черзі, поки цю роботу зробить оператор. 

Словом, все теж саме, що й в Mcdonald’s. Тільки цього разу це «Нова пошта».

10. Коробка з інноваціями 

Кожна посилка починається з коробки. А коробка — це окремий майданчик для інновацій. 

«Будь-яка, майже будь-яка коробка „Нової пошти“, яку ви тримали в руках під час відправки, напевно, проходила через руки Ярослава (Мудрого), бо він її створював, розробляв», — розповідає про свого колегу Євген. 

Ярослав та Євгеній протестували нову коробку-холодильник. Це b2b рішення для відправки фреш-логістики та холодної логістики. Наприклад, сири. А зараз в Україні, як ви знаєте, розвелося багато виробників крафтових сирів. Що ж їм роботи, щоб їхній крафт під час транспортування не зіпсувався?

На це є відповідь у пошти. Ярослав та ко створили спеціальну коробку, яка продовж 26 годин будет тримати температуру товарів, які були попередньо охолоджені до 5 градусів. 

Коробка-холодильник

Раніше для виготовлення холодильників використовувався пенопласт. Але що з ним потім робити? Як утилізувати? Тому на зміну пенопласту прийшла картонка спеціальної форми зі спеціальними властивостями.

Чи може вам тепер бабуся відправити холодець, щоб він залишався холодним? На жаль, ні. Такі модні коробки пошта буде давати тільки b2b партнерам. Бо вони (та інші відправлення) прогнозовані. Компанія, умовно кажучи, не може гарантувати кожному клієнту з мас-маркету, що його холодне пиво дійде до друга холодним. Бо хто зна, з якою температурою він його приніс у відділення. А з бізнес-клієнтами в цю гру можна пограти. 

Не тільки коробки-холодильники є для b2b. Ярослав продемонстрував, як виглядає коробка для транспортування вина, яка не дозволяє пляшці розбитися. Пам’ятаєте, раніше пляшку доводилося обмотувати у папір чи ще щось, щоб вона точно доїхала до клієнта. Тепер цього робити не потрібно.

До речі!

А ще зараз компанія тестує продаж коробок із нанесенням тексту та зображень. Наприклад, лімітована серія коробок «Прокачай ППО». 10 грн з кожної компанія донатить на засоби зв’язку для ППО, тож купуючи таку, одночасно робиш корисне собі та приємне — захисникам неба. Але це тільки початок: у майбутньому пошта планує продавати партнерам розміщення їхньої реклами на коробках. 

Фінал

В R&D відділі «Нової пошти» працює 12 фахівців — інноваційних менеджерів.  Також є окрема команда — IT R&D, це ще 8 осіб. Бюджет R&D центру «Нової пошти» на рік — $1 млн. 

Той рік бюджет був обрізаний через початок війни. А зараз «Нова пошта» розвиває інновації далі. Основний акцент — на зацікавленості партнерів. 

Як підмітив Ярослав Мудрий (той, котрий з «Нової пошти»), якщо раніше з технологічними підрядниками працювали за схемою: «ось вам ТЗ», то тепер компанія прагне розвивати інновації з партнером на рівних. 

Читайте також
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Зараз, щоб отримати чи відправити посилку навіть не потрібно йти до відділення служби доставки, чекати довгі черги та витрачати купу часу. Це можна зробити за допомогою поштоматів — автоматичних теміналів, які розташовані у місцях активних переміщень людей, магазинах, супермаркетах та навіть в житлових будинках.  dev.ua зібрав інформацію про термінали різних сервісів доставки, де вони знаходяться, чим відрізняються, як скористатись поштоматом та які особливості вони мають. (оновлений текст від 17 листопада 2021 року)
«Нова пошта» хоче робити роботів для ДСНС: навіщо це потрібно
«Нова пошта» хоче робити роботів для ДСНС: навіщо це потрібно
«Нова пошта» хоче робити роботів для ДСНС: навіщо це потрібно
«Нова Пошта» до кінця року вийде на ринок Польщі, а далі розширюватиметься в ЄС
«Нова Пошта» до кінця року вийде на ринок Польщі, а далі розширюватиметься в ЄС
«Нова Пошта» до кінця року вийде на ринок Польщі, а далі розширюватиметься в ЄС
У «Нової пошти» з'явилася можливість надсилання посилок через поштомати
У «Нової пошти» з'явилася можливість надсилання посилок через поштомати
У «Нової пошти» з'явилася можливість надсилання посилок через поштомати

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.