🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Наталя ХандусенкоВійна
10 січня 2024, 15:39
2024-01-10
Підприємці міста Рені об'єдналися, щоб захисти дунайські порти від ворожих «Шахедів»
Після того, як улітку 2023 року росія вийшла із «зернової угоди», інфраструктура дунайських портів перебуває під атакою російських ракет і дронів, зокрема міста Рені. Двоє місцевих бізнесменів вирішили посилити протиповітряну оборону міста й об'єднали навколо своєї ініціативи 11 місцевих підприємців.
Група підприємців із міста Рені обʼєдналася для захисту своїх бізнесів. Ініціаторами ідеї виступили власники місцевих компаній «Вікінг Альянс» Максим Максимов і «Теус» Дмитро Казанін, до яких приєднались ще 11 бізнесменів. Вони зібрали $500 000, придбали 11 автівок, більша частина вже оснащена всім необхідним для збиття дронів «Шахед». Саме ними рф найчастіше атакує регіон. Усі мобільні групи передані військовим і використовуються.
«Ми працюємо в Рені, і для нас було важливо зробити хоч щось для захисту людей», — розповів Казанін для Forbes. Партнери розділили обовʼязки.
Максимов опитав військових, що їм потрібно для збиття «Шахедів», проаналізував рішення, які вже є в Україні, заручився підтримкою волонтерів з Одеси, які займаються доставленням необхідних для ППО елементів. З міркувань безпеки він не розкриває, у чому полягає «конкурентна» перевага. Каже лише, що мінімальний набір — автівка, тепловізори, планшети та лазерні цілепокажчики.
Казанін займався пошуком автівок, для цього обʼїздив усю Болгарію. «Нам потрібні були машини в нормальному стані, щоб вони могли виконувати бойові завдання», — каже він. Автомобілі вишукував через знайомих і приватні оголошення на болгарських сайтах. Він знайшов 60 машин, але в придатному для користування стані виявилося тільки 11. Середня вартість однієї автівки — €15 000.
Мобільні групи мали захищати територію від Орловки до Рені, це майже 30 км за прямою. «Зробленого недостатньо, — каже Казанін. — Нам потрібно приблизно 32 оснащених авто, щоб перекрити повністю наш регіон».
Бізнесмени розраховували, що згодом «інвесторів» побільшає. Але навіть серед 11 залучених бізнесменів є ті, у кого поменшало ентузіазму, і вже не всі донатять на нові автівки й техніку.
«Ми запропонували великим компаніям, але бажання підтримати нас у них не виникло, — каже Казанін. Наприклад, до ініціативи не захотіла приєднатися агрокомпанія Kernel, що вклала $10 млн у будівництво в порту Рені перевантажувального термінала.