Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
HOT від «Стас IT-глаз» — відео про міграцію айтішників

Команда з Києва створює аналог Steam із безоплатними іграми, аудиторія TikTok на її боці. Історія стартапу Playmanity

Playmanity — це дуже амбітна ігрова платформа. Вона буде працювати як Steam або Epic Games Store, але всі ігри в ній будуть безоплатними. Замість грошей гравців будуть просити лише дивитися рекламу — і все, ніяких додаткових коштів не потрібно. А ігри обіцяють рівня Cyberpunk 2077 і Grand Theft Auto V.

Ми поспілкувалися із засновником Playmanity Максом Водоп’яновим, щоби з’ясувати, як народився та розвивається цей ігровий стартап.

Залишити коментар
Команда з Києва створює аналог Steam із безоплатними іграми, аудиторія TikTok на її боці. Історія стартапу Playmanity

Playmanity — це дуже амбітна ігрова платформа. Вона буде працювати як Steam або Epic Games Store, але всі ігри в ній будуть безоплатними. Замість грошей гравців будуть просити лише дивитися рекламу — і все, ніяких додаткових коштів не потрібно. А ігри обіцяють рівня Cyberpunk 2077 і Grand Theft Auto V.

Ми поспілкувалися із засновником Playmanity Максом Водоп’яновим, щоби з’ясувати, як народився та розвивається цей ігровий стартап.

Зміст

Про команду Playmanity

Я сам, як і вся команда Playmanity, з Києва. З кожним із команди я познайомився за різних обставин. Наприклад, із нашим програмістом Іваном ми познайомилися ще на шкільних змаганнях. Потім на якийсь час наші шляхи розійшлися, але коли я почав шукати програміста для Playmanity, він із радістю погодився працювати разом.

Інтерфейс Playmanity

Ще одного програміста, Андрія, я знайшов через друга, а третього, Василя, — узагалі через ігровий форум. На ньому я написав, що ми займаємося створенням ігрової платформи на кшталт Steam. Цього виявилося досить, щоби зацікавити людину, він і зараз досі працює з нами.

Сумарно в команді в нас зараз чотири людини. А весь дизайн Playmanity створила моя сестра. Проте зараз вона над проєктом більше не працює. Я відповідаю за всі адміністративні та маркетингові завдання, також я корегую роботу команди. Інші три програмісти разом розробляють нашу платформу. 

Для мене це перший серйозний стартап, але і до цього я намагався якось реалізувати себе в ігровій індустрії. Наприклад, спочатку створив канал на YouTube про Minecraft, а потім почав стрімити Counter-Strike: Global Offensive на Twitch. Але все кидав, тому що якоїсь користі або вигоди в цьому не бачив. А за професією я режисер монтажу, ним зараз на роботі й працюю.

Про появу ідеї

Хоча це і буде здаватися стереотипом, але ідея Playmanity явилася мені у сні.

Це все було два роки тому. Я тоді просто думав, що ж таке можна зробити цікаве та круте, дуже багато цим роздумам ресурсів приділяв. Тому мозг, напевно, урешті-решт і народив ідею.

І це враховуючи, що сам сон був не дуже явним. Я побачив лише щось фіолетове та пов’язане з іграми. І на основі цього вирішив робити ігрову платформу. Спочатку я розмислював над усім самостійно, потім розповів сестрі — а там все і почалося. 

Інтерфейс Playmanity

Чесно кажучи, спочатку ми все робили неправильно. В ідеалі і дизайнери, і програмісти повинні були почати працювати водночас. Але спочатку ми створили лише голий дизайн, а вже потім узялися за програмну частину.

Про відгуки людей

Багато людей прямо навигадували собі, що в нас із самого початку буде все й одразу. Тобто й ігор багато буде, і сама платформа реалізована ідеально. 

Тут є і трохи нашої провини, бо перше публічне тестування ми назвали «закритий мінібета-тест». Але всі почули лише «бета-тест», тому гадали, що майже все готово, а потім питали, чому на платформі так мало всього. Насправді то був лише перший альфа-тест, тому нічого несподіваного в цьому сенсі не трапилося.

Інтерфейс Playmanity

Коли проходило тестування, я сидів з усіма тестерами в Discord, щоб особисто почути та побачити їхні емоції. І всі казали, що їм прикольно, але попереду ще вдосталь роботи. Бо гра на тестуванні була лише одна, а додаткових функцій ще не так багато.

Але наша аудиторія розуміє, що нам ще працювати і працювати. Тому просто подякувала за демонстрацію прогресу. Виносити вердикт люди будуть уже після релізу повноцінної версії.

І це круто, бо з ком’юніті нам дуже пощастило, воно дуже круте. Ці люди з розуміння, повагою та добром ставляться до нас і наших ідей. Таке ставлення зігріває душу та стимулює працювати далі.

Зараз у нас уже є сайт, там можна завантажити одну гру. Але цим ми лише бажали показати, що активна робота в нас йде. Це не обман, не порожня реклама в TikTok. Тому зараз нам потрібен час, а далі вже буде більше ігор, можливостей і всього іншого.

Платформа буде працювати так само, як і Steam. Усі функції користувачам будуть доступні через сайт. А застосунок на ПК потрібен буде лише для завантаження ігор.

Як Playmanity зайшла людям у TikTok

З самого початку в нас був великий план, як саме просувати платформу Playmanity. Найголовніше для нас — ці зібрати аудиторію для Kickstarter, щоб почати краудфандингову кампанію. Бо гроші нам потрібні для всього у Playmanity, особливо — для закупівлі реклами.

Спочатку я писав про платформу на різноманітних форумах. Наприклад, прямо у Steam. Я намагався охопити всі найпопулярніші місця, де спілкуються геймери. 

Але коли я розповідав про свою ідеї, то там усі казали, що вона повне лайно. «Навіщо мені грати безплатно у якось гру та дивитися рекламу? Я ненавиджу рекламу, а придбати собі гру я здатен, я не жебрак», — ось подібні відгуки я чув постійно.

Звісно ж, спочатку це дуже вдарило по моральному стану. Почало здаватися, що ідея Playmanity нікому не потрібна. Але потім я задав собі питання: можливо, справа не в ідеї, а в аудиторії? Бо форумами користуються більш старі люди. Сам я на форумах ніколи нічого не писав. І це нормально для хлопця, якому 19 років, а мені саме стільки.

Тоді я зрозумів, що треба спробувати охопити більш молоду аудиторію. Бо саме в якихось школярів або студентів не може бути коштів, щоби придбати собі якусь гру. І можливість пограти в улюбленні проєкти безоплатно їм точно знадобиться.

Але я не знав, де знайти подібну аудиторию. Тому спочатку я написав про свою ідею на Discord-сервері якогось популярного Minecraft-ютубера, чиє ім’я я зараз навіть не пам’ятаю. Там її прийняли тепло, хоча і зовсім не повірили. Але в цілому це не допомогло, аудиторії в нас майже не було. 

Паралельно я розмовляв із різними розробниками відеоігор. Ті ставили однакові питання про те, як сама буде працювати платформа з технічної сторони. Щоби трохи полегшити собі життя, я записав відео, де все пояснив стосовно Playmanity.

Тоді ж я вирішив залити цей відос ще й у TikTok. Просто чому б ні? Я ще тоді був у досить сумному настрої, бо люди в нас не особливо вірили, що відчутно вплинуло на загальний стан. Тому обрав досить сумну пісню для ТikТоk, а додатково виразив у ньому свої почуття.

ТikТоk описував не лише платформу Playmanity, але й її головну ціль — дозволити усім людям грати в круті ігри безкоштовно, однак з рекламою. Я залив цей тікток на ніч і пішов спати.

Коли я подивився статистику зранку, то виявилося, що він залетів у рекомендації. На ньому тоді було п’ять тисяч переглядів, а кількість підписників сягнула п’ятиста, що не дуже багато в цілому. Але головне, що людям нарешті масово сподобалася наша ідея.

Інтерфейс Playmanity

Люди почали постійно підписуватися, лайкати, ставити питання. А найголовніше, що майже всі цікавилися, коли Playmanity вийде. І тоді для мене стало зрозуміло, що ідея працює, вона цікава людям. Це стало потужним стимулом для подальшої праці.

Деякі люди навіть почали пропонувати свою допомогу з платформою. Наприклад, інді-геймдевелопери запропонували нам свої ігри. Також нам бажали допомогти з рекламою, програмним кодом, дизайном — майже усім. Але тоді навіть проста підписка для нас була важливим актом допомоги, тож ми до цього всіх і закликали.

Наступні тіктоки також почали регулярно потрапляти у рекомендації. Зараз у нас вже 40 тисяч підписників та декілька сотень тисяч переглядів. TikTok став нашої основною платформою для просування Playmanity.

Як саме працює Playmanity

Для користувачів усе буде максимально просто. Ви просто заходите на платформу, обираєте собі гру, завантажуєте і запускаєте безкоштовно. На початку вам покажуть рекламу, також реклама буде на loading-екранах. Все одно під час них нічого не коїться.

Нам важливо показувати рекламу лише там, де це не буде дратувати гравців. Тому під час геймплею її точно не буде. Я сам геймер, тому усе розумію. Тому що, наприклад, якщо б я грав у Detroit Become Human, а там під час важливого вибору мене відволікли б рекламою, це мені точно не сподобалося б.

Зараз ми активно працюємо над плагіном, який дозволить реалізувати усі рекламні моменти. Саме він і буде основою нашої платформи. Цей плагін ми адаптуємо під усі ігрові рушії, щоб розробники могли зручно їм користуватися та самостійно налаштовувати, коли показувати рекламу. Для нас це одна з найголовніших цілей зараз: зробити плагін якомога зручнішим для розробників. 

Стосовно реклами: ми бажаємо самостійно обирати, кого рекламувати. Для нас важливо зробити всю рекламу family friendly. 

Тобто ніяких казино, ставок та усього подібного у нас не буде. Хоча ми вже й знаємо, що вони платять десь у десять разів більше, ніж «звичайні» компанії. 

У цьому плані ми ще й обов’язки рекламного агентства на себе візьмемо. 

На які кошти розробляється Playmanity

Зараз усе це розробляється на власні кошти, без інвесторів. Тому нам дуже важливо запуститися на Kickstarter. Kickstarter — це по факту наш фінансовий план, після якого все піде вже на зовсім іншому рівні. 

Ми максимально не хочемо залучати інвесторів до проєкту.

Особисто в мене є поганий досвід праці з ними в іншому проєкті. Тоді я побачив, що коли людина з грошима починає лізти в чужу справу, то контент одразу стає гірше. 

Якщо ми і будемо шукати інвесторів, то до процесу поставимося максимально відповідально. Але центральна ідея зараз — зробити усе самостійно. Гадаю, з поточним потужним ком’юніті, яке у всьому нас підтримує, ми можемо це зробити.

До цього моменту ми на Playmanity витратили дуже мало грошей, майже нічого. Головний наш ресурс зараз — це час. А активне інвестування грошей у проєкт піде далі.  

Я взагалі вважаю, що історії типу «ми зробили усе за три місяці» — це трохи маячня. Бо одна лише ідея може формуватися десь півроку. Тому ми не квапимося та ставимо якість стартапу на перше місце.

До яких ігрових студій вже зверталися у Playmanity

Ми регулярно пишемо великим ігровим студіям і розробникам на кшталт Rockstar. На жалі, особисто нам вони не відповідають.

Але ось цікава річ. Наше ком’юніті також активно пише різноманітним студіям, щоб дізнатися, чи будуть їх ігри на Playmanity.

Одному користувачу відповіли про Playmanity в CD Projekt RED. І там пообіцяли, що надішлють нам повістку в суд. Бо ми у своїх Kickstarter-матеріалах дуже багато контенту використовуємо з The Witcher 3: Wild Hunt. 

Тут не проблема все вирішити, достатньо просто зробити нотаток про авторські права та стадію концепту. Але важливий той факт, що великі студії вже чули про нас. Тобто нам потрібно лише зростати далі — і вони зацікавляться нами вже більш активно. 

Як на розроблення вплинула війна в Україні

Коли почалося вторгнення, ми щоденно цікавилися, як там усі з команди. І тут особливо цікаво, що кожного разу лунало запитання: «А ми продовжуємо розробляти платформу?». Тобто ніхто навіть не подумав залишити ідею через війну. У нас навіть з’явився додатковий стимул, бо ми бажали вистояти навіть у таких обставинах.

Чесно кажучи, усі ці обставини війни допомогли нам у рекламній кампанії. Бо коли люди чули, що ми розробляємо Playmanity в Україні під час війни, то були в захваті.

Можливо, рівень підтримки був би іншим у мирних обставинах, цього ми знати не можемо. Але зараз ми використовуємо будь-які можливості, щоб наша платформа розвивалася та зростала.

Які у Playmanity поточні плани 

Найголовніше зараз — розробити гарний сервіс для розробників ігор, щоб їхня робота з Playmanity була дуже легкою. Бо саме від них залежить, як буде працювати наш плагін в іграх.

А також, звісно ж, нам треба додати до Playmanity максимально велику кількість ігор. Бо заради ігор все це створювалося. На повноцінному релізі ми плануємо мати хоча би 1000 проєктів.

Цілі Playmanity на Kickstarter

Додатково нам потрібно вирішити юридичні нюанси з платформою. Бо, наприклад, деякі розробники віддадуть нам свої ігри лише після того, як ми оформимо всі офіційні папери. Але це не проблема, у команді з подібним працювали раніше, тож це просто питання часу.

Повноцінний реліз Playmanity ми плануємо провести десь у грудні 2022 року. Але все залежить від успіхів Kickstarter-кампанії та темпів подальшого розроблення.

«Ще дитиною я зрозумів яка це класна професія програміст». Розробник харківського офісу Intetics – цирковий акробат. Ось його поради тим хто хоче займатися під куполом
«Ще дитиною я зрозумів, яка це класна професія програміст». Розробник харківського офісу Intetics — цирковий акробат. Ось його поради тим, хто хоче займатися під куполом
По темi
«Ще дитиною я зрозумів, яка це класна професія програміст». Розробник харківського офісу Intetics — цирковий акробат. Ось його поради тим, хто хоче займатися під куполом
Штучний інтелект навчився реставрувати старі фотографії перетворюючи їх на якісні зображення: відео
Штучний інтелект навчився реставрувати старі фотографії, перетворюючи їх на якісні зображення: відео
По темi
Штучний інтелект навчився реставрувати старі фотографії, перетворюючи їх на якісні зображення: відео
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів але така собі гра
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів, але така собі гра
По темi
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів, але така собі гра
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Як працюють нейронки, що створюють зображення та що вони вміють.

Читайте і гадайте, чи не вб’ють нейромережі мистецтво.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Літній розпродаж у PS Store — добірка приємних знижок на ігри для PlayStation
Літній розпродаж у PS Store — добірка приємних знижок на ігри для PlayStation
Літній розпродаж у PS Store — добірка приємних знижок на ігри для PlayStation
У PS Store прямо зараз проходить великий літній розпродаж, на якому знижки отримали різні ігри. І це чудова можливість поповнити свою бібліотеку PlayStation 4 та PlayStation 5 цікавими проєктами на будь-який смак. Зібрали для вас найпримітніші знижки. Усі вони будуть актуальними до 18 серпня.
Розробник з Австралії створив інтерактивну гру-виставку на основі зображень від нейромереж
Розробник з Австралії створив інтерактивну гру-виставку на основі зображень від нейромереж
Розробник з Австралії створив інтерактивну гру-виставку на основі зображень від нейромереж
У що грати в серпні 2022 року — календар нових ігор
У що грати в серпні 2022 року — календар нових ігор
У що грати в серпні 2022 року — календар нових ігор
Літній ігровий застій усе ще триває, але потроху добігає кінця. Уже у вересні розробники почнуть активно постачати аудиторії відеоігри на будь-який смак майже безупинно. Але до цього потрібно трохи перетерпіти серпень, у якому, втім, також знайдуться деякі цікаві новинки. Розповідаємо про найцікавіші та найпримітніші нові ігри серпня 2022 року.
Популярний ютубер по Diablo Immortal хоче відсудити в розробників $100 000. Його місяць не пускають в один із режимів
Популярний ютубер по Diablo Immortal хоче відсудити в розробників $100 000. Його місяць не пускають в один із режимів
Популярний ютубер по Diablo Immortal хоче відсудити в розробників $100 000. Його місяць не пускають в один із режимів

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.