Payoneer опитала понад 2300 українських підприємців про те, як війна вплинула на їхній бізнес. Ось результати
Платіжна платформа Payoneer опитала понад 2300 українських малих і середніх бізнесів (МСБ) у різних галузях, включно з ІТ, виробництвом, освітою, сільським господарством та іншими, щоб визначити їхні стан і перспективи в Україні після року повномасштабної війни. Попри істотні перешкоди, 30% українських підприємств прагнуть зростання, а 36% планують найняти більше персоналу цьогоріч.
Український бізнес поступово повертається додому. Так, у 69% підприємств наразі весь персонал перебуває в Україні, попри війну, а 25% мають лише частину персоналу за кордоном.
Компанії адаптувалися до нової реальності й увійшли в більш стабільний ритм роботи. Це дало змогу планувати діяльність на рік уперед, на відміну від початку війни, коли багато підприємств не могли будувати плани довше, ніж на два-три тижні. Так, цьогоріч 56% бізнесів планують зберегти свої поточні позиції на ринку. Водночас 30% із них прагнуть розвиватися та масштабуватися.
Окрім цього, деякі компанії прагнуть запроваджувати інновації та диверсифікувати товари та послуги (4%), досліджувати нові ринки (2%) та укладати партнерства (8%) задля руху вперед. Ці плани на майбутнє також відображаються на кількості підприємств, які планують найняти більше співробітників у 2023 році. Результати опитування свідчать, що 36% із них планують розширювати свої команди, попри серйозні труднощі в управлінні бізнесом під час війни.
Значна кількість українського МСБ (56%) стверджує, що йому не вистачає власних ресурсів для досягнення своїх бізнес-цілей. Проте 44% підприємств вважають, що здатні досягти їх без підтримки ззовні. Ця цифра дає можливість припустити, що велика частина українського бізнесу є достатньо винахідливою, щоб досягти своїх цілей самостійно.
Цей натяк на сильну незалежність ще більше посилюється, якщо поглянути на тих, хто знає про міжнародні або державні програми підтримки (23%), але досі переважно не звертався до них по допомогу (81%).