😍 Спробуй Новий Trustee Plus на дотик - твій криптогаманець і платіжна картка тут 👉
Наталя ХандусенкоСтартап
6 березня 2025, 12:26
2025-03-06
Українці запустили застосунок Ricky Food, який допоможе економити понад 50% на їжі, а бізнесам – зменшувати харчові відходи. З якими фічами стартап складе конкуренцію «таємним боксам» від monobank?
Український розробник Руслан Нарижний два роки працював над створенням застосунку Ricky Food, через який можна замовляти продукти зі знижкою, рятуючи їх від утилізації. У процесі релізу свого стартапу, вартість якого може складати $100 000, команда дізнається про нову ініціативу monobank — «Таємні бокси». Розповідаємо історію Ricky Food, якому доведеться конкурувати з mono. Спойлер: застосунок може запропонувати своїм користувачам багато корисного окрім боксів.
Український розробник Руслан Нарижний два роки працював над створенням застосунку Ricky Food, через який можна замовляти продукти зі знижкою, рятуючи їх від утилізації. У процесі релізу свого стартапу, вартість якого може складати $100 000, команда дізнається про нову ініціативу monobank — «Таємні бокси». Розповідаємо історію Ricky Food, якому доведеться конкурувати з mono. Спойлер: застосунок може запропонувати своїм користувачам багато корисного окрім боксів.
Як з’явилася ідея Ricky Food
Ідея Ricky Food народилася весною 2022 року. Засновник стартапу Руслан Нарижний перебуваючи в Європі, активно користувався застосунком Too Good To Go і був у захваті від можливості купувати продукти зі значними знижками (70–90%), рятуючи їх від утилізації. Це надихнуло його створити аналогічний сервіс для України, який допомагав би людям економити, а бізнесам — зменшувати харчові відходи. У травні 2022 року Руслан почав працювати над розробкою.
Засновник Ricky Food Руслан Наржний
Руслан Нарижний — Full Stack розробник з 11 річним досвідом у створенні програмних рішень та налаштуванні серверної інфраструктури. До Ricky Food він працював над різними технологічними проєктами. Окрім цього, Руслан володіє досвідом у Cloud Engineering та самостійно займається налаштуванням серверної інфраструктури, включаючи роботу з хмарними сервісами. Для Ricky Food розробник використовував React Native (Front) та Node JS (Back).
Хто зараз в команді стартапу
Команда Ricky Food складається з п’яти осіб. Окрім Руслана, Лана Сапіжук — співзасновниця, яка займається розвитком проєкту в Україні та підключенням бізнесів. Також парт-тайм працюють FrontEnd розробник, який допомагає з мобільним застосунком і адмінпанеллю, SMM-спеціаліст та фрилансер-дизайнер.
З часом до команди доєднався Захар Кочерга, який став співзасновником стартапу. Він має 4 роки досвіду роботи в Glovo та Bolt як менеджер з розвитку, а також 6 років у власних бізнес-проєктах у сфері HoReCa.
Як працює Ricky Food
Ricky Food — це платформа, що дозволяє бізнесам продавати надлишкові продукти за зниженими цінами, а користувачам — вигідно купувати їжу з понад 50% знижки. Застосунок надає можливість замовляти «магічні торбинки» — набори товарів, які залишилися в магазинах, кафе чи ресторанах і можуть бути продані зі значними знижками.
Важливо зазначити, що вміст магічної торбинки завжди є сюрпризом — клієнти заздалегідь не знають, що саме буде всередині, оскільки магазин додає туди лише ті продукти, які у нього залишилися.
Магічні бокси поділяються на чотири основні категорії:
м’ясо — різні види м’ясної продукції;
овочі та фрукти — сезонні та збережені продукти;
випічка — хлібобулочні вироби та кондитерська продукція;
різні товари — бакалія, снеки тощо.
Також окремо можуть бути квіткові бокси, що дозволяє квітковим магазинам приєднатися до сервісу та продавати квіти зі знижкою через застосунок.
У розділі «бокси на доставку» клієнт зможе бачити конкретний перелік товарів перед покупкою. Це можуть бути, наприклад, коробки з крупами, макаронами, солодощами та іншими товарами тривалого зберігання.
Для кого застосунок
Ricky Food орієнтований на дві основні групи користувачів, це споживачі та бізнес.
Перша група — це люди, які хочуть економити на продуктах і підтримувати ідею боротьби з харчовими відходами:
великі сім’ї, які шукають вигідні пропозиції на продукти;
молодь і студенти, які обирають економний стиль життя;
люди, які свідомо ставляться до екології та підтримують сталі ініціативи.
До другої групи входять бізнеси-партнери — це магазини, кафе, ресторани, готелі, які хочуть зменшити втрати через непродану продукцію:
продуктові магазини та супермаркети;
пекарні, кафе та ресторани;
квіткові магазини, які можуть продавати букети зі знижкою;
готелі, які можуть пропонувати залишкові продукти зі сніданків або шведських столів через сервіс зі знижкою.
Інтеграція з Ricky Food має певні переваги для магазинів, кафе та ресторанів. Клієнти, які приходять забирати магічну торбинку, часто здійснюють додаткові покупки на місці, що може приносити бізнесу додатковий дохід. Така модель вже успішно працює в Європі, де відвідувачі, забираючи замовлення, паралельно роблять покупки.
«Крім того, Ricky Food допомагає залучати нових клієнтів. Користувачі можуть знайти у застосунку нові для себе заклади, спробувати їхню продукцію та оцінити атмосферу. Відвідавши магазин, кафе чи ресторан вперше, вони можуть повернутися знову, що сприяє збільшенню постійної клієнтської бази. Таким чином, Ricky Food стає ефективним інструментом залучення нових клієнтів та підвищення впізнаваності бізнесу», — говорять у стартапі.
У соцмережах українці почали проявляти інтерес ще до запуску застосунку
Активна присутність Ricky Food у соціальних мережах, зокрема в Instagram, LinkedIn та Threads, сприяє швидкому зростанню інтересу до застосунку.
«У LinkedIn пости, пов’язані з Ricky Food, отримують значний відгук, що стимулює людей завантажувати застосунок і реєструватися в системі. Деякі користувачі навіть намагаються придбати товари, не дочитавши, що всі позиції поки що знаходяться у тестовому режимі. Деякі впевнені, що сервіс уже працює в продакшені, та рекомендують його друзям. Це свідчить про високу зацікавленість аудиторії та потенціал для масштабного запуску», — говорить співзасновниця Лана Сапіжук.
Фінанси та монетизація
Розробка Ricky Food здійснювалася виключно за власні кошти засновника. Інвестиції та гранти не залучалися — всі витрати, включаючи маркетинг, аналіз ринку та консультації, покривалися особистими ресурсами команди.
Монетизація сервісу буде здійснюватися через комісію з транзакцій або плату за використання платформи бізнесами.
Ricky Food активно шукає інвесторів для подальшого розвитку та масштабування сервісу.
«Ми відкриті до співпраці з тими, хто поділяє нашу місію боротьби з харчовими відходами та прагне підтримати інноваційний бізнес в Україні», — зазначає Лана Сапіжук.
Якщо бізнес хоче приєднатися і стати партнером, можна заповнити анкету на сайті стартапу.
Конкуренція
На міжнародному ринку подібні сервіси вже існують, зокрема Too Good To Go та Foodsy. В Україні Ricky Food є першим застосунком у сфері боротьби з харчовими відходами та продажу надлишкової продукції, а також адаптованим до місцевих реалій.
Днями платформа для закладів харчування Expirenza від розробників monobank запустила пілотний проєкт «Таємні бокси» — набори з їжею за спеціальними цінами.
Як зазначає стартап Ricky Food, їхній застосунок розроблявся повністю під це рішення протягом двох років співзасновником Русланом Нарижним.
Чим відрізняється Ricky Food від проєкту monobank пояснює Лана Сапіжук: «Різниця в тому, що в моно просто фіча для таємних боксів у не спеціалізованому під це застосунку. Наш застосунок розроблений саме для цього з анімаціями, зручним флоу бронювання, і гейміфікацією, де Єнот Ricky Food рятує їжу від даремної втрати — і також збирається статистика, скільки ми врятували їжі. Також у нас є магічні торбинки сюрприз — це аналог таємних боксів у моно, і окремо бокси — це перелік уцінених товарів на доставку, і це не лише десерти, це будуть каші, консерви, макарони, майонези та інші різні продукти».
Про плани
Ricky Food зараз доступний в App Store. Через тиждень застосунок з’явиться в Google Play.
Наразі підключення партнерів можливе в ручному режимі, оскільки ведеться активна розробка адмінпанелі для бізнесів. У майбутньому партнери зможуть самостійно керувати магічними торбинками та бачити список замовлень у своїй адмінці.
Команда Ricky Food перебуває на етапі підписання договору з Varus і веде переговори з іншими бізнесами щодо інтеграції в застосунок.
«Основний наступний крок — розвиток функції доставки боксів із товарами тривалого зберігання, а також масштабування сервісу на всю Україну. У довгостроковій перспективі Ricky Food прагне підключити якомога більше магазинів, ресторанів і кафе, створивши в Україні ефективну платформу для боротьби з харчовими відходами», — сказали у стартапі.
«Замовити бокси — це як ловити квитки в „Укрзалізниці“. Квитки у театр Франка — та сама історія». Чому за «Таємні бокси» від Expirenza та mono так активно змагаються користувачі, і які є альтернативи?
Перейшла у App store. Чи вірно я розумію, що це лише для власників девайсів Apple? Якщо ж так, то хіба студенти та люди з багатодітних сімей мають таку техніку?)
Як дипломна робота студента хороша ініціатива.
Але розробник на те й розробник що ні чорта не розуміє в бізнесі українських супермаркетів які вдавляться щоб щось по знижці продати, їм ліпше утилізувати, щоб ціна не падала.
Чи це додаток щоб за гроші купувати недоїмки з ресторанів?
Перейшла у App store. Чи вірно я розумію, що це лише для власників девайсів Apple? Якщо ж так, то хіба студенти та люди з багатодітних сімей мають таку техніку?)
Як дипломна робота студента хороша ініціатива.
Але розробник на те й розробник що ні чорта не розуміє в бізнесі українських супермаркетів які вдавляться щоб щось по знижці продати, їм ліпше утилізувати, щоб ціна не падала.
Чи це додаток щоб за гроші купувати недоїмки з ресторанів?