Ринок «джунів» у 2023 році: як швидше працевлаштуватись у нетехнічному IT
Останній рік був досить складним для багатьох людей: втрата роботи, вимушено покинуті домівки, переїзд в інші регіони та навіть країни.
Останній рік був досить складним для багатьох людей: втрата роботи, вимушено покинуті домівки, переїзд в інші регіони та навіть країни.
Деякі спеціалісти ухвалили рішення перекваліфікуватись в IT та опанувати діджитал-професії, адже це дає змогу працювати віддалено та зменшує ризики втратити роботу, наприклад, через переїзд. Тож ринок наповнився світчерами, і майже всі вони — у статусі junior-спеціалістів.
І це — одна з головних причин, чому в Choice31 (частина Netpeak Group) відкрили Центр працевлаштування: допомогти тим, хто опанував нову професію, знайти роботу.
Та далеко не всі компанії охоче беруть новачків, адже їх адаптація потребує ресурсів, а IT-ринок переживає свої трансформації. Тож згідно з дослідженням Dou.ua, впродовж 2022 року половина з 40 опитаних ІТ-компаній не планувала наймати джунів (як на технічні, так і на нетехнічні посади).
Зараз же ситуація покращується: згідно з даними на Djinni, ще рік тому частка пропозицій кандидатам без досвіду становила лише 1,4%. Зараз — уже 5%. У червні 2023 року рекрутери створили на Djinni — 9,4 тисячі нових вакансій. Це на 8,5% менше, ніж у травні, але є нюанс: нових вакансій для кандидатів без досвіду стало більше. Вони стабільно зростають останні пів року, і з грудня їх кількість збільшилася майже вдвічі, з 283 до 550. Це зростання стосується здебільшого нетехнічних категорій. Найбільше нових вакансій без вимог до досвіду у червні створили для маркетологів (16%), Sales (7%) i Lead Generation (5%). При цьому статистика показує, що на кінець першої половини 2023 року вакансій для новачків без досвіду стало більше. У червні 38% нових пропозицій було саме для початківців у категорії нетехнічного ІТ.
Тож для світчингу в діджитал зараз дещо кращі умови. Ми вирішили розібратись, у чому ж основні труднощі в пошуку роботи у наших студентів та зробити так, щоб пошук роботи максимально успішним.
Ми проаналізували, як працевлаштовуються наші студенти, щоб простежити, де саме виникають ускладнення. Та полагодити код, щоб все працювало краще. Те, що ми побачили, нам не сподобалось: лише 37% дипломників звертаються за допомогою з оформленням резюме. З них — лиш 61% починають надсилати резюме роботодавцям. Та майже половина полишають спроби вже після 2 перших відмов чи 10 відісланих резюме. А даремно, адже якраз за рогом після ще кількох спроб на кандидата могла чекати робота мрії.
Ми зібрали основні моменти, які допомогли нам покращити результати працевлаштування та вивести їх на інший рівень. Зараз ми щотижня отримуємо відгуки від студентів, які знайшли саме ту бажану роботу, заради якої наважились на перекваліфікацію. Крім того, зараз і самі роботодавці звертаються до нас, щоб ми рекомендували їм своїх студентів. Ось що ми покращували:
Навчатись слід актуальному та потрібному на ринку. Проаналізуйте вакансії, потрібні знання та навички, заробітні плати за цими напрямами. Власне, саме цим ми й займаємося перед запуском будь-якого курсу: аналізуємо попит на діджитал-професії. Ми ж вихідці з Netpeak Group, тому в нас є така класна можливість: бачити ситуацію зсередини, комунікувати з колегами з інших компаній. Ми розуміємо попит на потенціальних кандидатів, чи потрібно ринку новачки в якійсь конкретній ніші. Ми буквально йдемо в IT-компанії та збираємо дані про позиції, розпитуємо, які саме скіли необхідні та створюємо курси за реальними картами знань тих чи інших позицій. Так ми впевнюємось, що випускник завжди матиме релевантні запитам ринку знання та навички.
Мотивація — головна рушійна сила. Насправді це не про той тривіальний «вогник в очах». Це про те, чи розуміє кожен із студентів, чим саме він буде займатись, чи подобається це йому. Адже фінансова мотивація з часом перестає працювати та надалі ти лишаєшся сам на сам із щоденною робочою рутиною. Тож для всіх, хто прагне освоїти нову професію, ми проводимо безплатні кар’єрні консультації. Нам важливо, щоб студент вибрав саме «свій» шлях та не розвернувся напівдорозі до мрії.
Крім того, на екваторі кожного курсу розпочинається підготовка до працевлаштування. Тож коли студенти чітко розуміють свої цілі та завчасно готуються до старту пошуку, навчання проходить ефективніше.
За нашими підрахунками, середній термін від випуску до отримання оферу у наших студентів становить 44 дні. Для позитивного результату потрібно відіслати резюме на щонайменше 50 різних вакансій. Але гарні новини: 96% з тих, хто системно працює над пошуком роботи — успішно працевлаштовуються.
Крім того, багато студентів не наважуються шукати нову роботу через страх перед співбесідами. Ми ж вважаємо, що не слід нервувати та боятись. Сприймайте це як перевірку на метч: чи підходите ви, чи роботодавець підходить вам.
Ми проводимо пробні співбесіди та випускники мають змогу потренуватись, продумати відповіді на будь-які питання та побудувати стратегію своєї успішної співбесіди. Тож слід системно тренувати м’яз працевлаштування, цей скіл лишиться з вами і надалі та рівень стресу через зміну роботи точно буде меншим.
Це ваші ліпші друзі насправді. Ми завжди намагаємось отримати зворотний зв’язок про наших студентів. Тож коли отримуємо обґрунтований фідбек — це скарб. Ми вносимо зміни до програми, враховуємо зауваження та ефективніше тренуємо випускників на пробних співбесідах. Це дуже економить час та сили студента, адже не завжди кандидати отримують пояснення з причиною відмови. Тож шлях до отримання оферу може стати схожим на колекціонування грабель. Та опрацьовуючи негативний зворотний зв’язок, можна значно покращити свої майбутні результати.
Наразі у нас напрацьована мережа партнерів по працевлаштуванню. Це компанії та ресурси з пошуку роботи, які готові працевлаштувати як в Україні, так і за кордоном. Зараз активно працюємо з Ізраїлем, адже є досить великий попит на працевлаштування наших випускників на цьому ринку. Розвиваємо партнерства в Європі та прагнемо, щоб всі студенти знаходили роботу мрії незалежно від географічної локації. Також тримаємо зв’язок з країнами, де представлені компанії Netpeak Group. На нашій дошці вакансій завжди є актуальні пропозиції від компаній-партнерів, тож пошук роботи стає більш цільовим та це значно збільшує шанси успішного найму.
Це основні моменти, які допомогли покращити ситуацію з працевлаштуванням випускників Choice31. Та звісно — не єдині, адже ми у постійному розвитку. Та ось ще один лайфхак: постійно розвиватись та бути гнучкими. Світ надто швидко змінюється, щоб стояти на місці. Тож розвиток, постійне навчання та вміння швидко адаптуватись — ключові скіли сучасності. Головне — активна позиція та бажання змінити життя на краще. Саме коли прагнеш та дієш — можливості знаходяться.