ШІ в пошуковику Google знижує трафік новинних сайтів
Використання Google AI для пошуку і зведень новин спричиняє суттєве падіння трафіку на сайтах новинних видавництв, що загрожує їхньому фінансовому становищу та якості журналістики.
Використання Google AI для пошуку і зведень новин спричиняє суттєве падіння трафіку на сайтах новинних видавництв, що загрожує їхньому фінансовому становищу та якості журналістики.
Використання Google AI для пошуку і зведень новин спричиняє суттєве падіння трафіку на сайтах новинних видавництв, що загрожує їхньому фінансовому становищу та якості журналістики.
За даними Wall Street Journal, нові ШІ-функції Google, зокрема AI Overviews і чатботи, дедалі більше замінюють звичний пошук із переходами на сайти новин. Тепер користувачі можуть отримувати відповіді на свої запити безпосередньо від чатботів, які часто формують відповіді на основі контенту новинних сайтів, часто без згоди або належного посилання на джерело. Це різко скорочує відвідуваність новинних платформ.
Google запустила AI Overviews минулого року як інструмент підсумовування результатів пошуку, що вже вплинув на трафік на сайтах, які надають інформацію про подорожі, здоров’я та огляди товарів. Нові функції, як AI Mode, що є відповіддю Google на ChatGPT, надають відповіді в розмовному стилі з меншою кількістю зовнішніх посилань, що ще більше посилює проблему.
За даними Similarweb, доля органічного пошукового трафіку на сайти The New York Times впала до 36,5% у квітні 2025 року проти 44% три роки тому. Інші великі видавці, такі як The Atlantic і The Washington Post, уже відзначають необхідність швидких змін у бізнес-моделях, щоб адаптуватися до нових викликів.
Деякі видання почали укладати угоди з компаніями, які спеціалізуються на штучному інтелекті. Наприклад, The New York Times підписала контракт з Amazon на ліцензування контенту для навчання ШІ-платформ, а The Atlantic співпрацює з OpenAI. Стартап Perplexity планує ділитися доходами від реклами з видавцями, коли їхній контент використовується в чатботах.
Попри на критику з боку медіа, Google стверджує, що їхні ШІ-функції збільшують загальний трафік пошукової системи, хоча це не завжди означає користь для новинних платформ. Зниження переходів ставить під загрозу економічну стійкість медіа та збереження якісної журналістики, що вимагає пошуку нових шляхів монетизації й взаємодії з ШІ-технологіями.
Раніше ми писали про баг в системі AI Overviews. Інструмент, що повинен забезпечувати користувачів відповідями від ШІ, кілька днів поспіль видавав хибну інформацію. Він називав 2024 поточним роком. Компанія визнала помилку й уже усунула її.