Provizio виграв 600 000 грн від Ноосфери. Що це за стартап?

Український стартап Provizio — який проводить сканінг ока людини — зайняв 2 місце в конкурсі інженерних стартапів Vernadsky Challenge. Команда Павла Ткаченка отримала грант в розмірі 600 000 грн від інвестиційного фонду Ноосфера Макса Полякова. Ми поспілувалися з головою компанії про те, чому він займається медичним стартапом та як планує розвивати його далі.

Provizio виграв 600 000 грн від Ноосфери. Що це за стартап?

Український стартап Provizio — який проводить сканінг ока людини — зайняв 2 місце в конкурсі інженерних стартапів Vernadsky Challenge. Команда Павла Ткаченка отримала грант в розмірі 600 000 грн від інвестиційного фонду Ноосфера Макса Полякова. Ми поспілувалися з головою компанії про те, чому він займається медичним стартапом та як планує розвивати його далі.

Хто власник Provizio та що це за стартап?

Харків’янин Павло Ткаченко — засновник стартапу Provizio. За спеціальністю він провізор, але сам себе називає підприємцем. Нещодавно чоловік отримав PhD за спеціальністю «фармацевтична хімія». В офтальмологічній сфері Павло 8 років.

«Багато спілкувався по роботі з лікарями і з пацієнтами. Тоді ж зрозумів, які проблеми є в цій сфері», — розповів підприємець для dev.ua.

На думку Павла, головний виклик в офтальмології сьогодні — це те, що пацієнти не можуть проводити вимірювання очного тиску в домашніх умовах.

Зараз така процедура проводиться лише лікарем, і лише 1 раз на півроку, каже Ткаченко. Підприємець вважає, що це дуже великий період. 

Фото — Facebook Павла Ткаченка

«Якщо порівняти це з серцевими захворюваннями, коли пацієнту потрібно вимірювати артеріальний тиск, то такі пацієнти можуть робити це щодня. А у пацієнтів з глаукомою такої можливості поки що немає», — розмірковує винахідник.

Павло перейшов з медичної сфери до IT. А саме — до розробки програмного забезпечення. Саме тоді у нього з’явилася ідея вирішити проблему виміру тиска ока «шляхом діджиталізації».

Що вже вдалося зробити?

Павло займається розвитком Provizio з 2018 року. Він каже, що його компанія зараз знаходиться на етапі «майже MVP».

Сьогодні в команді 6 учасників: 5 з них — технічні інженери. Шостий — сам Павло — відповідає за маркетинг, продажі та медичну складову.

До виграшу гранту на 600 000 грн, підприємець вкладав виключно власні кошти. За 3 роки — це близько $15 000, каже стартапер.

Фото — Facebook Noosphere

«Сьогодні у нас є тонометр — пристрій для вимірювання внутрішнього тиску ока. Але ми продовжуємо калібрування, щоб зробити його максимально приближеним до стаціонарних приладів», — розповів Ткаченко.

Зараз різниця в точності між приладом Павла і апаратурою в лікарні складає приблизно 10% на користь останньої.

Хардчастина має совтдоповнення. Це 2 додатки. Один — для лікаря, інший — для пацієнта. Якщо пацієнт має суттєві відхилиння після вимірювання тиску, то лікар в додатку отримує про це негайне повідомлення.

Медики вимірюють тиск ока пацієнта двічі на день — зранку і ввечері, тому що між цими періодами є коливання. Таку саму стратегію використання приладу пропонує і Павло. 

Бізнес-модель

Існує сам прилад. Але до нього є одноразові, стерильні зонди. Це насадки на «бінокль» пристрою. За них потрібно платити окремо.

Ціна одного зонду — $1. Якщо вимірювати тиск один раз на день, то за місяць виходить $30. Якщо двічі — то $60.

Точної ціни за сам прилад Павло поки що не має. Хоча каже, що вона зараз  приблизно складає $1500. Додатки для пацієнтів і лікарів — безкоштовні.

Фото — Facebook Павла Ткаченка

Ткаченко вже спілкувався з лікарнями.

«Оскільки це клінічний прилад, то ми не можемо його промотувати до проходження сертифікації», — каже винахідник.

Павло додає, що клінічні прилади не промотуються напряму пацієнту. Це може робити лише лікар. Наприклад, пацієнт приходить і йому діагностують глаукому. І лише тоді медик, знаючи про прилад Provizio, може рекомендувати хворому його купити.

Стартап буде напряму взаємодіяти з лікарем. Команда медичних працівників збирається рекламувати девайс медикам, додав Павло.

Про плани на майбутнє

Ткаченко вважає, що з точки зору бізнесу, український ринок — дуже маленький. 

«Я сам багато років працював на ньому. І знаю, які схеми лікування використовують медики», — стверджує винахідник.

До того ж, пацієнти з глаукомою — це зазвичай люди похилого віку. Вони мають низьку пенсію, каже Павло.

Фото — Facebook Noosphere

Однак підприємець бачить позитив в тому, що Україна рухається в бік страхової медицини. Коли система буде повністю впроваджена — стане можливим працювати на внутрішньому ринку.

Тоді витрати країни на догляд за пацієнтами з глаукомою будуть в грошах більшими, ніж ціна пристрою Provizio, пояснив Ткаченко.

Тому сьогодні підприємець зосереджений на інших ринках.

«Наші ключові ринки — це США, Західна та Центральна Європа і Японія», — підсумував Павло.

В найближчих планах — подання заявки на грант «Горизонт Європа». Там винахідник бачить великі можливості, аби отримати кошти для організації виробництва, проведення клінічних випробувань і початку процесу сертифіції — в Україні, Європі та Сполучених Штатах.


dev.ua проводить аукціон: унікальна можливість отримати найкраще рекламне місце в шапці нового медіапроєкту.

Не втрать шанс стати частиною класної медіаісторії!

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.