💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉

Термінали заблокували кошти кореспондентів. Що сталось і як це можна виправити?

Деякі термінали самообслуговування великих мереж блокують особисті картки користувачів і внесені кошти при проведенні операції поповнення карток за номером на суму понад 5000 грн. Заблоковані гроші можна повернути лише через 30 днів, виконавши певні умови.

Залишити коментар
Термінали заблокували кошти кореспондентів. Що сталось і як це можна виправити?

Деякі термінали самообслуговування великих мереж блокують особисті картки користувачів і внесені кошти при проведенні операції поповнення карток за номером на суму понад 5000 грн. Заблоковані гроші можна повернути лише через 30 днів, виконавши певні умови.

Що сталось

Поповнюючи картки через термінали самообслуговування, як пише «Бізнес Цензор», кореспондент поповнював ПриватБанк через власний термінал та monobank через Сіті24 та EasyPay, які є партнерами monobank комісії за операції. Операції робили за авторизацією за номером телефону без фізичної ідентифікації картки через NFC на терміналі.

На карту ПриватБанку два платежі по 5000 грн пройшли через термінал банку без проблем. На карту monobank пройшло два платежі по 5000 грн через два різні термінали — Сіті24 та EasyPay. Третій платіж у 5000 грн, який був відправлений через Сіті24 на карту monobank, було заблоковано. Кошти лишилися «замороженими» в терміналі.

Пояснення банків

На сайті city24.ua в розділі «Статус платежу» користувач отримав розʼяснення, що платіж було заблоковано як підозрілу транзакцію, яка, на думку фінмоніторингу мережі, могла використовуватися для легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом. 

На сайті EasyPay такого розділу немає, але дізнатися про статус платежу можна в боті EasyPay Support.

Скрін «Бізнес Цензор»

Що каже закон про методи поповнення

У квітні 2020 року вступив у дію закон про протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та розповсюдженню зброї масового знищення.

На законодавчому рівні максимальна сума разового поповнення банківських карток через термінали самообслуговування без ідентифікації клієнта знизилася з 15 000 грн до 5000 грн на добу. А з 1 серпня 2023 року в Україні заборонили вносити готівку через термінали без авторизації в межах другого етапу боротьби з тіньовим оборотом грошей.

Згідно з нормами, встановленими постановами правління Нацбанку № 90 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» та № 89 «Про внесення Змін до Інструкції про порядок організації касової роботи банками та проведення платіжних операцій надавачами платіжних послуг в Україні», для поповнення картки готівкою через термінал самообслуговування потрібно ввести номер мобільного телефону, на який прийде код підтвердження (або підтвердити операцію у додатку банку, чи назвати чотири останні цифри з номера, який подзвонить користувачу).

Такі обмеження були введені для зменшення використання карткових рахунків громадян для оптимізації податків.

Що кажуть фінустанови про ліміти

На сайтах фінустанов ПриватБанку та monobank не має конкретної інформації про ліміти поповнень немає. 

До серпня 2023 року у monobank розповідали, що може бути чотири трансакції на добу у City24 і стільки ж — в EasyPay. Після постанов Нацбанку негласний добовий ліміт у мережах терміналів становив 15 000 грн.

«Раніше було більше трансакцій на добу, але с жовтня це змінилося», — прокоментували ситуацію в службі підтримки monobank. І додали, що це не рішення банку, а обмеження, яке стосується платіжних терміналів. Нагляд за платіжними системами здійснює НБУ.

Як повернути кошти

Щоб розблокувати гроші, які зависли у терміналі кореспондент «Бізнес Цензор» направив фінансовому моніторингу платіжної мережі цілий пакет документів на адресу [email protected] із зазначенням теми листа «Документи для фінансового моніторингу»:

  1. Фото усіх сторінок паспорта (у повному розвороті);
  2. ІПН;
  3. Квитанцію;
  4. Паспорту громадянина України для виїзду за кордон.

Усі копії документів повинні бути підписані від руки.

На кожній сторінці копії відповідного документа зазначається:

«Копія вірна (пропис словами), ПІБ клієнта та проставляється особистий підпис клієнта». Обов’язково зазначається номер квитанції».

На гарячій лінії Сіті24 обіцяли, що фінансовий моніторинг буде здійснено впродовж 30 робочих днів, і кошти зарахують на банківську картку кореспондента «БізнесЦензор».

Схоже, що з метою боротьби з обігом неоподаткованих доходів, НБУ негласно попросив мережі підсилити процес верифікації користувача. Відповідно, поповнюючи свій рахунок на більш як 5000 грн без фізичного сканування картки, є ризик, що ваші кошти будуть заблоковані. 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.