💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Олександр КузьменкоСтартап
11 жовтня 2023, 13:49
2023-10-11
Український айтівець, який зробив веб-аналог Photoshop, заробляє понад $1 млн на рік. Як йому це вдалося
Українець Іван Куцкір, який створив безплатний веб-сервіс Photopea, що дуже нагадує Photoshop, заробляє понад $1 млн на рік. Над проєктом він працює лише один і витрачає на його підтримку близько $700 на рік.
Про це у своєму X (Twitter) написав Тібо Луї-Лукас, автор стартапів Tweet Hunter й Taplio, який часто ділиться історіями про IT-індустрію. На його профіль в X підписані майже 100 000 фоловерів.
За його словами, Photopea має таку статистику:
13 мільйонів відвідувань щомісяця;
1,5 мільйона годин щомісяця;
$100 тис. щомісячного доходу від реклами
500 тис. користувачів щодня.
Як з’явився стартап Photopea
Іван Куцкір народився в 1990 році в Україні, але з 2001 року проживає в Чехії. Ідея Photopea з’явилася у 2009 році, коли він ще був студентом факультету комп’ютерних наук.
Свій проєкт він почав через дві основні незручності, які мав Photoshop:
Його не можна було купити одноразово, бо це було дуже дорого. А за підписку доводилося сплачувати близько $20 доларів на місяць.
Photoshop вимагав значних обчислювальних потужностей, що робило його непрактичним для використання на повільних комп’ютерах.
Крім того, він не мав того ж функціоналу у веб-браузерах, який надавала десктопна версія.
У 2012 році у нього виникла ідея створити веб-сайт, який би дозволив користувачам відкривати файли Photoshop у браузері без встановленого Photoshop Так виник проєкт Photopea.
Як розвивався проєкт
Для початку Іван хотів відобразити список шарів і дозволити користувачеві приховувати/відкривати деякі з них. Він створив простий веб-інструмент, який дозволяв відкривати файли .psd у браузері та завантажувати всі шари окремо.
Наступного року він додав такі функції, як створення, видалення та збереження шарів. Він хотів, щоб його робота допомагала іншим людям відразу, і продовжував додавати нові функції. Після тисяч годин роботи Photopea нарешті перетворився на повноцінний редактор.
З 2012 по 2016 рік в Івана Куцкіра не було плану монетизації Photopea. Після закінчення університету він заробив на ньому лише $29 000.
Але він не хотів залишати роботу над Photopea, бо вона мала великий потенціал. Тож Іван продовжив навчання в аспірантурі та роботу над Photopea.
Як Photopea стала популярною
Коли Photopea стала його постійною справою, він потребував користувачів для своїх продуктів, але гроші не були для нього головною метою. Для нього головне було насолоджуватися тим, що він робив.
Щоб продати свій продукт, Іван почав коментувати альтернативи Photoshop. Він писав на Reddit, Hacker News та інших форумах. Але його матеріали позначали як саморекламу.
Айтівець намагався звернутися до ютуберів за відгуками, але більшість його проігнорували. Дехто просив у нього грошей, але у нього їх не було.
Паралельно за цей час йому вдалося:
Вирішити понад 400 проблем користувачів.
Створити бібліотеки з відкритим вихідним кодом.
Перетворити Photopea на повноцінний редактор зображень.
Його клієнтська підтримка була настільки хорошою, що 80% користувачів приєдналися до GitHub лише для того, щоб запитувати нові функції.
Іван Куцкір не мав ні маркетингової освіти, ні коштів для просування Photopea, тому йому довелося впроваджувати інновації. Щоразу, коли він додавав нові функції, він публікував блог про те, як ними користуватися.
Photopea отримувала хороші відгуки, і її база користувачів швидко розширювалася. «Снігова куля» наростала і нарешті покотилася сама - ті ж ютубери, які раніше не хотіли дивитися його додаток, почали створювати навчальні відео для Photopea, щоб отримати тисячі переглядів.
У жовтні 2018 року Photopea досягла історичного максимуму в 1,5 мільйона відвідувань. Іван скористався цим досягненням і зробив свою першу AMA-сесію (спілкування з користувачами) на Reddit. Вона стала вірусною, отримавши понад 50 тис. вподобань і 2,2 тис. коментарів.
Через 9 місяців його трафік подвоївся до 3 мільйонів відвідувань, і він зробив ще одну AMA на Reddit, яка знову стала популярною. У 2021 році Іван вирішив провести ще одну AMA на Hacker News. Вона теж була успішною.
Проведення AMA та соціальні мережі стали його маркетинговими інструментами. Але справжній успіх він здобув завдяки тому, що поділився своїм досвідом.
Photopea — це веб-сервіс, повністю побудований на Javascript. Його щомісячні витрати складають $50 за хостинг і $16 за домен, що коштує лише близько $700 на рік, для підтримки бізнесу, який приносить мільйони.
Він говорить, що Photopea вдалося досягти успіху не маючи платної маркетингової кампанії завдяки AMA-сесіям та «сарафанному маркетингу» спільноти.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.