Мертві душі Helsi 🔥

Волонтери з Івано-Франківська збирають дрони-камікадзе для фронту. Чому для них закупівля китайських запчастин перетворюється на полювання

Команда «Порт Франківськ» збирає для фронту дрони-камікадзе. Волонтери роблять це власноруч з китайських запчастин, що значно зменшує собівартість «пташки» — близько $400.

Залишити коментар
Волонтери з Івано-Франківська збирають дрони-камікадзе для фронту. Чому для них закупівля китайських запчастин перетворюється на полювання

Команда «Порт Франківськ» збирає для фронту дрони-камікадзе. Волонтери роблять це власноруч з китайських запчастин, що значно зменшує собівартість «пташки» — близько $400.

Досвіду в складанні дронів ні в кого з членів команди не було. Компоненти для першої партії закупили за власні кошти  та кошти меценатів, а запустити процес збирання допоміг програміст Володимир Кабан. 

Про свою ініціативу не афішували до моменту успішного випробування 20 прототипів, пише «Економічна правда». У травні, коли виготовлені пристрої передали на фронт та протестували їх в умовах боїв, фонд оголосив про збір коштів на більшу партію — 70 бойових FPV-дронів та сімох ретрансляторів сигналу.

Деталі для дронів волонтери купують переважно за гроші меценатів, які оплачують великі партії замовлень від військових — понад 50 штук. Серед них — власники ІТ-компаній, місцеві забудовники та підприємці.

«У нас не зовсім виробництво, це збирання. Тут нема жодного елемента технологічної інновативності. Ми замовляємо всі модулі з Китаю, а зібрати дрон після нетривалого навчання може навіть десятикласник», — пояснює співзасновник фонду «Порт Франківськ» Роман Капій.

Технічні характеристики 

— Дрон може нести до 1,5 кг вибухівки.

— Літає на відстані до 8 км без ретранслятора.

— З корисною вагою дрон розвиває швидкість до 60  км/год.

Вони можуть літати в місцевості із складними перепонами, долати вузькі місця, рухатися закинутими будівлями. На фронті дрони з високою точністю залітають у ворожі бліндажі, люки танків, автомобілі та вантажівки.

«Ми замовляємо базову версію китайського дрона без модулів, які нам не підходять. Встановлюємо потужний відеопередавач, від якого залежить дальність управління дроном, антену, знімаємо GPS, перепрошиваємо його і дрон стає готовим до використання в непротокольних умовах», — розповідає волонтер.

Джерело: Економічна правда

Дрони в «Порт Франківську» збирають четверо-пʼятеро людей. Усе побудовано на волонтерських засадах, що дозволяє отримувати готові дрони за собівартістю деталей. «Ми можемо виробляти 15 дронів на день. Є виробники, у яких потужності значно більші. Виробництво розосереджене на різних квартирах, офісах, невеликих складах», — каже Роман Капій.

Волонтери передають дрони пілотам. Там військові за допомогою підручних засобів прикріплюють до них вибухівку — і дрони-камікадзе готові. «Зазвичай через 12 годин після їх прийому нам скидають відео про те, як вони відпрацювали», — зазначає волонтер.

Логістика з Китаю та конкуренція з росіянами

Китайські заводи продають деталі й росіянам. Виробники часто віддають перевагу великим замовленням, які робить рф, та ігнорують малих замовників, тому для волонтерів закупівлі перетворюються на полювання на потрібні вузли.

«Коли йдеться про великі партії деталей, це змагання з росіянами. Один і той же завод робить партію і для росіян, і для українців. На одній партії пишуть „Смерть Украм“, на іншій — „Путін х**ло“. Однак росіяни можуть кинути державні гроші і купувати дрони десятками і сотнями тисяч, а невеликі українські виробники не можуть цього зробити», — зазначає Люба Шипович, засновниця фонду Dignitas.

Капій розповідає, що свого часу росія законтрактувала багато відеопередавачів з частотою 1,2 ГГц і 1,3 ГГц, які використовують для виготовлення дронів-камікадзе, тож зараз ці деталі українцям знайти складніше.

Замовляючи деталі з Китаю, малі виробники сплачують мито і ПДВ. Через це вартість деяких деталей зростає щонайменше вдвічі. «Китай безпосередньо в Україну нічого не постачає. Замовляють деталі в Польщу, там платять мито. Потім їх пересилають в Україну і платять мито ще раз», — пояснює Шипович.

У 2023 році Верховна Рада звільнила від сплати ПДВ і мита ввезення деталей для безпілотників. Однак для більшості малих виробників ця пільга недоступна, бо вони не зареєстровані як виробники БПЛА.

«Пільга діє тільки для компаній, які працюють з Китаєм. Навіть компанії-дистриб’ютори, наприклад „Розетка“, яка теж почала возити з Китаю деталі, не мають пільг», — каже засновниця фонду Dignitas.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Китай все більше стає на сторону росії у війні дронів. Як це проявляється
Китай все більше стає на сторону росії у «війні дронів». Як це проявляється
По темi
Китай все більше стає на сторону росії у «війні дронів». Як це проявляється
Як західні напівпровідникові технології продовжують потрапляти до росії попри санкції — розслідування CNBC
Як західні напівпровідникові технології продовжують потрапляти до росії попри санкції — розслідування CNBC
По темi
Як західні напівпровідникові технології продовжують потрапляти до росії попри санкції — розслідування CNBC
В Україні помітили наземні пускові установки для ракет AIM-132 ASRAAM. Що це за ракети та скільки вони коштують
В Україні помітили наземні пускові установки для ракет AIM-132 ASRAAM. Що це за ракети та скільки вони коштують
По темi
В Україні помітили наземні пускові установки для ракет AIM-132 ASRAAM. Що це за ракети та скільки вони коштують
За лаштунками лабораторії, військової школи та минулого героя

Ігор Федірко, співзасновник «Вектор-оптичної лабораторії» в Ukrainian Underdogs від dev.ua

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.