💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Першого «віртуального репера» FN Meka, яким керував штучний інтелект, звільнили. Чому так сталось і чи може цифрове мистецтво конкурувати з живими митцями? Розбір NYT

Молоді люди дедалі вільніше споживають культуру через цифрові аватари або створені за допомогою штучного інтелекту образи. Які моральні вказівки та закони повинні застосовуватися до цих творів? Наводимо адаптований переклад статті The New York Times.

Залишити коментар
Першого «віртуального репера» FN Meka, яким керував штучний інтелект, звільнили. Чому так сталось і чи може цифрове мистецтво конкурувати з живими митцями? Розбір NYT

Молоді люди дедалі вільніше споживають культуру через цифрові аватари або створені за допомогою штучного інтелекту образи. Які моральні вказівки та закони повинні застосовуватися до цих творів? Наводимо адаптований переклад статті The New York Times.

Історія FN Meka — вигаданого персонажа, якого називають першим музичним виконавцем, частково керованим штучним інтелектом, який підписав контракт із великим звукозаписним лейблом, — може здатися дивною одноразовою справою. Зовнішній вигляд FN Meka, образ розбійника та сугестивні тексти були натхненні реальними музичними зірками, такими як Тревіс Скотт, 6ix9ine та Lil Pump. А на тлі критики, що буцімто проєкт торгує стереотипами, Capitol Records відмовилися від такого виконавця.

Але для досвідчених спостерігачів за технологіями в поп-музиці та дебатами про культурне присвоєння злетів і падінь цього, так званого, робота-репера, чиї пісні насправді були написані та озвучені людьми, постали важливі питання, які не зникнуть найближчим часом.

Тільки минулого місяця мистецький твір, створений штучним інтелектом, отримав приз у Колорадо, а комп’ютерна програма імпровізувала соло класичної музики в реальному часі в Нью-Йорку. Від DALL-E 2, технології, яка створює візуальне мистецтво за командою, до Hatsune Miku, японського програмного забезпечення, яке робить щось подібне для музики, світ мистецтва може бути на порозі кардинальних змін у тому, як створюються його продукти.

І молоді люди почуваються дедалі спокійніше, споживаючи культуру через цифрові аватари, такі як FN Meka. У хіп-хопі це вже траплялося: голограма репера Тупака Шакура, який помер у 1996 році, виступала на музичному фестивалі у 2012 році; Тревіс Скотт дав концерт через свій аватар у відеогрі Fortnite у 2020 році; і Снуп Догг і Емінем співали реп у вигляді своїх цифрових «я» та своїх аватарів Bored Ape у метавсесвітній виставі на MTV Video Music Awards минулого місяця.

Travis Scott
Tupac Shakur
Snoop Dogg

Тут постає безліч питань:

  • Чи правда, що у дивовижному новому світі фальшиві персонажі, створені на основі реальних людей, означають непристойне запозичення, навіть крадіжку, чи просто вшановування, яке завжди визначало поп-музику?
  • Навіть якщо штучний інтелект допомагає писати музику, чи повинні люди, які стоять за ним, нести відповідальність за тексти, створені машиною?
  • А що стосується раси, то які діють правила культурного присвоєння, коли особа, яка здійснює привласнення, не є людиною з унікальним культурним походженням, а фіктивною ідентичністю, яку підтримує анонімний багаторасовий колектив?

«Багато наших моральних інтуїцій і кодексів як людей, можливо, еволюціонували для контексту, де ми маємо окремих акторів», — зазначає Зів Епштейн, доктор філософії, студент М.І.Т. Медіалабораторії, яка вивчає взаємодію людей і технологій. «Ці нові технології вимагають нових правових рамок і досліджень, щоб зрозуміти, як ми про них міркуємо», — розповідає він.

На думку критиків FN Meka, присутність більшої кількості темношкірих або кольорових людей у ​​кімнатах, де був задуманий, спроектований і рекламований персонаж, могла допомогти запобігти негативним стереотипам, які, на їхню думку,  сприяли б розвитку.

Industry Blackout, некомерційна правозахисна група, заявила, що FN Meka «образила» культуру темношкірих і вилучила звуки, вигляд і життєвий досвід справжніх чорношкірих артистів.

Капітолій, здавалося, погодився, коли вибачився за свою «нечутливість» у заяві. На думку критиків, FN Мека і його виключно цифрове існування призвело до звільнення людей. «За технологіями стоять люди», — каже Шинейд Бовелл, футуролог і засновник WAYE, організації, яка навчає молодь технологіям. «Коли ми роз’єднаємо ці два аспекти, ми потенційно ризикуємо завдати шкоди різним маргіналізованим групам. Що мене турбує у світі аватарів, — це те, що ми маємо ситуацію, коли люди можуть створювати та отримувати прибуток від етнічної групи, яку представляє аватар, не будучи частиною цієї етнічної групи», — зазначила вона.

У поп-музиці загалом і особливо в хіп-хопі культура, яка, швидше за все, буде використовуватися, це культура чорношкірих, каже Імані Мослі, професор музикознавства з Університету Флориди.

«Між цифровою культурою, культурою покоління Z і культурою темношкірих настільки багато збігів, що безліч людей не обов’язково усвідомлюють, що багато речей, які говорить покоління Z, взяті з афроамериканської мови», — зазначає вона.

За її словами, взаємодіяти з цією культурою, бути частиною цього дискурсу, означає використовувати певні цифрові та культурні маркери, і якщо ви не маєте доступу до цього дискурсу, тому що ви не темношкірий, один із способів зробити це — сховатися від власної етнічної приналежності за завісою Інтернету.

Джеймс О. Янг, професор філософії в Університеті Вікторії, який вивчає присвоєння культури в мистецтві, визнав, що в музиці існує давня традиція надавати перевагу життєвому досвіду митця. Янг процитував відомий рядок, який приписують легенді джазу Чарлі Паркеру: «Якщо ти цього не прожив, це не вийде з твого рога».

Але останнім часом консенсус пішов у бік санкціонування лише мистецтва, яке виникає з живого досвіду, на шкоду як мистецтву, так і політичній солідарності, стверджує Янг. Він вказав на епізод п’ятирічної давнини, коли білого художника побили за те, що він намалював труп борця за громадянські права темношкірих Еммета Тілла.

«Одна з претензій: „Це цифровий негр, — каже Янг про FN Meka. — Можливо, це так“. Але він виступав за виважене обстеження, а не за швидку реакцію. Ти маєш бути дуже обережним: я не думаю, що ти хочеш стверджувати, що всі уявлення про темношкірих якось морально образливі».

Більш широке збіднення, яке висвітлюють обидві сторони цієї дискусії, полягає у відсутності мови та концепцій для обговорення мистецтва, яке не створене або не повністю створене людьми.

Епштейн, з M.I.T. Media Lab цитує думку Аарона Герцмана, вченого з Adobe Research. У статті під назвою «Чи можуть комп’ютери створювати мистецтво?» Герцман стверджував, що на даний момент мистецтвом можуть займатися лише люди, які єдині здатні соціально взаємодіяти з іншими людьми.

У цьому розумінні машинне навчання є інструментом. Художник, який стоїть за малюнком, зробленим DALL-E або подібною програмою Midjourney, — це не програмне забезпечення, а особа, яка дала йому інструкції.

Проте Герцман зазначив: «Колись кращий АІ можна розглядати як справжніх соціальних агентів».

Тим часом, оскільки культура все більше опосередковується через цифрову сферу, питання про те, як виявити всіх інших людей, які прямо чи опосередковано торкалися цього мистецтва, будуть множитися, підриваючи традиційне уявлення про митця як про того, хто виражає її неподільну точку зору.

Деяке мистецтво тепер є результатом «складної та дифузної системи взаємодії багатьох людських акторів і обчислювальних процесів», — каже Епштейн. 

Останнє запитання оманливо глибоке: чи має значення, хто або що складає пісню, малює картину, пише книгу? Аватари метавсесвіту та штучний інтелект  за своєю суттю є похідними: вони майже гарантовано є рифами вже існуючих виконавців та їхніх творів.

Ентоні Мартіні, співзасновник Factory New, віртуальної музичної компанії, яка створила FN Meka, твердо стоїть на одній стороні цих дебатів: «Якщо вас дратує ліричний вміст, тому що він нібито був штучним інтелектом, чому б не сердитися на ліричний зміст взагалі?».

Віртуальні студенти у паралельному світі - вже реальність. Українські IT-фахівці навчатимуть британців IT у Метавсесвіті
Віртуальні студенти у паралельному світі — вже реальність. Українські IT-фахівці навчатимуть британців IT у Метавсесвіті
По темi
Віртуальні студенти у паралельному світі — вже реальність. Українські IT-фахівці навчатимуть британців IT у Метавсесвіті
Український стартап дозволяє зробити віртуального аватара для презентації. Як працює сервіс
Український стартап дозволяє зробити віртуального аватара для презентації. Як працює сервіс
По темi
Український стартап дозволяє зробити віртуального аватара для презентації. Як працює сервіс
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Штучний інтелект DALL-E навчився домальовувати картини. Як це виглядає
Штучний інтелект DALL-E навчився домальовувати картини. Як це виглядає
Штучний інтелект DALL-E навчився домальовувати картини. Як це виглядає
Як нейромережі бачать вільну та незалежну Україну? Тест dev.ua
Як нейромережі бачать вільну та незалежну Україну? Тест dev.ua
Як нейромережі бачать вільну та незалежну Україну? Тест dev.ua
Нейронні мережі для генерації зображень бачать світ по-своєму, їхню логіку зрозуміти часом зовсім неможливо. Але таки хочеться. На честь Дня Незалежності України редакція dev.ua вирішила провести невеликий експеримент. Ми задали чотирьом різним нейронним мережам п’ять однакових запитів: «прапор України», «День Незалежності України», «український Крим», «перемога України» та «українці». Отриманими результатами ми ділимося з вами нижче.
У TikTok тепер можна генерувати фон за допомогою нейромережі. Ми протестували її та ділимося результатами
У TikTok тепер можна генерувати фон за допомогою нейромережі. Ми протестували її та ділимося результатами
У TikTok тепер можна генерувати фон за допомогою нейромережі. Ми протестували її та ділимося результатами
У TikTok з’явилася нова функція «Розумний фон». З її допомогою як фон для тіктоків можна підставляти згенеровані нейромережею зображення. Редакція dev.ua протестувала цю технологію і ділиться своїми враженнями.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.