Ми запустили блоги на dev.ua. Ось кілька порад про те, як писати так, щоб вас читали
Як стати автором блогу?
Щоб стати автором блогу, вам необхідно зареєструватися в кабінеті: https://id.thedev.io/@/hello
1. Обов’язково:
- завантажте фотографію
- вкажіть Ім’я та Прізвище
- місце роботи
2. Натисніть «Зберегти зміни» у верхньому правому куті.
3. Після реєстрації зайдіть на dev.ua та залогіньтесь під своїм акаунтом. (якщо у правому верхньому куті відображається ваш аватар, то ви залогінені)
4. Повідомте ваше Ім’я та Прізвище та емейл редактору, щоб він вас вказав автором.
З чого розпочати блог?
Відповісти на запитання, навіщо читачеві читати ваш пост? Що він отримає/дізнається від прочитання? Блог повинен нести користь насамперед читачеві, а не інтересам автора.
Які матеріали нам потрібні (вони ж набирають найбільше переглядів):
Корисні. Такі, які хочеться додати до закладок, розшарювати у фб або надіслати друзям. Що це може бути?
- Розбір складного, інструкції. Ви в чомусь добре знаєтеся — поділіться знаннями з іншими.
- Ваш унікальний досвід — експерименти, факапи, досягнення, інсайти — довелося проходити співбесіду з у FAANG, запускати стартап, втрачати або заробляти багато грошей, запускати бізнес в іншій країні, освоювати нову технологію, проходити кльове стажування, читати цікаву професійну книжку, виступати з доповіддю, займатися незвичайним хобі — розкажіть про це.
- Добірки-списки-рекомендації. Курси, література, добірки основних новин за вашим профілем за останній тиждень, змістовні відео-лекції, послуги — вотевер. Все, що можете порекомендувати — рекомендуйте від щирого серця.
Зрозумілі. Навіть найсерйозніші технічні та навіть наукові матеріали потрібно писати так просто, як можете. Можете скорочувати — скорочуйте.
Уникайте ввідних конструкцій. Намагайтеся використати дієслова. Рекомендуємо почитати, як уникнути типових помилок авторів-початківців.
Унікальні. Читачеві цікавіше читати те, чого він ще ніде не бачив. Створюйте власний контент, а якщо щось запозичуєте, завжди посилайтеся на джерело. Прим.: ми не проти, якщо ви частково дублюєте особистий контент — свої пости на інших майданчиках (ТГ-канал, Medium чи habr).
Посилатися потрібно і на першоджерело зображень, якщо їхнє авторство не належить вам. Будь ласка, перевірте, чи є картинки та фото у вільному доступі. Щоб не схибити, можна брати ілюстрації на безкоштовних стокових сервісах на зразок Unsplash.com.
Фактологічні, конкретні. Цифри та факти розкажуть про вас більше, ніж загальні фрази. Порівняйте: «Наш стартап сильно виріс та розширився. Ми ростемо швидко та стрімко, виходимо на нові ринки» і «Зараз нашою платформою користуються понад 200 тис. фермерів, ми моніторимо понад 80 млн га. Це приблизно 5% світових орних площ. (Рік тому було 120 тис. користувачів та 30 млн га під наглядом). Динаміка зростання — приблизно 10% на місяць. Топ-країн — Аргентина, Бразилія, Росія, Україна».
Актуальні. Слідкуйте за повісткою, порушуйте дискусійні теми, які важливі для професійної спільноти.
Які матеріали нам не потрібні
Ми не публікуємо блоги, в яких бачимо:
- просування послуг/товарів своєї компанії. Для публікації інформації про продукт чи досягнення компанії, пишіть на [email protected], [email protected]
- самопіар (який я класний і молодець, подивіться на мене. Якщо потрібно розмістити іміджевий блог, звертайтеся на [email protected], [email protected]
- елементи чорного піару та контент, що провокує скандал (давайте я вам розповім про Васю, він насправді поганий).
- псевдоекспертні матеріали (я джун, але зараз розповім, як швидко стати сеньйором, або я розповім, як заробити мільйон на крипті. Але сам нею не торгую).
- контент, що пропагує насильство і вбивство, що розпалює ненависть.
- контент, що пропагує звикання до загальноприйнятих шкідливих речей (давайте поговоримо про те, де краще робити ставки).
Як зробити так, щоб блог читали добре.
Щоб ваш блог читався добре, рекомендуємо дотримуватися кількох правил:
- Відстежуйте повістку і куйте залізо, доки гаряче. Якщо вам є що сказати про гучну подію, пишіть блог якнайшвидше. Ніхто не читатиме про вчорашній великий скандал, наприклад, арешт президента Мотор Січ, через тиждень після його арешту.
- Розробляйте заголовки. Це те, що бачить читач насамперед і від нього залежить, відкриє він матеріал, чи ні. Намагайтеся, щоб заголовок був інформативним, давав розуміння, що читач побачить усередині. І ненудним, хльостким, щоб зачепити читача.
- Спілкуйтеся з аудиторією. Ставте питання ком’юніті, приходьте в коментарі, продовжуйте обговорення там. І пам’ятайте про правила комунікації.
Приклади хороших блогів
— 5 історій про дивних програмістів від IT-блогера Діми Малєєва. Тільки для дорослих
Якщо є сумніви — пишіть! Ми допоможемо докрутити заголовок, підказати структуру та підчистити зайве (якщо таке є). Писати сюди можна [email protected].