Про Херсон від херсонця 🔥

Ми запустили блоги на dev.ua. Ось кілька порад про те, як писати так, щоб вас читали

З чого розпочати блог?

Відповісти на запитання, навіщо читачеві читати ваш пост? Що він отримає/дізнається від прочитання? Блог повинен нести користь насамперед читачеві, а не інтересам автора.

Які матеріали нам потрібні (вони ж набирають найбільше переглядів):

Корисні. Такі, які хочеться додати до закладок, розшарювати у фб або надіслати друзям. Що це може бути?

  • Розбір складного, інструкції. Ви в чомусь добре знаєтеся — поділіться знаннями з іншими.
  • Ваш унікальний досвід — експерименти, факапи, досягнення, інсайти — довелося проходити співбесіду з у FAANG, запускати стартап, втрачати або заробляти багато грошей, запускати бізнес в іншій країні, освоювати нову технологію, проходити кльове стажування, читати цікаву професійну книжку, виступати з доповіддю, займатися незвичайним хобі — розкажіть про це.
  • Добірки-списки-рекомендації. Курси, література, добірки основних новин за вашим профілем за останній тиждень, змістовні відео-лекції, послуги — вотевер. Все, що можете порекомендувати  — рекомендуйте від щирого серця.

Зрозумілі. Навіть найсерйозніші технічні та навіть наукові матеріали потрібно писати так просто, як можете. Можете скорочувати — скорочуйте.

Уникайте ввідних конструкцій. Намагайтеся використати дієслова. Рекомендуємо почитати, як уникнути типових помилок авторів-початківців та поради Максима Ілляхова.

Унікальні. Читачеві цікавіше читати те, чого він ще ніде не бачив. Створюйте власний контент, а якщо щось запозичуєте, завжди посилайтеся на джерело. Прим.: ми не проти, якщо ви частково дублюєте особистий контент — свої пости на інших майданчиках (ТГ-канал, Medium чи habr).

Посилатися потрібно і на першоджерело зображень, якщо їхнє авторство не належить вам. Будь ласка, перевірте, чи є картинки та фото у вільному доступі. Щоб не схибити, можна брати ілюстрації на безкоштовних стокових сервісах на зразок Unsplash.com.

Фактологічні, конкретні. Цифри та факти розкажуть про вас більше, ніж загальні фрази. Порівняйте: «Наш стартап сильно виріс та розширився. Ми ростемо швидко та стрімко, виходимо на нові ринки» і «Зараз нашою платформою користуються понад 200 тис. фермерів, ми моніторимо понад 80 млн га. Це приблизно 5% світових орних площ. (Рік тому було 120 тис. користувачів та 30 млн га під наглядом). Динаміка зростання — приблизно 10% на місяць. Топ-країн — Аргентина, Бразилія, Росія, Україна».

Актуальні. Слідкуйте за повісткою, порушуйте дискусійні теми, які важливі для професійної спільноти.

Які матеріали нам не потрібні

Ми не публікуємо блоги, в яких бачимо:

  • просування послуг/товарів своєї компанії. Для публікації інформації про  продукт чи досягнення компанії, пишіть на [email protected]
  • самопіар (який я класний і молодець, подивіться на мене. Якщо потрібно розмістити іміджевий блог, звертайтеся на [email protected]
  • елементи чорного піару та контент, що провокує скандал (давайте я вам розповім про Васю, він насправді поганий).
  • псевдоекспертні матеріали (я джун, але зараз розповім, як швидко стати сеньйором, або я розповім, як заробити мільйон на крипті. Але сам нею не торгую).
  • контент, що пропагує насильство і вбивство, що розпалює ненависть.
  • контент, що пропагує звикання до загальноприйнятих шкідливих речей (давайте поговоримо про те, де краще робити ставки).

Як зробити так, щоб блог читали добре.

Щоб ваш блог читався добре, рекомендуємо дотримуватися кількох правил:

  1. Відстежуйте повістку і куйте залізо, доки гаряче. Якщо вам є що сказати про гучну подію, пишіть блог якнайшвидше. Ніхто не читатиме про вчорашній великий скандал, наприклад, арешт президента Мотор Січ, через тиждень після його арешту.
  2. Розробляйте заголовки. Це те, що бачить читач насамперед і від нього залежить, відкриє він матеріал, чи ні. Намагайтеся, щоб заголовок був інформативним, давав розуміння, що читач побачить усередині. І ненудним, хльостким, щоб зачепити читача.
  3. Спілкуйтеся з аудиторією. Ставте питання ком’юніті, приходьте в коментарі, продовжуйте обговорення там. І пам’ятайте про правила комунікації.

Приклади хороших блогів

— 5 історій про дивних програмістів від IT-блогера Діми Малєєва. Тільки для дорослих

— «Халяви не буває». Кілька висновків про те, що насправді відбувається між Маском, Starlink та Україною

— Збити «Шахіда». Як обрати зброю, набої, куди цілитись та як тренуватися:  велика інструкція від фахівця

— Якщо прилетіла ракета. Як правильно оформити заявку на відшкодування втраченого майна: детальна інструкція від юриста

Як виїхати від війни на іспанські острови та облаштуватись там. Великий гайд від CRM Product Owner Uklon Олени Сінгай

Якщо є сумніви — пишіть! Ми допоможемо докрутити заголовок, підказати структуру та підчистити зайве (якщо таке є). Писати сюди можна [email protected].