З 2021 року українські бізнеси зменшили використання російських CRM у 4 рази — дослідження
Використання російського софту для управління в українському бізнесі знизилося до 17% у 2024 році. Натомість значно зросло використання українських CRM.
Використання російського софту для управління в українському бізнесі знизилося до 17% у 2024 році. Натомість значно зросло використання українських CRM.
Використання російського софту для управління в українському бізнесі знизилося до 17% у 2024 році. Натомість значно зросло використання українських CRM.
Про це йдеться в дослідженні Ringostat (частина Netpeak Group) — української AI-платформи телефонії, колтрекінгу та аналітики дзвінків. В компанії зазначають, що їхня аналітика базується на зверненнях потенційних клієнтів.
Частка CRM з рф зменшилася — більше ніж в 4 рази. Однак російські CRM все ще використовує чимало компаній.
Частка запитів, пов’язаних з українськими CRM, зросла з 2021 року майже в 8 разів.
«Причина очевидна — небажання бізнесу працювати з російським софтом та спонсорувати країну-агресора. Також відіграє роль зростання попиту на все українське та прагнення підтримати вітчизняні рішення», — зазначають аналітики. Вони відзначають зростання якості українських продуктів, бо розробники змогли їх успішно допрацювати зі збільшенням попиту та фідбеку.
Частка Custom CRM (розроблених під певний бізнес) зменшилася втричі. Раніше чимало компаній обирали намагалися розробити унікальні рішення, але зараз все більше бізнесів схиляються до думки, що реалізувати власне рішення дорого та не має сенсу.
Частка CRM з інших країн збільшилася майже в 5 разів, проте зростання дещо сповільнилося в останні роки. Закордонні рішення зазвичай мають високу гнучкість та широкий функціонал, однак вітчизняні системи в кілька разів дешевше. «Вони мають інтерфейс українською, а їх техпідтримка зазвичай працює швидше. Тому навряд чи частка іноземних CRM колись перебільшить частку українських», — вважають в Ringostat.
В компанії також назвали, які CRM найпопулярніші серед її клієнтів:
Відзначається, що чотири системи з цього списку є галузевими — це рішення для медичних закладів, забудовників, інтернет-магазинів та будівельних компаній. На думку аналітиків, це вказує на те, що українські розробники «добре знаються на потребах певних сфер бізнесу та можуть цілком їх задовольнити».
Нагадаємо, що минулого року ексдиректор українського «Бітрікс24» Дмитро Суслов запустив стартап Uspacy — робочий простір для малого та середнього бізнесу, який включає CRM, месенджер, менеджер задач та інші продукти.