😍 Спробуй Новий Trustee Plus на дотик - твій криптогаманець і платіжна картка тут 👉

Перші контракти на 400 девайсів і співпраця з МХП. Історія hardware-стартапу, який покращує життя корівок, розвиваючи інноваційну CRM (Cow Relationship Management)

Агротех стартап HowCow за допомогою розробленого девайса та штучного інтелекту допомагає фермерам визначити найкращий час для запліднення корови та виявляє проблеми зі здоровʼям тварини. Така вчасна діагностика, зокрема, дозволяє збільшити надої майже на 30%. У червні компанія разом з іншими стартапами представлятиме Україну на інвестиційному саміті SelectUSA. Для участі в подібних івентах HowCow нещодавно провів ребрендинг, аби посилити своє позиціонування на ринку. 

Ми зв’язалися з COO HowCow Дмитром Кругловим та Романом Зотовим, Head of Strategy агенції інноваційного маркетингу Idealers, яка зробила ребрендинг стартапу і поговорили, скільки можна заробляти на hardware-рішенні для фермерів, хто з великих компаній вже зацікавився рішенням HowCow та який ефект дає ребрендинг молодій компанії.

Залишити коментар
Перші контракти на 400 девайсів і співпраця з МХП. Історія hardware-стартапу, який покращує життя корівок, розвиваючи інноваційну CRM (Cow Relationship Management)

Агротех стартап HowCow за допомогою розробленого девайса та штучного інтелекту допомагає фермерам визначити найкращий час для запліднення корови та виявляє проблеми зі здоровʼям тварини. Така вчасна діагностика, зокрема, дозволяє збільшити надої майже на 30%. У червні компанія разом з іншими стартапами представлятиме Україну на інвестиційному саміті SelectUSA. Для участі в подібних івентах HowCow нещодавно провів ребрендинг, аби посилити своє позиціонування на ринку. 

Ми зв’язалися з COO HowCow Дмитром Кругловим та Романом Зотовим, Head of Strategy агенції інноваційного маркетингу Idealers, яка зробила ребрендинг стартапу і поговорили, скільки можна заробляти на hardware-рішенні для фермерів, хто з великих компаній вже зацікавився рішенням HowCow та який ефект дає ребрендинг молодій компанії.

Світ корів

«HowCow почався з іншого стартапу — MISU, над яким ми продовжуємо працювати. Одного разу ми отримали запит від великих ферм, а чи можливо продукт MISU перенести на корів», — розповідає Дмитро Круглов, COO HowCow.

Про MISU

Це система моніторингу здоров’я, що складається із застосунку та смартгодинника, які стежать за здоров’ям користувача в режимі 24/7. Вона може завчасно попереджати про критичний стан людини.

Спочатку стартаперам здавалося, що це зовсім різні продукти. Проте після розмов з ветеринарами та фермерами, стало зрозуміло, що алгоритми MISU можна імплементувати у роботі з коровами. Після проведених тестів, гіпотеза справді спрацювала. Так народився стартап FarmHub, який після ребрендингу перетворився на HowCow.

Фото — СЕО HowCow Володимир Шевчук 

HowCow — це, в першу чергу, девайс, який прикріплюється до шиї корови. Він збирає дані щодо активності тварини й передає інформацію до CRM-системи для фермерів. Це дає можливість зробити роботу ферми ефективнішою, розв’язуючи питання фертильності (запліднення) корови, пояснює Дмитро. Такі дані, наприклад, показують, як часто тварину потрібно годувати, скільки вона дає молока та скільки догляду їй потрібно. У комплексі це покращує фермерство.

«Щоразу вчасне запліднення збільшує на 24-26% надої молока».

Цікаво, що ніхто з команди HowCow не пов’язаний із фермерством. Але на одній із технологічних виставок стартап познайомився з представниками приватної ферми з Канади. Саме канадці були тими, хто запитав, чи можна рішення для людей «перенести» на тварин. 

Проблеми фермерів

Як зараз загалом визначають, чи запліднена корова без використання «розумного» девайсу? Дмитро каже, що для цього існує комплекс факторів: поведінка тварини, її температура, хімія крові тощо. 

«Зараз створюється багато девайсів у цьому напрямку. Серед них є інвазивні (з проникненням — ред.). Але всі вони або дорогі, або не працюють ефективно, або завдають шкоди тварині. Ми розв’язуємо всі ці питання».

Пристрій HowCow щосекунди зчитує дані активності корови й так фермер має змогу розуміти, що відбувається з твариною. Загалом дані надходять до спеціальної CRM-системи ферм. «У когось це Excel-таблички, в когось це більш просунуті рішення. В основному це болюча тема для фермерів, тому ми зробили зручне рішення для смартфонів», — каже Дмитро.

Core-команда стартапу — це три фахівці, які мають IT-бекграунд. А саме — CEO Володимир Шевчук, Product Manager Дарія Сороківська і, власне, COO Дмитро Круглов. Загалом в стартапі зараз працює до 10 спеціалістів.

 Фото — Дмитро Круглов, СОО та Дарія Сороківська, Product Manager

Завдяки роботі в MISU, новий стартап розвивався доволі динамічно, на виготовлення девайсу для корів витратили менш як місяць, згадує Круглов. Тестовий варіант платформи створили за пару тижнів. Трохи більше часу пішло на створення другої версії девайсу і покращення ефективності задля контрактів з клієнтами. 

Залежно від запиту клієнта, девайс HowCow коштує до $100. Крім цього існує підписка на CRM-систему, на якій також заробляє компанія. Стартап працює в сегменті B2B, перших клієнтів знайшов і співпрацює з ними в Україні. Водночас компанія орієнтується на глобальні ринки, маючи сьогодні запити з Франції, США та Азії.

На ринку існують схожі рішення, зокрема з Ізраїлю та Європи. Дмитро каже, що девайси конкурентів не мають адаптації та гнучкості. «Навіть якщо пристрій схожий, він виконує певну функцію, наприклад відслідковує рух і все. Простота й адаптивність — це те, що нас виділяє», — наводить приклад співрозмовник. 

Фото — Девайс HowCow

Сьогодні в HowCow планують закрити перші продажі в Україні, співпрацюючи з МХП, найбільшим виробником та експортером курятини країни. З нею познайомилися на одному з технологічних івентів, де компанія Юрія Косюка шукала рішення для власного молочного фермерства. HowCow тоді обійшов конкурентів, до яких придивлявся МХП. Також серед клієнтів стартапу декілька агрокомпаній та ферм. Після закриття цих угод, стартап планує рух за кордон. 

«Перші наші контракти — це 400 девайсів, потім ще 200 і далі індивідуальні, залежно від потреб клієнта».

За словами Дмитра, на сьогодні в компанію вкладено «десятки тисяч доларів». Крім цього, нещодавно стартап отримав грант, який, як виявилося в процесі, привів компанію до ребрендингу. Навіщо молодій компанії такі радикальні зміни?

Корисні зміни

«Ребрендинг починався в межах проєкту Growth Hacking від idealers та за підтримки програми USAID «Конкурентноспроможна економіка України», — розповів Роман Зотов, партнер та Head of Strategy агенції інноваційного маркетингу Idealers.

Наприкінці минулого року компанія, яка працює зі стартапами та інноваційним малим/середнім бізнесом, отримала 168 заявок, відібравши з них 20 фіналістів. У остаточному визначенні переможців допомагало журі, яке складалося з фахівців технологічної сфери. «Наше завдання, як і завдання стартапів, було вийти на міжнародні ринки, це об’єднуюча точка», — пояснює Роман Зотов.

Фото — Перемога стартапу в програмі Growth Hacking 

«Перед співпрацею, ми десятки разів ставимо питання стартапам „щоб що?“. Іноді після цього в компаніях сидять і думають, а що ж я таке придумав і хто це купить», — каже, посміхаючись, Роман. Ціни на подібні послуги на ринку різняться. Роман наводить приклад. «Ось бізнес каже, що хоче з нами працювати. І що в конкурентів ціна, наприклад, $20000–30000 і займає 2–3 місяці. А у нас це $10000 і місяць роботи. Під час війни у стартаперів немає часу чекати».

Починаючи роботу тоді ще з FarmHub, в агенції насамперед планували виділити стартап на фоні інших компаній на технологічній виставці CES 2024, до якої тоді починали готуватися українці. Аналізуючи девайс, маркетологи дійшли до концепції «допомогти налагодити стосунки між фермером та худобою». Попереднє спілкування з фермерами показало, що більшість з них ставляться до корів, як до своїх дітей. 

«Коли ми презентували рішення стартапу, то сказали, що CRM розшифровується не як „Customer relationship management“, а насправді це „Cow relationship management“».

Подальші дослідження показали, що на ринку існує чимало компаній з назвою «FarmHub» і якою б не було айдентика, виділитися серед них складно. Так з’явилася ідея щодо зміни назви. На одному з брейнштормів прозвучало питання: «Як справи у корови? How cow?». Стартапу сподобалася ідея і так FarmHub став HowCow. 

Далі була справа за айдентикою. Агенція використала для неї зелені кольори природи. А лого морди корови створили, використовуючи форми ігрового джойстика. Головним завданням тут було максимально просто донести інвестору, що таке HowCow, як на цьому можна заробляти та розвивати надалі рішення.

Фото — Рішення HowCow

«Було боляче розставатися зі старою назвою, тому що її, як і віжуал, придумав я», — зізнається COO HowCow. Проте Дмитро погоджується, що зміни були необхідні, аби стати ближчим до фермерів як до кінцевих користувачів. Загалом ребрендинг зайняв 1 місяць, оскільки потрібно було встигнути до CES 2024. Дмитро згадує, що на виставці вдалося активно «законектитися» з потенційними дистриб’юторами, фермерами та венчурними фондами. Не останню роль в цьому процесі зіграли «оновлення» компанії.

Учені придумали фітнес-браслети для корів які живляться від руху: як це працює
Учені придумали фітнес-браслети для корів, які живляться від руху: як це працює
По темi
Учені придумали фітнес-браслети для корів, які живляться від руху: як це працює
МХП запустив кулінарний чат-бот із штучним інтелектом. Ось що він вміє
МХП запустив кулінарний чат-бот із штучним інтелектом. Ось, що він вміє
По темi
МХП запустив кулінарний чат-бот із штучним інтелектом. Ось, що він вміє
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Підключай Megogo зі знижками за акційними тарифами.

від 99 гривень на місяць

Mazda
Читайте також
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.  Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.  Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.  (текст від 21 жовтня 2021 року) 
2 коментарі
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі. Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року. 
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.