😍 Спробуй Новий Trustee Plus на дотик - твій криптогаманець і платіжна картка тут 👉
Олександр КузьменкоGameDev
21 июня 2024, 11:30
2024-06-21
«Розробка гри відволікає від того жаху, що відбувається». Український розробник, чиє житло зруйнували росіяни, випустив затишну гру Shapik: The Quest
Гра Shapik: The Quest, натхненна іграми відомої чеської студії Amanita Design, вийшла на PC та смартфонах. Її розробник Павло Подберезко був змушений покинути своє місто на Запоріжжі через російське вторгнення в Україну.
Гра Shapik: The Quest, натхненна іграми відомої чеської студії Amanita Design, вийшла на PC та смартфонах. Її розробник Павло Подберезко був змушений покинути своє місто на Запоріжжі через російське вторгнення в Україну.
Через те, що окупанти зруйнували його квартиру в місті у Запорізькій області, Павло працював над Shapik: The Quest вже у селі на Вінниччині. Це ремастер його першої гри на новому рушії та з додатковим контентом. Створити гру запропонував консольний видавець оригінальної Shapik: The Quest, який для роботи над ремастером надав українському розробнику ноутбук та планшет.
«Оригінальна Shapik: The Quest випущена ще у 2013, це була моя перша гра та перший досвід розробки, малювання, програмування та анімації. Гра працює на флеші(Adobe Flash). Натхнення черпав з ігор чеської студії Amanita Design (Machinarium, Samorots)», — розповів Павло Подберезко.
За його словами, йому здалося, що просто оновити оригінал «це дуже мало», розробнику хотілося зібрати гру на сучасній технології (на рушії Unity), перемалювати графіку в 4К та «познайомитися з інструментом анімації Spine 2d».
Розробка Shapik: The Quest починалася у важких умовах: воду доводилося набирати з криниці, інтернет-зв’язок було складно спіймати, а над будинком час від часу пролітали ракети.
Павло зізнається, що це дуже деморалізувало: «Постійні ракетні обстріли, погані умови проживання, а тим паче погані умови для вагітної дружини, постійне читання новин та стрічка з загиблими знайомим та людьми яких я знав. Я постійно перебуваю у якомусь підвішено-депресивному стані й ніяк не можу змиритися, що ми стали безхатьками на усе життя». Згодом йому вдалося знайти житло з кращими умовами.
Павло Подберезко: «Фото під час ремонту квартири, я та Кекс. На жаль квартира повністю зруйнована, а Кекс зник під час обстрілу»
Створення та реліз Shapik: The Quest
Над ремастером Shapik: The Quest він працював з програмістом Василем Шакаловим, який відповідав за технічну сторону проєкту, і запропонував додати в гру нові рівні.
«Програміст придумав просто чудові нові рівні та пазли, до того ж кожен рівень унікальний. Робота проходила так, він присилав макет намальований у paint, а я вже перемальовував у фотошопі, також разом обговорювали різні нюанси та покращення», — говорить Подберезко. Він додав, що вдячний Василю за його «ініціативність, віру у проєкт та у нашу команду».
Щоб профінансувати створення Shapik: The Quest український розробник відкрив збір на $6,343 на Kickstarter. За день до завершення кампанії не вистачало близько 15% (за правилами платформи, якщо необхідну суму не вдається зібрати, то кошти повертаються донатерам), але завдяки розголосу в X (Twitter) збір вдалося закрити.
Отримані кошти допомогли сконцентруватися на розробці, зокрема допомогли придбати генератор, бо через обстріли армії рф в Павла почалися відключення світла, які могли тривати до 48 годин.
«Я планував зробити швидкий ремастер, але він затягнувся на півтора року. В процесі розробки ми додали 12 нових рівнів, купу нових анімацій, пазлів та прихованих об’єктів, також повністю змінили музику та звуковий супровід. І не зважаючи на все гра дійшла до релізу», — зазначає Подберезко.
Shapik: The Quest вже доступна на мобільних пристроях в App Store та Google Play, а також на PC в Steam, де для України гра має найнижчу регіональну ціну в 110 грн. Детальніше про створення проєкту можна прочитати в дописі Павла Подберезка на платформі «Куток».
«Розробка гри відволікає від того жаху, що відбувається і навіть будучи дорослим приємно хоч ненадовго опинитися в чарівному світі гри, де всі загадки вирішуються, а зло не таке вже й страшне», — говорить Павло.
Красота и меланхолия конца света. За что мир полюбил The Last of Us?
2 сентября 2022 года — дата выхода ремейка The Last of Us, который получил название The Last of Us Part I. Целесообразность выпуска полного ремейка, который делали с нуля, для не столь старой игры еще стоит под вопросом. Но заслуг первоисточника это никак не уменьшает.
Ведь в 2013 году The Last of Us стала настоящим откровением для игровой индустрии. Один из последних эксклюзивов для PlayStation 3 окончательно вывел студию Naughty Dog в «высшую лигу», заодно продемонстрировав всему миру, как можно делать игры с акцентом на повествования. И в честь релиза ремейка мы решили вспомнить оригинал, который навсегда оставил след в игровой индустрии.
Профессии в геймдеве. Кто такой левел-дизайнер и как им стать?
Мы продолжаем нашу рубрику, посвященную профессиям в геймдеве. Тема нового материала в ней — левел-дизайн. Его считают подвидом геймдизайна, но все-таки практически каждая студия хочет отдельного человека на позицию левел-дизайнера. Ведь в этой специальности хватает своих нюансов и особенностей.
Разобраться с ними всеми нам помог опытный левел-дизайнер из студии Fractured Byte Дмитрий Нестеренко. Также он ведет свой блог Game Designer Notes о геймдизайне в целом, в котором разбирает многие интересные нюансы разработки игр.