🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Марія БровінськаУвійти в ІТ
6 September 2022, 15:52
2022-09-06
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
З металургії в копірайтинг через страхування
Шлях до IT був доволі тернистим. Освіту я отримав економічну — магістр економіки підприємств комунальної сфери. Першим місцем роботи став металургійний комбінат, де працював інженером з економічної безпеки. В принципі, займався близьким до QA ділом — перевіряв договори з підрядними організаціями та шукав проблеми, пов’язані з невідповідністю наданих послуг та отриманої плати.
Доволі швидко зрозумів, що завод — це не моє, і вирішив піти до фінансової галузі: банки, страхові компанії.
Декілька років пропрацював страховиком, дійшов до посади директора центру продажів, але російська агресія у 2014 році змусила змінити не лише місто, а й професію.
Подруга запропонувала спробувати копірайтинг. Виявилося, що я доволі непогано вмію складати слова в речення. І протягом 8 років я займався копірайтингом на фрілансі. Серед замовників були великі інтернет-магазини, компанії, що пропонують створення сайтів, тощо.
Навіть для похоронних агенцій і виробників трун і пам’ятників я писав тексти.
Працювати копірайтером мені подобалося, але в якийсь момент з’явилося відчуття, що я зупинився в розвитку — перестав прогресувати, а кожне замовлення починало нагадувати день бабака. В голові запульсувало слово «вигоряння». Вирішив узяти відпустку та поїхати з дружиною до Туреччини. Дорогою до аеропорту мені подзвонили від мого основного замовника та повідомили, що відділ копірайтингу скорочують, і мені варто задуматися про пошук іншого клієнта. У мене було для цього декілька місяців. От у Туреччині я і вирішив, що прийшов час не просто змінити компанію, а зайнятися чимось іншим.
Похід в IT
IT — трохи знайома сфера, з якою я постійно стикався як копірайтер, і вона могла надати дуже багато можливостей, яких мені на той момент не вистачало.
Спочатку я думав зайнятися чимось ближчим до копірайтингу — дивився в бік інтернет-маркетингу, контекстної реклами. Згодом дійшов вже до фронтенд розробки.
А потім дружина порадила придивитися до QA. Сказала, що характером чудово підходжу для такого. Я на той момент мав слабку уяву, хто такі тестувальники та чим вони займаються.
Прочитав декілька книжок, продивився відео на ютубі. Наче прикольно. Я люблю перевіряти, знаходити помилки, виправляти їх. Та й робота QA надавала можливість відчути себе дотичним до чогось великого — до якості усього проекту. Це ж круто!
Вирішив, що самостійно опанувати таку професію буде складнувато, тому почав дивитися на платні курси. Знайомі порадили IT-школу у Дніпрі. Я зайшов до них у гості, мені показали аудиторії, розповіли про процес навчання та повідомили що є два вільних місця у групі, яка стартує вже за кілька тижнів. Я погодився одразу.
Хотів навчатися безпосередньо у школі, але тоді якраз посилили карантинні заходи, і довелося перші заняття проводити віддалено. А наприкінці курсу почалося повномасштабне вторгнення росіян, і ми знов перейшли до навчання через Zoom.
Було непросто, але весело, та вийшов непоганий досвід отримання знань у не дуже сприятливих для цього умовах.
Пошуки роботи в мене були максимально пасивні. Через посилення бойових дій не дуже хотілося розпочинати кар'єру на новому місці. Це означало падіння по доходах, стрес, інші ризики.
Складно було щось планувати, а копірайтинг на той момент приносив стабільні гроші — основні замовники змогли вивезти бізнес або забезпечити його ефективне функціонування навіть у таких умовах. Але я надіслав кілька резюме, на які не отримав ніякої відповіді.
Мало кому був цікавий джуніор QA без будь-якого релевантного досвіду, ще й 30+.
Привіт, Gamedev!
З Pingle вийшло дуже цікаво. Одного вечора я сидів і грав на своїй Sony PS 4 Pro в Horizon Forbidden West. Як бачу, в телезі, на каналі моєї школи, де регулярно викладали свіжі вакансії, з’явилося оголошення — ігрова компанія шукає QA Engineer, можна без досвіду, але треба любити відеоігри, мати досвід на сучасних консолях.
Я посміхнувся та вирішив, що повз таку вакансію не маю права пройти. Надіслав резюме, наступного дня мені відповіли з компанії та надали тестове, яке я за декілька днів успішно виконав.
Потім співбесіда, і через три години після неї у мене на пошті лежав офер. Все пройшло максимально швидко.
До початку роботи в Pingle я навіть не задумувався про те, що буду тестувати ігри. Знав, що є така галузь, але якось не замислювався про неї. А насправді виявилося, що це дуже круто. Багато людей каже, що QA-інженери в геймдеві сильно відрізняються від спеціалістів в інших сферах, але, на мою думку, це не зовсім так.
Принципи, підходи, техніки, розуміння життєвого процесу програмного продукту та дефектів всюди однакові. Різниця є в інструментах, техніці, яка використовується.
А ще геймдев надає можливість реально захоплюватися проєктом, яким ти займаєшся. Отримувати кайф від нього. Не всі тестувальники можуть таким похизуватися. Складно отримувати задоволення від регулярних перевірок функціонування інтернет-магазину чи банківського мобільного застосунку. Хоча тут мені ще й додатково пощастило — в компанії Pingle багато дійсно крутих проєктів високого рівня, на вихід яких чекаєш як геймер, а не лише в якості члена команди розробки.
Нові можливості
Я переходив до IT заради наступного:
можливостей для власного розвитку — у цій галузі просто заборонено стояти на місці, треба постійно вивчати щось нове, знайомитися з іншими платформами, інструментами, слідкувати за новинами тощо;
підвищення мобільності — працювати QA інженером можна в будь-якій частині світу, достатньо мати під рукою лише відповідні технічні засоби та доступ до інтернету;
кар'єрних перспектив — декому геймдев може здатися доволі вузькою галуззю, але це не так, тут можна зростати як горизонтально, так і вертикально. Причому перейти з однієї гілки до іншої не так складно, як може здатися на перший погляд.
Ну і не можна не сказати про зарплату. Я вважав, що розпочавши роботу в IT з нуля, я буду змушений втратити в грошах, але через те, що курс долара трохи підріс і моя компанія цінує працівників, навіть початкового рівня, все виявилося зовсім не так.
А перспективи швидкого зросту як фахівця, так і в розмірі доходу, тільки мотивують працювати ще більше.
Першу зарплату я витратив на побутові цілі та доукомплектацію робочого місця вдома. Треба було зробити його більш комфортним і потужним, щоб краще відповідало наявним потребам.
На разі я планую розвиватися саме як тестувальник, розширюючи хард і софт скіли, вивчаючи нові інструменти тощо. Хочу спробувати себе на різних проєктах. А за декілька років вже зрозумію, куди далі йти — у менеджмент, розробку чи взагалі стану технічним художником.
«Мені подобається процес створення ігор. І пропрацювавши в Pingle кілька місяців, я навіть відчув, що бути тестувальником це замало, хочеться ще глибше зануритися в цей процес», — розповідає Андрій.
Все ж таки геймдев — це унікальна галузь, з особливою атмосферою, ком’юніті, трендами, які є дуже близькими для мене.
Поради тим, хто хоче увійти в IT
Я знаю, як складно даються зміни. Мені довелося двічі кардинально міняти своє життя — у 2014-му та 2022-му. Якщо вам цікава IT галузь, ви відчуваєте бажання в ній розвиватися, то кращий момент увійти в неї вже сьогодні. Не варто відкладати на потім, бо так можна чекати роками. І не важливо, який у вас вік, стать чи минулий досвід.
Почніть з невеликих кроків: почитайте книжку з професії, яка здається найближчою, подивіться відео, поспілкуйтеся з тими, хто вже працює. Слід зрозуміти, що те, що сьогодні вам здається складним і незрозумілим, за кілька місяців може перетворитися на щось буденне та звичне. Головне — не боятися ставити запитання, шукати на них відповіді та працювати над собою.
І ще один момент — не варто йти в IT тільки за грошима.
Важливо, щоб вам подобалася робота, було цікаво нею займатися. Інакше ви швидко вигорите та будете відчувати себе каторжником. Отримуйте кайф від того, що робите, — це є запорукою успішної кар'єри, хорошого доходу та внутрішньої гармонії.
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію і особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше.
Про професію Unity Developer розповідає Володимир Мельничук, Team Lead Unity у Pingle Game Studio.
Понад половина геймерів страждають на напади неконтрольованого гніву. Які причини агресії та яка консоль дратує найсильніше
Реалістичні та захопливі ефекти у відеоіграх стають причиною глибокого розчарування, коли гравці не можуть пройти боса або побити свій рекорд, ідеться у статті Daily Mail.
Have important news to share? Message our Telegram bot
Key events and useful links in our Telegram channel