💳 Trustee Plus: розраховуйся криптою за допомогою платіжної картки. Ліміт: 50 000 євро 🚀

Дмитро Герасименко створив Ahrefs з доходом $100 млн на рік — бенчмарк у світі SEO. Його новий проєкт — пошуковик Yep, конкурент Google. Ось вся історія

«Поки Microsoft і Google борються за те, щоб першими запустити chatGPT або Bard в інтерфейсі пошуку, в Yep вже є YepTLDR, який використовує велику мовну модель для узагальнення найпопулярніших результатів пошуку з посиланнями на джерело», — написав у Twitter у лютому цього року Дмитро Герасименко, засновник компанії, яка відома через свій musthave продукт для всіх SЕОшників і маркетологів, — Ahrefs.  

2 коментарі
Дмитро Герасименко створив Ahrefs з доходом $100 млн на рік — бенчмарк у світі SEO. Його новий проєкт — пошуковик Yep, конкурент Google. Ось вся історія

«Поки Microsoft і Google борються за те, щоб першими запустити chatGPT або Bard в інтерфейсі пошуку, в Yep вже є YepTLDR, який використовує велику мовну модель для узагальнення найпопулярніших результатів пошуку з посиланнями на джерело», — написав у Twitter у лютому цього року Дмитро Герасименко, засновник компанії, яка відома через свій musthave продукт для всіх SЕОшників і маркетологів, — Ahrefs.  

У цьому пості Дмитро продемонстрував на скриншоті результати пошукової видачі, де він запитав, що таке ChatGPT і отримав доволі адеквате описання.

Частина опису ChatGPT, яку видав YepTLDR

Що тут незвичайного? Річ у тому, що Герасименко прикрутив мовну модель (LLM) до ВЛАСНОГО пошукового сервісу Yep.com. Зараз він працює у Beta-версії, ще не приносить грошей, але прагне стати конкурентом Google, зі своєю власною філософією та бізнес-моделлю. 

Конкурента Google взялась робити маленька команда з 15-16 досвідчених спеціалістів — це частинка компанії Ahrefs, яка в цілому складається зі 110 людей (що також небагато). Дмитро особисто очолив пошуковий проєкт. 

Дмитро Герасименко

Про його запуск у тестовому режимі Ahrefs оголосила у червні 2022 року. Тоді ми випускали інтерв’ю з представником проєкту, під час якого стало відомо, що компанія збирається інвестувати у власний пошуковик $60 млн. Розробка рішення була анонсована ще у 2019 році.

Вчора ми поспілкувалися з Дарією Самокіш, head of PR в Ahrefs, і дізналися багато чого цікавого про те, як зростав конкурент Google за останній рік і які в нього вже є досягнення. 

Дарія Самокіш

Але спочатку трохи про засновника Ahrefs Дмитра Герасименка

Отже, Дмитро народився у Ніжині. Він програміст, навчався в КПІ, але у 2012 році переїхав до Сінгапуру. Там він продовжив розвивати свій основний бізнес — аналізатор посилань Ahrefs. 

Пошуком Дмитро почав цікавитися давно. Як він розповідав виданню AIN.UA у 2019 році, свій перший інтернет-проект хлопець запустив ще у школі — це була пошукова система документації (за мовами програмування, мережами, базами даних тощо). 

«Я навіть отримував на нього якийсь пошуковий трафік і почав заробляти на продажі книг, поки щось не трапилося із сервером і всі мої напрацювання не були втрачені», — згадував він.

Пізніше у Києві Дмитро працював розробником на C# и PHP у студії дизайну сайтів, потім фрілансив якийсь час на компанію в США програмістом та менеджером проєкту.

Дарія згадує прикольну історію, як ще у Києві народилася ідея Ahrefs. 

Коли Дмитро фрілансив, одного разу йому треба була пошукова data для того, щоб заделіверити черговий проєкт. 

«І він звернувся на той момент до найбільшої SEO компанії, Majestic з Британії, і каже: порахуйте мені такий-то об'єм даних, скільки це буде коштувати. Вони викатили інвойс, і Дмитро здивувався: «Я за такі гроші сам зроблю пошуковик і знайду ці дані. І він це зробив.  Тобто він сказав, «я не буду купувати у Majestic ці дані, я ці гроші краще інвестую і зроблю своє», — розповідає Дарія. 

Тоді Дмитро випадково зрозумів, що в середовищі розробників та тих, хто тоді, на той момент, володів вебсайтами, ще такого ринку не було, але всім їм були потрібні пошукові дані. 

«Тому він почав розвивати дашборд для SEO-шників,  а зараз це вже виросло в рішення для маркетологів різних компаній», — розповідає Дарія.

За її словами, зараз Ahrefs має понад 50 000 клієнтів (точних цифр не розкриває) по всьому світу, серед яких співробітники Facebook, Uber, Ebay, Linkedin, Pinterest і та інших гігантів. Мінімальна вартість підписки на дашборд для SEO — $99. Максимальна — $999.

Фото: basic-tutorials.com

Річний дохід Ahrefs – близько $100 млн. І це дає змогу компанії інвестувати у власні проєкти на кшталт Yep.com, без залучення стороннього фінансування.    

«Ahrefs взагалі всі 14 років функціонує як bootstrapped компанія. За перший рік існування Ahrefs продукт здобув $1 млн в annual revenue. І американські інвестори, разом з Sequoia Capital, Google Funds, писали Дмитру про те, що „давайте ми дамо вам інвестиції“, але Дмитро не погоджувався, тому що він хотів мати контроль над своєю компанією і вирішувати долю проєкту самостійно», — розповідає Дарія.

Найбільший конкурент Ahrefs на SEO ринку, як каже Дарія, це Semrush.

«Менеджмент — росіяни, які відкрили офіс в Штатах і позиціонують себеяк американська компанія, в них півтори тисячі співробітників, і вони генерують понад 200 мільйонів доларів. Тобто в них в 10 разів більше людей, але вони тільки у 2 чи 3 рази більше за заробітком», — підкреслює head of PR Ahrefs.

Про команду

Зараз головний офіс Ahrefs знаходиться в Сінгапурі. Там знаходиться десь половина команди — 50-60 людей. Дарія каже, що інші — розкидані по світу. Сама вона, наприклад, живе на Кіпрі.

Окрім неї та Дмитра, у команді багато українців (десь четверта частина). Наприклад, Дарія згадує про CMO з Миколаєва (зараз також живе в Сингапурі). Його справжнє ім’я — Артем Могилевський,  але він взяв собі нікнейм Тім Соуло.  

Тім Соуло

«Я завжди думала, що він американець, але він українець, він наш», — розповідає Дарія. 

Перші результати власного пошуковика 

Зараз Yep.com вже отримує кожного дня по 2 мільйони запитів. «Менш ніж за рік ми перетнули відмітку у 250 мільйонів пошукових реквестів», — наголошує дарія. 

Але на відміну від Google в Ahrefs немає таких ресурсів — людських та фінансових. Немає власної екосистеми, яка є в американського пошуковика — браузеру, операційної системи Android, яка стоїть на більшості смартфонів у світі, немає App Store, власних карт і так далі. 

Yep.com існує тільки як окремий сайт, який можна загуглити, наприклад, у браузері Chrome — тобто через майданчик конкурента. 

В Google тим часом працюють тисячі людей над пошуковою системою, яка генерує на рік $160 мільярдів від пошукової реклами за останніми оцінками.

Дарія пояснює dev.ua, як Ahrefs зможе конкурувати з гігантами, таким як Google Search, Bing від Microsoft та іншими. 

1. Інша бізнес-модель. Yep хоче віддавати 90% прибутку від реклами, від того, що рекламодавці платять пошуковій системі, авторам контенту. 

«Тобто, умовно, ти запускаєш свій вебсайт по рецепти млинців, і в тебе найбільший сайт з цими рецептами. І люди, які хочуть готувати млинці, заходять до тебе на вебсайт. Так от: коли ми використовуємо, як пошукова система, твою інформацію для того, щоб відповідати юзерам на їхній запит про те, як робити млинці, ми ділимося з тобою доходом», — розповідає Дарія.

Коли людина, наприклад, дивиться фільм в інтернеті, вона сплачує Netflix, Megogo або ще комусь, тому що це їхній контент.

«А Google ніяк не платить за те, що він заробляє на рекламі, користуючись твоєю інформацією про млинці», — розповідає представник Ahrefs. 

Дарія сподівається, що в якийсь момент власники сайтів будуть пропонувати своїм юзерам  читати їх через Yep.com, а не через Google,  тому що у них є пряма фінансова зацікавленість.

2. Поміч також прийшла, звідки в Ahrefs її не чекали. Канада, Австралія, Штати і Європейський Союз засудили пошукову монополію. 

Вже з минулого року,  з 1 вересня, увійшли в дію обмеження Європейського Союзу. Вони зобов’язали виробників на всіх Android-них пристроях встановити Choice screen. Коли людина сетапить новий телефон, з’являється запитання про те, яку пошукову систему встановити за дефолтом. 

Раніше це була одразу Google, а тепер ти можеш вибрати. 

«Зараз в Штатах йдуть ті самі процеси, Google поки що судиться, сплачує штрафи й так далі, але врешті решт законодавство рухається до того, щоб монополістів — Google, Apple, Microsoft — позбавляти їх механізмів встановлення цієї монополії», — розповідає Дарія.  

Інакше технології почнуть входити в стадію в стагнації. Монополісти займуться тим, що будуть просто заробляти гроші. 

3. У Yep.com третій за об'ємом пошуковий індекс серед усіх пошукових проєктів, включаючи Google, Bing та інші. 

«Для того, щоб зробити пошукову систему, тобі технологічно потрібно дві речі — пошуковий індекс і вебкраулер», — підкреслює Дарія. 

Чим більше сервіс може краулати інтернет, тим більше сторінок він може зберігати. У Yep це десь 400 мільйонів сторінок. 

4. Yep буде зберігати певні дані щодо пошукових запитів, але не персональні дані, за якими можна ідентифікувати людину. 

Наприклад, Yep буде відстежувати, скільки разів слово шукали та розташування посилання, на яке клікали найчастіше. Але, на відміну від Google, новий пошуковик не буде створювати профіль людини, щоб надалі надсилати їй персоналізовану рекламу.

5. Більш гнучка команда суперпрофі. Ahrefs рухається зі швидкістю стартапу. Тобто менше бюрократії, більше дій, швидше — прийняття рішень.

Комерціалізація 

Ahrefs не збирається запускати на Yep.com комерційної реклами, доки не допилить продукт до певного рівня.

«Перш ніж ми попросимо один долар у рекламодавців,  ми хочемо бути впевнені, що WebSearch працює ідеально», — каже Дарія. 

Якщо у Yep не буда якоїсь відповіді на запитання, є кнопки — знайти цю інформацію в Google,  в Bing, в DuckDuckGo, в Niva, в Ecosia, в будь-якій іншій пошуковій системі, яка подобається користувачу.

Наразі, якщо зайти на Yep.com, то можна або зробити простий пошуковий запит, або ж шукати картинки, або новини.  

Фото: Facebook

«Ми хочемо за найближчий рік купити чиєсь готове рішення по картах. Хочемо дати продукт, який може конкурувати з Google не тільки якістю, але й очікуванням юзера», — розповідає представник Ahrefs.

Технічна сторона

200 мс має пройти,  щоб юзер отримав інформацію в пошуку. Для цього запит відправляється в дата-центр і назад. Це приблизно та швидкість, з якої працює цей ринок. Чим ближче знаходиться ЦОД, тим краще, бо менше затримка.

Датацентр — на стадії будівництва

Google, Microsoft та інші великі гравці мають власні мережі датацентрів. Менші гравці можуть орендувати в них місце і користуватися послугами хмари.

Але Yep.com пішов по іншому шляху. Він вирішив будувати власні ЦОДи. Перший ЦОД, як вже згадувалося, — в Сингапурі. Він коштував десятки мільйонів доларів. Зараз AHrefs готується анонсувати інший ЦОД — в США (Вашингтон D.C.).

«English search займає дуже велику частку всіх сторінок в інтернеті.  Ну, окрім, напевно, Індії з Пакистаном. Тобто, відкриваємо дата-центр в США для того, щоб бути ближчими, умовно кажучи, до американського користувача», — каже Дарія. 

Парадоксально, яле виявилося, що збудувати власний ЦОД стало дешевше, ніж орендувати хмару. Як каже Дарія, Ahrefs оцінила, що їй вдалося зекономити на цьому $400 млн.  

Розробка власного AI Summary на Yep

Дарія пригадує, коли в пресі почався галас, що Google з Microsoft почати конкурувати тим, хто перший прикрутить до пошуковика мовну модель і видачу результату за запитом AI Summary юзера. 

«Почались ці публічні дебати: в кого AI краще. А Дмитро просто зайшов в чат, кинув кліч. Каже, хлопці, давайте збираємось, що ми можемо зробити, як ми можемо це запилити. І буквально за кілька днів команда прийшла з готовими рішеннями — в нас був готовий прототип AI Summary. Google над цим працював щонайменше пів року», — розповідає Дарія.

Зараз ця додаткова пошукова послуга доступна в 195 країнах. «Немає ніяких обмежень, як в „Майкрософт“, наприклад, який запускав спочатку в бета, з лімітом на окрему кількість людей», — каже представник Ahrefs. 

Прототип мовної моделі, яку використовувала команда YEP, був оупенсорсний. Його довелося доробити під потреби пошуковика.

«Проблема в тому, що ми не можемо масштабувати його відразу, доки не встановимо більше GPU», — писав Дмитро про прототип AI Summary у лютому. 

Але все це — лише питання часу. Ahrefs готовий вкладати гроші та вміння в те, щоб змінити парадігму пошуку раз і назавжди.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
0

Чудово, пишаємось нашими розумними та винахідливими співвітчизниками
Але жодного слова не побачив про допомогу Україні, армії, переселенцям, українцям, що постраждали від війни. Чи хоча б боротьбу з росією, якимось обмеженням для росіян
Ahrefs має російськомовний інтерфейс
Ганьба...

Василь Зима
Василь Зима РОВР Полтава, інженер
0

Багато читаю dev... Багато цікавого. Та прокачаний ще слабенько... Пошук видає по запиту ahrefs десь... перестав навіть рахувати після 6-го десятку😕 Хоча за запитом Yep - непогано - наприкінці 1-ої десятки😕