Що під капотом в Uklon? Слухай TechPower Podcast 🎧

Бізнес-аналіз та волонтерство — що спільного? Як досвід в IT допомагає нам волонтерити

Погляньмо на волонтерство з незвичного боку. Деякі процеси тут можна налаштувати в той самий спосіб, що й в IT-галузі.  Саме так зробили в NIX. Із перших днів повномасштабної війни волонтерський штаб IT-команди підтримує ЗСУ і тероборону, спільно з партнерами вже передав армії допомогу на суму понад $30 млн та вартість закупівель продовжує зростати. Команда взялася задовольняти найчастіші й найдорожчі запити — на машини, дрони, тепловізори, рації тощо.
Як це працює — розповідає Аліна Ловчиновська, Business Development Manager у NIX.

Залишити коментар

Погляньмо на волонтерство з незвичного боку. Деякі процеси тут можна налаштувати в той самий спосіб, що й в IT-галузі.  Саме так зробили в NIX. Із перших днів повномасштабної війни волонтерський штаб IT-команди підтримує ЗСУ і тероборону, спільно з партнерами вже передав армії допомогу на суму понад $30 млн та вартість закупівель продовжує зростати. Команда взялася задовольняти найчастіші й найдорожчі запити — на машини, дрони, тепловізори, рації тощо.
Як це працює — розповідає Аліна Ловчиновська, Business Development Manager у NIX.

Аліна Ловчиновська, Business Development Manager у NIX
Чим краще підвозити бойові комплекти: пікапом чи джипом? А яка модель дрона найліпше виконує бойові завдання? Кожен напрям волонтерства — окрема складна тема. Але дати раду всьому цьому реально.

Маючи багаторічний досвід в IT, ми спробували перенести деякі робочі методики у волонтерську діяльність. Так нам вдається опрацьовувати запити швидше й ефективніше. А в підсумку — якісніше допомагати армії.

  • Збір вимог

В IT цей етап відбувається на перших зустрічах із замовником. Варто зрозуміти «біль» клієнта, проблему, яку він хоче розв’язати. Тільки за умов ретельного з’ясування вимог ви запропонуєте справді грамотне рішення. Чи можна використати готове рішення чи ліпше розробити нове? Як краще вчинити в конкретній ситуації?  Треба знайти підходящий варіант, щоб розв’язати проблему замовника. А ліпше — зробити навіть краще, ніж він уявляв. Саме в цьому полягає цінність IT-фахівця. У такому разі клієнти неодноразово проходитимуть до нас знову й знову.

У спілкуванні з військовими так само. Що ґрунтовніше ви з’ясуєте всі вимоги до товару, то більше можливостей матимете для вдалого задоволення запиту. Поспілкуйтесь, аби впевнитися, що ця річ справді допоможе розв’язати питання швидко й надійно. Можливо, те, що просять, насправді не полегшить військову рутину, а волонтер лише змарнує час на пошуки. Хоча міг би задовольнити нагальнішу потребу.

Поясню на прикладі. Найгарячіший запит для ЗСУ — автівки. Найпоширеніші задачі для них — евакуація поранених, підвіз бойових комплектів, розвідка. Всі чомусь зазвичай хочуть пікапи. Щомісяця ми отримуємо десятки запитів саме на цю модель. Дійсно, на фронті така машина зручна в багатьох ситуаціях. Утім, часто в розмові з військовими виявляється, що для щоденних справ хлопцям цілком підійде об'ємний і доволі прохідний джип. Його ми знайдемо і доставимо набагато швидше, ніж пікап. Бо на останні попит дуже високий.

Така ж історія і з (не)повнопривідними мікроавтобусами. Повнопривідні призначені для поїздок бездоріжжям і ламаються частіше за неповнопривідні. Обговорюючи подробиці запиту, ми часто з’ясовуємо, що бригада зазвичай пересувається більш-менш нормальними дорогами. Фактично повний привід їй ні до чого. До того ж такий бус набагато дорожчий і на його пошуки гається більше часу. Ми пояснюємо хлопцям ці нюанси. Коли ж вони отримують те, що справді класно працює в їхніх умовах, — ми маємо позитивні відгуки й подяку за консультацію. Навіть якщо доводиться вмовляти й доводити свою думку.

  • Визначення пріоритетів

В IT-проєктах вимоги можна оцінювати за шкалою від 1 до 10 за такими критеріями: користь від дотримання кожної вимоги, шкода від недотримання, витрати та ризики. У волонтерській роботі цей метод ми дещо розширили. Спочатку просили військових оцінювали терміновість їхніх запитів і в заявці зазначати бал від 1 до 10. У відповідь нам стали надсилати десятки запитів — і всі з максимальною оцінкою. Виявилося, все доволі відносно. Комусь саме його потреба здається критичною. А тим часом інші перебувають у значно складнішій ситуації.

Ми не знали, як розв’язати цю проблему, але згодом знайшли рішення. Волонтер визначає пріоритетність, базуючись на багатофакторній моделі. Тобто в залежності від географії запиту, задач, терміновості, критичної необхідності самого девайсу та багатьох інших моментів.

Коли надходить заявка, куратор відповідного напряму телефонує військовим. Після збору вимог і уточнення подробиць оцінюється терміновість запиту. Важливо робити це у порівнянні з іншими заявками. Наприклад, протягом години куратор отримав 3 нові запити з різних локацій на фронті. Маючи перед очима повну картину з усіма заявками, він краще розуміє критичність ситуації в певному регіоні. Отже, здатен визначити, де допомога потрібна якнайшвидше. Далі робиться відповідна позначка в таблиці з усіма запитами й формується черга на виконання. Спершу опрацьовуємо заявки з гарячих точок, зокрема від десантно-штурмових бригад. Потім розбираємо запити підрозділів тероборони.

  • Делегування обов’язків

Припустимо, надходить запит на закупівлю 100 рацій. Куратор цього напряму дізнається у бригади, для чого вони потрібні. Інколи військові просять рації певної частоти, але в нюансах не розбираються. Наші ж куратори вже знають, які антени потрібні в тих чи інших ситуаціях, і пропонують військовим. Погоджують з ними, і заявка йде в обробку. Колега-волонтер підхоплює запит, і починається процес пошуку й закупівель. Інший волонтер отримує товар і доставляє на фронт власною автівкою.

  • Усунення блокерів

Із погляду менеджменту ми застосовуємо поширену в IT практику — усунення блокерів. У роботі таким блокером може бути необхідність погодження подальших дій із певним відділом. Якщо можете когось «розблокувати», щоб не чекали на вашу відмашку, а задовольняли запит, — зробіть це. Те, що можна запустити паралельно, — запустіть. У нас це добре працює. Один волонтер шукає варіанти товарів, порівнює ціни й технічні характеристики, інший — підтримує зв’язок із бригадою для уточнення нюансів, третій — розраховує орієнтовний бюджет.

  • Робота з фідбеками

Аналізуючи відгуки бійців, ми посилюємо свою експертність у воєнних темах. Донедавна кожна з них здавалася нам складною. Зате тепер у деяких питаннях наші волонтери орієнтуються на рівні військових. Тож що більше фідбеків ми опрацьовуємо, то глибше розуміємося на технічних нюансах.

Військово-промисловий комплекс зробив крок далеко вперед у багатьох країнах. Звісно, можна замовити якусь штуку рівня космодесанту, але не факт, що це матиме сенс. Ми вивчаємо іноземний досвід, беремо до уваги відгуки й побажання бійців і даємо поради щодо доцільніших закупівель.

  • Онбординґ нових волонтерів

Обсяги закупівель зростають. Та на щастя, охочих допомогти теж побільшало. Швидко опанувати свій напрям новачкам допомагають бази знань. Це теж цілком айтівський підхід. Щось на кшталт Confluence Space — місця, де зберігається технічна документація щодо проєкту, специфікації та відповіді на поширені питання. Тільки маємо не окремий ресурс, а звичну багатьом таблицю та презентацію.

У документі виокремлені напрями: автівки, дрони, броніки, тепловізори тощо. Носіями знань про них є куратори. У документі можна почитати, де краще купити той чи інший товар, які продавці вже перевірені нами, як оцінили товар самі військові. Така собі «шпаргалка» для оперативного реагування.

Як бачите, волонтерство — це про вміння швидко вивчати нове і знаходити правильні рішення. Точнісінько як в IT-галузі. У наш час це базові навички для будь-якого спеціаліста. Достатньо розвинути їх у собі — і ви завжди будете гарним фахівцем.

Новий випуск «З фронту в IT» про айтівців, які повертаються до цивільного життя після ЗСУ.

Історія світчера з Тернопільщини, який змінив агро на IT, а IT на ЗСУ

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.