Як dev.ua тестили болід айтішника — відео 🏎

«Хочемо стати єдинорогом. Це дуже реально в нашому випадку». Як стартап Choice позбавить ресторани необхідності занурюватися в нудне IT

Choice — це стартап, який розробляє софт за підпискою (SAAS B2B) для ресторанів, барів і готелів. 

Залишити коментар
«Хочемо стати єдинорогом. Це дуже реально в нашому випадку». Як стартап Choice позбавить ресторани необхідності занурюватися в нудне IT

Choice — це стартап, який розробляє софт за підпискою (SAAS B2B) для ресторанів, барів і готелів. 

Його філософія — забрати в закладів все IT-навантаження, щоб вони займалися тим, щоб готувати смачну їжу, зустрічали гостей, вигадували нові концепти й так далі. Choice бере на себе розроблення таких рішень як QR-меню, оплати рахунку через QR-замовлення до столу, резервація столів, доставлення, СRM-система та takeaway.

Засновники сервісу — Володимир Оляницький та Олексій Ілляш.

Стартап має офіси в Києві, Празі, Варшаві. Нещодавно він залучив 1,5 млн євро в seed-раунді від чеського венчурного фонду Presto Ventures і британської компанії Seedcamp і ще декількох чеських фондів 

Фото: Forbes.ua

Журналіст dev.ua поспілкувався з Володимиром і дізнався, як він і його партнер планують створити єдинорога на сервісах для закладів харчування.

Основні ринки

Чехія, Польща, Україна.

Я завжди кажу, що знайти партнера — це як знайти жінку. Може затягнутися надовго.

Мені пощастило. Мій мажоритарний партнер живе давно в Празі. І це дало нам змогу запустити сервіс одразу на двох ринках — Прага та Київ. І там, і там у нас є офіси. 

Ще 20+ ринків, де деякі заклади з нами працюють: Казахстан, Індія, Мексика, Штати й так далі.

Скільки клієнтів

7500 тисяч бізнесів, які зареєстровані на платформі, понад 3000 — це клієнти, які платять абонплату. 

Скільки людей у команді

50+.

Власні інвестиції в проєкт

Приблизно $150 000.

Тарифні плани

Від 15 до 89 доларів на місяць із кожного закладу.

Кількість транзакцій 

Понад 1 млн на місяць. Ріст — 15–20% кожного місяця.

Lifetime Value (дохід, який приносить вам користувач за весь час роботи з ним)

Приблизно $1500. Клієнт у середньому залишається з нами дуже надовго, від 24 місяців

Чим відрізняються ринки: Чехія, Польща, Україна

У Чехії основний продукт — самовивіз. На страви водночас робиться знижка, тому що клієнт не займає місця в закладі. Там власне доставлення з ресторанів менш популярне.

В Україні основний продукт — власне доставлення. У Польщі, до речі, також. 

В Україні є багато клієнтів, які просто окремо користуються нашим меню, тобто базовим тарифом без підключення транзакцій. Фактично це альтернатива PDF-меню з можливістю редагування позицій. У Польщі воно менш популярне. 

На ринку нас уже знають як рішення доставлення. І це для нас класна точка входу. Завдяки цьому ми можемо апсейлити інші продукти.

Як розподіляється дохід між ринками

Україна — близько 40%. Потім іде Польща/Чехія й інші країни. Україна органічно зростає, а фокус зараз на інші ринки. Це Східна Європа насамперед. Там менша конкуренція.

Break-even point

Так, ми доінвестовуємо:, але якщо ми захочемо, то органічно можемо дійти до беззбитковості. Зараз ми усвідомлено інвестуємо, тому що розуміємо, що треба розвиватися.

З інвестиціями, які ми закрили (1,5 млн євро), ми вийдемо на беззбитковість через рік. Так станемо більш привабливими для інвесторів. Бо на це зараз дивляться насамперед.

Капіталізація

Ми не розголошуємо фінально. Але діапазон: від $4 до $10 млн. 

A-раунд

Наступного року. Треба десь $5–10 млн на експансію нових ринків.

Tilda в ресторанах 

У багатьох закладах сайт верстався на «Тільді». Ми приходили та казали, що є набагато краще рішення для цього. Тільда-сторінки — це просто нефункціональні сайти. А в нас можна додати прийом замовлення, є можливість налаштовувати в доставленні радіус дії, є застосунок для менеджменту кур’єрів, база клієнтів. І ще буде інтеграція із сервісом Uklon, до речі. 

Ковід зробив диджиталізацію 

Доставлення та QR-меню зробив Ковід. Якби вони не стали активно розвиватися під час пандемії, то не було б сенсу в диджиталізації всієї платформи закладів (можна було обмежитися сайтом-візиткою). Тому що доставлення та QR — основне джерело цифрових даних про клієнта. До того ж доставлення дає змогу закладам збільшити свій виторг та зекономити на комісії агрегаторів 

Конкуренти 

Чернігівський проєкт Dots. Але в них є ніша. Вони працюють тільки з доставленням. Choice, на відміну від них, пішов шляхом all-in-one. 

До того ж Dots бере досить велику плату за встановлення свого рішення, Плюс вони беруть комісію із замовлень А в Choice — підписка на рішення. 29 баксів — і погнали.

«Ірландія – це дві Чернігівщини». Як українська Dots Platform реанімує бізнес за 4 000 км від дому
«Ірландія — це дві Чернігівщини». Як українська Dots Platform реанімує бізнес за 4 000 км від дому
По темi
«Ірландія — це дві Чернігівщини». Як українська Dots Platform реанімує бізнес за 4 000 км від дому

В Америці також є український стартап Allset. Він починав із рішення за передзамовленням у ресторанах. Ця штука популярна там, уже в закладах є черги на столик. Тому в Україні вона виявилася не дуже популярною.

Стартап Allset з засновниками-українцями скоротив майже третину штату. Ось лист кофаундера з поясненнями
Стартап Allset з засновниками-українцями скоротив майже третину штату. Ось лист кофаундера з поясненнями
По темi
Стартап Allset з засновниками-українцями скоротив майже третину штату. Ось лист кофаундера з поясненнями

Allset робив багато півотів. І зараз вони роблять майже те, що й ми, але тільки в Штатах. І трохи по-іншому. У них доступ до рішень через застосунок, а в нас — web.

Економія на чайових

В Америці Allset ще працює над сервісом — замовлення без обслуговування офіціантів.

Річ у тому, що в штатах чайові дуже великі.

Офіціанти заробляють по 5000–7000.

Тому відвідувач ресторану може просто просканувати QR-код за столом і зробити замовлення самостійно.

Їжу потім може потім винести раннер, спеціальна людина (не офіціант), яка розносить замовлення з кухні. Або ж відвідувач забирає своє замовлення в закладі самостійно. 

monobank — також конкурент Choice

Як відомо, мобільний банк без відділень також випустив своє рішення з оплати через QR. Але вони не роблять рішення з доставлення, меню, takeaway, резервацій, базі клієнтів та інше. Банк працює тільки у сфері еквайрингу.

У закладах, де стоїть QR від monobank і choice, 60–70% клієнтів уже вибирають це рішення для оплати

Чому QR-оплата набуває популярності

Клієнту не треба чекати офіціанта. Просканував і замовив. Те, що він замовляє, автоматично відбивається в замовленні. І в будь-який момент людина може оплатити рахунок, залишити чайові. А не чекати на офіціанта та чек.

За статистикою, офіціант витрачає 30% часу на розрахунок клієнтів. Так, у сфері обслуговування є така штука, що офіціант має наприкінці замовлення підійти до гостей і поспілкуватися. Але, як правило, це правило діє тільки в закладах middle+. 

У решті випадків розрахунок за QR точно заощаджує час. Я замовив піцу та пішов собі. Мені не треба ні з ким там спілкуватися.

Ніша онлайн-замовлення перегріта

Є багато рішень, і вони часто роздуті. У нас є французький конкурент Sundays. Вони підняли рекордний sid-раунд на $10 млн, що дуже рідко буває. А-раунд закрили на $100 млн.

Але водночас у них була тільки QR-оплата та відсутня монетизація. Вони планували монетизуватися пізніше. Просто ставили зручну фічу безплатно. 

Зараз їм довелося закрити чотири свої ринки.

Що робив, коли почалася війна

Ми запускали рішення в Штатах. Здавалося, що немає вибору, і треба дуже терміново запустити нові ринки. І я навіть без передишки виходив у США з 1 першого березня. 

Усе горить, війна. Я в стресі. І мені Штати потрібно запускати. Подумали: а коли, як не зараз?

Найімовірніше, Штати — це історія, де треба шукати або надійного локального партнера, або багато та довго інвестувати: рік і кілька мільйонів.  

Спробували, зробили якісь там свої помилки. Трошки перегоріли. А ще й війна — упав виторг. Зараз вдалося повернутися до ще більших показників, ніж до війни, коштом нових європейських ринків 

Яка мета

Стати № 1 у Східній Європі. Стати єдинорогом. Ми розуміємо, що це дуже реально в нашому випадку. Нам зрозуміла економіка. Нам потрібно мати 15 000 клієнтів. 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі. Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року. 
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank
Forbes опублікував свіжий список 30 до 30. Які IT- та технопідприємці у списку?
Forbes опублікував свіжий список 30 до 30. Які IT- та технопідприємці у списку?
Forbes опублікував свіжий список 30 до 30. Які IT- та технопідприємці у списку?
У свіжому рейтингу 30 до 30 від Forbes шестеро IT- та технопідприємців. Розповідаємо, хто вони.
1 коментар

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.