«Хочемо стати єдинорогом. Це дуже реально в нашому випадку». Як стартап Choice позбавить ресторани необхідності занурюватися в нудне IT
Choice — це стартап, який розробляє софт за підпискою (SAAS B2B) для ресторанів, барів і готелів.
Choice — це стартап, який розробляє софт за підпискою (SAAS B2B) для ресторанів, барів і готелів.
Його філософія — забрати в закладів все IT-навантаження, щоб вони займалися тим, щоб готувати смачну їжу, зустрічали гостей, вигадували нові концепти й так далі. Choice бере на себе розроблення таких рішень як QR-меню, оплати рахунку через QR-замовлення до столу, резервація столів, доставлення, СRM-система та takeaway.
Засновники сервісу — Володимир Оляницький та Олексій Ілляш.
Стартап має офіси в Києві, Празі, Варшаві. Нещодавно він залучив 1,5 млн євро в seed-раунді від чеського венчурного фонду Presto Ventures і британської компанії Seedcamp і ще декількох чеських фондів
Журналіст dev.ua поспілкувався з Володимиром і дізнався, як він і його партнер планують створити єдинорога на сервісах для закладів харчування.
Чехія, Польща, Україна.
Мені пощастило. Мій мажоритарний партнер живе давно в Празі. І це дало нам змогу запустити сервіс одразу на двох ринках — Прага та Київ. І там, і там у нас є офіси.
Ще 20+ ринків, де деякі заклади з нами працюють: Казахстан, Індія, Мексика, Штати й так далі.
7500 тисяч бізнесів, які зареєстровані на платформі, понад 3000 — це клієнти, які платять абонплату.
50+.
Приблизно $150 000.
Від 15 до 89 доларів на місяць із кожного закладу.
Понад 1 млн на місяць. Ріст — 15–20% кожного місяця.
Приблизно $1500. Клієнт у середньому залишається з нами дуже надовго, від 24 місяців
У Чехії основний продукт — самовивіз. На страви водночас робиться знижка, тому що клієнт не займає місця в закладі. Там власне доставлення з ресторанів менш популярне.
В Україні основний продукт — власне доставлення. У Польщі, до речі, також.
В Україні є багато клієнтів, які просто окремо користуються нашим меню, тобто базовим тарифом без підключення транзакцій. Фактично це альтернатива PDF-меню з можливістю редагування позицій. У Польщі воно менш популярне.
На ринку нас уже знають як рішення доставлення. І це для нас класна точка входу. Завдяки цьому ми можемо апсейлити інші продукти.
Україна — близько 40%. Потім іде Польща/Чехія й інші країни. Україна органічно зростає, а фокус зараз на інші ринки. Це Східна Європа насамперед. Там менша конкуренція.
Так, ми доінвестовуємо:, але якщо ми захочемо, то органічно можемо дійти до беззбитковості. Зараз ми усвідомлено інвестуємо, тому що розуміємо, що треба розвиватися.
З інвестиціями, які ми закрили (1,5 млн євро), ми вийдемо на беззбитковість через рік. Так станемо більш привабливими для інвесторів. Бо на це зараз дивляться насамперед.
Ми не розголошуємо фінально. Але діапазон: від $4 до $10 млн.
Наступного року. Треба десь $5–10 млн на експансію нових ринків.
У багатьох закладах сайт верстався на «Тільді». Ми приходили та казали, що є набагато краще рішення для цього. Тільда-сторінки — це просто нефункціональні сайти. А в нас можна додати прийом замовлення, є можливість налаштовувати в доставленні радіус дії, є застосунок для менеджменту кур’єрів, база клієнтів. І ще буде інтеграція із сервісом Uklon, до речі.
Доставлення та QR-меню зробив Ковід. Якби вони не стали активно розвиватися під час пандемії, то не було б сенсу в диджиталізації всієї платформи закладів (можна було обмежитися сайтом-візиткою). Тому що доставлення та QR — основне джерело цифрових даних про клієнта. До того ж доставлення дає змогу закладам збільшити свій виторг та зекономити на комісії агрегаторів
Чернігівський проєкт Dots. Але в них є ніша. Вони працюють тільки з доставленням. Choice, на відміну від них, пішов шляхом all-in-one.
До того ж Dots бере досить велику плату за встановлення свого рішення, Плюс вони беруть комісію із замовлень А в Choice — підписка на рішення. 29 баксів — і погнали.
В Америці також є український стартап Allset. Він починав із рішення за передзамовленням у ресторанах. Ця штука популярна там, уже в закладах є черги на столик. Тому в Україні вона виявилася не дуже популярною.
Allset робив багато півотів. І зараз вони роблять майже те, що й ми, але тільки в Штатах. І трохи по-іншому. У них доступ до рішень через застосунок, а в нас — web.
В Америці Allset ще працює над сервісом — замовлення без обслуговування офіціантів.
Річ у тому, що в штатах чайові дуже великі.
Тому відвідувач ресторану може просто просканувати QR-код за столом і зробити замовлення самостійно.
Їжу потім може потім винести раннер, спеціальна людина (не офіціант), яка розносить замовлення з кухні. Або ж відвідувач забирає своє замовлення в закладі самостійно.
Як відомо, мобільний банк без відділень також випустив своє рішення з оплати через QR. Але вони не роблять рішення з доставлення, меню, takeaway, резервацій, базі клієнтів та інше. Банк працює тільки у сфері еквайрингу.
У закладах, де стоїть QR від monobank і choice, 60–70% клієнтів уже вибирають це рішення для оплати.
Клієнту не треба чекати офіціанта. Просканував і замовив. Те, що він замовляє, автоматично відбивається в замовленні. І в будь-який момент людина може оплатити рахунок, залишити чайові. А не чекати на офіціанта та чек.
За статистикою, офіціант витрачає 30% часу на розрахунок клієнтів. Так, у сфері обслуговування є така штука, що офіціант має наприкінці замовлення підійти до гостей і поспілкуватися. Але, як правило, це правило діє тільки в закладах middle+.
У решті випадків розрахунок за QR точно заощаджує час. Я замовив піцу та пішов собі. Мені не треба ні з ким там спілкуватися.
Є багато рішень, і вони часто роздуті. У нас є французький конкурент Sundays. Вони підняли рекордний sid-раунд на $10 млн, що дуже рідко буває. А-раунд закрили на $100 млн.
Але водночас у них була тільки QR-оплата та відсутня монетизація. Вони планували монетизуватися пізніше. Просто ставили зручну фічу безплатно.
Зараз їм довелося закрити чотири свої ринки.
Ми запускали рішення в Штатах. Здавалося, що немає вибору, і треба дуже терміново запустити нові ринки. І я навіть без передишки виходив у США з 1 першого березня.
Найімовірніше, Штати — це історія, де треба шукати або надійного локального партнера, або багато та довго інвестувати: рік і кілька мільйонів.
Спробували, зробили якісь там свої помилки. Трошки перегоріли. А ще й війна — упав виторг. Зараз вдалося повернутися до ще більших показників, ніж до війни, коштом нових європейських ринків
Стати № 1 у Східній Європі. Стати єдинорогом. Ми розуміємо, що це дуже реально в нашому випадку. Нам зрозуміла економіка. Нам потрібно мати 15 000 клієнтів.