Євгенію Гаврусу 28 років, три з яких він працює в київській IT-компанії Dataforest як Python Developer. За цей час він виріс із джуна до стронг-мідла, і от-от отримає грейд до сеньйора. Нині фахівець уже лідить проєкт і каже, що планує й надалі розвиватися в межах компанії, впливаючи на розвиток команди. Його мета — стати архітектором саме тут. Що приваблює айтівця в Dataforest?
Любов не з першого погляду
Історія відносин Євгеній й роботодавця досить цікава. Закінчивши Харківський авіаційний інститут, хлопець почав досить плідно спілкуватися з айтівцями. Утім, входити в нову сферу він не поспішав. Хлопець зізнається: писати код йому спочатку не сподобалося.
«Бувши студентом, я ненавидів програмування, якийсь час це прям таке щось нудне було — написати калькулятор чи якусь програму. Це було зовсім не цікаво, тому я вирішив, що краще працюватиму з технікою», — зізнається він. Євгенію подобалося розбирати комп’ютери, а також грати в онлайн-ігри. І якось у чаті однієї з ігор під час спілкування з гравцями він вирішив оптимізувати одну з функцій гри — створив фічу, яка виводила статистику гравця через бота. Після цього молодий програміст замислився над тим, щоби вчити IT глибше: зацікавився даними, логікою роботи певних IT-рішень, метриками, які застосовують у роботі з великими даними.
Перший бот і похід в IT
Коли знань для повноцінного дата-продукту стало достатньо, Євгеній створив корисний ігровий бот, який зібрав чимало юзерів. «Я навчився запускати пайплайни, парсити інформацію за великий проміжок часу, займатися аналітикою, створювати графіки», — ділиться хлопець. Саме бот у грі дав хлопцеві розуміння того, що саме йому цікаво робити у сфері IT, і сприймати колись нудне програмування як інструмент для досягнення цілей.
А потім став фотографом. Однак у вільний час він продовжував створювати ботів, вчитися, занурюватися в IT. Згодом, йому надійшла пропозиція про співпрацю з досвідченим айтівцем — скрапити дані для певних сайтів. І, трішки підточивши навички, новоявлений айтівець вирішив шукати серйозну роботу в IT-компанії, щоб заробляти непогані гроші.
10 резюме й омріяний офер
Пошук роботи новоявленого IT-спеціаліста тривав недовго: був 2021 рік, IT-галузь розквітала, рекрутери ганялися за кандидатами. Він розіслав десяток резюме, пройшов кілька співбесід. Після технічної частини за три дні визначився, що працюватиме саме в Dataforest.
Почавши роботу, він зрозумів, що хоче навчитися робити щось іще, інженерне. Тому поступово почав освоювати технології, щоби бути сам собі й розробником, і девопсом, й аналітиком. «І отак потроху-потроху ти починаєш різні технології вчити. Потім у тебе якась програмка розростається, сервер не витримує її, і треба робити якусь логіку скейлінгу цієї програми. Тобто вона має мати можливість масштабуватись. Для цього тобі треба її трохи переписати, додати якихось технологій, щоби ця програма за допомогою однієї команди ставилася на будь-який сервер. Вчиш Docker, і скоуп технологій нарощується, нарощується», — розповідає розробник, констатуючи, що скрапінгом даних уже майже не займається, бо перейшов на інший рівень.
Цікавий проєкт як драйвер зростання
Розробник розповідає, що рухатись уперед йому допомагають цікаві завдання та проєкти, над якими доводиться працювати. «Так виходить, що я поки тут працюю, то те, з чим я працюю, завжди цікаве. Якісь нові челенджі вилазять», — розповідає хлопець. Компанія усіляко сприяє тому, щоб фахівці могли всебічно розвиватися: забезпечує технікою, доступом до навчання, пропонує уроки англійської, різні спортивні активності, медичне страхування.
Девелопер каже, що регулярно отримує пропозиції від рекрутерів інших компаній. Утім, іти наразі нікуди не планує.
За три роки заробіток айтівця в компанії примножився втричі, і Євгеній бачить подальший потенціал як експертного, так і фінансового зростання.
Також розробнику дуже імпонує позиція компанії під час війни: усі мобілізовані продовжують протягом певного часу з моменту мобілізації отримати зарплату, а компанія регулярно допомагає своїм співробітникам, які служать, необхідним обладнанням та амуніцією. У найближчі роки серед амбіцій айтівця — стати фахівцем, якому б довірили представляти Dataforest на міжнародній арені, відвідувати конференції та форуми, популяризувати українське IT за кордоном. «Упевнений, що потрібну експертизу я отримаю й досягну такої цілі», — каже айтівець.
Олена Білоусова, HR-директорка компанії Dataforest, зазначає, що всі процеси в компанії вибудувані на трьох основних цінностях: взаємодія, гнучкість і результат. «Взаємодія дає нам змогу діяти проактивно, враховуючи інтереси як клієнта, так і компанії. Гнучкість ставить співпрацю у пріоритет перед формальностями, а результат є показником якості нашої роботи. Ці цінності є універсальними як для професійного життя, так і для особистого», — зазначає вона.
Dataforest активно підтримує перевірені фонди, що допомагають військовим. А співробітники компанії — активні волонтери, від яких виходить чимало корисних ініціатив. Серед успішних проєктів для допомоги армії в Dataforest — «Небо для птахів, а не для ракет». У межах ініціативи фахівцям компанії надсилали шпаківні, які ті розміщували біля власних домівок і навіть заносили у школи. Благодійні аукціони, допомога дітям і благодійні лекції — ще один вектор розвитку фахівців у Dataforest. За словами Олени, співробітники компанії влаштовують власні майстер-класи для обміну досвідом із колегами, читають лекції для колег і студентів, а також беруть участь у хакатонах.
«Я щокварталу проводжу опитування із залученості співробітників. Рівень лояльності фахівців до Dataforest нині дуже високий. Це вище середнього показника за ринком. Співробітники дуже цінують взаємопідтримку, взаємодопомогу, менторство та шеринг знаннями — спеціальні лекції для команд, за які можна отримати бонус від компанії», — розповідає Олена.
Що Dataforest пропонує фахівцям
Соціальний пакет і можливості для розвитку (відпустка, лікарняні, медичне страхування, навчання, мерч, подарунки, бонуси тощо).
Дружна команда та комфортні умови роботи. Компанія докладає значних зусиль для неформального спілкування: тут є книжковий клуб, йога, обідні балачки та вечірній «Клуб анонімних футурологів-політологів», регулярні психологічні лекції, вікторини, обмін знаннями та лекції від запрошених фахівців. А нещодавно, окрім спортивних занять, впровадили ще й програму зниження ваги, оскільки команди працюють віддалено, що сприяє ризику гіподинамії та набору маси тіла. Також щомісяця компанія спонсорує тімбілдинги для фахівців, щоби згуртувати команду.
Ринкова винагорода. Зарплату в компанії переглядають залежно від досягнень — тричі на рік керівники підрозділів проводять зустрічі з фахівцями, де кожен презентує свій перформанс. Наразі в Dataforest розробили мапи компетенцій, що допомагають фахівцям рости й отримувати виші зарплати.
Соціальні ініціативи та можливість допомагати.
Кар’єрне зростання. Воно може бути як вертикальним, так і горизонтальним. Наприклад, за три роки співробітник може зрости з Junior до Team Lead (таких випадків немало). Обов’язки та компетенції кожного фахівця аналізують, щоби спеціалісти мали мотивацію до зростання, пізнання нового.
За словами Олени Білоусової, до кінця року штат компанії за планом має становити вже тризначну цифру. «Плануємо вирости до 100 фахівців», — каже вона. Основними критеріями, за якими оцінюють кандидатів, окрім технічної підготовки та знань, у Dataforest є критичне мислення й бажання розвиватися.