🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉

Творці Call of Duty та Guitar Hero купили український маркетплейс DMarket. Історія великої угоди від засновника — Володимира Панченка

Наприкінці січня американська геймдев-студія Mythical Games 25 придбала український маркетплейс цифрових активів DMarket. Весною його засновник Володимир Панченко давав власну оцінку компанії — $100 млн. За скільки їх купили американці, він не розголошує. 

Залишити коментар
Творці Call of Duty та Guitar Hero купили український маркетплейс DMarket. Історія великої угоди від засновника — Володимира Панченка

Наприкінці січня американська геймдев-студія Mythical Games 25 придбала український маркетплейс цифрових активів DMarket. Весною його засновник Володимир Панченко давав власну оцінку компанії — $100 млн. За скільки їх купили американці, він не розголошує. 

Але безумовно, це одна з найбільших угод з придбання українських проєктів за останній рік. 

Ми поспілкувалися з Володимиром та дізналися, що таке Mythical, як вона познайомилася з українськими бізнесменами й що буде далі.

Mythical Games — це ветерани геймінгу. Вони зробили свій стартап. І до вас вони завершили ще дві угоди (купили британську ігрову студію ShortRound Games та розробника технологій для метавсесвітів Polystream). Де і як вони взагалі залучають гроші й чому вони такі круті?

Існує правило — гроші у світі — нескінченні. Настає той момент у твоєму нетворку та pedigree (як кажуть в Америці), коли гроші не є проблемою. Усім за великим рахунком стає пофіг на них. Це безкінечний ресурс у Штатах. 

Набагато складніше показати, як ти заволодієш левиною долею ринку за ці гроші. І це єдине питання, яке у тебе запитають.

У рішення Mythical Games вірять. Їхні продукти дивують. Вони, наприклад, вже купили стартап з Великобританії, де «магічним чином» ти граєш в гру на Unity, не виходячи з гри, заходиш в портал і попадаєш в гру на Unreal Engine. Вони це показують і де дійсно працює. Ти встановлюєш собі клієнт на 5 МБ і нічого не треба більше вантажити.

Вони кажуть: «У нас немає конкурентів і цей ринок наш». Вони — лідер blockchain-геймінгу в США. Хто б що не хотів робити у Web 3.0 геймінгу — вони спочатку приходять в Mythical. Приходив Netflix, приходив Gucci… 

І в них вкладають гроші й вони вже витратили десь $200 млн. І зараз їм дають ще інвестиції. Скоро буде офіційний анонс. 

Як ви з ними познайомилися Mythical Games?

Ми в перший раз зустрілися з CEO Mythical Games Джоном Лінденом у 2022-му, за декілька днів до початку війни, під час геймерської конференції D.I.C.E. у Лас-Вегасі. Планували поспілкуватися 30 хвилин.

Джон Лінден

На мою думку, це одна з найкращих ігрових конференцій за рік. Саме D.I.C.E. і саме у Лас-Вегасі. Вона камерна, туди приїжджають тільки менеджмент ігрових компаній. Усі ці, хто приймає рішення. Я завжди туди їжджу. 

З Джоном я кілька разів до цього виступав на одній панелі, але це був Covid, і панель була у Зумі. А тут він побачив, що я також приїжджаю на цю конференцію і забронював зустріч.

Сіли розмовляти й проговорили 4 години. Саме цікаво було те, що ці ветерани ігрової індустрії пішли робити свій блокчейн-стартап і всі ці 4–5 років вони робили мільйон рішень, щоб прийти до цієї точки, де вони опинилися зараз. І ми також опинилися у цій же самій точці. Причому ми ніколи їх не бачили, ніколи не вчилися у тих же самих університетах, але приймали ті ж самі рішення.

Ми зробили маркетплейс і шукали ігрового партнера, який би нам допоміг. А він робив ігри й шукав того, хто б розумів, як робляться ігри, і допоміг би йому з маркетплейсом.

Дуже смішно, але це було як побачення і любов з першого погляду.

Чим відомий Джон Лінден?

Він випускав Call of Duty. Він був головою студії, це була його гра. Тому йому дають будь-які гроші зараз. А його кофаундер — Джеммі Джексон випускав Guitar Hero. Він її презентував на сцені прямо в центрі LA.

І що було далі між вами та Mythical Games?

На жаль через 3 дні полетіли ракети. І вже було не до того. 

Але Джон був серед тих людей в Америці, хто дуже підтримує Україну. Він знав, що я як раз підіймаю раунд і веду переговори з фондами, які знали Mythical Games.

Потім Джон зателефонував. Дізнався, як в мене справи. Сказав, що чув, що ми залучаємо інвестиції. І сказав таку фразу:

«Так, а може разом будемо все робити?»

Я спочатку навіть його не зрозумів. Кажу: «А що все?».

Це було дуже смішно. Потім вже зрозуміли, що це буда пропозиція з M&A. Вони хочуть нас купити. Але ніколи це вголос не скажуть. 

Як ви рухалися далі?

Почали перемовини. Вони прилетіли до нас всією своєю executive-командою в Чорногорію, подивитися на наших працівників і менеджмент. Попрацювали кілька днів з інженерами, з командами.

Мені писали останній рік ще кілька компаній, хотіли нас придбати. Але я ігнорував ці пропозиції, тому що був зайнятий тим, що підіймав раунд.

Але потім прийшов той момент, коли треба знову йти all in, який я з одного боку дуже ненавиджу, а з іншого — дуже люблю: наприкінці травня Джон зробив нам пропозицію. 

Так, це були гарні умови для нас, але до її закриття ще треба було чекати кілька місяців, поки проводять аудит, готують документи. І якщо за ці кілька місяців щось трапиться, в мене вже не буде часу повернутися і закрити раунд. Чи повернутися до цих інших, хто також хотів з нами M&A. 

Я підрахував, скільки залишилося грошей і зрозумів, що в серпні вони закінчаться.

А ми, скоріш за все, десь тільки на початку серпня підпишемо угоду.

Сидів і думав: я знаю людей, які викручують руки, коли подібна можливість з’являється. Але Джон мені таким не здавався. 

Я розумів, що ми як Їнь та Ян. Це можливість розкритися і долетіти до зовсім інших перспектив, яких ми завжди шукали й ось накінець знайшли. 

Камон, треба в це повірити!

8 серпня ми підписали угоду. 

Які у вас були перші зобов’язання?

Запустити Mythical Token і запустити Mythical marketplace маркетплейс. Він, до речі, вже запрацював 25 січня. Новий Mythical marketplace вже робила моя команда.

А що тоді буде з DMarket?

Dmarket.com залишається. Це вже не я вирішую, що з ним буде. Поки він є, він працює та заробляє гроші. Подвоївся у доходах за 2022 рік — наші доходи виросли на 198% (Як раніше заявляв dev.ua Володимир, у 2021 році дохід маркетплейсу був $60 млн — ред.)

З початку цього року, за місяць, ми вже обернули $10 млн. 

Хто тоді буде опікуватися надалі DMarket, якщо всі вже роблять Mythical?

Це вже все Mythical. Фізично Компанія DMarket перетворилася на Mythical East у Лісабоні. 

Зараз ми намагаємося поділити команду 50/50, щоб працювати над обома проєктами. Але ми дивимося на це бізнесово: як тільки Mythical marketplace починає заробляти більше грошей, ніж DMarket.com, ми все більше людей туди переключаємо.

Ми зараз наймаємо людей, але це буде невелика кількість — десь 10-15. 

Команда в мене одна, і є список фіч для DMarket.com і для Mythical маркетплейсу. І кожна з цих фіч приносить гроші. Я знаю, скільки їх буде на обох майданчиках. І кожний раз ми обираємо, що принесе нам більше грошей.

На новому майданчику Mythical вже є якісь оберти?

Нових ігор ми там ще не запустили, але підключили старі. І за перші дні вже є десятки тисяч доларів. Все працює, все було зроблено в строк. Я думаю, СЕО Mythical дуже задоволений.

Пам’ятаю, що незадовго до початку війни DMarket перевіз літаком команду разом із членами їх родин до Чорногорії. Де ви базуєтеся зараз?

В Чорногорії вже нікого не залишилося. Більшість (приблизно 80 людей) зараз в Португалії, в Лісабоні, де ми з початку вересня винаймали офіс. В Україні, думаю, людей 20 зараз працює. І думаю, що згодом багато хто ще повернеться.

Наприкінці осені, може навіть, в грудні, щось там «зламалося» в португальскому уряді: не всім почали документи давати. Я звернувся до українського консула. Він побачив, що ми приїхали у вересні й запитав, як ми всі могли з України виїхати. Як такий: от вам CNN, от вам Axios, там все написано. І все пройшло нормально. Нам допомогли. 

Взагалі, я здивувався, що нам це вдалося: двічі за рік перевезти всю команду. У Португалії ми надавали працівникам повну підтримку: винаймали житло, допомагали з податками. Це була для нас нова країна та португальську ніхто не розумів.

Але нам вдалося.

Наприкінці року я сказав співзасновниці, Тамарі (Слановій): «Коли ми це змогли операційно двічі зробити, ми в принципі могли б керувати без проблем якоюсь невеликою країною, на кшталт Естонії!».

Як ти бачиш співпрацю з Mythical через рік. Що ви повинні досягти?

Через рік повинна вийти пара дуже крутих ігор. Одна — racing, друга — NFL (американський футбол). А задача маркетплейсу — щоб в іграх було легко та весело щось продавати та купувати. І навіть робити це між іграми.

А через рік, щоб я як представник Mythical міг виступити на конференції і сказати: «Ось є гра, в неї легко грати, а на маркетплейсі можна весело і цікаво щось купити та продати. І ось вам use case на blockchain — і це не піраміда і не скам». 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.