Що під капотом в Uklon? Слухай TechPower Podcast 🎧

«Я взяв тестове сам у відкритому доступі та почав робити». Історія 41-річного світчера, який, попри десятки відмов, знайшов роботу під час війни та малює 3D environment в іграх Room8

3D Artist у студії Room8 Сергій Третяк уже місяць як айтішник. Йому 41, і, попри вік, Сергій вирішив удруге докорінно змінити своє життя. Спершу це сталося, коли, попри бажання батьків продовжити лікарську династію, Сергій вирішив зайнятися комерційною діяльністю. Нинішня ж зміна ― виклик часу та порив душі. Розповідаємо історію чоловіка, який, по-перше, не побоявся кардинальних змін, а по-друге, виконав тестове завдання з власної ініціативи, а не на прохання рекрутера, як це часто буває. 

Залишити коментар
«Я взяв тестове сам у відкритому доступі та почав робити». Історія 41-річного світчера, який, попри десятки відмов, знайшов роботу під час війни та малює 3D environment в іграх Room8

3D Artist у студії Room8 Сергій Третяк уже місяць як айтішник. Йому 41, і, попри вік, Сергій вирішив удруге докорінно змінити своє життя. Спершу це сталося, коли, попри бажання батьків продовжити лікарську династію, Сергій вирішив зайнятися комерційною діяльністю. Нинішня ж зміна ― виклик часу та порив душі. Розповідаємо історію чоловіка, який, по-перше, не побоявся кардинальних змін, а по-друге, виконав тестове завдання з власної ініціативи, а не на прохання рекрутера, як це часто буває. 

Прізвисько Док

Я маю дві вищі освіти — медичну (НМУ ім. Богомольця) та економічну (Міжрегіональна Академія Управління персоналом, магістр з економіки та управління бізнесом).

У медицину пішов, бо тиснув постійний яскравий приклад батьків-лікарів, та й вони хотіли мати продовжувача династії. Планував бути травматологом, (знов-таки, як батько). 

Навчався добре, проте вже на 6 курсі зрозумів, що не бачу себе лікарем. Навчання в універі я все-таки закінчив (за принципом «закрити гештальт»), порадував батьків дипломом, але працювати лікарем не став. Це радикальне рішення далося непросто. Тих, хто переконував у тому, що роблю серйозну помилку, було достатньо і серед родичів, і серед друзів.

У той час старший брат уже впевнено стояв на ногах, мав успішний бізнес — власну фірму з продажу комплектувальних для комп’ютерів та оргтехніки, і пропонував свою допомогу в набутті аналогічного досвіду. Ця ідея мене привабила, пішов працювати менеджером із продажів, паралельно вступивши на заочне відділення МАУП, щоби здобути економічну освіту. 

Пам’ятаю, як на одній із робіт на корпоративі я сказав, що маю медичну освіту. Спочатку не повірили, вирішили, що жартую, потім поставилися до цього з повагою, і я отримав прізвисько Док.

На певному етапі кар’єри, коли за плечима було 5–6 років досвіду в продажах, я отримав пропозицію працювати в компанії медичного спрямування, там потрібні були й медична освіта, навички роботи в бізнесі. Але я в той час уже мав частку в бізнесі, працював на посаді керівника відділу продажів в інтернет-магазині (виконував функцію керівного партнера), тож я відмовив, хоча пропозиція була приваблива.

Художник-самоучка

Моє бажання ввійти в gamedev не було спонтанним.

Я давно полюбляю комп’ютерні ігри, маю товариша, який уже понад 5 років працює в gamedev-індустрії. Він мені й розповів якось, як узагалі робиться комп’ютерна графіка, показав програми, я зацікавився та вирішив просто у вільний час трохи подивитись уроки: завжди було цікаво вивчати щось нове.

Звичайно, тоді не думав, що це може стати новою професією, оскільки вже мав досвід у продажах, працював повноцінно. 

Вивчати вирішив напрям 3D environment (тобто предмети оточення) — всі елементи, з яких складається ігровий антураж, створюють певний настрій і, відповідно, сприяють захопленню грою.

Розуміючи, що спеціальність складна, і шлях до справжнього скіла тривалий, потрібно опанувати багато різних програм, усвідомлюючи, що чимало початківців сходили з дистанції досить швидко, я ставився до цього, як до хобі. Знаходив час від часу туторіали, намагався їх повторювати, навіть виконав кілька простих завдань. Усе це тягнулося приблизно рік, виходило короткими перебіжками лише кілька годин у вечірній або нічний час, оскільки, маючи основну роботу, родину, дітей, важко опановувати щось настільки незвичне та нове.

Та поступово втягнувся в процес, став відчувати постійну потребу удосконалюватись у цьому напрямі та вирішив пройти курси з програми Autodesk Maya від Artclub, усе ж таки треба було якось систематизувати ті знання й уміння, що я отримав, навчаючись самотужки. Закінчив я їх успішно, здав дипломну роботу й отримав сертифікат. 

Зміна пріоритетів

Згодом я відчув, що навчання дає результати, отримав деяку впевненість у своїх можливостях, навіть відчув кураж. Водночас став спостерігати деякий занепад у сфері, де я працював, поступово знижувалась ефективність, мотивація ставала все меншою. Але, як кажуть, якщо закриваються одні двері, відчиняються інші…

Розуміючи, що напрям gamedev — перспективний, цікавий і може дати мені бажану і, можливо, фінансово привабливу професією, я вирішив спрямувати всі зусилля тільки на пошук задовільного моїм теперішнім амбіціям місця роботи.

Але був серйозний бар’єр — без досвіду було в будь-яку компанію потрапити складно.

Мати певні знання ― це лише частина успіху, увійти в IT в напрям 3D без комерційного досвіду, — як казали нам після закінчення курсів, — участі в реальних проєктах, наявності портфоліо робіт, яке буде зображати твій рівень, неможливо. Отже, я ретельно готував портфоліо. 

Потім став шукати роботу. Вакансії продивлявся на InGameJob, там якраз спеціалізовано для gamedev публікують пропозиції. Я відгуків приблизно 25–30 відправив протягом року, майже скрізь була відмова, до співбесід не доходив. Загалом схема добору кадрів тут така: рекрутери дивляться твоє резюме, і якщо твоя кандидатура є цікавою, то дають тестове завдання. Багато разів відмовляли без пояснення, але причина майже завжди в такому одна — відсутність досвіду роботи в ігровій студії.

Ініціатива нагороджується

Згодом я побачив, що в студію Room 8 потрібен фахівець мого напряму.

Я просто взяв тестове завдання сам у відкритому доступі та почав робити, навіть не відправивши попередньо резюме. На той час я мав уже десятки відмов, тому вирішив змінити тактику.

Робив я завдання досить тривалий період — приблизно два місяці, знов-таки, і через основну роботу, і через негаразди в країні — це був якраз початок війни, і я вивіз родину зі столиці в безпечний регіон. Потім, коли завершив завдання, відправив роботу в компанію, попри те, що минуло багато часу, і воно могло вже бути неактуальним, тому що через певний період, як правило, тестове змінюється (в середньому один раз на пів року-рік).

Але його все ж розглянули, хоча відповідь прийшла й не дуже швидко, за два тижні. Після цього я дійшов нарешті до співбесіди, вона, звичайно, відрізнялася від тих, до яких я звик, але певну інформацію я отримав заздалегідь і встиг підготуватися. 

Як це — створювати 3D-графіку для ігор

Я подавався як фахівець, який створює саме об’єкти графіки, 3D Artist.

Так, це цікавий напрям. Мені здається, що коли ти створюєш геометрично правильні форми, і вони фінально перетворюються на якийсь об’єкт — у цьому є певний перехід від простого до складного, від процесу до результату, навіть від хаосу до гармонії, коли ти отримуєш фінальний результат. 

Тобто ти розумієш, що одразу працюєш на результат, а який він буде — уже залежить тільки від тебе. І ти не залежиш від багатьох інших чинників, на які ти або не можеш вплинути зовсім, або можеш впливати опосередковано. Я маю на увазі сферу продажів. Саме це було одним із чинників, які вплинули на моє рішення про зміну професії.

Перший місяць в IT

Я почав працювати зовсім нещодавно, з кінця серпня, тому ще не відчув, мабуть, реально змін, навіть першої зарплати ще не було. Але я чітко розумію, якою вона буде зараз і до чого я йду в перспективі. Зрозумілий соціальний ліфт і ті цілі, які ти можеш собі поставити — це є один із важливих аргументів на користь сфери IT. Думаю, що тут кропітка праця точно буде дорівнювати результату у валюті.

Надалі я маю на меті досягти ефективних навичок у своїй роботі. Роблю акцент на тому, що якщо вже потрапив в цю сферу, то робота ― це новий досвід кожного дня, навчання для того, щоб розвиватися професійно. І я розумію, що весь мій досвід надалі стає на мій бік, як позитивний, так і негативний.

Саме досвід надалі показує, який ви спеціаліст і робить підґрунтя для розширення перспектив у плані подальшого пошуку роботи в цій сфері.

Поради тим, хто не може наважитись

Дійсно, варто сказати, що треба мати й певні знання, і багато терпіння, щоб потрапити в Gamedev без досвіду.

Навіть якщо є варіанти, де можуть взяти, як кажуть, на стажування на невелику зарплату — це теж дуже добре, це і буде те саме реальне навчання, після якого ввійти в цю сферу простіше. Та непросто такі варіанти знайти. 

Треба вірити в себе, вірити в те, що, маючи бажання вчитись і йдучи у сферу, яка наразі стрімко зростає, не варто боятися та соромитися своїх помилок. Це дасть змогу кожному щодня ставати кращою версією самого себе.

«Мій шлях можна порівняти з принципами спецзагонів у США». Історія айтішника який перезайшов в IT у далеко за 50 або IT усі віки покірні
«Мій шлях можна порівняти з принципами спецзагонів у США». Історія айтішника, який перезайшов в IT у далеко за 50, або IT усі віки покірні
По темi
«Мій шлях можна порівняти з принципами спецзагонів у США». Історія айтішника, який перезайшов в IT у далеко за 50, або IT усі віки покірні
«Я вже пів року айтішниця». Діана Кушнір-Писаренко увійшла в IT в 49 років. Розповідаємо історію найдорослішого джуна Ciklum
«Я вже пів року айтішниця». Діана Кушнір-Писаренко увійшла в IT в 49 років. Розповідаємо історію найдорослішого джуна Ciklum
По темi
«Я вже пів року айтішниця». Діана Кушнір-Писаренко увійшла в IT в 49 років. Розповідаємо історію найдорослішого джуна Ciklum
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Новий випуск «З фронту в IT» про айтівців, які повертаються до цивільного життя після ЗСУ.

Історія світчера з Тернопільщини, який змінив агро на IT, а IT на ЗСУ

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Створювати ІТ-продукти можна на різних рівнях і вдосконалювати їх як зсередини, (backend), так і ззовні (frontend). Візьмемо, наприклад, сайт. Спеціаліст може працювати із завданнями «під капотом», а може розвивати інтерфейс сайту, застосунку чи спеціальне програмне забезпечення для бізнесу, щоб вони були зручними, зрозумілими та функціональними. Останнім якраз займається frontend-інженер. Що ще треба знати джунам про frontend-розробку, що не варто робити перед співбесідою та на які запитання відповісти, щоби бути готовим на 100% — Frontend Engineer у Levi9 Олексій Горбунов розклав все по поличках у цьому матеріалі. 
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.