Ні дня без біляша. Софт для БПШ і Salateira роблять хлопці з Чернігова

Чернігівці Ярослав Циганенко і Єгор Герасимчук вже третій рік завойовують ресторанний ринок України. Ні, вони не відкривають ресторани, як можна було б подумати. Але їх розробка — платформа, яка генерує рішення для ринку food delivery, підкорює серця рестораторів.

Ні дня без біляша. Софт для БПШ і Salateira роблять хлопці з Чернігова

Чернігівці Ярослав Циганенко і Єгор Герасимчук вже третій рік завойовують ресторанний ринок України. Ні, вони не відкривають ресторани, як можна було б подумати. Але їх розробка — платформа, яка генерує рішення для ринку food delivery, підкорює серця рестораторів.

dev.ua зустрівся з розробниками і розповідає їх історію.

Як все починалося

Ярослав Циганенко за освітою військовий енергетик. «Таких курсантів випускали „поштучно“. Завдання таких фахівців — життєзабезпечення стратегічних секретних підземних об'єктів на випадок війни. Але на цьому полі я не працював жодного дня», — говорить він.

До запуску власного бізнесу Ярослав встиг попрацювати на Державній прикордонній службі в підрозділі кримінального аналізу. «У якийсь момент ти грузнеш в цьому бюрократичному павутинні, втомлюєшся і втрачаєш інтерес. Треба було йти», ― пояснює зміну профілю Ярослав.

І він пішов. У сферу, несуміжну з тим, чим займався раніше. Ярослав запустив у Чернігові сервіс доставки їжі Mister.Am. Як любить повторювати підприємець, з доставкою він зв’язався задовго до того, як це стало мейнстрімом.

У своїй розробці він вважав за краще сфокусуватися на вирішенні проблем з процесингом і логістикою замовлень на винос. Так з’явилося комплексне рішення для закладу, в якому можна було контролювати всі процеси від моменту здійснення замовлення до доставки його клієнту.

На свій стартап Ярослав витратив $500. На $400, купив вісім планшетів на AliExpress. «Вони ламалися в перші ж місяці роботи. Я поставив їх в заклади, і на них ресторатори вчилися приймати замовлення», — згадує Ярослав. Ще сотню доларів підприємець витратив на рекламу. Бізнес почав генерувати гроші з першого ж замовлення. Окрилений успіхом Ярослав радів досягненням. Але знайшлася ложка дьогтю.

Черняк плаче. ІТшник за рік створив онлайн-супермаркет з гіпермаржею
Черняк плаче. ІТшник за рік створив онлайн-супермаркет з гіпермаржею
По теме
Черняк плаче. ІТшник за рік створив онлайн-супермаркет з гіпермаржею

Незадоволений клієнт

Партнер Ярослава по бізнесу — Єгор Герасимчук — також чернігівець. Це зараз він керує командою розробки в 20 чоловік, а спочатку був просто незадоволеним користувачем сервісу, розробленого Ярославом.

«Я з мобільного девайса в 2014 році не зміг замовити їжу, залишився голодним. Ми не були знайомі, але я написав Ярославу про проблему», — згадує Єгор.

Ярослав та Єгор. Фото — https://www.facebook.com/y.tsyhanenko

І Циганенко відповів: «Зможеш зробити краще — приходь в команду». «Так ми почали працювати разом, стали партнерами», — розповідає Ярослав.

Єгор вчився на айтішника, і, будучи на третьому курсі, почав працювати, закинувши навчання. «Диплом у мене є, але він лежить в університеті», ― говорить він. За словами хлопця, забирати диплом з вишу зараз потреби немає.

Найкращий доказ його професіоналізму ― розроблена система автоматизації доставки їжі, на якій сьогодні працює величезна частина українського ресторанного ринку.

Як це працює

В рамках Mister.Am Ярослав і Єгор разом написали систему, яка допомогла оптимізувати сотні бізнес-процесів. Інтегрувати їх розробку погодилися декілька чернігівських піцерій і ресторани Ігоря Сухомлина «Велюров» і «Стейк Хаус».

Потім розробили франчайзингову пропозицію і за три роки збудували в Україні мережу з 13 міст. Зараз їх системою користуються понад 700 закладів по всій Україні. 

На перших порах було 6-8 закладів, згадує Циганенко. 

Ми активно працюємо як бізнес, ми прибуткові, реінвестуємо в розвиток платформи», — ділиться Ярослав. При цьому розробники не залучали інвестицій, а вийшли в плюс за рахунок правильної бізнес-моделі і фокусу на бізнес-процеси.

«Ми фанати бізнес-процесів і розуміємо, що доставка їжі ― ланцюжок дуже розрізнених і слабо пов’язаних бізнес-процесів і людей, все це створює велику кількість точок ризику, фейлів. Але клієнт хоче отримати їжу швидко, гарячою. Ми допомагаємо зробити так, щоб клієнт залишився задоволеним. І це впливає на прибутковість бізнесу», — аргументує підходи до роботи Ярослав.

Зрозумівши, що потрапили в десятку, хлопці в 2018 році зосередилися на ядрі свого бізнесу —  тій самій розробці під назвою Dots Platform.

У 2019 підприємці зареєстрували компанію Dots Platform, в якій є рівноцінними партнерами. В 2021 році вийшли на MRR (Monthly Recurring Revenue) в $30 тис. При цьому порівняно з першим півріччям 2020 року за цей самий період цьогоріч заробили вп’ятеро більше. «Розуміючи, що доставка активно розвивається у великих містах силами мільйонних інвестицій великих операторів, ми стали активно продавати платформу іншим бізнесам», — каже Ярослав.

Glovo відкриває R&D в Києві: шукають офіс на 100 розробників
Glovo відкриває R&D в Києві: шукають офіс на 100 розробників
По теме
Glovo відкриває R&D в Києві: шукають офіс на 100 розробників

Не тільки ПО

Крім програмного рішення, у хлопців активно розвивається суміжний напрям бізнесу — мережа з семи dark kitchen в трьох містах — Чернігові, Черкасах і Сумах. «Ми в експерименті — різні кухні (моно-бренди і мульти-бренди), різні формати видачі замовлень (доставка, самовивіз).

«Ми запустилися два роки тому, на працюючу бізнес-модель вийшли в минулому році. Зараз тюнимо економіку і хочемо через півроку дати ринку нову пропозицію», — описує стан речей на цьому терені Ярослав.

Якщо Mister.Am сфокусований на регіональних центрах, то Dots Platform і dark kitchens хлопці готові масштабувати глобально.

Фото — facebook.com/y.tsyhanenko/

Скільки коштує чернігівський сервіс

Dots Platform ― IT-платформа для запуску і автоматизації бизнесів доставки їжі. На її базі працює сервіс доставки Mister.Am з 700 закладами на борту і десятки інших проєктів з сотнями кухонь.

Вартість сервісу для рестораторів спочатку невисока. «Ціна варіюється від кількості необхідних послуг. Якщо потрібен агрегатор, dark kitchen або доставка ― вартість різна. Ми не продаємо проєкти, ми вирішуємо завдання бізнесу. Коли до нас приходить бізнес, ми уважно слухаємо і намагаємося зрозуміти, яке рішення їм потрібно», — каже Ярослав.

Довідка

Dots Platform пропонує своє рішення, як SaaS — хмарне програмне забезпечення за підпискою. Повний набір функцій доступний у всіх тарифних планах, а також сума комісійних прив’язана до обороту бізнесу (2-4%).

Серед модулів платформи:  веб-сайт та мобільні додатки для оформлення заявок, додатки ресторану, система автоматизації роботи кухні із замовленнями, додаток кур'єра, система оптимізації логістики, панель моніторингу, панель управління, маркетингові інструменти та десятки інтеграцій з іншими сервісами.

За його словами, з рестораторів на старті стягується плата в розмірі $1000 для випуску сайту, мобільних додатків, софта для автоматизації кур'єрів, кухонь і бекофіса, а також налаштування десятка інтеграцій з іншими системами (наприклад, POS, платіжні шлюзи, телефонія).

Зазвичай цей процес займає два тижні. Але бувають і виключення. Наприклад, в минулому році рестораторові Дімі Борисову хлопці за добу випустили всю систему, включаючи додаток в AppStore.

Далі розрахунок з розробниками прив’язаний до обороту. Як говорить Циганенко, хлопці беруть «одиниці відсотків від обороту». На питання про те, як контролюється оборот, адже практично всі заклади громадського харчування працюють на ФОПах, він пояснює, що бере до уваги ті замовлення, які проходять через платформу.

Клієнти задоволені

Крім Борисова серед клієнтів Dots Platform — одеський ресторатор Сава Лібкін (Компот, Дача, Тавернетта), Олександр Савілов (Slateira), доставка їжі Дмитра Дубілета й інші.

Всі опитані dev.ua ресторатори дуже задоволені сервісом чернігівських розробників. «Хлопці дуже хороші. Розумнички, можна сказати», — каже СЕО Salateira Олександр Савілов.

Директор по маркетингу ресторанів Сави Лібкіна Кирило Уваров називає кілька плюсів співпраці з Dots Platform. «Вони ― одні з перших хто впровадив таке платформенне рішення, до плюсів також відноситься швидкість підняття сервісу і реакція в техпідтримці», — зазначає він.

При цьому Уваров фіксує і недоліки рішення. «Як і у всіх ти обмежений платформою: якщо виникає потреба трохи щось змінити ― починаються проблеми», ― говорить він. При цьому Уваров уточнює, що співпрацею задоволений: «Вони мені закрили купу розробок, які коштують дорого».

У свою чергу, Діма Борисов, який працює з Dots Platform вже понад два  роки, розповідає, що на початку шляху хлопці допомогли запустити доставку ролів і суші від Philadelphia Roll & Bowl.

«Через рік з початку карантину виникла необхідність в мультибрендовій доставці, так виникла ідея 1 euro delivery. Діяти потрібно було дуже швидко. По суті ми розгорнули новий сервіс з сайтом і додатком менше, ніж за дві доби», ― говорить Борисов.

Команда рестораторів готувала і завантажувала контент, Dots Platform забезпечили IT-рішення, підключення декількох ресторанів в різних частинах міста, які в умовах локдауна працювали як dark kitchen.

У перший же день без витрат на просування, говорить Борисов, його ресторани отримали 500 замовлень на доставку. За словами ресторатора, Dots Platform на 90% закриває потреби малого та середнього бізнесу в IT-рішення і дійсно дозволяє швидко запустити доставку.

Фото — facebook.com/y.tsyhanenko

При цьому є й нюанси. «Команда Dots Platform регулярно готує оновлення, які роблять роботу зручнішою, але як і всі „коробкові рішення“, воно має ряд обмежень. І якщо доставка ― це не додаткове джерело доходу, а окремий пріоритетний бізнес, то в рамках готової платформи стає тісно: хочеться мати більше можливостей для персоналізованих пропозицій, інший тип push-повідомлень, більш зручний формат технічної реалізації для доставки в передмістя», — говорить Борисов і визнається, що зараз трансформує свій бізнес в FoodTech компанію і готує SuperApp для користувачів, в якому доставка буде однією з численних функцій.

Уваров також говорить, що думає про власну подібну систему, оскільки відсоток оплати за користування Dots Platform досить високий. До слова, зараз свій подібний сервіс «допилює» сервіс доставки Food Family.

Glovo запускає найшвидшу доставку в Україні за 10 хв: як це працює?
Glovo запускає найшвидшу доставку в Україні за 10 хв: як це працює?
По теме
Glovo запускає найшвидшу доставку в Україні за 10 хв: як це працює?

Що далі?

Єгор Герасимчук, який курує розробку системи, розповідає, що зупинятися на досягнутому підприємці не планують. Зараз, за ​​його словами, активно допрацьовується архітектура платформи, і восени вийде новий реліз платформи — Dots Platform 2.0. Він дасть набагато більше гнучкості поточним бізнесам і дозволить допрацьовувати рішення під свої специфічні потреби.

«Ми починали з моноліту, в якийсь момент всі наші сервіси стали розділяти на мікросервіси, і у нас не було модуля для роботи з API. І зараз ми запускаємо окремий сервіс API, два нових суперсучасних мобільних додатки на iOS і Android, новий сайт для замовлень і все це повністю відкриваємо для рестораторів, які хочуть внести якісь зміни. Ми ділимося всім, що у нас є», — каже Єгор.

Чи не хочуть купити супер-успішний бізнес чернігівчан глобальні гравці або великі мережеві ресторатори? На це запитання хлопці відповідають ухиляючись. «Пропозиції надходять, але у нас є свій план розвитку, і продаж іншим компаніям на даному етапі нам поки що не цікава», — говорить Ярослав Циганенко.

Український сервіс доставки їжі виходить на ринки Греції та Франції
Український сервіс доставки їжі виходить на ринки Греції та Франції
По теме
Український сервіс доставки їжі виходить на ринки Греції та Франції

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.