Glovo запускає найшвидшу доставку в Україні за 10 хв: як це працює?

До України завітав глобальний директор з Q-commerce компанії Glovo Даніель Алонсо. Його поява в Києві невипадкова — він тут для того, аби запустити нову послугу — надшвидку доставку Glovo Express, що дасть можливість отримати замовлення впродовж усього лише десяти хвилин. 

Glovo запускає найшвидшу доставку в Україні за 10 хв: як це працює?

До України завітав глобальний директор з Q-commerce компанії Glovo Даніель Алонсо. Його поява в Києві невипадкова — він тут для того, аби запустити нову послугу — надшвидку доставку Glovo Express, що дасть можливість отримати замовлення впродовж усього лише десяти хвилин. 

Як це працюватиме та скільки Glovo витратила на впровадження цієї системи, Алонсо розповів dev.ua

Крім того, ми поговорили з Даніелем про конкурентів, кур’єрів, споживачів та… про футбол. Публікуємо найцікавіше з бесіди.

Glovo відкриває R&D в Києві: шукають офіс на 100 розробників
Glovo відкриває R&D в Києві: шукають офіс на 100 розробників
По теме
Glovo відкриває R&D в Києві: шукають офіс на 100 розробників

Про прихід у Glovo

До команди Glovo Даніель долучився два з половиною роки тому. До цього він очолював e-commerce у мережі Walmart у США. Пропозицію Glovo він називає ідеальною, адже завжди мріяв повернутися до рідної Іспанії і працювати там. 

До речі, посада, яку займає Алонсо, нова і створена спеціально для розвитку співпраці між рітейлом та Glovo. Найвищим пріоритетом був розвиток маркетплейса Glovo і долучення до компанії якнайбільшої кількості партнерів, розповідає Даніель. Він із цими завданнями впорався не тільки в Європі, а й в Україні.

Фото — Даніель Алонсо

Найпершими партнерами Glovo стали Ашан, Метро, а історія з пандемією COVID-19 прискорила підписання партнерських угод з мережами Сільпо, Фора, Новус, Варус. Недавно до Glovo долучилась і найбільша українська мережа — АТБ. 

Наступний челендж — запуск Glovo Express.

Доставка за десять хвилин. Чи це можливо?

В середньому час доставки замовлення Glovo в Україні складає 32 хвилини. Максимальний ліміт часу — 45 хвилин. Швидкість залежить від трафіка у кожному окремому місті. Наприклад, у Києві багато кур’єрів, які підключені до платформи і доставляють на авто, у Барселоні — більшість на велосипедах. Тому там доставляють швидше. 

Саме тому вже в липні-серпні Glovo в Україні запустить нову послугу надшвидкої доставки впродовж десяти хвилин.

Кур'єри Glovo Express з’являться у п’яти містах України: Києві, Одесі, Львові, Харкові та Дніпрі. Це здається нереальним, але, не сумнівається Даніель, все вийде.

«Ми робитимемо доставку не гелікоптерами, доставлятимуть ті ж самі кур'єри, що й зараз — на велосипедах або моторолерах», — пояснює Алонсо.  

Що доставлятимуть

Звісно, мова йде про невеликі замовлення. Проте ситуацій, які можуть потребувати такої швидкої доставки, декілька.

Наприклад, ви зможете отримати щойно спечений хліб до сніданку. Такий сервіс вже працює в Іспанії.

Або ж у вас вдома не вистачає певного інгредієнту до улюбленої страви. Тут теж допоможе доставка за десять хвилин, обіцяє Даніель.

Український сервіс доставки їжі виходить на ринки Греції та Франції
Український сервіс доставки їжі виходить на ринки Греції та Франції
По теме
Український сервіс доставки їжі виходить на ринки Греції та Франції

Звідки доставлятимуть за десять хвилин?

Щоб вкластися у такий стислий термін, створюватимуться опорні пункти, розташовані максимум в кілометрі від клієнта. Цю відстань кур'єр долає за шість-сім хвилин, три-чотири хвилини витрачатимуть на збирання замовлення. 

У Києві таких dark store пунктів буде дванадцять, по три — в Одесі та Львові, по сім — у Дніпрі та Харкові. Найчастіше для того, аби організувати щось швидко, треба створювати такі пункти самим, каже Алонсо.

«Тому ми шукаємо приміщення і запускаємо сервіс самостійно. Проте це не єдина модель. В інших країнах ми працюємо з партнерами, якщо це задовольняє клієнтів», — розповідає Даніель.

Перші тридцять два магазини відкриються вже до серпня, але це тільки початок, далі компанія буде масштабуватися. Працюватимуть ці точки в режимі 24/7, тобто цілодобово впродовж усього тижня.

Якщо не встигнуть за десять хвилин?

«Якщо дивитись на приклад Барселони, то кур'єри там в такій моделі закріплені за певною локацією і працюють за умовами „прийшов-повернувся“. Але зовсім не факт, що це так само працюватиме в Україні», — запевняє Алонсо.

Умови праці в Glovo Express, за його словами, не відрізнятимуться від стандартних умов служби доставки Glovo.

Топ-менеджер Glovo додає: «Якщо час доставки виявиться більшим, будемо покращувати сервіс. У будь-якому разі ми йдемо до того, щоб у майбутньому така доставка була безкоштовною. Для цього треба встановити мінімальний чек. Це може бути 100, 240 чи 300 гривень. Поки що точну цифру назвати важко». \

Фото — Даніель Алонсо

Скільки грошей вкладено у Glovo Express?

Даніель так відповідає на це питання: «Загалом в український ринок q-commerce ми інвестували близько 15 млн євро. І це тільки початок. Сюди входять капітальні інвестиції та інвестиції в маркетинг.

В новий концепт Glovo Express великі маркетингові інвестиції підуть з вересня. На момент запуску буде близько 30 локацій, але ми хочемо розвиватися, тому інвестиції в маркетинг необхідні. За рік роботи Алонсо планує збільшити кількість dark store до 100. 

Він жартома сподівається повернути інвестиції негайно: «Плануємо не пізніше восьми місяців вийти в нуль і далі розвиватися. Основна мета — зробити сервіс унікальним». 

Черняк плаче. ІТшник за рік створив онлайн-супермаркет з гіпермаржею
Черняк плаче. ІТшник за рік створив онлайн-супермаркет з гіпермаржею
По теме
Черняк плаче. ІТшник за рік створив онлайн-супермаркет з гіпермаржею

Чи потрібен новий софт для нової послуги?

«Ми плануємо оптимізувати маршрути курєрів, що можливо лише за умови впровадження нових алгоритмів. Чи буде це зроблено на основі існуючого програмного забезпечення, чи буде написане нове — не так важливо. В будь-якому разі оптимізація — ключове завдання», — пояснює Даніель. 

А як щодо dark kitchen?

«У нас в Києві вже є такий формат, проте називаємо це cook room. В Києві ми маємо чотири такі локації, орендуючи приміщення у партнерів. Незабаром відбудеться відкриття п’ятого cook room. Проте майбутнє не за цим форматом. Ми будемо відкривати dark hubs — концепт, який поєднує магазин і кухню. Це допоможе нам надавати кращий сервіс і оптимізувати роботу. У жодного з наших конкурентів такої концепції немає», — запевняє Алонсо.

Про конкурентів та клієнтів

«Конкурентів у нас багато, і на ринку різних країн вони різні. В Україні це Rocket. Але наша головна мета — задовольнити потреби клієнта. В новому концепті у нас конкурентів тут нема, і, сподіваюсь, не буде. В Італії та Іспанії ми вже працюємо з експрес-доставкою, знаємо, що клієнту може знадобитися не пізніше десяти хвилин, і тому пропонуватимемо цей концепт в Україні, — розповідає Алонсо.

За його словами, споживачі в Україні й Іспанії різні.

Фото — Даніель Алонсо

Наприклад, в Іспанії пік замовлень — вечір п’ятниці, суботи та неділі з одинадцятої вечора до першої години ночі. Іспанці — нічні люди. В Україні пік набагато раніше — о восьмій-дев’ятій вечора.

Відрізняється і топ товарів у замовленнях. В Іспанії це вода, а в Україні перше місце по замовленнях займають банани. Вода на другій позиції, на третій — яйця. 

В Україні буде Glovo Mall?

Даніель роз’яснює: «Весь бізнес Glovo поділений на кілька сегментів. Є ресторанний бізнес (food) та q-commerce (продовольчі супермаркети, непродовольчий рітейл та health care).

Ми вже партнери з Ельдорадо, Comfy, аптеками та, наприклад, мережею магазинів EVA.

В близькому майбутньому плануємо налагодити співпрацю з магазинами одягу. Скажімо, в Тбілісі у нас працює Glovo Mall — віртуальний торговий центр, де продаються різні товари, зокрема, одяг, квіти. В Україні найближчим часом плануємо запустити такий самий». 

Про користування Glovo та преференції для співробітників 

«Єдина преференція для співробітників Glovo — безкоштовна доставка. Я замовляю Glovo частіше, ніж один раз на тиждень. Крім того, десь раз у сім днів сам роблю доставки як кур’єр, аби краще розуміти клієнта. Компанія за кожну таку доставку перераховує $15 на благодійність», — інформує Аленсо. 

І на завершення — про футбол 

«Я з Барселони, але фанат Real Madrid. Цього не приховую, бо таке неможливо приховати», — зізнається наш співрозмовник.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.