Віртуальний одяг вже у мобільному. Як розвивається український модний стартап DRESSX

У липні онлайн-магазин цифрового одягу DRESSX оголосив про залучення $2 млн венчурних інвестицій в seed раунді. Співзасновниці DRESSX Дарія Шаповалова та Наталія Моденова запустили свій проєкт з віртуальними нарядами в серпні 2020 року. А буквально учора, 17 серпня, стартував додаток для мобільних телефонів в AppStore. 

Віртуальний одяг вже у мобільному. Як розвивається український модний стартап DRESSX

У липні онлайн-магазин цифрового одягу DRESSX оголосив про залучення $2 млн венчурних інвестицій в seed раунді. Співзасновниці DRESSX Дарія Шаповалова та Наталія Моденова запустили свій проєкт з віртуальними нарядами в серпні 2020 року. А буквально учора, 17 серпня, стартував додаток для мобільних телефонів в AppStore. 

Журналіст dev.ua випадково зустрів у коворкінгу Наталю і команду, з перших вуст дізнався про продукт і навіть приміряв віртуальні наряди.

Як з’явився стартап

До DRESSX його засновниці були зайняті в традиційній фешн-індустрії — керували власними шоурумами в Парижі, а до цього в Україні вони розвивали тиждень моди Mercedes-Benz Kiev Fashion Days. «Це давало можливість дизайнерам з усієї України побудувати бренд в Україні й на міжнародному рівні», — говорить Наталія.

Потім партнери побудували інший проєкт для дизайнерів — шоурум More Dash в Парижі. «Це був wholesale шоурум, куди до нас приходили представники магазинів і оптом замовляли дизайнерський одяг. Тобто дизайнери мали можливість монетизувати свій талант», — розповідає Наталія.

Але підприємниці побачили, що майбутнє індустрії —  на перетині з технологіями, і те бачення, яке у них на той час сформувалося, вирішили втілити в життя вже у Каліфорнії — серці інновацій і технологій. «Новий підхід має розв’язати проблему перевиробництва і переспоживання, повернення покупок. За даними Barclays Bank близько 9% одягу купується для фото і повертається, і це при обсязі ринку в $1,3 трлн на рік», — розповідає Наталія.

Дівчата подумали, якщо замінять хоча б 1% з цих 9%, це буде вагомий внесок у розв’язання проблеми переспоживання і перевиробництва, що тягне за собою забруднення планети й нераціональне використання ресурсів.

Хто купує такий одяг

Віртуальний одяг купують ті люди, для яких присутність онлайн важлива так само, як і на офлайн-заходах, каже Наталія. «Наш продукт розрахований на всіх, хто працює і спілкується онлайн. І неважливо,  ви — фешн-інфлюенсер або психолог, військовий експерт або кухар. Якщо для вас інструментом просування бізнесу, створення особистого бренду, нетворку, хобі є інтернет чи соцмережі, то DRESSX дає вам можливість не витрачати гроші на фізичний одяг, а урізноманітнити ваш контент за допомогою віртуального гардеробу, цифрового одягу», — говорить Наталія. Одяг, за її словами, завжди був візуальною мовою спілкування, за допомогою одягу люди спілкуються незалежно від того, з якої вони країни.

Вона порівнює цифровий одяг з друкованим текстом на тлі ручної писемності.

«Раніше все писали чорнилом або ручкою, а тепер набирають тексти на клавіатурі. Те ж саме і з одягом — раніше стояли в чергах на розпродажах або купували гори одягу в бутіках, тепер вже можна купити віртуальне плаття або костюм просто у своєму телефоні з будь-якої точки світу, і тут же побачити себе в ньому на екрані», — говорить співзасновниця DRESSX.

Так серед клієнтів DRESSX — цифровий одяг на платформі українок купують співробітники NASA, музиканти, айті-експерти та модники, серед клієнтів є і відомі українці.

Продукт і команда

Зараз на сервісі є понад 2000 товарів, створених 3D-дизайнерами. У проєкті є штатні 3D-дизайнери, але DRESSX, будучи маркетплейсом, надає платформу і для інших кріейторов.

Ціна речей в додатку коливається від $25 до $110, і так само можна купити одразу повний комплект приблизно за $200. Крім одягу, в DRESSX є і взуття та аксесуари від $1 до $75.

Усього в команді стартапу близько 20 осіб, І понад сотню 3D- дизайнерів працюють з платформою по моделі revenue share.

Співзасновниці DRESSX Наталія і Дарія, а також продакт-менеджер працюють з США. В Україні ж знаходяться ключові менеджери й розробники.

Інвестиції

Частину із залучених $2 млн інвестицій було вкладено в запуск програми.

«Ми даємо кожній людині будувати свій цифровий гардероб, він зберігається в додатку. Наша мета — одягнути в цифровий одяг мільярд людей за п’ять років. Але це трапиться швидше», — говорить Наталія.

Мета підприємниць — дати можливість кожному бренду запустити категорію цифрового одягу. Зараз стартап наймає інженерів з машинного навчання, а також планує продавати одяг як NFT.

Нові опції та перспективи

Запуск програми DRESSX дає клієнтам можливість вдягати речі за технологією AR — тобто переодягатися в режимі реального часу.

Віртуальний одяг вже носять користувачі Instagram, LinkedIn, Snapchat. Контент з модними образами виробляється на платформі DRESSX, але далі ним можна поділитися в соціальних мережах.

Цифровий одяг DRESSX вже використовує блогер Саша Спілберг, інфлюенсер Тетяна Кодзаєва, ютубер і підприємець Марина Могилко, співачка ONUKA, американський дует Sofi Tukker і багато інших.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.

Читайте також

5 секретів Grow With You. Скільки коштує маркетплейс з обміну іграшками
5 секретів Grow With You. Скільки коштує маркетплейс з обміну іграшками
5 секретів Grow With You. Скільки коштує маркетплейс з обміну іграшками
У вересні 2021 року запустилась платформа Grow With You, за допомогою якої можна обмінюватися дитячими іграшками, оформлюючи підписку. Про це dev.ua писав тут. Засновниці проєкту, три українки: Ліза Бахарєва, Аліна Кізлевіч і Настя Сліпець посіли друге місце на конкурсі стартапів Climate Launchpad 2021, який просуває ідеї бізнесу, спрямованого на захист екології. dev.ua поспілкувався з Лізою про те, як з’явився проєкт, і чого від стартапу у сфері сталого розвитку очікують його засновниці.
Українці придумали новий спінер і збирають на нього гроші на Kickstarter
Українці придумали новий спінер і збирають на нього гроші на Kickstarter
Українці придумали новий спінер і збирають на нього гроші на Kickstarter
Стартап Revenue Grid залучив $20 млн інвестицій
Стартап Revenue Grid залучив $20 млн інвестицій
Стартап Revenue Grid залучив $20 млн інвестицій
Онлайн-супермаркет Foodex24 запустився у Вінниці та вийшов в Європу
Онлайн-супермаркет Foodex24 запустився у Вінниці та вийшов в Європу
Онлайн-супермаркет Foodex24 запустився у Вінниці та вийшов в Європу