💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Вікторія ГорбікГаряченьке
18 серпня 2023, 12:59
2023-08-18
1000 бордів Projector упродовж майже 10 місяців траплялись на очі українцям в 7 містах країни. Сьогодні інститут оприлюднив ефективність цієї кампанії
Наразі відомо, що в семи містах України приватний EdTech-інститут Projector розмістив з вересня 2022-го по червень 2023-го 1000 рекламних білбордів, пише Vector. А також з початку квітня інститут виділив 15% із зайнятих рекламних площин на розміщення 278 ілюстрацій у понад 10 різних стилістиках, згенерованих дизайнерами разом з нейромережею Midjorney. Інститут отримав 2,7 млн охоплень, як свідчать дані Perekhid Outdoor, підвищили впізнаваність бренду, в тому числі і як роботодавця.
Раніше dev.ua провів розслідування цієї нетипової та, за словами наших джерел, дуже недорогої кампанії. Нагадуємо читачам цю історію.
Одним із рекламних операторів, на білбордах якого висить реклама Projector, є «Луверс». Компанія є кінцевим власником усіх закріплених за ними конструкції, які вони можуть самі продавати або їх також можуть продавати рекламні агентства.
Як зазначила Ірина Железна, незалежна експертка із зовнішньої реклами, колишня комерційна директорка Prime Group, «Луверс» разом із Prime Group, яку викупив Megapolis, Octagon Outdoor, Big Media, РТМ, Perekhid Outdoor та SV Outdoor, входить до сімки операторів, що мають найбільшу кількість інвентарю в місті Києві. Усього в столиці близько 15 гравців цього ринку.
За словами експертки, ситуація із зовнішньою рекламою дуже чутлива до ситуації на фронтах. Вона почала покращуватися, коли чутки про російський наступ пішли на спад і почалися позитивні заяви про контрнаступ із боку України. Наразі зайнятість ринку коливається від 40% до 70%, середня зайнятість на ринку близько 45%. За оцінкою одного з учасників ринку, sold-out по деяких форматах у метро сягає 90%, заповнюваність за традиційним outdoor зараз на рівні 55%, а по цифровій ООН — 75%.
Наш журналіст представився менеджерам «Луверс» як клієнт і запросив пропозицію з розміщення реклами на бордах, аналогічній Projector. Там не сказали кількість і ціну через комерційну таємницю, але зазначили, що цей рекламний контракт на кілька сотень тисяч і точно понад 50 зображень. А пані Ірина повідомила, що зазвичай, великі оператори домовляються про програми за мінімальною ціною на кількість площин приблизно від 100 місць і вище. І 1000 грн/міс, за її словами, — це дуже умовно названа в кулуарах ціна, яка малореальна. На мінімально можливу ціну впливає кілька чинників: кількість площин, яка є в оператора, кількість зайнятих місць на поточний момент.
Зокрема, за їхніми словами, Projector розміщується в останні дні місяця, коли ціни на вільні площини нижче. Якщо це місце залишилося спільним на кінець місяця, то його можна продовжити. Якщо це місце зайнято, вони можуть або взяти інше, або взагалі нічого не брати. Крім того, вартість розміщення залежить від конкретної програми та конкретних місць.
«У кінці місяця по стоку можна набрати непогані місця, вони будуть коштувати досить дешево. Сьогодні на безплатній основі розміщуються приблизно 20–30% площин», — повідомив Олександр Іванченко, CEO рекламної агенції «INNOVEX».
На стартову пропозицію менеджери запропонували знижку 50% від прайсової ціни. Журналіст dev.ua запросив пропозицію на 60 бордів і попросив максимальну знижку, яку можна отримати. Менеджери «Луверс» надали пропозицію на 65 екранів на 320 000 грн зі знижкою понад 70%, а на пропозицію з 80 бордів, екранів і призм на 350 000 грн зі знижкою майже 75%.
Що насправді
У Projector зазначили, що не розголошують суму, яку компанія витрачає на рекламу.
«Ми не розпочинали рекламну кампанію в перший місяць війни. Як і більшість наших колег на ринку, перші місяці Projector фокусувався на збереженні команди, відновленні навчання в нових умовах і волонтерстві. Наш тестовий вихід із рекламною кампанією розпочався у вересні 2022 року, що підтверджують наші публікації в соціальних мережах бренда.
Вартість за один банер ваше інсайдерське джерело надало неправдиву (попередньо йшлося про умовну суму 1000 грн/міс. — прим. редакції). Ми не маємо права її розголошувати, оскільки працюємо з підписаним NDA. І ми дотримуємося наших домовленостей із партнерами й умов договорів.
Наголошуємо, що запитувана інформація, а саме — умови домовленостей із контрагентами та кількість рекламних площин — є конфіденційною інформацією й не підлягає поширенню, окрім випадків, чітко визначених у чинному законодавстві України».
Щодо ефективності
За даними, які повідомили в Projector, порівнюючи перше півріччя 2023-го року з таким самим довоєнним періодом, в EdTech-інституті відчутно зросла кількість студентів по всіх напрямах, а це 9 факультетів.
Олександр Іванов, COO та кофаундер Projector Institute, зазначив, що реклама працює.
За словами Олександра Іванова, Projector завершує кампанію цього літа й тільки готується зібрати повну аналітику її ефективності. «Але наразі є відчуття, що він себе виправдав», — зазначив він.
Крім того, кофаундер додав, що за умови, що кампанія не втрачає свою успішність, вона може й не завершуватись.
У Projector зазначили, що на цю мить диджитал-реклама є основним джерелом рекламного залучення лідів майже у всіх гравців EdTech-ринку.
«Найбільше, авжеж, працює перфоманс-маркетинг. Ми використовуємо Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Google й інші джерела», — прокоментував Олександр Іванов.
Інші школи переважно рекламуються в диджиталі, але не лише:
— GoIT — у соцмережах, на YouTube.
— Mate academy — у Google, на YouTube.
— Beetroot Academy — у Google.
— Prometheus — в соцмережах.
— Київська школа економіки (KSE — Kyiv School of Economics) — в Google, на білбордах
У заснованому українцями Edtech-стартапі Mate academy зробили ставку на діджитал-рекламу. Роман Апостол, співзасновник і СЕО Mate academy, у нещодавньому інтервʼю для «Економічної правди» сказав, що стартап витрачає шестизначну суму на рекламу на місяць.
«Ми ухвалюємо рішення на основі цифр, тому сфокусувались на digital-рекламі. Зараз вона дає змогу нам якісно відстежувати результати й аналізувати їх», — зазначив він.
Відома Insta-блогерка Diva Olivka потрапила в судовий скандал на мільйон. Її опонентка розповіла закулісся історії. Далі буде
9 вересня Київський господарський суд виніс рішення, за яким Instagram-блогерка Алевтина Черкашина повинна виплатити замовниці чверть мільйона гривень за те, що не виконала зобов’язання, взяті на себе перед Веронікою Синицею. Повна сума позовних вимог по даній справі 1 250 000 грн (250 000 грн штраф за невиконання контракту, 700 000 грн компенсація упущеної вигоди, 250 000 грн матеріальної шкоди та 50 000 грн моральної шкоди, — ред.). Суд першої інстанції задовольнив вимоги на виплату 250 000 грн штрафу. Про це dev.ua писав тут.
Раніше блогерка-відповідачка — Алевтина Черкашина (Diva Olivka) ― розповіла журналісту редакції, що готова оскаржувати рішення. За її словами, замовниця заважала ознайомитися з договором. Повна позиція відповідачки тут.
Сьогодні на наші запитання відповіла призвідниця спору, позивачка Вероніка Синиця. За даними dev.ua, Вероніка має намір оскаржити рішення суду першої інстанції та отримати ще компенсацію упущеної вигоди від Алевтини. Публікуємо її версію.
Мовчазний копірайтер і дефіцит «печенєк». Український стартап знає, як виглядатиме реклама у Facebook у майбутньому
CEO і фаундер Signum.AI Артем Гладких оголосив у вересні про офіційний запуск рішення щодо генерації рекламних постів для Facebook на базі однієї з найпотужніших на сьогодні генеративних нейронних мереж — GPT-3. Остання є дітищем компанії Open AI, яку запускали за участі Ілона Маска.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі