Команда українських інженерів розробила літальний апарат «Джміль-90», який може бути як пілотованим, так і безпілотним.
У 2017 році в місті Краматорськ група ентузіастів вирішила створити пілотований апарат вертикального зльоту і посадки з двигуном внутрішнього згоряння й електронним управлінням. Інженери спроєктували перший дослідний зразок FlyingBike2018, який призначався для наземних випробувань. На той час подібних апаратів не було не лише в Україні, а й у світі, цитує засновника проєкту Ігоря Настащука «Фокус».
Оскільки за конструкцією пілотована машина була на 90% схожа на БПЛА, команда вирішила перетворити його на безпілотник важкого класу «Джміль-90». Вийшов величезний квадрокоптер зі скелетованою металевою рамою, двигуном Rotax-582 і стійками-полозами, як у гелікоптерів. Для забезпечення розумного компромісу між керованістю, надійністю та ефективністю, розробники вибрали схему управління польотом з повітряними гвинтами змінного кроку (ВПШ), яка вже випробувана на практиці. Інженери пояснили, що це необхідно для усунення головної проблеми — інерції гвинтів.
Конструктори планують поставити систему управління на кшталт тієї, що використовують дрони типу FPV — це простіше та швидше. Спочатку вони планували робити повністю автономний варіант, але відмовилися, оскільки розробка потребує дуже багато часу.
Конструкція «Джмеля-90» передбачає використання дрона у бойових цілях, хоча інженери поки що не продумували встановлення конкретної системи озброєння. За словами розробників, підвісити до нижньої частини дрона можна що завгодно, аби воно не перевищувало вагу самого літального апарату.
Наразі до використання готова модель універсального БПЛА зі злітною масою 200 кг. Потужність двигуна Rotax-582 становить 48 кВт або 65 кінських сил. Баки безпілотника вміщують до 60 літрів пального. При витраті 27 літрів на годину такий обсяг забезпечує тривалість польоту близько 2 годин.
Корисне навантаження при заправці повного бака складе 50–60 кг. При запасі палива на годину польоту корисне навантаження складе до 75 кг. Такий запас дає великий вибір доступного озброєння. А якщо на БПЛА стоїть тільки камера, запас ходу збільшується до 3,5–4 годин.
Технічні характеристики БПЛА «Джміль-90»:
розрахункова швидкість польоту — 90−100 км/год;
довжина — по корпусу — 2600 мм, по краях пропелерів — 3700 мм;
ширина — по корпусу — 2000 мм, по краях пропелерів — 3100 мм;
Усе для Перемоги. 31 військова розробка українців, що допомагає боронити Незалежність
День Незалежності — гарний привід для того, щоб розповісти світові, якими зусиллями ми виборюємо свою незалежність. Докладають до цієї боротьби не лише військові, а й волонтери, винахідники різного віку, стартапери та підприємці. dev.ua зібрав 31 найцікавіших, на нашу думку, військових винаходів українців, які нині допомагають нищити русню нашим Збройним силам.