Збираємо базу IT-компаній. Приєднуйтесь 👇

Вони створили суперсофт, який нібито хотіла купити Rozetka. Але тепер «Епіцентр» та «Алло» хочуть відсудити в них мільйони. Історія Hubber від початку й до кінця

Далеко не факт, що ви чули коли-небудь про таку українську ІТ компанію, як Hubber. Але за останній рік із нею та її засновниками відбулося так багато незвичайних і трохи неоднозначних подій, що всі вони в купі тягнуть на сценарій фільму або на якусь невелику книжку про злети та падіння в айтішному світі. 

24 коментарі
Вони створили суперсофт, який нібито хотіла купити Rozetka. Але тепер «Епіцентр» та «Алло» хочуть відсудити в них мільйони. Історія Hubber від початку й до кінця

Далеко не факт, що ви чули коли-небудь про таку українську ІТ компанію, як Hubber. Але за останній рік із нею та її засновниками відбулося так багато незвичайних і трохи неоднозначних подій, що всі вони в купі тягнуть на сценарій фільму або на якусь невелику книжку про злети та падіння в айтішному світі. 

Спойлер (long story short): ця історія про те, як українські ІТ-підприємці розробили, можливо, найкраще в Україні рішення для запуску маркетплейсів, встигли побудувати та закрити бізнес у росії, не продатися «Розетці», стати партнером, а потім стороною сперечань з «Епіцентром» та «Алло» за великі гроші й із підозрою в криміналі. Та врешті-решт усі розбігтися по актуальніших під час війни справах. Але це ще, найімовірніше, не кінець. To be continued. 

Так, у цій історії постраждали звичайні розробники. Бо деякі з них, очевидно, просто працюючи на роботі та не маючи доступу до всіх фактів, залишилися без зарплатні.

Інфопривід 

Одразу декілька українських ритейлерів вимагають через суд від українського розробника софту для маркетплейсів ТОВ «Хаббер» сплатити їм доволі великі суми. Зараз редакції відомо про три позови: від «Епіцентру» (на 2,2 млн грн), від ТД «Укртрейд» (на 1,8 млн грн), від «Алло» (на 1,2 млн грн). 

Отакої. Давайте розбиратися, що ж сталося!

Що таке «Хаббер»: стисла історична довідка

«Хаббер» заснували у 2016 році два приятелі — Артем Шевченко й Олексій Лужковий. Олексій мав свій інтернет-магазин і його непокоїло те, що інформація постачальників про товар постійно змінювалася.

Наприклад, на сайті магазину було вказано ціну за товар, яку її виробник уже давно її змінив. Або ж товару взагалі не було в наявності. 

Приятелі зрозуміли, що треба розробити якесь ІТ-рішення, щоб автоматизувати цю проблему та не робити купу зайвої роботи вручну. 

Щоб перетворити написаний бізнес-план у реальність, партнери знайшли ще двох співінвесторів — Людмилу Лазареву й Олега Погонишева. До проєкту згодом приєднався й Андрій Павленко, який став п’ятим співзасновником. 

Продукти

«Хаббер» відомий своїми двома продуктами: 

  1. Scallium — рішення, що дає змогу компаніям із нуля швидко створити маркетплейс;
  2. Hubber — як його називають самі розробники — Uber для e-commerce. Це платформа, яка поєднує постачальників товарів з одного боку та інтернет-магазини — з іншого.

Бенефіс

З «Хаббером» почали співпрацювати багато компаній в Україні — «Епіцентр», «Каста», F.ua, «ЮгКонтракт», «Алло», OLX та інші. Усього, як вказано на сайті, було 600 постачальників і 500 інтернет-магазинів. 

Скриншот із сайту 

«Зараз асортимент Hubber налічує майже 1,5 млн SKU (одиниць складського обліку, або ж по-простому — товарів — Ред.), зокрема, це товари таких постачальників, як MebelOk, „Південь-Контракт“, „Антошка“ та багато інших. Hubber „обріс“ новим функціоналом і переїхав на нову інфраструктуру — „…і тепер і 20 млн SKU не страшні“», — написав рівно рік тому, у січні 2022-го, ексСЕО Hubber Максим Беляк, який тоді якраз переходив працювати на нову роботу — у Jooble.

Падіння

Але пройшов ще буквально місяць, і траєкторія проєкту, що, здавалося б, летить тільки вгору, сильно змінилася.

24 лютого 2022 року розпочалося широкомасштабне вторгнення росії до України. Для «Хаббера» це означало початок дуже непростих часів. По-перше, один зі засновників — Олексій, а також деякі члени команди — пішли воювати на фронт. По-друге, компанії довелося відмовитися від російських замовників. 

За інформацією одного із співзасновників «Хаббера» Андрія Павленка, у рф у компанії було близько 20 клієнтів різного розміру. А найбільшим клієнтом там був Leroy Merlin Vostok, якому українські підприємці розгорнули маркетплейс за лічені місяці.

На сайті Scallium.pro досі висить така контактна інформація. Андрій каже, що її не виправили. «Мабуть, забули. Але це вже неактивний бізнес»

«Ми їм (російським клієнтам — Ред.) одразу написали на початку повномасштабної війни: «Ось вам картка, кидайте гроші на ЗСУ. Ми з вами більше не працюємо. Ніхто грошей не кинув, що було зрозуміло», — згадує один зі співзасновників «Хаббера» Андрій Павленко.

Цей лист із реквізитами офіційних зборів на ЗСУ розійшовся в росії базами потенційних клієнтів, яких там було 20 000.

«Хаббер» розраховував на початку війни на декількох великих українських клієнтів. Наприклад — Vodafone Ukraine. «Але ж на початку останньої фази війни в нові розробки ніхто не вкладався», — зазначає Андрій. Також підприємці розраховували, що почнуться продажі у США. Але, як каже Павленко, у наш ринок боялись інвестувати гроші.

І це була тільки верхівка айсберга. На початку 2022 року вилізли відразу декілька серьйозних проблем, з якими життя проєкту виявилося несумісним. Почалися одночасні конфлікти з декількома великим українськими замовниками, які стали вимагати повернення грошей — «Епіцентром» та «Алло».

Конфлікт з «Епіцентром»

Почнемо з нього. Бо частина цієї історія вже з’являлася в пресі. Пам’ятаєте, гучний зарплатний скандал минулого року: «Епіцентр» не заплатив розробникам свого маркетплейсу 1,5 млн грн зарплатні? Це були лише зовнішні ознаки складної історії, яка відбувалася в той час за лаштунками.

Отже, з чого все починалося? Усім відомий холдинг будівельних супермаркетів Олександра та Галини Герег у 2020 році зареєстрував ТОВ «Епіцентр М». Ця нова юрособа почала відповідати за онлайн-комерцію — компанія хотіла швидкими темпами збудувати якісний інтернет-майданчик і продавати на ньому товари. Але власної експертизи для цього в компанії було небагато.

Тому «Епіцентр» підшукав досвідчених партнерів — «Хаббер». 20% у новій юрособі «Епіцентр М» дісталися Людмилі Лазарєвій — одній з інвесторок «Хаббера». Решта 80% належали «Епіцентру». Ще один співзасновник «Хаббера» став керівником «Епіцентр М» — Артем Шевченко.

«В інтернеті можна побачити статутний капітал ТОВ „Епіцентр М“ — близько 160 млн грн — це інвестиції, які вкладають у компанію», — розповідав Артем Шевченко влітку 2021 року в інтерв’ю проєкту «Велика риба».

Як розповів dev.ua Андрій Павленко, «Епіцентр» хотів запустити вдалий онлайн-маркетплейс після кількох невдалих спроб. 

«Ми з ними познайомилися, показали продукт „Хаббер“, там понад 2 млн товарів із підтвердженим статусом і готовим supply chain, і сказали, що можемо їм допомогти. Показали архітектуру продукту та кейс із „Леруа Мерлен“, яким ми запустили маркетплейс за три місяці. Домовилися. Підписали контракт, за яким ми повинні їм запустити маркетплейс», — розповідає Павленко.

Від додає, що під цю мету «Хаббер» віддав «Епіцентру» більшу частину власної команди розробки — ⅔ спеціалістів. І з нуля побудували операційну команду, вибудувавші всі процеси. 

«Це вдалося лише тому, що ми робили продукт незалежно від основної структури „Епіцентру“. Ми так і сказали їм: „Ми повинні бути, як пірати. Поставити свій корабель, свою команду та свій прапор“», — підкреслює він. 

Як розповідає Андрій, Герегам потрібен був у керівництві «Епіцентр М» хтось із перших осіб Hubber. Засновники порадилися й вирішили, що це буде Артем Шевченко. Його завдання — стати директором і запустити маркетплейс, вивести його в точку ноль і на прибутковість.

«За планом, ми повинні це були зробити за 2,5 роки та витратити на це певну суму грошей», — розповідає Андрій.

Артем, як каже Андрій, разом із командою зробив це, і ми навіть витратили в півтора раза менше бюджету, ніж планувалося.

«У нас була домовленість з „Епіцентром“: якщо ми виводимо їх у нуль, то вони нам віддають 15% від власності маркетплейсу та виплачують 1 мільйон доларів», — підкреслює Андрій.

Але, як каже Андрій, щойно його команда вивела проєкт у нуль, й обіг маркетплейсу став понад $100 млн на рік, трапилися певні речі: 

  1. Приїхали люди в масках і з автоматами та вивели Артема з офісу та потім не пускали його;
  2. З початком повномасштабної війни хтось підробив документи за підписом Артема та викинув із засновників представника Hubber.

«Після цього ніхто нібито нікому нічого не винен. Ми їздили туди вже кілька разів в офіс, спілкувалися, а нам кажуть — ну що, війна!», — розповідає Андрій.

Можна припустити, що відносини між Hubber та «Епіцентр» почали псуватися ще до війни, наприкінці 2021. 

Як розповідав Артем Шевченко, ще 20 листопада 2021 відбулась «менеджерська домовленість про те, що команда, яка виконувала суто завдання для „Епіцентру М“, починає робити їх для „Епіцентру К“». Тобто обов’язки перед командою розробників узяв на себе «Епіцентр». Це стосувалось і оплати відпусток, і безпосередньо оплати за роботу. Але в компанії «Епіцентр К» ці обов’язки, за його словами, не виконали. Це з часом і вилилося в публічну площину як гучний зарплатний скандал, про який ми вже нагадали.

За словами Андрія Павленка, «Хаббер» порушив план дій, які відбулися в «Епіцентрі», справу — за фактом підробки документів. А «Епіцентр», як каже Андрій, також відкрив справу на Артема: мовляв, він укладав якісь договори, які перевищували його повноваження. 

«Після цього вони приїхали з обшуками й до „Хаббера“, і до Артема. Але вони просто гроші не хотіли віддавати. Вони нам винні за розробку та за побудову їхнього онлайн-бізнесу», — розповідає Андрій.

Він згадує, що контракт з «Епіцентром» був підписаний не на розробку як таку, а на оренду кабінетів. «Ми за контрактом не маркетплейс будували, а якусь оренду кабінетів…», — згадує бізнесмен. І «Епіцентр» нібито цим скористався: по факту ж кабінетів ніхто не орендував — а значить, і грошей начебто платити не треба. Хоча ми всі кабінети створили та дали всім зацікавленим доступ.

З 15 січня 2021 року Артем Шевченко в офісі «Епіцентру М» більше не з’являвся. Але, як він розповідав, офіційно в компанії провели звільнення 1 квітня 2021-го. 

Dev.ua запитали в Артема Шевченка, чи дійсно мав місце факт підробки документів із нібито його підписом під час роботи в «Епіцентр М». Ось таку він нам дав відповідь:

«З приводу підробки підписів і таке інше: зараз іде розслідування цього питання. Є позови до „Епіцентру“, і я особисто не можу коментувати це, бо треба рішення суду, а потім виводити в публічну площину».

По факту в інтернеті зараз можна знайти тільки одну відкриту справу — господарську. 18 січня було відкрито провадження за позовом «Епіцентр М» до «Хаббера», у якому перший вимагає стягнути з другого 2,2 млн грн. Поки без деталей.

Версія «Епіцентру»

У пресслужбі «Епіцентру» надали розгорнуту відповідь про те, що відбулося та відбувається.

  1. У січні 2020 року між ТОВ «Епіцентр К» і ТОВ «Хаббер» було укладено договори, якими передбачена невиключна ліцензія на використання комп’ютерної програми «Хаббера» та роботи з її розгортанням на обладнанні ТОВ «Епіцентр К» із метою створення похідного програмного продукту (платформи маркетплейс «Епіцентр»). Розрахунки за вказаними вище договорами було здійснено в повній мірі та в порядку, передбаченому ними.
  2. Надалі компанія «Епіцентр К» створила окрему юридичну особу («Епіцентр М» — Ред.) до складу засновників якої ввійшли і перебувають до сьогодні ТОВ «Епіцентр К» і Лазарева Людмила.
    Дані YouControl. Людмила Лазарева дійсно ще там
  3. Проєкт «маркетплейс» розпочав свою роботу під управлінням Артема Шевченка, який раніше був керівником компанії «Хаббер». У ході роботи компанія «Епіцентр К» як один із засновників здійснювала постійний контроль за діяльністю маркетплейсу.
  4. Під час чергової перевірки було виявлено ряд порушень в організації діяльності проєкту зі сторони тодішнього директора Шевченка А. у т. ч. наявні регулярні платежі, які здійснювались на користь ТОВ «Хаббер» нібито за користування складовими блоками програмного забезпечення та використання торгівельної марки ТОВ «Хаббер» під час продажу власних товарів маркетплейсу на платформі «Хаббера». Водночас фактично така діяльність компанією «Епіцентр» не здійснювалась, оскільки маркетплейс і сам є платформою для продажу.
  5. Через порушення норм Статуту підприємства Шевченком Артемом було укладено вищевказаний правочин без згоди засновників, у зв’язку з чим вони ухвалили рішення про звільнення директора із займаної посади.
  6. Для розслідування вказаного вище факту компанія звернулася до правоохоронних органів, які відкрили кримінальне провадження за фактом привласнення, розтрати майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем.
  7. Наразі в межах вказаного кримінального провадження Артему Шевченкові вручено підозру та ведеться досудове розслідування.
  8. Наголошуємо, що жодних договорів, які б передбачали плату в розмірі мільйона доларів, між ТОВ «Епіцентр К» і ТОВ «Хаббер» не укладалося, так само як і договорів, що передбачають «15% від обігу». Компанія «Епіцентр К» повною мірою виконала всі фінансові зобов’язання перед ТОВ «Хаббер».

Історія з «Розеткою» 

Хтозна, може, якби засновники «Хаббера» не пішли будувати маркетплейс в «Епіцентр», їхня доля би могла скластися інакше. Але це тільки гіпотеза.

Андрій Павленко розповідає, що альтернативний розвиток подій у цій історії міг би статися. І все через те, що приблизно в один і той самий час «Хаббер» мав перемовини з «Розеткою» щодо їхнього продукту Scallium.

Scallium — це по факту ІТ-платформа, яка допомагає дуже швидко стартанути маркетплейс. 

«Ми колись їздили з нею до Артема Каракуліна — директора маркетплейсу „Розетка“ на той момент. І виявилося, що архітектура подібна, може, навіть трохи краща, ніж у „Розетки“ на той момент. Тому що для нашого продукту була потрібна набагато менша підтримка та кількість зусиль на розширення. Не 100 людей, як у „Розетки“, а може, 10, завдяки мікросервісній архітектурі», — згадує він.

Отже, за словами Андрія, «Хаббер» написав набагато ефективнішу технологічну платформу.

«І „Розетка“ навіть думала нас купити. Але вийшло так, що хтось з „Епіцентру“, коли ми з ними почали співпрацювати, пустив чутки на ринок, начебто нас купили. Чечоткін на це тоді дуже розізлився. Негарно вийшло», — сказав співзасновник «Хаббера».

На питання, за скільки могли б купити проєкт, Андрій сказав, що це, можливо, могли бути кілька мільйонів доларів.

Ми запитали в засновника Rozetka Владислава Чечоткіна, що він знає про цей кейс. 

Він відповів, що не знає Андрія Павленка.

«Загалом про компанію чув. Але вони пішли в «Епіцентр» як їхня частина та зникли з ринку. Мабуть, вони їх і купили. Ну, і ми не збиралися купувати «Хаббер», — розповів Владислав.

Конфлікт з «Алло»

Так сталося, що коли «Хаббер» почав з’ясовувати стосунки, учасником ще одного конфлікту став великий замовник — «Алло».

23 грудня 2021 року між «Хаббером» та «Алло» укладено ліцензійний договір про надання права на використання комп’ютерної програми Scallium.

У матеріалах справи йдеться про те, що «Алло» отримує від «Хаббера» підписку на модуль Scallium Marketplace, тариф на рік — 2,1 млн грн (або $80 000).

Згідно з умовами, 50% цієї суми користувач повинен був сплатити відразу. Решту — після активації послуги. 

Але через пів року, у червні 2022 року, «Алло» повідомило «Хаббер» про розірвання договору. Підстава — відсутність активації підписки. У вказаному повідомленні позивач також просив відповідача здійснити повернення передплати в розмірі $40 000.

Фактів того, що «Алло» активував підписку, суд не отримав. Тому вирішив задовольнити позов позивача в першій інстанції. Це сталося у грудні 2022 року.

Версія Андрія Павленка

Андрій Павленко розповідає історію співпраці з «Алло» так:

«Коли в «Алло» почули, що ми робимо проєкт з «Епіцентром», вони прийшли до нас і захотіли, щоб ми їм знову допомогли стати #2 на ринку. Тому що їхнє місце зайняв «Епіцентр». 

«Хаббер», за його словами, ознайомив «Алло» з платформою, партнери визначили всі кроки для подальшої роботи. Домовилися щодо термінів і ціни.

Роботи почалися. 

«Ми почали проєкт із фази нуль: аналіз і повний розрахунок — скільки апгрейд буде коштувати. Ми це виконали, навіть встигли намалювати нову архітектуру продукту — талмуд на понад 100 сторінок. Виконали інтеграції й усі налаштування. Маркетплейс був запущений, і ми провели кілька десятків навчань для співробітників із користування маркетплейсом», — розповідає Андрій Павленко.

Але після того, як «Хаббер» попросив підписати акти виконаних робіт і провести оплату за використовувану ліцензію Scallium і проведені роботи у фазі 0, представники «Алло», як каже Андрій, «почали вигадувати нісенітниці… і згодом у листуванні сказали, що ми взагалі нічого для них не робили». 

Павленко уточнює, що «Алло» подала до суду з двох юридичних осіб — «Алло» та ТД «Укртрейд» (нібито пов’язана з «Алло»). З «Алло» — за підписку на продукт Scallium (на 1.2 млн грн), з «Укртрейд» — за наші послуги у фазі 0 (на 1,8 млн грн).

«Вони хочуть повернути всі гроші, які вони нам платили. Але на них 3 місяці працювала наша команда (7 осіб), після чого покращилася архітектура сайту, він почав працювати краще, запустився маркетплейс, і всі ключові співробітники отримали кабінети та навчання з роботи в маркетплейсі», — підкреслює співзасновник компанії. 

Версія «Алло»

Редакція dev.ua зв’язалася з ІТ-директором «Алло» Максимом Веденеєвим і почула зовсім іншу версію того, що сталося. Він розповів, що представники Hubber підвищували ціну за свої послуги декілька разів ще на самому старті проєкту.

Максим каже, що на перше підвищення в 1,5 раза «Алло» погодилася. Заплатила передплату за ліцензію на Scallium та за роботу над їхньою системою. 

«Вони встигли приїхати, привезли нам торт, попили чай, почали занурюватися в предмет роботи — і ціна знову виросла — у п’ять разів», — згадує Максим. 

За його словами, це була «дуже велика сума, яка шокувала „Алло“». А зміни в контракті не були передбачені.

Сторони ще трохи поторгувалися, й «Алло» відмовилася. Попросила гроші назад.

«Ніяких ліцензій ми не активували, ніякого ПЗ не використовували, нічого вони в нас не досліджували», — підкреслює представник «Алло».

Зараз, за його словами, Андрій Павленко не відповідає на дзвінки та повідомлення. «Вони поводяться, як шахраї», — додає він.

Максим також додав, що ТД «Укртрейд» — це дійсно партнерська компанія «Алло».

Що сталося з «Хаббером» зрештою

Після початку війни компанія залишилася без будь-якого обігу. «Ми зібрали команду та сказали: „Хто хоче, давайте працювати в режимі стартапу, а ми роздамо всім відсотки компанії — і ви станете співзасновниками“», — згадує Андрій Павленко. 

У кого були якісь гроші на існування, могли залишитися та працювати на таких умовах. У кого не було можливості — ніхто нікого не тримав. 

Урешті-решт залишилося 15 людей. Трохи попрацювали й нічого не продали. 

«Наразі вирішили більше не намагатись і „злізти з мертвого коня“», — коментує Андрій.

Де хто опинився

Олексій Лужковий, як ми і писали раніше, пійшов на фронт захищати Україну. Коли ми запитали його про конфлікти з «Алло» та «Епіцентром», він відповів: «Я зараз у ЗСУ. Зайнятий трошки іншим».

Андрій Павленко розповів, що зараз він робить дрони. «Мехатроніка більше потрібна для війни», — каже він.

Артем Шевченко пішов працювати в «Укрпошту». Розвивати там e-commerce. 

«Наразі ми сфокусовані на розвитку власного е-кома (марки, мерч), продажу власних товарів на майданчиках України й на Amazon та Ebay», — розповів він.

Можливо, далеко не найгірший кінець історії, згодні?

Але ж хто казав, що це кінець?

To be continued…

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
dev.ua запускає джобборд з акційною пропозицією для IT-роботодавців

Надсилайте вакансії

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
3

Вообще не аноним) Бывший сотрудник до самого закрытия, Денис) Именно разработчик там был один с таким именем, насколько мне не изменяет память)))

Ну…кодбаза была действительно очень качественная и конкурентная на мой субъективный взгляд) Но вот что кинули +20 сотрудников на зп во время войны и мотивировали тем, что «ну не машины же наши продавать» - вот это очко))

По статье - вайбы более-менее правильные. Мутки, схемы, претензии) Все было) Но до 24-го было работать приятно) IT-департмент и даже честь руководства, с которыми имел дело - приятнейшие люди) Правда)

3

Всю команду кинули на деньги за отработанный месяц до войны как минимум.
В проекте с деньгами наблюдались проблемы все время с самого начала создания проекта, как и с управлением, не удивительно что рано или поздно это вылилось в проблемы.
Слишком сахарная статья, война и зсу - это не прикрытие для внутренних косяков и нежелания исполнять обязанности.

3

Статья - чистая заказуха хаббер) смешно. Верните нам зарплату, которую обещаете уже почти год.

1

Підтримую коментар Деніса. Всі співробітники залишилися без зарплатні за лютий 2022. Під керівництвом exCEO, який був згаданий в статті))) компанія мала стрімкий розвиток та міцний дружній колектив. Якби Хаббер мав інших співласників, то все могло б скластися більш успішно...
Частина співробітників має намір додати компанії третій позов по порушенню трудових відносин та відшкодуванню заборгованності по зп. Тому стаття про банкрутство вийшла дуже вчасно....

3

Власне співробітникам хаббер в особі Анжеліки (HR) розповідав казки в квітні, що він вже банкрут і не веде операційну діяльність з березня:) нібито всі бухгалтерські звіти закриті першим кварталом і офіційно компанія діяльність не веде:) що, звісно, виявилося нахабною брехнею.
Заборгованість по зп ніяк не виплачувалася, лише щомісяця (і за ініціативи співробітників) оновлювалися обіцянки. До речі, остання була про те, що перші виплати пройдуть до кінця січня. Що ж, до кінця січня 5 днів, 2 з яких вихідні:) натомість замість зп (точніше частини виплат) ми бачимо заказну статтю про те (точніше яка заказна стаття, просто підготовлений матеріал від хаббер, до якого додали пару коментарів), який бідний хаббер, все виконував, а злі партнери хочуть відібрати останнє. Я все ще сподіваюся, що помиляюся і в хаббер прокинеться совість і компанія виплатить чесно відпрацьовані гроші.

2

І так, exCEO був ТОП, найкраще, що було в компанії. Шкода, що лише на рік

0

Усім привіт)

Вельмишановна редакція Dev, це дуже дешевий матеріал. Ви пишете факти, але підсвічуєте їх лише з однієї сторони. Звідки ноги ростуть, він тут розумієте?

Я пропоную людині, яка писала це матеріал, звернути на ось ці слова максимальну увагу:

Приехали люди в масках и с автоматами и вывели Артема из офиса и потом не пускали его; С началом полномасштабной войны кто-то подделал документы с подписью Артема и выбросил его из основателей представителя Hubber.

Пропоную редакції зв'язатися з ТОП-менеджерами маркетплейсу Епіцентр, які працювали в той момент, і дізнатися від них інформацію про цей випадок. Бо тут ви захищаєте зовсім не тих. Позов від суду - це дуже голосно звучить. А Епіцентр не винен кошти Хаббару? А на якому продукті зараз пряцює Маркетплейс Епіцентру? Чи він працює не на продукті Scallium/Hubber? Чи про це не дізналися? Просто керівники Хаббер ще не встигли подати в суд, тому що в ЗСУ, але ви на це не зважаєте, так?

1

Колишній робітник хаббер, працювала граф дизайнером. Повністью погоджуююсь з коментаррями, та хочу додати від себе: exCEO Максим Бєляк це було накрайще в цій компанії, після того як він пішов одразу відчулись зміни. Зарплати почали затримувати кожного місяця, це було як норма. За лютий місяць не виплатили зарплату і досі, вже майже рік пройшов. З весни у них купа відмовок. Коментар від представників "Алло" про Андрія Павленко дуже влучний «Вони поводяться, як шахраї». Не відповідає на повідомлення. HR менеджер вже придумувала кілька версій: то Хаббер банкрут був ще в квітні, то наш офіс забрали військові, а головне були погрози якщо не напишеш добровільно заяву на звільнення не віддадуть або загубляться трудові книжки. За які вони несуть відповідальніть. Вже майже рік я не знаю де і в якому стані моя трудова книжка. А останнім часом Олексій Лужковий (один із засновників) писав загрози мені і щей одній співробітниці що начебто ми блокуємо доступи до сайту чи щось там робимо з ним, щоб ми більше не писали про зарплату і не просили свої гроші за лютий місяць 2022 року. Бо ми попереджали що будемо давати коллективний позов на них. Це шахраї, які під відомим нам імʼям замовили цю статтю які вони тут жертви бізнесу.

-2

Ебаные 90е. Это кейс, как офлайновый ритейл забрал ИТ-продукт за просто так и нихуя ему за это не было, еще в суд подал.
Редакция ДНО.

Я работал в Хаббере в тот момент, когда происходили события с Эпиком. Это очень конкурентное решение, которое может тягаться с мировыми, и пиздеж, что Розетка не хотела его купить. Было даже предложение дать деньги, чтобы мы не делали маркет Эпику. В сотнях тысячах просто за несотрудничество с Эпиком.

Редакция, перед тем как обвинять разработчиков, посмотрите глубже. неудивлюсь если владельцам хаббер даже домой приходили с автоматами и они молчат сейчас, потому что стремно.

Касательно невыплаченой зп за февраль. хуево, конечно, что не было резерва. Хорошо, хоть сразу распустили.

2

В феврале деньги были. Как минимум с абонплат. Так что не "резерва не было", а кто-то тупо собрал кассу и решил ее не отдавать.
Ну и "хуево что резерва не было" звучит как-то оправдательно. Хуево, что руководство компании считало нормальным задерживать ЗП задолго задолго до войны. Хуево, что вполне конкретные люди посчитали, что труд наёмного сотрудника можно не оплачивать. Хуево, что куча сотрудников впринципе не были оформлены и их не собирались оформлять:) хуево, что ЗП выдавалась наличкой. Хуево, что при увольнении не выплачивались отпускные. Хуево, что при увольнении ты свою ЗП мог ждать пару месяцев.
Тут ни война, ни ковид, ни любые другие обстоятельства не виноваты. Тут виноваты вполне конкретные люди, которые считают что так вести "бизнес" - это нормально.

"Хорошо, хоть сразу распустили" - не правда, не сразу, в марте продолжали работать. И вообще ни про увольнения, ни про прекращения работы, ни про "роспуск" не было ни слова со стороны руководства на протяжении месяца-двух, а то и трёх. Только дичь от HR. И оценка "хорошо" тут ни к чему. Что хорошего в произошедшем, учитывая невыплаты и отсутствие коммуникации по поводу твоего будущего как сотрудника компании? Ты просто в один день без предупреждения не можешь зайти в слак и на свою рабочую почту. Вот и вся коммуникация по поводу твоего "увольнения" или как это назвать.

0

повністю підтверджую цю інформацію! так і було, комунікації нуль, просто в один день тебе мовчки видалили з робочого слаку та інших доступів. По логіці зрозуміли що вже не працюєш. Але я так і не писала заяву про звільнення. З мого боку не було жодного підпису і заяви, і що з моєю трудовою книжкою теж не ясно.

-2

Команда Хаббер - это лучшая компания, где я работала. Считаю самой большой ошибкой, что несколько лет назад Хаббер связался с Эпиком. Так и начались все проблемі. С таким прожорливым монстром вести дела нереально.
Хаббер RIP

0

Ага, проблемы хаббер в его клиентах) которые приносили прибыль) действительно)
Да и несколько лет назад хаббер был в зачаточном состоянии, а не тем чем он был год назад.
Нет, проблемы хаббер были внутри

0

С нетерпением жду следующую серию. Одно в этом всём известно точно и наверняка - это что Герега по факту и лично кинул рядовых сотрудников на их заработанные деньги. Это насколько надо быть убогим и мелочным!

1

Ну теперь хаббер взял пример и сам решил стать герегой, кинув своих сотрудников на деньги
Не надо переводить стрелки

1

Одно другого не отменяет. Но в случае Гереги - это иметь лярды и не заплатить за работу потому что не захотели работать в проектах К. Вот это действительно уродский поступок, который тоже должен быть всегда на слуху

0

Еще один МС тудей подьехал))))))))))))) Стыд))

-2

Я теж був співробітником хаберра певний час але після початку війни був змушений піти з компанії, хочу зауважити що тупі рішення вищого керівництва в компанії це не новини, поки в компінії був скрам ще було більш менш нормально, ми чули керівництво а воно нас, до тупих рішень хочу віднести в часності кадрові рішення, часто тімлідів набирали просто ідіотів наприклад був тім лід маркетингу Андрій вроді, чувак зламав руку (просто тріщина була як виявилось) носив гіпс 3 місяці, хотя все зрослось за один, і дуже радісно бачити в коментарях Маріану, тоже тім лід маркетингу і ще якогось відділу, яка приводила в компанію своїх по блату, наприклад дизайнера Василину яка теж тут є в коментарях)) компанія шукала другого дизайнера на той час, і яка сталась ситуація якось так вийшло ну чисто випадково зорі зійшлись, що вона спочатку посадила 2 дизайнерів за один комп, потім дала старому графічному дизайнеру не дизайнерскі задачі, там якіхось собак треба було намалювати вручну на бумазі і потім їх перенести кудась і анімувати, а потім так сталось що старий дизайнер виявився занадто дорогим для компанії і його звільнили)) і після початку війни людина ніяк не пробувала бортись за те щоб компанія жила, а навпаки вкрала доступи до якихось внутрішніх ресурсів і шантажувала цим тих хто там ще лишився працювати у війну, і воно ще тут шось виступає, мені теж зарплату за лютий досі не виплатили але я й лежачого не бю, до речі про нового, прости господи, "дизайнера" Василіну скажу думку яку чув дуже часто - дизайн просто гавно, приходила в 12-13 в офіс комп включався в 14-15 і просто для того щоб книжку почитати, роботник місяця, а ну ще хочу окремо відзначити HR Анжеліку Правіло садити за свій робочий комп свою помічницю і заставляти її за себе відправляти людям повідомленя про зарплату, тіпа це вона пише, а сама ходила пити каву і ржати на коридорі ну це просто пізджц там ще багато всяких бужумбур хватило, це найяскравіший
і вот таке забивання на компанію на те як вона працює в середині які там люди працюють і привело прекрасний на початку хабер з потенціалом взїбнуть екомерс в україні і не тільки, до того ще є зараз

1

Це спроба виправдати компанію, яка не виплатила зп співробітникам, тим, що нібито це співробітники були фігові і тому їм не треба платити? Трудове законодавство трішки не так працює.
А якщо компанії не подобалися працівники, яких вона наймала - була можливість їх звільнити ще задовго до війни. Так що вилами по воді писано, не кажучи вже про деякі коментарі, які не зовсім відповідають дійсності. І до чого тут гіпс Антона, ти вже хоч пиши по ділу😅 Містер PR, до речі у вас вус відклеївся😅
Кадрові рішення були більш цікавими своїми родинними зв'язками, про які ти нічого не згадав, а це безпосередньо впливало на фінансові результати компанії.
І не в них справа, ой не в них. На жаль

-1

це не спроба виправдати компанію, це спроба сказати нормальні працівники не будуть красти доступи і шантажувати компанію, а потім бігати скрізь і казати які вони бідненьки як їх обманули, тим більше коли працівники такі "профі", заплатити треба обовязково всім, і на початку війни була зустріч де керівництво запевняло що при змозі все виплатять, тут якби війна в країні трошки можна і потерпіт
про звільненя, компанії не неподобались працівники, компанія просто на це закривала очі або тупо їй було пофіг на те що там роблять тімліди, а коли немає нормального розуміння в керівництва що і як відбувається нижче, ніякого прогресу і розвитку не буде, якщо ти тупо не знаєш що йде не так, про Антона написано як приклад того як вище керівництво забивало на те що відбувається нижче, якщо так себе веді лід яка ефективність буде в команди в цілому? і як низька ефективність однієї команди, яка звязана з іншими, відразиться на всій компанії? і ні шерлок недоношений, я до PR не маю ніякого відношення, ви леді краще слідкуйте за своїми вусами бо їх за кілометр видно
які такі родинні звязки ви маєте на увазі? а то я тільки знаю декілька таких випаків і це ніразу не тімліди а просто рядові працівники які працювали, а не робили вигляд

0

То покажи обличчя "анонімус") Чи брехати з обличчям стидно? І питання чому згадуєш тільки тих людей які вже рік пишуть відгуки, коментарі та вимагають свої гроші?) Може тому наклеп дуже влучний саме для цих людей? Бо інших працівників із 100 людей чомусь не бачу) Чи всі хороші окрім дизайнера та Марьяни, які написали тут не як аноніми. Не позорься з виправдовуваннями, бо виглядає це все дуже смішно.

0

тобі моє обличчя нічого не дасть, і в чому я збрехав? в тому що самовпевнені недопрофі бігають по всім закуткам і кажуть як їх обманули хотя від самих "гамнойваняє"? ще раз пишу гроші потрібно виплатити всім не залежно від того які ці люди і як ви працвали,
чому пишу саме про вас, бо ти сама відповіла на своє питання ви вже рік пишете коменти і вимагаєте свої гроші, хотя вроді, я не впевнений, можливо, я десь чув що зараз В КРАЇНІ ВІЙНА БЛ*ДЬ, всі зараз переживають самі складні часи, проявити трошки терпіння і розуміння так тяжко, що зараз ну не можуть вам виплатити зп за лютий 22го року, бугугу бідняшки які,
я не пишу про інших людей бо вони нормальні, у всіх є косяки, не спорю, але ніхто з них не язвить в коментах, не обливають грязюкою людей з якими не так давно попивали кофейок в офісі і строїли плани як розвивали компанію далі
чисто для справки твою бившу начальницю звати не Маряна, а Маріана, молодець
я і не позорюсь і не виправдовують, я свою думку пояснив,
а і не називай мої коменти позором, я знаю що таке позор, я бачив твоє потфоліо)) можете вдвох і на цей комент дізлайки поставити це все шо ви можете

1

Про "аренду кабинетов" в договоре с эпицентром было забавно, беспощадная украинская коммерция