Виконавча директорка спілки Diia.City United Наталя Микольська розповіла, що заважає працювати технобізнесу з максимальною ефективністю.
«Це дійсно зараз проблема. Коли від моменту подачі документів на бронювання до моменту видачі наказу потрібно чекати три місяці, це проблема. Коли заброньовано менш як 2% від всіх працюючих спеціалістів у технологічній галузі, це, напевне, теж є проблема. Це означає що є якісь підстави, чому не бронюється технологічний бізнес. Тому ми на цьому дуже і дуже фокусуємося. Це заважає бізнесу розвиватися, бо він не має прогнозованості та не може планувати свою активність. Це те, що заважає залучати інвестиції, бо бізнес не може планувати впровадження нових проєктів або розширення існуючих, бо він не розуміє, на яку кількість фахівців він може розраховувати», — сказала вона в інтерв’ю Mezha.media.
Також, за словами Микольської, є питання щодо опрацювання документів, що подаються на бронювання. «Тут для компанії важливо, щоб це було просто, швидко і прогнозовано. Тобто є термін 10 днів на розглядання, і так воно і було», — каже очільниця Diia.City United.
Вона додає, що шість місяців — це малий дуже строк для бронювання, особливо, коли треба переподаватися потім заново. «Це не автоматичне оновлення — це заново поданий документ. Тому ми сформулювали декілька речей, які стосуються „єБронювання“», — розповіла Микольська.
На думку Наталії, потрібно диджиталізувати все, що можна, зменшити контакт бізнесу з державою, щоб інформація, яка розглядається для «єБронювання» отримувалася з інших реєстрів, а бізнес — подає заявку. «Бо раніше, якщо в документах на бронювання є помилка або неточність по одному працівнику, повертається назад весь пакет. Людський фактор є завжди. Не завжди інформація, яка є за військовою спеціальністю, актуальна. Раптом професія стала дефіцитною. Розгляд заявки не має бути три місяці. На нашу думку, все, що стосується диджиталізації, дає можливість це зробити швидко», — переконана Микольська.
Вона нагадала, що Diia.City United виступає за подовження строку бронювання до року. «Бізнес хоче більше, але ми розуміємо реалії, й у держави теж є свої завдання, а у нас всіх задача одна — перемога», — повідомила Микольська.
Окрім цього, вона вважає, що дуже потрібне економічне бронювання. «Бізнес повинен мати можливість бронювати працівників і повинні бути чіткі критерії, як бізнес може це робити додатково до існуючої процедури. Чи це буде розмір сплачених податків за цього працівника, чи це буде розмір заробітної плати, чи військовий збір — це деталі. Дуже важливо, щоб бізнес знав, що коли йому треба забронювати критичних працівників, яким чином це робити. Звичайно, розмір заробітної плати, податків чи військового збору має відповідати реаліям. Але бізнес має вирішувати, який працівник для нього важливий. Далі з цим відтягувати не можна. Це дуже критично для бізнесу», — зазначила CEO Diia.City United.