🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Марія БровінськаGameDev
6 грудня 2024, 10:00
2024-12-06
CEO GSC Game World studio, розробника S.T.A.L.K.E.R. 2: «Я б дуже хотів залишитися у своїй країні, жити у своїй країні й робити ігри у своїй країні, але зараз це майже неможливо»
CEO GSC Game World studio, яка 20 листопада релізнула S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Євген Григорович розповів, чому гру випустили з недоліками та як команда працює у двох локаціях — у Києві та Празі.
За словами Григоровича, єдиним способом розробити та випустити гру було розділити команду та змусити її працювати у двох офісах у двох країнах — у Києві та Празі. Він зізнався, що дуже хотів би залишитися в Україні та створювати тут ігри, але, за його словами, зараз це майже неможливо.
Команда GSC Gameworld каже, що вони все ще пристосовуються до нової реальності, розділеної на дві локації та з невизначеним майбутнім України. Григорович вважає, що студія тепер назавжди змінилася. «Це схоже на еволюцію, — каже він. «Еволюція не може рухатися кудись у минуле… вона приводить вас до того місця, де ми зараз знаходимося, і неможливо повернутися до того місця, яке було безпечнішим, кращим, теплішим. Ми перебуваємо в цьому стані, і, на жаль, ми не можемо повернутися назад, але ми можемо рухатися вперед, і ми можемо бути кращими».
Водночас креативна директорка та дружина Євгена Марія Григорович додала, що якби команда залишилася в Києві, то все одно випустила б гру в тій чи іншій формі. «Я не можу собі уявити, що ми б здалися в цій теоретичній ситуації, — сказала вона, — тому що здаватися — це щось навіть не про нашу культуру. Це важко, але ви це зробите. Чому? Тому що в нас немає вибору. Чому Україна взагалі воює з великим злом — росією? Тому що в нас немає вибору».
У розмові з Eurogamer Григорович порівняв розробку гри та її затримки з бігом кількох марафонів. «Дуже важко пояснити свій стан, коли ти перебуваєш у дуже інтенсивному робочому процесі протягом багатьох місяців до релізу, і ти працюєш над тим, що зазвичай можеш робити, і в максимально напруженому і перевантаженому періоді», — сказав він. — У тебе зовсім немає сил, і ти вирішуєш — чи варто брати ще один марафон? І ти просто не можеш сказати «так, давай зробимо ще один марафон, тому що ти вже зломлений».
Григорович зізнався, що виправити всі баги у грі, навіть маючи більше часу на шліфування гри, було б неможливо. Тому з наближенням кінця року та ключового періоду продажів було ухвалене рішення не зупинятися на досягнутому і випустити S.T.A.L.K.E.R. 2 у найкращому стані.
«Ви настільки втомилися, що просто помрете, якщо скажете: „Давайте пробіжимо додатковий марафон“, — зазначив Григорович. У нас не було можливості сказати „давайте зробимо більше“. У нас був шанс сказати: „Давайте зробимо до цього моменту — дати релізу — стільки, скільки зможемо“. Після цього завжди можна буде додати подальші патчі та розширення історії», — додав він.
Щодо виправлення помилок, Євген Григорович сказав, що це була найлегша частина порівняно з творчим процесом створення самої гри.