💰🚀 USDT, BTC, ETH - це все просто купляється в Trustee Plus в пару кліків. Встановлюй 👉

«Мета нашого бізнесу — подарувати гравцям яскраві емоції. Емоції роблять нас живими, і не обов’язково тільки позитивні». Інтерв'ю з креативним директором Slots City

Креативник Slots City — про роботу в індустрії розваг, етику й естетику гри, червоні прапорці та відкриті вакансії.

Залишити коментар
«Мета нашого бізнесу — подарувати гравцям яскраві емоції. Емоції роблять нас живими, і не обов’язково тільки позитивні». Інтерв'ю з креативним директором Slots City

Креативник Slots City — про роботу в індустрії розваг, етику й естетику гри, червоні прапорці та відкриті вакансії.

Як казино, які щоразу заманюють до гри яскравими віжуалами та дуже дорогими дизайнерськими рішеннями, створюють свої креативи? Чому креативи в операторів азартних ігор так часто змінюються й чи є червоні прапорці для дизайнерів, які працюють у казино? Чи можливо потрапити до креативної команди індустрії розваг? 

Відповіді на ці запитання dev.ua шукав у розмові з Віктором Коноваловим, який понад три роки є креативним директором компанії Slots City, що закликає ловити свій шанс усюди: як у роботі, так й у відпочинку. Фактично від самого початку створення одного з перших принципово й повністю легальних і ліцензійних гральних брендів в Україні він занурений в усі процеси зі створення креативів у компанії. За участі Віктора сайт Slots City виріс до платформи, якою користуються тисячі українців. 

У підпорядкуванні Віктора ― дизайн-команди, артдирекшн, копірайтери, креативний продакшн. Завдяки багаторічному досвіду роботи у провідних українських і міжнародних креативних агенціях Віктор точно знає, яке слово, зображення чи анімація не залишать користувачів байдужими. Адже привернути увагу користувача сайту та втримати її ― найважливіше завдання креативу.

В інтерв’ю dev.ua Віктор розповів про те, як легальні казино створюють креативи, навіщо Slots City власна інхаус рекламна агенція, які червоні лінії ніколи не переходять креативники індустрії розваг і для яких завдань залучають фахівців ззовні. 

― Вікторе, скільки людей загалом займаються створенням креативів у компанії? 

Внутрішня команда налічує зараз майже 20 людей. З колегами, яких ми на проєкти залучаємо ззовні, буде ще більше. Але ми це весь час активно розширюємось, зростаємо як кількісно, так і якісно. Маємо дві команди копірайтерів, три дизайн-команди, великий відділ SMM-фахівців та інфлюенс-маркетингу. 

― Розкажіть, як відбувається процес створення креативу й генеруються ідеї, які потім підкорюють користувачів інтернету та лягають в основу успішних кампаній?

Тут трошки варто пояснити. Є креатив глобальний, тобто розробка, умовно, платформи «Life of the City» на рік. І це може тривати кілька місяців, можемо продумувати, змінювати, затверджувати. А взагалі в нас є така вимога: ключові речі, ключові креативи, ключові розробки подавати принаймні в трьох, краще в п’яти варіантах, серед яких ми врешті можемо вибирати.

Звичайно, досвід рекламних агенцій дається взнаки, тому тут відбуваються і звичайні брейншторми, і робота в командах. Це може бути послідовно. Спочатку ми брейнштормимо й виробляємо якісь напрями, за якими команда має працювати. Наприклад, якщо ми працюємо над глобальним оновленням бренда, стилю, ми спочатку проробляємо ідеї в мікрокомандах, а згодом — усією маркетинг-командою вирішуємо, у який бік візуально та в якій естетиці нам рухатись.

Потім віддаємо в розробку декілька напрямів. Результати роботи презентуються, обирається шортліст, а потім ― той самий єдиний варіант, який буде запускатися в роботу.

— Проте ваші віжуали в межах великої кампанії змінюються постійно, дуже часто.

Ми казино, а це дуже інтенсивна історія, тому є поточні креативи, які змінюються майже щодня. У нас багато продуктових акцій, багато партнерських акцій із провайдерами, які ми розміщуємо на платформі. І тому на ці речі взагалі витрачається від чотирьох годин до одного дня.

Зазвичай ми просто за напрацьованою технологією, за креативною схемою роботи проганяємо з командами цей процес. Наприклад, у нас публікується новий реліз нової гри. Ми як ліцензійні партнери маємо матеріали маркетингу, які можемо використовувати у своїх креативах. Тож беремо якусь частину цих матеріалів, інтегруємо в нашу креативну ідею й візуальну стилістику, з цього робиться фінальний віжуал, який наприкінці дня вже висить на сайті. Такий процес може тривати від самого ранку до вечора. І зазвичай у таких речах оперативність дуже важлива. 

Якщо ж у роботу заходить масштабніша маркетингова активність, то процес дещо довший, звичайно. Але працюємо ми за тією самою схемою: спочатку розробляємо саме ідею, потім маємо три варіанти її втілення в команді, обираємо одну й рухаємось із нею вже на фіналізацію. 

― А чи є у вашій сфері в гемблінгу якісь червоні прапорці для віжуалів, через які ви не переступаєте? Я маю на увазі, що часто в рекламах казино є напівоголені тіла жінок та інші провокаційні речі. Як ви шукаєте цю межу? 

― Звісно, ця межа культурна є. Є два ключові моменти. По-перше, ми одразу створювались на певних дуже жорстких етичних принципах. Ми себе самі створювали як офіційне, «біле» й ліцензійне казино, яке стоїть за гемблінг саме як за розвагу, причому розвагу саме на легальних етичних принципах. Це ми закладали в бренд із самого початку, адже в компанії не було сірого минулого або чорного.

Ми, власне, хотіли з прийняттям закону про гральний бізнес вийти з правильною, красивою комунікацією, красивим, правильним, етичним брендом. Тому, по-перше, у нас є ці білі прапорці, які ми самі поставили. Ми маємо слідувати нашій відповідальній позиції, з якої ми зайшли в цей бізнес.

По-друге, є червоні прапорці, вони ті самі для всього цивілізованого грального бізнесу в світі. З одного боку, трапляються елементи дещо відвертих персонажів. Але це елементи шоу.

Ми ― як Moulin Rouge, шоу, яке має свою яскраву історію. Люди йдуть у розвагу, щоб мати трошки фривольну емоцію. Але ми не переступаємо етичну межу в напрямі тієї ж сексуальної об'єктивації, експлуатації сексуальних мотивів. Це бан, це неправильно.

Ми не хочемо й не любимо це робити, тому й не робимо.

Є глобальне сприйняття світу казино ― це розвага, це бурлеск. Як правило, бурлеск дещо маргінальний, але все ж таки це більше шоу, розвага, ніж якийсь сексуальний чи несексуальний мотив. Тому ми цю естетику дуже жорстко витримуємо.

― А чого ще, крім сексуальної об'єктивації, не буде ніколи за вашого керівництва візуальним стилем Slot City?

― Є ті речі, які можуть нести образу або провокацію. Провокацію не креативну чи творчу, а провокацію суспільну, особисту або етично-моральну.

Ми не використовуємо зброю, пропаганду насильства, війни, образи особистості. Це те, чого в принципі не повинно бути.

У наш час це питання досить складне. Ми живемо в часи війни. І ми не можемо вдавати, що це не так. У нас є окрема для цього комунікація та власний фонд, який цілеспрямовано займається допомогою коштами компанії. Ми не збираємо гроші. Ми коштами з бізнесу нашої компанії, наших партнерів самі організовуємо, закуповуємо, розробляємо й доставляємо дуже-дуже багато допомоги й армії, і постраждалим від війни українцям. Slots City Foundation має свій гайдлайн і свою візуальну айдентику. І тут ми, звичайно, можемо використовувати військові мотиви.

Важливо сказати, що ми ніколи не використовуємо нашу діяльність фонду в акціях казино, в азартній комунікації. Бо вважаємо, що це неправильно. Звичайно, коли ми робимо акцію, результат якої ― відправлення коштів на фронт, на сайті з’явиться лиш невеличкий ярличок-нагадування про це. 

― Давайте пояснимо ще один момент. Досить часто оператори азартних ігор зі своїх майданчиків заохочують користувачів до гри. Водночас усі легальні учасники ринку сповідують принципи відповідальної гри. Як віжуали та словесна комунікація вирішують ці завдання? 

― Ми виходимо з комунікацією про те, що казино ― це насамперед гра, розвага, емоція. Ми ніколи не комунікуємо мотиви заробітку, вигоди, виграшів. Це й на законодавчому рівні заборонено ― комунікувати гру як спосіб виграти, отримати якусь винагороду чи щось подібне. Тому ми послідовно й у візуальній комунікації, і в меседжах, і в платформі бренда наголошуємо, що казино та гра — це насамперед розвага.

Наша ціль, мета нашого бізнесу — подарувати гравцям яскраві емоції, адреналін. 

Емоції бувають різні, ми не обіцяємо, що вони будуть усі позитивні, тому що в казино і програють, і виграють, але буде яскраво — це точно.

Тому в нас була довгий час комунікація «гра у всій красі». Так. Ми її розшифровували саме в різних каналах про емоції. Зараз у нас комунікація емоцій, настрій. Новорічне посилання ― про настрій, про отримання емоцій від гри.

Звісно, ми інколи комунікуємо себе як офіційне, ліцензійне, етичне, «біле» казино. Ми одними з перших підключили верифікацію через сервіс «Дія». І це момент довіри та знову ж таки етики поводження з гравцями та їхніми коштами. Ми намагалися залучати максимально швидко й максимально більше таких верифікованих і легальних інструментів. Це рецепт, що викликає довіру. Ми свідомо, і це не найдешевший для бізнесу спосіб ведення бізнесових комунікацій, ішли на такі досить витратні й непрості кроки. Але це приносить свої плоди.

― З огляду на вашу етичну позицію ви мали б й обмежувати доступ до гри лудоманам. Як це відбувається? 

― У комунікації з гравцями ми використовуємо ті самі принципи. І так, ми заносимо гравців у чорні списки, зокрема, за їхнім бажанням. Якщо гравець просить закрити для нього доступ до гри, ми це робимо. Якщо ми бачимо, що людина дуже багато й невиправдано проводить часу за грою, то ми її самі вносимо в такі списки. Ми рекомендуємо ігрозалежним людям чи тим, хто до цієї залежності наближається, спеціалістів, психологів із залежності, бо це нормально, і ми — дорослий бізнес. Ми не зацікавлені в тому, щоб люди впадали в якісь залежності.

― А є якісь метрики, за якими ви визначаєте ефективність тієї чи іншої креативної кампанії?

― Ми вже доросли до тих обсягів, коли просто замовляємо ринкові дослідження. Але тут важко розділяти ефективність із точки зору віжуалу й комунікації. Ми все-таки гра на гроші, тому тут має місце матеріальний мотив. Люди ставлять гроші, вони виграють або програють. І ми проводимо дослідження, як люди сприймають наші активності та посилання. І залежно від результатів плануємо наступні кампанії. 

― Які комунікації Slots City ви вважаєте найвдалішими та чому? 

― Розумієте, є речі, у які вклали багато коштів. І великобюджетні ролики, відповідно, і виглядають хайпово, офігенно, класно, усі задоволені. А коли за невеликі кошти робимо класні, прикольні, креативні речі — це окремий привід для гордості. Таким став наш мультик-комунікація до Нового року 2023, до створення якого ми залучили цікавих особистостей, мультиплікаторів, художників, які мають власні бачення та стиль. Такі ходи себе завжди виправдовують. 

Наприкінці 2022 року в нас виникло питання, як комунікувати Новий рік. Адже часи складні, настрій несвятковий. Робити пряму казиношну комунікацію було ризиковано, провокаційно. Утім, ми знайшли художника-мультиплікатора, який якраз почав займатися розробкою мультяшних персонажів та експериментував на цьому полі. Разом із ним ми створили комунікацію «Тримай Новий рік». І тема «Тримаймося», «Тримаймо стрій», «Тримаймо одне одного» дуже зайшла. 

Задум був такий: узяти за аналогію американських солдатів часів Другої світової, які встановлювали прапор на горі Сурібаті в ході битви за Іодзіму. 

Дуже відомий образ. Ми взяли нашого Санту й цих «Трьох королів», які, до речі, чимось схожі на героїв із мультфільму про козаків, і так, як і солдати прапор, встановлювали ялинку.

Загальне посилання просте: незважаючи ні на що, свято буде, ми без свята нікого не залишимо.

Тут ми дуже обережно вплели військовий мотив, тому що це дуже відома світлина. Індивідуальна стилістика цього художника зіграла своє, тому ми продовжуємо з ним співпрацювати. Зараз він нам створив новорічних дракончиків, їх ми активно залучаємо до комунікації в наших акціях. Зокрема, активно використовує їх SMM-команда. 

Власне, ми продовжуємо тему непопсових Сант і цього року, створюючи «бунтарські» Санта-комунікації. Цього разу нас трошки надихнула «Матриця» і її песонажі, які теж перебували в постійній боротьбі. Ми вирішили, що трошки брутальності не завадить.

― Я правильно розумію, що, на вашу думку, мати інхаус-команду креативників для бізнесу в галузі розваг ― украй важливо? Чи може покривати потреби бізнесу команда фахівців на аутсорсі? 

Так, це критично важливо. Думаю, що навіть ті, хто пробував робити це повністю на аутсорсі, зрештою прийшли до інхаусу. Тому що, як я казав, це дуже інтенсивна робота. Не те щоб ми сиділи днями й ночами, але інтенсивність створення креативів така, що на аутсорсі це робити значно довше й менш ефективно. Ланцюжок поставлення завдань, ухвалення рішень, затвердження ― довгий. І витрати часу в сервісній моделі в десятки разів довші, ніж коли ти працюєш самостійно.

Звичайно, ми залучаємо для комунікації команди на аутсорсі ― фахівців із відеопродакшну, саундпродакшну. Повністю продакшн усередині ― це дуже дороге задоволення. Ну і, звісно, для того, щоб не замилювалось око й ми не зациклювалися, ми навіть і розробку дизайнів інколи віддаємо назовні, щоб мати інше бачення. Ми його можемо не використати, але будемо бачити, що можна зробити так, а можна інакше. Це нам допомагає зрозуміти, що ми рухаємось у правильному напрямку, або ж скоригувати вектор. 

― Яким має бути фахівець, щоби потрапити до вашої креативної команди? 

Це відповідальність насамперед. Ми виросли зі стартапу до чималого бізнесу. І за цей час мали змогу ретельно відбирати собі кадри. Ми дуже вибірково до цього ставились ― зважали на цінності, професійні якості, уміння працювати в команді. І команда в нас досить унікальна, де люди хочуть працювати довго. 

Наразі ми шукаємо людей у дизайн-відділ. Нам потрібні талановиті, відповідальні, творчі й командні спеціалісти рівня Middle. Обов’язкові вимоги ― наявність портфоліо, яким кандидат може пишатись, досвід роботи в геймінг/гемблінг-індустрії буде плюсом. Також завжди перевагою є навички в моушн- і 3D-дизайні певного рівня. Резюме можна відправляти прямо нашим HR на адресу [email protected].

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.

Спонсором створення матеріалу є ТМ «Slots City». Стаття містить загальні відомості довідкового характеру й не повинні розглядатися як заклик до участі в азартних іграх будь-якого роду.

У лютому 2021-го, бренд Slots City отримав другу в Україні ліцензію для організації та проведення азартних ігор в інтернеті від комісії з регулювання азартних ігор і лотерей (КРАІЛ). ТОВ «Геймдев» є розробником онлайн-казино Slots City.

«Я прийшов у Slots City бо так зійшлися зірки». Айтівці та креативники зізнаються як потрапили в гемблінг і чому працювати в легальній індустрії розваг у сучасному світі нормально
«Я прийшов у Slots City, бо так зійшлися зірки». Айтівці та креативники зізнаються, як потрапили в гемблінг, і чому працювати в легальній індустрії розваг у сучасному світі нормально
По темi
«Я прийшов у Slots City, бо так зійшлися зірки». Айтівці та креативники зізнаються, як потрапили в гемблінг, і чому працювати в легальній індустрії розваг у сучасному світі нормально
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.