«Про гроші ми не говоримо, слава Богу». Як MEGOGO перемагає канали Ахметова — інтерв'ю з Іваном Шестаковим

На початку 2021 року стрімінговий сервіс MEGOGO виграв тендер на показ єврокубків. Вперше в історії України це зробила OTT-платформа, а не класичний телеканал. Поки що компанія не має бажання ділитися футбольним контентом зі своїми головним конкурентом — каналом  «Футбол» Ріната Ахметова. Ми зустрілися з директором зі стратегічного розвитку MEGOGO — Іваном Шестаковим, аби поговорити з ним про футбольні трансляції, платний аудіоконтент і про те, як компанія будує свій бізнес.

«Про гроші ми не говоримо, слава Богу». Як MEGOGO перемагає канали Ахметова — інтерв'ю з Іваном Шестаковим

На початку 2021 року стрімінговий сервіс MEGOGO виграв тендер на показ єврокубків. Вперше в історії України це зробила OTT-платформа, а не класичний телеканал. Поки що компанія не має бажання ділитися футбольним контентом зі своїми головним конкурентом — каналом  «Футбол» Ріната Ахметова. Ми зустрілися з директором зі стратегічного розвитку MEGOGO — Іваном Шестаковим, аби поговорити з ним про футбольні трансляції, платний аудіоконтент і про те, як компанія будує свій бізнес.

Про команду, офіси в Мінську і Москві

Зараз в MEGOGO працює 730 людей. Це у декількох країнах. Серед них — 152 розробники. В обробці контенту залучено близько 100 спеціалістів.

У нас є офіс в Мінську, його працівники займаються продажем реклами та партнерськими проєктами (телеком, рітейл, тощо). В Білорусі ми достатньо скромно представлені. Після подій в країні був невеликий сплеск до контенту білоруською мовою. Але, на жаль, такого матеріалу немає в достатній кількості. 

Щодо офісу в Москві. Це окрема структура, яка працює на тому ринку, і ми ніяк не перетинаємося. Це самостійна і незалежна комерційна структура, яка продає інвентар у тому сегменті. За законодавством у нас інфраструктури навіть різні.

Про MEGOGO як IT-бізнес

Ми — IT-бізнес. У нас проблеми не з відкриттям вакансій, а з набором конкретних спеціалістів. Зазвичай ми обираємо топ-професіоналів. Від початку підвищили поріг проходження, тому зараз у нас відкрито кілька десятків вакансій.

Під час співбесід, намагаємося пояснити кандидатам, що тут стикаємося з іншими проблемами, ніж в інших компаніях. Ми не аутсорсингова компанія, ми створюємо власний продукт. Плата залежить від компетенції та досвіду людини. Компанія зараз знаходиться в плюсі. Ми не беремо гроші на розвиток, ми реінвестуємо все, що заробляємо. Це відбувається з 2018 року

Про табуйовані теми

Ми не говоримо про гроші, слава Богу. І не даємо оцінок, скільки наша компанія коштує.

Ми вважаємо, що найбезпечніше всього на агресивному ринку і на ринку, який лише розвивається, не говорити про чутливі теми. Це якраз гроші, кількість користувачів і  конкуренти. Про конкурентів, як каже наш бос, або добре, або ніяк.

Про продаж MEGOGO і конкуретів

З великих міжнародних гравців постійно хтось придивляється до того, щоб мати MEGOGO серед своїх активів. Останні 8 років ми постійно з кимось знаходимося в перемовинах. Але це не значить, що ми дійшли до якоїсь точки. Питання, все ж таки, в ціні. З самого початку ми не змінювали власника і кінцевих бенефіціарів. Це говорить про те, що нам подобається робити те, що ми робимо і питання продажу компанії в нас не стоїть гостро. 

Фото — з особистого архіву Івана Шестакова

Наші головні конкуренти — це не інші сервіси з доставки контенту, а всі сервіси, які займають час користувачів. Ми цілимося в аудиторію, яка зараз сидить удома та у якої є час, щоб розслабитися. Ми досі розважальний сервіс, хоча і намагаємося розширити своє позиціювання. В першу чергу наші конкуренти — це YouTube, соцмережі та всі OTT-сервіси. 

Про аудиторію і проблему користувачів

У нас зараз понад 600 різних сегментів користувачів. 1,5-2 роки тому ми якісно вимірювали свою аудиторію. Найменша її кількість була у віці від 14 до 21 року. Це підлітки й активна молодь. Ми бачимо, що людина, яка доходить до цього віку, ніби зникає з нашої аудиторії. Але коли досягає 21 року, то знову повертається до фільмів і серіалів, і ми знову працюємо з ними. У всіх наших колег у світі такі самі проблеми. Тому що саме ця аудиторія знаходиться в постійному пошуку нових активностей.

Ми могли б зупинитися на бібліотеці у 20 разів менше, ніж є зараз. Але вибір контенту — це також проблема, яку ми намагаємося вирішувати за користувача. Тому що вибір — також «біль». Це фізично незручно для користувача. Нам було б зручніше, якби ми обрали якусь аудиторію, і всі свої ресурси зосередили на ній і не дуже об’ємній бібліотеці для неї. Але в Україні ми не можемо собі таке дозволити. Тому що будь-який сегмент, який би ми не обрали, недостатньо місткий з точки зору певного фінансового результату. 

Про аудіоконтент і гороскопи

Зараз аудіосеріали, які ми робимо, та всі подкасти безоплатні. Це для того, щоб побудувати ринок. І щоб показати нашим користувачам, що такі проєкти можливі. Ми хочемо на них заробляти, але спочатку для цього потрібно ринок навчити. Зараз подкастери намагаються заробляти на рекламних інтеграціях, але це дуже маленькі суми. Також вони роблять контент на замовлення якихось брендів чи на платформі Патреон.

Думаю, що наступного року MEGOGO почне експериментувати з платними подкастами. Професійний і великий подкаст коштує не менше 200 000 грн у виробництві.

Гороскопи — ми знайшли людей, які складають їх. Перш за все, ми — розважальний сервіс, і це розважальний контент. Не наше завдання говорити в що вірити, а в що ні. Ми можемо якось збільшувати питому вагу документального контенту чи освітнього. Але якщо ви подивитеся на рейтинги, то документальний контент — це один з найдепресивніших напрямків. Це не те, за чим користувачі приходять. Але, зрештою, за документалками у нас все ж більше людей приходить, ніж за гороскопами.

Про «зашкварний» контент 

Ми не розміщуємо якийсь дуже «зашкварний» контент. Навіть якщо  купили якісь бібліотеки, де занадто жорстокий чи занадто відвертий контент. Наприклад, еротичні канали дозволені в Україні й вони пройшли всі правила реєстрації. Для дітей вони закриті з усіх боків режимом «батьківського контролю», щоб вони на них не натрапили випадково. Або якщо є спірні політичні питання або гострі суспільні питання в кіно чи серіалах, ми не нав’язуємо їх користувачам. Щоб нікому і ніяк не зашкодити — це в нашій системі цінностей. Також ми вважаємо, що ЛГБТ-контент не шкодить нашим користувачам.

Фото — з особистого архіву Івана Шестакова

Про контент українською мовою

На сьогодні у нас найбільша у світі бібліотека українського контенту. У нас 20 000 одиниць контенту українською мовою — ми зібрали все, що змогли знайти. Скільки російською —  ми не вимірювали.

Щоб перекласти весь контент українською мовою, потрібні величезні ресурси, і це неможливо зробити за рахунок якогось одного гравця. Ми намагалися це робити. Ми не така велика країна, щоб зробити весь контент українською. І взагалі у світі немає такої країни, яка б переклала все на свою мову. 

Про футбол на MEGOGO

Ми почали цікавитися футболом у сезоні 2017/2018. З невідомих для нас причин, не могли домовитися з Медіа Групою Україна щодо футбольного контенту. Ми були постійно в перемовинах, але ніяк не могли дійти повної згоди. MEGOGO зацікавлений у будь-якому виді контенту, у якого є велика аудиторія. Футбольний контент був у всіх великих гравців, крім нас. Тоді ми вирішили напряму спробувати себе в тендерах і отримати цей контент.

Про великий тендер UEFA, який виграв MEGOGO

Ми нікуди не їздили, все відбувалось онлайн. Нас запросили позмагатися за права на трансляцію. Ми навіть не знали, хто там ще брав участь, і не знали цін, які були до нас і разом з нами — це закрита інформація. Хто ще з нами брав участь в тендері, ми дізналися з відкритих джерел після тендеру. Ми не можемо сказати скільки нам це коштувало. 

Про права на єврокубки на 2021-2024 роки

До нас всі гравці ринку зверталися за субліцензією. Поки що розпочали партнерство з компанією Volia, в рамках якого для їхніх користувачів доступні наші поп-ап канали.

Думаємо, що зможемо виграти від того, що ці права будуть лише у нас. Це буде економічно ефективно. Зараз ми робимо ставку лише на одного партнера. У нас немає жорсткої позиції, що ні з ким ми працювати не будемо. Для нас це експеримент, ми хочемо подивитися, як це буде. 

Про якість трансляцій і ціну на футбольний контент

Сподіваємося, що у нас все буде добре з трансляціями матчів. Якщо користувач незадоволений нашим сервісом, він дзвонить до нас в call-центр, і ми якось з ним розв’язуємо питання. Кілька років тому у нас було щось подібне, але з того часу ми побороли всі ці дитячі проблеми. Потужностей у нас вистачає із великим запасом, і ми підготувалися до нових сезонів.

Весь футбол у нас в передплаті й на неї є кілька опцій. До подій УЄФА у нас був пакет «Максимальний», він коштував 199 грн на місяць. Тепер є пакет «Оптимальний», який не має спорту і коштує стільки ж. Якщо людина хоче ще і спорт, то це коштує 299 грн, або 199 грн у спортивній передплаті. За окремий матч платити немає можливості й необхідності. Поштучний продаж економічно невигідний нікому, для платформи та правовласників є сенс лише в передплаті.

Фото — з особистого архіву Івана Шестакова

Про кіберспорт

Аудиторія кіберспорту не така широка, і нам є куди рухатися. Але вона зростає. Коли ми починали трансляції, це було кілька тисяч людей. А зараз це десятки й сотні тисяч, які постійно користуються цим розділом на нашій платформі.

У нас є деякий ексклюзивний контент. Ми вважаємо, що кіберспорт ніяк не відрізняється від звичайного спорту. Лише має бути аудиторія і ринок. Ми точно будемо продовжувати транслювати кіберспортивні події. Аудиторія такого контенту у нас — від 20 до 35 років.

Про те, як українці за 10 років навчилися оплачувати контент 

До цього причетний не лише MEGOGO, але й усі гравці ринку. Ми робили так, щоб якомога більше користувачів спробували користуватися нашим сервісом. І зробити такий продукт, яким користуватися дуже легко. Найкраще, коли людина хоча б один раз заплатила за це. Тут вже порівнюється емоційно — за незначну суму грошей ви місяць користуєтеся сервісом і не маєте жодних проблем. Стільки ж коштує сніданок у будь-якій кав’ярні. Але тут у вас «не болить голова», чим себе зайняти вдома. Нам знадобилося кілька років, щоб стати ось таким «мірилом життя».

Про колаборацію з музеями

За ініціативи першої леді, ми створимо аудіогіди для українських музеїв разом із МКІП та ДАРТ. Для нас це соціальний проєкт, і ми робимо його своїм коштом. Це не так дорого, як виробництво відео. 

Про амбіційні плани

В найближчі пару років ми зможемо стати мільярдним бізнесом. За два, три роки — це цілком реально. Немає нічого неможливого. Ми зростаємо достатньо великими темпами. Ми знаємо як все зробити. Але питання — чи зможемо? Можемо «впертися» в стелю кількості інтернет-користувачів, або в політику регулятора. Чи, наприклад, недостатній фінансовий об’єм цього ринку, або в будь-які економічні проблеми в країні.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.