Як в EPAM борються з ледарями. І чому їх не звільняють відразу
Колишня співробітниця EPAM розповіла редакції dev.ua, що під час своєї роботи в компанії часто стикалася з лоуперфомерами. Це співробітники, які стабільно не виконують нормативи.
Колишня співробітниця EPAM розповіла редакції dev.ua, що під час своєї роботи в компанії часто стикалася з лоуперфомерами. Це співробітники, які стабільно не виконують нормативи.
Зараз дівчина працює на іншого роботодавця. Але осад, як то кажуть, залишився. За її словами, такі колеги в буквальному сенсі «заважали їй жити».
Ось один з випадків, описаних співрозмовницею:
Співрозмовниця розповідає, що в її команді з’явилася тимчасова тестувальниця. Весь день вона сиділа в соцмережах. І тільки о шостій вечора починала працювати.
В результаті, нашому інсайдеру доводилося виконувати всю роботу за колегу. За словами очевидців, виходило це робити лише за годину.
Як розповідає співрозмовниця, це був не поодинокий випадок, коли вона зустрічалася в EPAM з лоуперфомінгом. Ось ще один приклад:
За її словами, чоловік отримав просування по службі — від міддл-спеціаліста до сеньйора — хоча його «дивом вдалося вигнати» з команди.
Наш інсайдер висловила своє припущення, чому EPAM не скорочує лоуперформерів: «для компанії це вигідно — клієнт гроші платить, в цілому робота робиться, навіщо шукати нового співробітника?». Він додав, що є «купа відкритих вакансій, які рекрутери не встигають закривати».
Перефразуємо її тези так, щоб було зрозуміло: великим аутсорсерсам і аутстафферам, на зразок EPAM, вигідно продавати якомога більше людино-годин західним замовникам. А так як з кадри на ринку в дефіциті, їм доводиться продавати роботу тих людей, що є в наявності.
Розрив відносин з лоуперформером може коштувати компанії дорожче, ніж пошук нового співробітника, який до того ж може виявитися черговим лоуперформером.
Ось такий от парадокс. Але, підкреслимо, це тільки версія.
Редакція dev.ua звернулася в EPAM, щоб компанія розповіла, якої політики дотримується стосовно лоуперформерів.
Що роблять з людиною, яка явно не дотягує? І робить це регулярно.
Як кажуть в компанії, рішення про розрив співпраці через низьку продуктивність приймається не відразу.
За його словами, в компанії існує «процедура підтримки продуктивності». Її обов’язкова частина — розгорнутій зворотний зв’язок і план підвищення власне цієї самої продуктивності. Людині намагаються підібрати більш відповідну роль, де вона може розкрити свій потенціал.
У компанії регулярно проходять десятки програм і курсів найрізноманітніших напрямів. Наприклад, можна підвищити інженерну кваліфікацію.
Але якщо план щодо поліпшення ефективності не буде виконаний, тривала низька продуктивність, як каже фахівець, таки потягне за собою припинення співпраці.
І такі випадки з фахівцями траплялися.
Так зі скількома ж людьми за останній рік EPAM розірвав відносини з причини лоуперформанса?
«Ця інформація є конфіденційною», — говорить Кутовий. При цьому він додає, що можна орієнтуватися ось на що: «серед компаній-провайдерів IТ-послуг здоровим коридором для Involuntary Attrition є цифри в районі 3-5%, в рамках яких ми і оперуємо».
Іншими словами, із 100 співробітників за рік може попрощатися з роботою через низьку ефективність всього 3-5 чоловік.
Знаєш лоуперформерів у своїй компанії? Вони заважають тобі жити? Пиши сюди: [email protected]