💰 Хочеш вільно розраховуватись криптою? Trustee Plus - криптогаманець і платіжна картка 💳👉
Олексій ДзюбаРобота
6 березня 2024, 13:01
2024-03-06
«Колеги не можуть і не повинні здогадуватися, про що ви думаєте». Металургиня, викладачка, звукорежисер, працівник судна і матрос розповідають, як «світчнутися» в digital-професію і не облажатися
Спеціалісти Inweb (Netpeak Group) розповідають про свій шлях у нову професію і дають поради новачкам.
«Мені набридли постійні відрядження. Хотілося перейти на більш стабільний графік роботи та працювати в офісі. До того ж в мене народилася донька. Я хотів бути поряд з сім’єю і бачити як зростає дитина. Це і послужило „стусаном“ для переходу у нову сферу. Ба більш, я завжди цікавився продажами, маркетингом та цифрами. Я отримував задоволення від читання інформації про диджитал-маркетинг», — розповідає Сергій.
У Inweb Сергій прийшов у березні 2020 року на позицію Junior PPC Project Manager. Через 9 місяців у компанії його підвищили до Middle-рівня. Ще через рік він зайняв менеджерську позицію — Team Lead. А з січня 2023 року Сергій працює на посаді Head of PPC Department.
На початку кар’єри в новій сфері зарплатня фахівця була в 4 рази менше за ту, що була на минулій роботі. Та через постійну втому від відряджень, любов до всього диджитального і розуміння, що у сфері буде ріст, Сергій вирішив змінити роботу. Він був замотивований кар’єрним зростом. Для підвищення Сергій вивчав карти знань, які пропонувала йому агенція, багато читав кейсів, статей, книг із маркетингу та менеджменту, проходив вебінари та курси.
Поради спеціаліста:
— Будьте наполегливими. Я ходив на співбесіду 3 рази, у мене не було відмови, але постійно мене просили щось прочитати або зробити. Врешті-решт я працюю в Inweb вже майже 4 роки.
— Читайте літературу та дослідження великих брендів.
— Найважливіше — драйв від роботи. Я рекомендую перед навчанням та працевлаштуванням максимально зануритися у сферу, подивитися відео експертів, статті для розуміння що до чого. Це допоможе зберегти час. Буде сумно, якщо людина, пропрацювавши певний час, усвідомить, що їй це не подобається.
«Мені завжди хотілось працювати у диджиталі, бачила в ній перспективу та розвиток. У період карантину у диджитал-агенції працювала моя ліпша подруга. І коли вона дізналась, що компанія шукає Partnership Manager, одразу порадила мені подати резюме на цю позицію. Мене взяли. Прийшовши в агенцію, у мене не було досвіду та особливих знань, але я змогла освоїти за цей час багато навичок та розвернути свій кут мислення. До того ж керівники розглянули в мені потенціал та запропонували іншу діяльність, яка мені більше подобається, тому зараз я — Marketing Specialist».
Поради фахівчині:
— Вірте в те, що ви робите, та будьте чесними перед самим собою.
— Шукайте, що вам подобається. Якщо хочете змінити напрям роботи, то не бійтеся сказати про це керівнику.
Максим прийшов в агенцію диджитал-маркетингу на посаду Junior Project Manager. За два роки він вийшов на рівень Middle завдяки налагодженій системі навчання — карта знань, регулярні зрізи з керівником та таке інше. Говорячи про рівень доходу, то він вдвічі вищий порівняно з попереднім місцем роботи Максима.
«Бути звукорежисером мені подобалося, але це було більше хобі, яке я монетизував. Коли це перетворюється в буденність — музика не так драйвить. До того ж мені все ж таки більше подобається з людьми взаємодіяти, ніж просто сидіти за пультом. А в диджитал плюс до того ще й заробіток вище», — підкреслив Максим.
Поради фахівця:
— Треба чітко розуміти, що тобі подобається взаємодіяти з людьми (якщо звісно посада це включає), оскільки тут ну дуже багато спілкування. Також потрібно не боятись діяти нестандартно, оскільки іноді в цій «нешаблоності» і є ключ до успіху того чи іншого проєкту.
— Переконаний у тому, що краще не йти в якусь суперневеличку компанію, де не налагоджені процеси, коли мало досвіду, оскільки дуже важко зрозуміти, що саме сприяє розвитку і кожний вдалий проєкт носитиме скоріш спонтанний характер, ніж закономірність.
Щоб заробити більше Світлана пройшла навчання і стала копірайтером. Тоді вона відчула різницю і після спроб та помилок усвідомила, що потрібно вчитися, аби більше заробляти. Так і сталося — почала працювати «сарафанка» за межами біржі, це і збільшило її дохід. Світлана постійно прагнула до нових знань: курс по лендінгах, архітектурі сайтів, основам маркетингових досліджень — усьому казала «так». Оскільки знання треба було підкріплювати на практиці, Світлана почала працювати контент-маркетологом у диджитал-агенції.
Що спонукало її зростати? Деколи — фінансова сторона, деколи — люди, а іноді й виклик для самої себе.
«Коли я починала працювати, біржі фрилансу тільки розвивалися, тож було простіше шукати клієнтів. Плюс була спільнота, де всі спілкувалися, ділилися досвідом. Я знайшла там багато друзів-колег і мені було простіше зростати професійно. Але світ прогресує і робота рерайтера ставала не такою популярною та прибутковою. Я багато навчалася — на копірайтера, копірайтера-прототипіста тощо. Так я і прийшла до професії контент-маркетолог.
Бізнес, щоб розвиватися, зараз потребує залучення спеціалістів з широкою спеціалізацією, які зможуть і цільову авдиторію дослідити, і текст для неї написати, і розмістити на сайті, і по рекламі ще рекомендації запропонувати. Щодо різниці у зарплатах — працюючи інженером з метрології, моя зарплата залишала бажати кращого, тож доводилося підробляти. Але тепер я маю зарплату у 2 рази більшу і працюю на улюбленій роботі, яка мене заводить та надихає», — розповідає Світлана.
Поради фахівчині:
— Не очікувати «успішний успіх». Зазвичай всі хочуть неймовірних результатів тут і зараз. На жаль, так не буває. Треба наполегливо працювати, не розчаровуватись, якщо щось одразу не виходить, а пробувати ще раз і ще раз, і коли здається що все, сил нема, пробувати ще 10 разів.
— Вчитися, вчитися і знову вчитися. Тільки так можна вийти на новий рівень і отримати очікувані результати. Мені 45 і я зараз вчуся на курсі з маркетингу. Тож коли ви думаєте, що ви все вже точно знаєте — саме час піти й навчитись чогось нового.
— Під час роботи в команді обов’язково проговорюйте, що в задачі щось пішло не так. Адже колеги не можуть і не повинні здогадуватись, про що ви думаєте. Просто візьміть і розкажіть. Словами або текстом. Задачі команди будуть ефективніше виконуватись, коли є таке живе обговорення проблем.
«Першого ж робочого тижня почався карантин, тому в офісі я був буквально пару днів. Далі ми були змушені працювати віддалено. Нічого не було зрозуміло від слова „зовсім“».
Першого тижня думав, що мене точно звільнять. На другий тиждень думав, що вже звільнили, але поки що ніхто не говорить. На третій тиждень вже запам’ятав імена своєї команди, а через місяць — зрозумів, що тут мені круто та цікаво».
Поради фахівця:
— Не потрібно уникати помилок. Помилки — це невіддільна частина всіх життєвих процесів і тільки через них ми краще і себе розуміємо, і інших людей також.
— Найважливіше — кайфуйте від того, що робите. Неважливо, чим саме ви займаєтеся чи хочете почати займатися, тільки розуміння того, що вам було б цікаво, вже відкриває вам новий виток у житті, який варто пережити.
— Не можу не додати — не грійте рибу в мікрохвильовці в офісі.