Ланет versus медіагрупи: АМКУ ігнорує конфлікт, Ланет зазнає втрат

Інтернет-провайдер «Ланет» двічі звертався в АМКУ і просив комітет розглянути питання про наявність потенційної картельної змови на медіаринку. Комітет залишив обидва звернення провайдера без прийняття рішення по суті.

Ланет versus медіагрупи: АМКУ ігнорує конфлікт, Ланет зазнає втрат

Інтернет-провайдер «Ланет» двічі звертався в АМКУ і просив комітет розглянути питання про наявність потенційної картельної змови на медіаринку. Комітет залишив обидва звернення провайдера без прийняття рішення по суті.

Що сталося?

Три місяці тому «Ланет» відправив запит в АМКУ: чи не буде вважатися картельною змовою, якщо сам «Ланет» та інші провайдери встановлюватимуть  ціни на телевізійні пакети для споживачів на рівні не меншому, ніж диктують українські медіагрупи — 99 грн з абонента.

«Ланет» — великий інтернет-провадеров, мережа якого налічує 250 тисяч абонентів у восьми областях.

У зверненні йдеться про чотири українські найбільші медіагрупи StarLightMedia, «Медіа Група Україна», 1+1 media і Inter Media Group.

Background:

Раніше «Ланет» вже звертався в АМКУ з вимогою розглянути зловживання медіагрупами монопольним становищем. 

Однак АМКУ відмовив на початку розслідування, посилаючись, що «Ланет» не довів ознаки порушення в діях медіагруп.

Свою нову заяву в АМКУ самі представники провайдера описують наступним чином:

«Простими словами, ми повідомляємо АМКУ, що разом з медіагрупами брали участь у змові щодо встановлення мінімальної ціни 99 гривень в 2021. Ми робимо самі заяву про злочин, тому просимо нас не карати.»

Суть скандалу

У лютому 2021 року «Ланет» вивів на ринок нову акційну пропозицію «Лютий GIG». Це передбачало доступ в інтернет та 150 онлайн-телеканалів в сервісі Ланет.TV для нових абонентів за 33 гривні до 31 травня 2021 року. 

Як заявляють в «Ланет», це викликало невдоволення медіагруп, які в цьому році вимагають від провайдерів продавати ТВ-пакет за ціною не менше 99 грн. При цьому самі провайдери, за заявою «Ланет», платили чотирьом медіа-групам роялті в розмірі 28 грн/абонент за весь пакет їх каналів. Крім цього, провайдер платить роялті міжнародним медіагрупам, таким як Discovery. 

Як каже засновник «Ланет» Віктор Мазур, вимогу про мінімалку в 99 грн було озвучено представниками медіагруп неофіційно. У контрактах на дистрибуцію каналів це не було прописано.

Віктор Мазур, засновник Ланет

«Ланет» порахував, що телеканали не повинні впливати на маркетингову політику провайдерів.

У березні всі чотири холдинги оголосили про дострокове розірвання договорів з «Ланет». У травні їх канали зникли з мережі провайдера. 

Які канали відключили та коли

ICTV, Новий канал, СТБ, М1, М2, оце (StarLightMedia) — 1 травня 2021 

«Україна», «НЛО TV», «Індиго TV» («Медіа Група Україна») — 5 травня 2021 

«1 + 1», «2 + 2», ТЕТ, «ПлюсПлюс», «Бігуді», «Уніан» (1 + 1 media) — 19 травня 2021 

«Квартал TV», Bolt, StarFamily, StarCinema, FilmUA Drama, «кускус», «36,6» (канали, які просуває 1 + 1 media) — 19 травня 2021 

«Інтер», К1, К2, НТН, «Мега», «Enter-фільм», «Піксель», Zoom (Inter Media Group) — 21 травня 2021 

Наслідки

«Ланет» втратив близько 30 телеканалів, сумарна частка перегляду яких становила 65% всіх телеглядачів по загальній аудиторії 4+, вся Україна.

Компанія звернулася до суду з позовом проти медіагруп. Розгляд справи почнеться в серпні.

Відключення не пройшло безслідно. Як каже засновник «Ланет» Віктор Мазур, фінансові втрати зараз підраховує судовий експерт.

«Це десятки мільйонів гривень до кінця року», — підкреслює він.

За його словами, від ТБ-послуги відмовилося вже близько 30% телевізійних абонентів.

Підсумок

На засіданні 29 липня АМКУ розглянув друге звернення «Ланет» і повідомив, що не може розглянути його по суті.

«Вони розглядали наш лист три місяці, де ми фактично заявляємо про вчинення злочину відповідно до закону про економічну конкуренцію, і просили сказати — так це чи ні!» — вигукує Віктор Мазур.

Не всі медіагрупи публічно повідомляють про свою позицію щодо розриву відносин з «Ланет».

У квітні була заява від «Медіа Група Україна».

Вона не хоче продовжувати стосунки з провайдерами, які займаються демпінгом (продажі за заниженими цінами) та андерепортингом (заниження провайдером даних про кількість його абонентів). Про це в інтерв’ю «Детектор медіа» розказав директор зі стратегії й розвитку бізнесу медіагрупи Федір Гречанінов, відповідаючи на запитання стосовно  конфлікту з «Ланетом». 

Федір Гречанінов

На уточнююче запитання, чи йдеться про акцію «Лютий GIG», Федір зазначив, що хотів би узагальнити проблему, бо вона, на його думку стосується різних гравців ринку: «Ми говоримо про кейс „Ланету“ тільки тому, що вони почали голосно про це казати, але це не особливий випадок. Адже такі скарги ми маємо постійно від різних гравців і з різних регіонів. Гравці ринку розказують нам, що хтось знижує ціни, а інші не можуть за таких умов витримати конкуренцію та розвиватись».

Інші великі провайдери (Воля, Тріолан), які розповсюджують ТВ-пакет з українськими каналами, про схожі проблеми у відносинах з медіагрупами не повідомляли.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.