💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉

UPD. Lifecell зобов’язали доставити генератори на декількох базових станціях, щоби забезпечити зв’язок протягом трьох діб без електрики. Що про це говорять у компанії

Національна комісія, що здійснює регулювання у сферах електронних комунікацій, РЧ і поштового зв’язку (НКЕК) ​​на засіданні від 18 вересня винесла розпорядження про усунення порушень законодавства lifecell. 

dev.ua дізнався, що порушення стосуються забезпечення базових станцій безперебійним живленням (генератори та інше) під час відключень електроенергії. 

Компанія редакції повідомила, що розпорядження НКЕК не пов’язане  з генераторами, і надали своє пояснення. 

Залишити коментар
UPD. Lifecell зобов’язали доставити генератори на декількох базових станціях, щоби забезпечити зв’язок протягом трьох діб без електрики. Що про це говорять у компанії

Національна комісія, що здійснює регулювання у сферах електронних комунікацій, РЧ і поштового зв’язку (НКЕК) ​​на засіданні від 18 вересня винесла розпорядження про усунення порушень законодавства lifecell. 

dev.ua дізнався, що порушення стосуються забезпечення базових станцій безперебійним живленням (генератори та інше) під час відключень електроенергії. 

Компанія редакції повідомила, що розпорядження НКЕК не пов’язане  з генераторами, і надали своє пояснення. 

Що сталось

Під час перевірки у серпні було встановлено, що у Дніпропетровській області на двох об’єктах, де щонайменше протягом трьох діб повинно зберігатися автономне живлення, такої можливості не було.  

Lifecell має виконати розпорядження протягом 7 днів — до 27 вересня 2024 року.

Як уточнили в НКЕК,  це була повторна перевірка виконання їхнього припису. У межах виконання припису перевірялося 4 точки. По двох його умови виконані, ще по двох — ні. Але в регулятора відзначають, що фактично lifecell уже все виправив, тому розпорядження має номінальний характер.

Перша перевірка по Дніпровщині, як кажуть у НКЕК, виявила порушення по 14 локаціях з 529.

Нагадаємо, в березні НКЕК оштрафувала lifecell на 10,45 млн грн за невиконання вимог щодо блекаутів.

Тоді повідомлялося, що для перевірки стану готовності забезпечити надання електронних комунікаційних послуг на об'єктах, визначених регулятором, з урахуванням можливої відсутності електроживлення на таких об'єктах щонайменше протягом трьох діб, було проведено 22 позапланові перевірки постачальників послуг мобільного зв’язку:

  • ПрАТ «ВФ Україна» (Vodafone Ukraine) — у Київській, Львівській, Одеській, Дніпропетровській, Житомирській, Івано-Франківській та Миколаївській областях;
  • ПрАТ «Київстар» — у Київській, Львівській, Одеській, Вінницькій, Харківській та Хмельницькій областях;
  • ТОВ «Лайфселл» — у Київській, Львівській, Одеській, Рівненській, Чернігівській, Сумській та Полтавській областях.

UPD. 25.09.2024 14:40

Що говорять у компанії lifecell

Ось повна відповідь компанії на запит редакції.

Це Розпорядження НКЕК жодним чином не пов’язане  з генераторами, й ми маємо достатню кількість генераторів та АКБ для виконання вимог НЦУ та  покриття 529 критичних локацій  у Дніпропетровській області та  будь-яких порушень в Актах перевірки щодо генераторів не зафіксовано.

Одночасно, при проведенні  заходів нагляду, НКЕК не лише оглядає генератори та інші ресурси, а й перевіряє сигнал від базових станцій, для того щоб впевнитись, що  під час відключень у критичній точці будуть надаватися  послуги зв’язку. З цією метою до перевірок залучається підпорядковане НКЕК підприємство УДЦР, яке здійснює виїзд на локації та  проводить там  вимірювання.

Саме на підставі даних УДЦР, НКЕК робить  висновок яка саме базова станція оператора забезпечує зв’язок у критичній локації та чи є від неї сигнал.

Однак, проблема полягає в тому, що при кожній перевірці висновки УДЦР щодо наявності/відсутності телекомунікаційних послуг у критичних точках, з невідомих lifecell причин, кардинально відрізняються від попередніх вимірювань,  та не відповідають нашим даним. При цьому операторів до вимірювань не залучають,  та їх результати видаються лише при завершенні перевірки.

Так, при першій перевірці, НКЕК, на підставі даних УДЦР,  чітко визначило 2 базові станції, які повинні покрити 2 критичні  локації.  ТОВ «лайфселл» з цим не погоджувався, оскільки визначені НКЕК  базові станції знаходяться на дуже великій відстані від критичних локацій. Проте, Регулятор такі зауваження не врахував, що зобов’язувало оператора покривати локації саме  визначеними НКЕК базовими станціями та закріпити за ними генератори.

При цьому, при повторній перевірці, на велике здивування lifecell,  УДЦР  вже прийшов до протилежних висновків, зазначивши, що від чітко визначених ним раніше   базових станцій  для покриття локацій вже немає сигналу, тобто фактично підтвердив попередню позицію лайфселл (!!!). На цьому НКЕК ґрунтує свій висновок про порушення лайфселл вимог НЦУ, так як лайфселл начебто дав невірну інформацію щодо покриття локацій.

Така позиція Регулятора не дуже зрозуміла, адже ми чітко виконали вказівки НКЕК та УДЦР, що були зазначені у Акті першої перевірки. Припускаємо, що перші та другі вимірювання могли бути проведені УДЦР у різних локаціях  чи населених пунктах через нечіткість списків НЦУ, однак на запит оператора протоколи вимірювань не були надані.

Подібні спірні моменти виникають і при інших перевірках.

Наша думка — така ситуація могла би бути вирішена допуском представників операторів під час перевірок до вимірювань УДЦР та наданням для ознайомлення протоколів цих вимірювань. Однак з боку Регулятора така можливість поки  не надається.

Після проведення додаткових вимірювань, за участі  lifecell, НКЕК та УДЦР, Регулятор  фактично погодився, що оператор виконав вимоги НЦУ, проте  виніс Розпорядження, що створює враження  вчинення ТОВ «лайфселл»  протиправних дій,  яких в даному випадку  не було.

Для того, що б повністю закрити питання потрібно формально провести ще одну перевірку та здійснити вимірювання УДЦР…

У роботі «Київстар» стався збій який вплинув на роботу мобільного звязку й інтернету. У компанії обіцяють оперативно виправити проблему
У роботі «Київстар» стався збій, який вплинув на роботу мобільного зв’язку й інтернету. У компанії обіцяють оперативно виправити проблему
По темi
У роботі «Київстар» стався збій, який вплинув на роботу мобільного зв’язку й інтернету. У компанії обіцяють оперативно виправити проблему
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте також
lifecell дозволив своїм абонентам дзвонити по Wi-Fi. Як це працює
lifecell дозволив своїм абонентам дзвонити по Wi-Fi. Як це працює
lifecell дозволив своїм абонентам дзвонити по Wi-Fi. Як це працює
lifecell реєструватиме номери через «Дію»
lifecell реєструватиме номери через «Дію»
lifecell реєструватиме номери через «Дію»
lifecell і monobank запустили сервіс перенесення номеру телефону з SIM на eSIM. Як скористатися
lifecell і monobank запустили сервіс перенесення номеру телефону з SIM на eSIM. Як скористатися
lifecell і monobank запустили сервіс перенесення номеру телефону з SIM на eSIM. Як скористатися
«Це час, щоб стояти за країну. Навіть не думайте про свою зарплатню». Інтерв'ю з CEO lifecell Ісметом Язиджи
«Це час, щоб стояти за країну. Навіть не думайте про свою зарплатню». Інтерв'ю з CEO lifecell Ісметом Язиджи
«Це час, щоб стояти за країну. Навіть не думайте про свою зарплатню». Інтерв'ю з CEO lifecell Ісметом Язиджи
CEO мобільного оператора lifecell Ісмет Язиджи — з Північного Кіпру. Але за п’ять років життя в Україні він так звик до місця, що асоціює цю країну зі своїм другим домом. Ісмет обожнює Київ. І минулого тижня сюди повернувся. Він був вражений від того, що тут побачив.
1 коментар

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.