💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Марія БровінськаУвійти в ІТ
8 лютого 2024, 09:10
2024-02-08
Мануал для джуна. Що має знати, вміти та вчити Junior UI/UX-дизайнер: розбір чи не найпопулярнішої нетехнічної професії в IT
Ми продовжуємо рубрику для айтівців-початківців, які шукають роботу. Сьогоднішній мануал — для тих, хто мріє підкорити UI/UX-дизайн від досвідченої фахівчині та коуча у Mate academy Ані Яригіної.
Козир більшості джунів — сильні особистісні навички: вміння ставити правильні запитання, здатність приймати конструктивну критику та використовувати її для вдосконалення, увага до найменших деталей. Під найменшими маю на увазі проблеми рівня «блок на пару пікселів стоїть нерівно» або «десь написали не ту літеру». Нічого страшного, якщо це один окремий випадок. Але якщо такі неточності помічаєте в своїй роботі постійно, варто до цього придивитися і пофіксити.
Не менш важливо для нього розуміти, що ви готові вчитися та рости. Тож треба мати чіткий roadmap подальшого розвитку й вміти про нього розповісти на інтерв‘ю. Говорити структуровано, послідовно та логічно — в принципі важлива навичка для дизайнера, адже вам доведеться в роботі пояснювати свої ідеї, хід думок та дизайнерські рішення. Рекомендую дуже тут почитати про метод BLUF (Bottom Line Up Front).
Щодо технічної сторони, то важливо розуміти принципи дизайну та їхнє застосування в UI/UX. Наостанок, завжди цінується гарна надивленість і вміння шукати сильні продукти, на які можна рівнятись.
Red flags на співбесідах
Для джунів мотивація має бути в досвіді, проєктах тощо. Якщо ж джун одразу й кілька разів питає про гроші, для рекрутера це дзвіночок, що він прийшов в ІТ бо «тут багато платять». Тож перед тим, як йти на співбесіди, сформулюйте для себе чітку відповідь, чому обрали саме цю сферу.
Менторство більш досвідчених колег на першому місці роботи — неймовірно важливе, але не треба під час розмови багато акцентувати уваги, що за вами треба наглядати. Варто транслювати самостійність та можливість спершу самостійно шукати відповіді, тільки потім звертатися за порадою.
Незнання про компанію хоча б загальних фактів та відсутність питань до рекрутера або команди може розцінюватися як незацікавленість у розмові та позиції в принципі.
Чого очікувати на співбесіді
Теорія досліджень (UX)
Тут перевіряють, наскільки дизайнер розуміє та знає весь дизайн-процес та різні методи досліджень:
Що таке дизайн-мислення?
Які етапи дизайн-процесу?
Як ви підходите до дослідження користувачів і які методи використовуєте для збору інформації?
Яка мета проведення опитувань?
У яких випадках потрібно проводити інтерв’ю?
Чи можете ви розповісти про випадки, коли вам доводилося змінювати дизайн на основі відгуків користувачів?
Що таке евристичний аналіз?
Що таке Customer Journey Map? Навіщо будується?
Які вимоги до завдань для юзер-тесту? Яка мінімальна кількість завдань для юзер-тесту?
Як створювати персону? Яку інформацію вказуємо?
Що таке продуктова гіпотеза та як її формувати?
Теорія UI
Навіщо нам потрібно вивчати патерни?
Що означає 1 screen — 1 action?
UI Kit, що це і навіщо потрібен?
UI Kit / Design system / Guidelines різниця?
Правило загального поля.
Графічна рима в інтерфейсах та приклади її створення.
Які є ознаки хорошого інтерфейсу (UI)?
Загальні:
Який сайт/дизайнер/студія вам подобається і чому?
Який продукт подобається і чому?
Які книжки з дизайну прочитав (ла)?
Чи можете ви поділитися досвідом, коли вам доводилося йти на компроміс у прийнятті дизайнерського рішення?
Чи можете ви навести приклад, коли вам довелося балансувати між потребами користувачів та бізнес-вимогами у вашому дизайні?
Огляд портфоліо
Під час інтервʼю також скоріш за все пройдуться по вашому портфоліо й поставлять супровідні запитання:
Чи можете ви поділитися проєктом зі свого портфоліо, яким ви особливо пишаєтеся? З якими викликами ви зіткнулися і як ви їх подолали?
Які проблеми ви вирішили в цьому проєкті/продукті?
Підготуйте відповіді на ці запитання завчасно та проконтролюйте, що ваше портфоліо в першу чергу:
Охайне, тобто всі елементи вирівняні, є композиція у проєкті, кольори контрастні, а текст читабельний.
Містить актуальні роботи, щоб менеджер міг оцінити ваші навички зараз.
Демонструє процес дизайну, як ви приходите від ідеї до остаточного продукту.
Якщо відгукуєтесь на вакансію в продуктову компанію, у вас обов’язково мають бути кейси з продуктом. Шотів із Dribble або самих лише лендінгів може бути недостатньо.
Whiteboard Interview
Whiteboard Interview в контексті UI/UX-дизайну — це співбесіда, під час якої кандидату-дизайнеру пропонується розв’язати завдання або продемонструвати свої навички безпосередньо в Figma протягом короткого періоду часу, зазвичай від 30 хвилин до години. Цей формат дає оцінити креативність, аналітичні здібності, мислення, стресостійкість і робочий процес кандидата в реальному часі.
Інтервʼю може бути у вигляді:
Проєктування інтерфейсу (UI). Кандидат повинен розробити дизайн елементів інтерфейсу для конкретного застосунку чи вебсайту.
Задачі щодо користувацького досвіду (UX). Кандидат може отримати завдання на створення користувацького сценарію, картинки користувача, мапи сайту, прототипу чи інших елементів, що впливають на користувацький досвід.
Обговорення дизайну чи прийнятого дизайн-рішення. Треба буде відстоювати свій дизайн, пояснювати вибір елементів та аргументувати прийняті рішення.
Оцінка дизайну. Дизайнеру можуть продемонструвати наявні рішення та попросити запропонувати покращення й розказати, які недоліки є на сайті/в продукті.
Розв’язання проблем та креативне мислення. Це може бути аналіз проблеми, придумування ідей та їхня візуалізація на дошці.
Щоб бути готовими до Whiteboard Interview, корисно пошукати приклади за запитом «UX Mock Whiteboard Challenge».
Як найкраще підготуватися до співбесіди
Практикуйте вправи design thinking: придумайте розв’язання проблеми, створіть персоналії користувачів та визначте кроки, які ви б взяли для вирішення дизайн-завдання.
Практикуйтесь в Figma кожен день. Так, наші студенти щодня впродовж години виконують daily tasks, зазвичай по UI. Це допомагає маленькими кроками кожен день вдосконалювати свої скіли. Повірте, результат неймовірний від них!
Будьте готові обговорити процес дизайну для кожного вашого проєкту в портфоліо, виклики, з якими ви зіткнулися, і як ви вирішували проблеми. Ми зі студентами тренуємося розказувати про свій проєкт як українською, так і англійською мовою.
Слідкуйте за дизайн-блогами, беріть участь у вебінарах та спілкуйтеся з дизайн-спільнотами, щоб залишатися в курсі подій.
Підготуйте питання для інтерв’юерів щодо процесу дизайну в компанії, динаміки команди та очікувань щодо ролі. Також почитайте про цілі та продукти компанії.
Будьте готові, що у вас запитають ваші очікування по зарплаті. Важливо, щоб вони були реалістичними та відповідали вашому досвіду. Згідно з останньою аналітикою на основі даних наших працевлаштованих випускників напряму UI/UX Design, entry level зарплата у 2023 році була на рівні $635.
Ходіть на більше співбесід — це найкраща практика.
Якщо хочете подивитися, як проходить реальна співбесіда в продуктову компанію на посаду Junior UI/UX Designer, то можете подивитися запис останнього ефіру нашого проєкту Tech Check.
112 відгуків на вакансії, $100 за тестове та робота мрії. Історія моделі з Луцька, яка об'їздила півсвіту, через пандемію змінила плани й тепер навчає IT інших
Надя Адамович — у минулому успішна модель. Та через пандемію зірвався контракт на роботу до Китаю, тому Надія змушена була працювати таргетологом, сушисткою, а згодом вирішила піти в IT. Нині дівчина — UI/UX Designer, заочно навчається на факультеті міжнародно-економічних відносин у Луцькому політехнічному інституті та працює ментором у Mate academy. Розповідаємо її історію, що надихає.
Від перекладача у шлюбній агенції та біч-боя до strong junior джавіста. Історія айтішника, який пройшов 12 співбесід і зміг увійти в IT під час війни
Практикувати англійську в шлюбній агенції та бігати гарячим піском як біч-бой довелося 22-річному студенту Одеської політехніки перед тим, як здійснити свою мрію й отримати роботу в IT. Історія Миколи Воронова чергового разу доводить, що досягти бажаного можливо навіть у найскладніші часи. Попри війну та невизначеність, йому вдалося отримати довгоочікувану роботу. І от він уже п’ять місяців як айтівець. Щоправда, за словами хлопця, він не отримував відмов і самостійно обирав свого роботодавця, здолавши 12 співбесід. Розповідаємо історію Миколи.
З корабля в IT. Колишній моряк змінив море на затишний офіс в центрі Києва й тепер тестує сайти та допомагає іншим входити в IT
28-річний Юрій Швороб — колишній моряк. Утомившись від моря за сім років мореплавства, він вирішив змінити своє життя та світчнутися в IT. Зміна роду діяльності Юрія збіглася з повномасштабним вторгненням росії в Україну. У лютому хлопець став айтішником, отримавши спеціалізацію QA Engineer. Та він настільки сподобався викладачам Mate academy, яку закінчив, що його запросили працювати тут ментором. Своєю історією перевтілення з моряка в айтішника Швороб поділився з dev.ua.
Як отримати першу роботу в IT, ледь закінчивши курси? Добірка IT-шкіл, що гарантують допомогу із працевлаштуванням
Бажаючих увійти в IT під час війти побільшало, та потенційних айтішників стримує ризик надто високої конкуренції для входу в ринок, адже джунів тепер наймають менше, та й кількість вакансій далека він довоєнних часів. Ризик дарма витратити час та гроші та опинитися незатребуваним зупиняє багатьох бажаючих увійти в IT.
dev.ua вирішив трохи розвіяти сумніви та зібрав добірку IT-шкіл, які допомагають випускникам із працевлаштуванням. Ці заклади працюють у тісній зв’язці з IT-компаніями та не є їхніми освітніми проєктами. Щоправда, для навчання треба запастися грошима — в більшості шкіл доведеться заплатити за навчання ще до початку роботи. Проте є й більш зручний варіант — післяплата вже з нової айтішної зарплати.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі