💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉

Міг залишитися без копійки, але натомість збудував міжнародний фінтех-холдинг під час війни. Американські гірки Романа Катеринчика з MyCredit

Роману Катеринчику, засновнику IT-компанії Artjoker та фінансового сервісу Мycredit, під час війни вдалося не тільки зберегти бізнес, але й вийти на нові ринки. Ми розпитали Романа, як він створив фінтех-холдинг Space Crew Finance з компаніями в Україні, В'єтнамі, Шрі-Ланці, Польщі і Хорватії.

Залишити коментар
Міг залишитися без копійки, але натомість збудував міжнародний фінтех-холдинг під час війни. Американські гірки Романа Катеринчика з MyCredit

Роману Катеринчику, засновнику IT-компанії Artjoker та фінансового сервісу Мycredit, під час війни вдалося не тільки зберегти бізнес, але й вийти на нові ринки. Ми розпитали Романа, як він створив фінтех-холдинг Space Crew Finance з компаніями в Україні, В'єтнамі, Шрі-Ланці, Польщі і Хорватії.

Продуктами цих бізнесів вже користуються більш ніж 3 млн клієнтів, а команда налічує 500+ спеціалістів. 

Ось вона, історія Романа з перших вуст, яку записав на диктофон журналіст dev.ua.

Навчилися літати під час падіння

MyCredit розпочав 2022-ий рік із рекордного для себе результату — 100 000 виданих кредитів на місяць. Компанія активно розміщувала рекламу по телебаченню та запускала колаборації з попзірками.

«Коли ти бачиш такі результати, то впевнений що далі — лише краще та більше», — каже бізнесмен.

І ось, 24 лютого 2022. 

У перший тиждень вторгнення до MyCredit у паніці почали дзвонити партнери та інвестори, які вклалися у корпоративні бонди. Тоді на ринку панував хаос. Не було зрозумілим взагалі нічого — навіть, чи настане завтрашній день. 

«Нам потрібно бути відкритими та регулярно інформувати їх у щоденному форматі, що у нас відбувається. План був простим — ми не відмовляємося від зобов’язань і робитимемо все можливе, щоб утримати компанію», — розповів Роман. 

Наприкінці квітня 2022-го MyCredit почали знов надавати послуги одними з перших в Україні, оскільки були впевненими, що це єдина можливість вижити — продовжувати працювати та почати заробляти гроші якнайшвидше. Коли компанія починає заробляти — їй є з чого покривати зобов’язання.

З 100 000 клієнтів, яким MyCredit дали гроші у січні — тоді повернули гроші десь 10 000–15 000 людей.

Але подальша видача кредитів дала змогу відірватися від конкурентів на ринку, які були ще в замороженому стані. Навіть великі бренди та банки — усе стояло з зачиненими дверима. 

«Мій план був в тому, що якщо тут, в Україні, нічого не працює, то ми будемо потихеньку відновлювати бізнес та заробляти, тож все одно повернемо борги!» — згадує Катеринчик. 

Далі MyCredit переглянув стратегію витрат — компанія максимально скоротила буквально все, що можливо. Співробітники були в курсі ситуації — у команді щиро всім сказали, що починаємо все з нуля, шукаємо клієнтів, вчимося продавати без бюджету на маркетинг, будуємо нові ризик-моделі, і жорстко економимо. 

«Економія — це наша ідея фікс. Ми й сьогодні продовжуємо економити та витрачаємо на маркетинг приблизно в 15 разів менше, ніж до 24 лютого», — підкреслює підприємець.

«Коли в тебе багато ресурсів — ти не ефективний, навіть попри те, що ти можеш і хочеш бути ефективним. Але коли ти обмежений в ресурсах — ти фокусуєшся на головному і виявляється, що твоя ефективність зростає». 

«Ризик, на який ми пішли, — виявився виправданим. Наприкінці 2022-го року ми стали лідерами ринку, нарешті вийшли на перше місце в Україні!» — поділився Роман Катеринчик. 

Запуск бізнесу у Польщі 

Восени 2022 року Роман розповів, що вони відкривають офіс у Польщі під брендом ClickCredit Poland. Це рішення було підкріплено тим фактом, що 300 000 — 400 000 клієнтів компанії перебували саме у цій країні. Тож, ти не розпочинаєш з нуля на новому ринку — в тебе є численна група підтримки. 

Команда Click Credit Poland також була одразу майже у повному складі, бо дуже багато співробітників компанії виїхали до Польщі після початку повномасштабного вторгнення, тож витрачати час на рекрутинг не було потреби. 

MVP команда запустила за 3 місяці, але через зміни у законодавстві Польщі ще 5 місяців довелося витратити на перероблення продукту під нові вимоги. Зараз у компанії понад 5000 клієнтів, та бізнес продовжує набирати обертів. 

Інвестиційний продукт для Європи 

Через обмеження НБУ щодо валютних операцій, перед Space Crew Finance постало питання залучення коштів у стабільних валютах (на кшталт євро чи долара) для розвитку та бусту своїх наявних бізнесів. 

Якнайменше 3–4 великих фінтех-груп, що мають мережі digital lending платформ у країнах, що розвиваються (Вʼєтнам, Філіппіни, країни Латам регіону тощо) — у них усіх є платформа, що залучає кошти від громадян та резидентів країн ЄС, які таким шляхом отримують пасивний дохід у розмірі 12–15% на рік, інвестуючи у кредити.

Роман з командою вирішили також скористатися цією стратегією, та за 3 місяці запустили на ринок Європи p2p investment платформу Lonvest.com, що має юридичну реєстрацію у Хорватії.  

«У Європі є майданчики, які зібрали кілька мільярдів евро від приватних інвесторів. Це величезний сегмент, і ми туди зайшли», — розповідає Роман Катеринчик.

Для нового бізнесу, основа якого збір грошей, а не їхня роздача — найголовніше це доказати, що тобі можна довіряти. І це стосується не лише клієнтів, а й блогерів, що є основним маркетинговим каналом у подібному бізнесі. Через розвинений інститут репутації у Європі та велику відповідальність перед своєю аудиторією блогери не беруть в рекламу ті компанії, у яких вони не впевнені.

«Хлопці, ви з України, у вас бізнеси в Азії?  З України — це ризик, бізнеси в Азії — подвійний ризик. Сорі, ми вам не довіряємо», — згадує перші комунікації з блогерами український підприємець. 

Тому команді довелося розробити так звану Trust straregy у своєму контент-маркетингу, за допомогою якої вони розповідають більше про те, як працює фінансовий бізнес, як робиться скоринг, як компанії будують прибутковий бізнес у країнах, де вони присутні, показують обличчя та багато документів та репортів. 

Так, маленькими кроками компанія йде до своєї мети. Станом на момент інтерв’ю (початок жовтня) про Lonvest написали вже 10 авторитетних у своїй ніші блогерів, а клієнти розмістили більш ніж 370 000 євро інвестицій на платформі.

«Кожен ранок мені менеджер цього проєкту присилає звіт, наскільки зростає обсяг інвестицій. Ми крок за кроком йдемо до своєї мети та будуємо нову платформу, важливий елемент екосистеми групи», — каже Роман Катеринчик.

Досвід Романа та його команди показує, що зростання завдяки розширенню географії бізнесу це й диверсифікує ризики, й дозволяє масштабувати прибутки. SpaceCrew Finance розглядає такі країни як Філіппіни, Казахстан, Кенію та держави Латинської Америки. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.