💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉

«Не оплачують і кажуть, що текст — сміття, а потім публікують його в себе». Head of Content Inweb (Netpeak Group) дослідив болі й рівень життя колег. Ось головне

Роман Скрупник, Head of Content агенції Inweb (Netpeak Group), дізнався у колег по ринку інсайти для розуміння загальних настроїв у професіях, повʼязаних зі створенням текстового контенту. Дослідження станом на січень 2024-го року.

Залишити коментар
«Не оплачують і кажуть, що текст — сміття, а потім публікують його в себе». Head of Content Inweb (Netpeak Group) дослідив болі й рівень життя колег. Ось головне

Роман Скрупник, Head of Content агенції Inweb (Netpeak Group), дізнався у колег по ринку інсайти для розуміння загальних настроїв у професіях, повʼязаних зі створенням текстового контенту. Дослідження станом на січень 2024-го року.

Кого і як опитував

Ціль: розібратися, що турбує контент-спеціалістів, з якими складнощами стикаються, скільки заробляють.

Методологія: анонімне опитування з питаннями закритого і відкритого типу.

Кількість учасників опитування: 54.

Опитування тривало 14 по 18 січня. Опублікував у своєму фейсбуці і таких групах і чатах: «Українські копірайтери», «Контент-маркетинг українською» (доступний за запрошенням) і у чаті телеграм-каналу «БЛІЦ».

У дослідженні взяли участь спеціалісти, які так чи інакше заробляють на написанні й публікації текстів.

— 22 — суміщають декілька функцій: пишуть, редагують, ставлять задачі, консультують, суміщають з PR-задачами тощо;

— 20 — райтери, враховуючи різноманітні напрями та спеціалізацію;

— 3 — редактори;

— 3 — менеджери у контенті.

Серед інших відповідей також: Content Marketing Manager; контент-маркетолог; контент-менеджер; креативний копірайтер; контентник; райтер копірайтер, створюю банери, презентації, креативи. Більшість суміщає функціональні обовʼязки. 

Що тримає контент-спеціалістів у професії 

— 32 — гроші;

— 31 — подобаються задачі;

— 28 — перспектива розвитку у професії;

— 22 — можливість проявити творчість;

— 19 — публічність чи усвідомлення, що мої тексти можуть читати інші люди;

— 13 — не знаю, як реалізуватися в іншій професії;

— 8 — дотичність до письменництва;

— Серед інших відкритих відповідей повторюється можливість працювати віддалено з дому, також зустрічається соціальна важливість.

Сильні бренди можуть дозволити собі шукати контент-спеціалістів, готових працювати з офісу, але це виняток з правила. Такі компанії свідомо звужують воронку пошуку і, вочевидь, готові задовольнятися гіршою якістю виконавців.

Багато відповідей стосуються творчості та креативності. Разом з тим, з точки зору роботодавця, комерційний райтер має виконувати чітку задачу бізнесу. Тут можуть виникати певні непорозуміння у взаємодії замовника з райтером.

Що заважає контент-спеціалістам — про демотивацію

Питання звучало так: Що найбільше дратує вас чи заважає вашій роботі?

Відповіді:

— 26 — рівень заробітку;

— 22 — незрозумілі чи недостатньо чіткі завдання;

— 22 — складнощі у взаємодії з замовником;

— 18 — невизнання клієнтом важливості моєї роботи;

— 13 — нецікаві задачі;

— 8 — нестабільний графік роботи;

— 6 — не погоджуються з моїми ідеями;

— 5 — нема замовлень;

Рівень задоволеності роботою

Я попросив оцінити респондентів, наскільки вони задоволені своїм родом діяльності. 1 бал — абсолютно не задоволений, 10 балів — абсолютно задоволений.

Більшість опитаних задоволені:

Що має змінитися, щоб підняти оцінку:

— «Чіткі тз, вища оплата»

— «Менше навантаження. Більше організаторської та креативної роботи. Більше грошей»

— «Щоб було ідеально, треба просто мати один проєкт, який приноситиме дохід, сукупний тому, що я маю зараз від кількох»

— «Ще кілька годин в добі, щоб часу вистачало і на свої проєкти))»

— «Оплата»

— «Більша організованість та пунктуальність зі сторони клієнтів»

— «Рівень оплати»

— «Місце роботи»

— «Ринок контенту має дозріти та вирости. Зараз більш нагадує підлітка: клієнти не розуміють, навіщо щось покращувати, бо раніше ж працювало і так»

— «Бізнес повинен серйозніше ставитися до контенту, написаного фахівцем певної галузі. Статті, довгі дописи, текстові інтерв’ю — втрачають актуальність. Тексти для сайтів генерують. Більше дивляться короткі відео, типу reels та tik tok. Якщо ми перестанемо створювати щось унікальне, яке базується на власному досвіді, то інтернет стане помийкою»

— «В принципі цілком задоволена своїм видом діяльності, не задоволена рівнем своїх навичок у професії: вчусь доносити цінність того що роблю, не вмію просити підвищення, поступаюсь коли просять „зробити щось“ і відхиляюсь від власного плану, через що горять дедлайни, якісь завдання виконуються гірше і результат такий собі»

— «Демпінг має зникнути»

Атмосфера і настрої у спільноті контент-фахівців

Питання звучало так: Які з цих слів найточніше характеризують атмосферу і настрій у комʼюніті «працівників сфери текстів»?

Відповіді:

— 27 — конкуренція;

— 17 — підтримка;

— 12 — недовіра;

— 11 — замкнутість;

— 9 — довіра;

— 8 — відвертість;

Серед інших відповідей:

— лицемірне спілкування;

— самореклама;

— гумор;

— понти;

— недовзаєморозуміння;

— через певні нюанси роботи майже не комунікую з іншими працівниками сфери текстів у професійній площині, але коли спілкуємося неформально, то, мабуть — «Взаєморозуміння»;

— мені здається це більш національне ніж райтерське. я в різних міжнародних группах, і там значно більш тактовне спілкування. але в нас значно більше замкнутоств в недовіри до слів інших. типу «і де вы такі гроші заробляєте?», чи агресії типу «ну вы самі винуваті що таких замовників знаходите». Але є і дуже готові допомагати люди. це круто.

— негативне ставлення до всіх і всього;

— є токсичні групи в фб, де райтери одне одному (та й замовникам) горлянки гризуть, є адекватні чати. Не маю цілісного враження.

Скільки заробляють контент-спеціалісти

Чи задоволені рівнем заробітку

57,4% — не задоволені та скоріше не задоволені рівнем заробітку. 42,6 — задоволені та скоріше задоволені, ніж ні.

Найбільш дивні і неприємні ситуації з замовниками, роботодавцями і колегами

Контент-спеціалісти поділилися неприємними ситуаціями. Далі пряма мова:

— «Дають тз. Віддаю текст. Перша реакція — боже, який чудовий текст, цікаво, емоційно, дякую. Через добу „це зовсім не те, що я хотіла“. І це не перекуп, а прямий замовник».

— «Позиціонування колеги не відповідає якості текстів. Багато Я, тексти погані. Не завжди, але є. Коли замовник-бізнесмен вважає, що він знає, як писати».

— «Це було давно, коли я ще починала, траплялися замовники, які хотіли за безцінь купити мої тексти, тому придиралися до них за показниками якогось сервісу, таких клієнтів було 2 чи 3 всього, і співпраця з ними навчила мене одразу розпізнавати подібних шахраїв, в останні роки таких, на щастя, мені не траплялося».

— «В скарбничці їх багато, все переправлені на життєві уроки і в процесі перетравлення на статті-історії».

— «Відмова від замовлення».

— «Вкрадені тексти — опубліковані на сайті клієнта саме в тому вигляді, в якому я їх написала, але не оплачені по причині „Це не тексти, а сміття“».

— «Приходить колега за порадою/допомогою, а в результаті „сідає на шию“ — неприємно, але доводиться ставити на місце».

— «Було багато всякого, але прямо якісь конкретні ситуації важко виділити».

— «Зникнення замовника без оплати»

— «Спілкування через посередника призвело до розірвання співпраці. То було величезне полегшення. Проте більше не хочу спілкуватися через когось».

Портрет українського QA-інженера: скільки заробляє що мотивує в роботі та як відпочиває
Портрет українського QA-інженера: скільки заробляє, що мотивує в роботі та як відпочиває
По темi
Портрет українського QA-інженера: скільки заробляє, що мотивує в роботі та як відпочиває
Купляють ігри втомилися від мілітарі-сеттингу і не грають в проєкти російських розробників. Портрет українського геймера 2023 року
Купляють ігри, втомилися від мілітарі-сеттингу і не грають в проєкти російських розробників. Портрет українського геймера 2023 року
По темi
Купляють ігри, втомилися від мілітарі-сеттингу і не грають в проєкти російських розробників. Портрет українського геймера 2023 року
Йому 29 років живе у Києві одружений. Як виглядає портрет ІТ-спеціаліста у 2023 році та чи задоволений зарплатою
Йому 29 років, живе у Києві, одружений. Як виглядає портрет ІТ-спеціаліста у 2023 році та чи задоволений зарплатою
По темi
Йому 29 років, живе у Києві, одружений. Як виглядає портрет ІТ-спеціаліста у 2023 році та чи задоволений зарплатою
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.