💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Олександр КузьменкоGameDev
19 грудня 2023, 13:31
2023-12-19
Купляють ігри, втомилися від мілітарі-сеттингу і не грають в проєкти російських розробників. Портрет українського геймера 2023 року
Сайт Na chasi опитав 1218 людей, щоб скласти уявлення про українських геймерів на другий рік повномасштабного російського вторгнення. Що цікавого демонструє цей портрет.
Згідно з опитуванням, найбільше українських гравців знаходиться у віці від 18 до 35 років — 82, 5%. При цьому лише 16,4% з опитаних — жінки, хоча професійне дослідження Nielseny 2020 році показало, що в геймерська аудиторія в Україні за гендером розділена майже порівну.
Найбільше українці полюбляють грати на PC:
На PC грають 83,9%.
На Xbox One усіх версій — 1,2% (проти 2,3% минулого року).
На Xbox Series усіх версій — 10,3% (проти 9,9% минулого року).
На PlayStation 4 — 10,6% (проти 17,1% минулого року).
На PlayStation 5 — 24,3% (проти 21,9% минулого року).
На Nintendo Switch — 19,4% (проти 15,9% минулого року).
На мобільних платформах (iOS, iPadOS, Android) грає 35,4% (проти 42,2% минулого року).
При цьому 71,3% українців купує ігри, а 22,7% переважно купує, але все ще іноді дозволяє собі піратство. Тільки 4,7% продовжує піратити, але іноді купує ігри, 1,3% продовжує виключно піратити.
Скільки українці готові витрачати на ігри за місяць у 2023 році:
До 1000₴ — 68,3% (торік 65,8%).
1001-3000₴ — 20,5% (торік 15,1%).
Більш ніж 3000₴ — 2,4% (торік 1,6%).
Взагалі не витрачають — 8,8% (торік 17,5%).
«„Середній чек» залишається нижчим, ніж до повномасштабної війни, особливо з урахуванням валютного курсу. На це впливає низка факторів — серед яких очевидний економічний, доступність ігор за передплатами, нестача часу через необхідність працювати більше тощо», — відзначають автори опитування.
На другий рік війни в українців зменшилася «ігрова апатія»:
46,7% вказали, що стали грати менше або значно менше, ніж до повномасштабного вторгнення
53,4% грають так само як до повномасштабної війни, або навіть більше
«Це радикально відрізняється від результатів минулого року, коли понад 70% зазначили, що грають значно менше», — вказує Na chasi.
Серед тих, хто грає менше, 65,5% як причину вказали морально-психологічний стан, 5,3% — бойові дії чи окупацію у їхньому населеному пункті, 5,1% _ еміграцію за кордон. Проте другим найбільшим фактором стали причини, не пов’язані з війною — 38,4%. Також 6,1% відзначили службу в Силах оборони України. Також значна кількість користувачів вказала необхідність більше працювати або волонтерство.
Більше грають для того, щоб відволіктися від війни (71,4%), бо інших розваг нема (36,9%), втратили роботу (13,1%) або емігрували за кордон (7,1%). Але й тут також другим за значущістю фактором є причини, з війною не пов’язані — 34,9%
Як змінилося ставлення до ігор військової тематики:
49,9% відзначає, що ставлення не змінилося взагалі (торік було 54,8%).
36,5% стали грати менше в такі ігри (торік таких було 30,9%).
5,7% навпаки стали більше грати в такі ігри (а торік їх було 7%).
«Як і минулого року, багато людей відзначає, що після переживання досвіду справжніх бойових дій стало ясно, що багато ігор є далекими від реальності. Частина опитаних гостро реагує на наявність росіян в іграх, що також доволі закономірно. Загалом можна відзначити тенденцію на зростаючу втому від мілітарі-тематики в іграх», — вказують автори опитування.
Яку ігрову локалізацію вибирають українці:
81,8% обирають українську локалізацію за її наявності.
14,3% обирають англійську або іншу мову, яку знають, навіть за наявності української локалізації.
2% грають російською мовою навіть за наявності української локалізації.
Однак Марія Стрільчук, Localization Project Manager та Engineer в CD Projekt Red, раніше цього місяця відзначила прикру частку українських гравців, які продовжують грати з російською локалізацією в Cyberpunk 2077, попри наявну українську. «Ще одна „гірка річ“ — це к-ть українських гравців, які досі грають російською», — написала вона в X (Twitter).
За даними Na chasi, якщо української локалізації у грі нема, то:
79,7% обирають англійську або іншу мову, яку знають (окрім російської).
20,3% обирають російську мову.
Чи грають українці в ігри від російських розробників:
81,1% категорично не грає в ігри, зроблені росіянами (було 74,5%).
12,4% можуть зробити рідкісний виняток (було 15,6%).
4,9% грають, але піратять (було 8,2%).
Для 1,6% походження значення не має (так само було 1,6%).
При цьому потенційна «антивоєнна позиція» розробників з росії не сильно впливає на це рішення:
62,7% принципово не грають.
33,5% готові розглянути конкретну ситуацію і вже прийняти рішення.
3,8% не бачать перешкод, щоб грати в такі ігри.
В Na chasi зауважили, що їхнє опитування не є соціологічним дослідженням, і вказали на його обмеження, серед яких фігурують кількість опитаних, відсутність вибірки, спрямованість на аудиторію «хардкорних» гравців, які хоча б певною мірою занурені в індустрію відеоігор (щонайменше, читають ігрові видання, звідки про опитування дізналися).
«Потрібно пам’ятати, що існує значна частка аудиторії, яка, хоч і грає у відеоігри, але не читає ігрові видання і могла б відповідати на питання інакше, — зауважили автори.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.