👁️👁️ 300 000 криптанів встановили собі Trustee Plus - гаманець з криптокарткою. Чого чекаєш ти? 👉

У Кредобанку 35 роботів зекономили 40 000 годин і виконали понад 1 млн операцій. Тепер фінустанова впроваджує ШІ. Навіщо це банку та клієнтам? 

Нещодавно dev.ua розповідав, як влаштований IT-підрозділ української «дочки» найбільшого банку Польщі PKO Bank Polski ― Кредобанку. Сьогодні розповідаємо, як влаштована операційна вертикаль фінустанови, яку функцію виконуватимуть у банку роботи і як у компанії розвивають працівників. 

Залишити коментар
У Кредобанку 35 роботів зекономили 40 000 годин і виконали понад 1 млн операцій. Тепер фінустанова впроваджує ШІ. Навіщо це банку та клієнтам? 

Нещодавно dev.ua розповідав, як влаштований IT-підрозділ української «дочки» найбільшого банку Польщі PKO Bank Polski ― Кредобанку. Сьогодні розповідаємо, як влаштована операційна вертикаль фінустанови, яку функцію виконуватимуть у банку роботи і як у компанії розвивають працівників. 

Велика трансформація

Олег Нога — Chief Operating Officer (COO) в Кредобанку. Його діяльність у банківській сфері дуже тісно переплетена з технологічними нововведеннями. Олег відповідає в компанії за впровадження оптимізаційних рішень, диджиталізацію й роботизацію процесів. Пан Олег визнає, що в усьому прагне до ідеалу. Він ― випускник Львівської політехніки, а також має кваліфікаційний ступінь МВА, який отримав за кордоном.

«Нині все так переплелося ― чимало процесів просякнуті технологіями. Ми тісно співпрацюємо з IT-підрозділами Кредобанку та партнерами ІТ-компаніями, бо час на впровадження скорочується в теперешніх обставинах», ― розповідає Олег Нога. 

У підпорядкуванні топменеджера близько 250 людей. Основна задача команди Олега ― збудувати й імплементувати операційну модель обслуговування в межах стратегії розвитку фінустанови. І важливою складовою цього напряму в банківському секторі, безумовно, є цифризація.

«Ми живемо в часи невизначеності. Будуємо постійно моделі, ймовірні сценарії майбутнього. І це все на тлі технологічної революції, що фактично відбувається у цей момент. Ми не усвідомлюємо до кінця тих змін, які приносять нам теперішні часи. Проте ми зобов’язані рухатися вперед для того, щоб використати можливість виживати в тому середовищі, у якому ми є», ― філософськи описує завдання, що ставить перед собою, пан Олег.

Нові можливості

Сучасні реалії, попри небезпеки війни й епідемій, дають людству безліч можливостей, упевнений Олег Нога. У фінсекторі з розвитком швидкісного інтернету, блокчейн-технологій з’явилося безліч нових можливостей. Нині клієнтів обслуговують дистанційно майже всі фінустанови України, чимало банків працюють віртуально ― без відділень. Кредобанк створив всі можливості для дистанційного обслуговування клієнтів, але  не відмовляється від офлайн-форматів відділень. Під час часткового блекауту відділення Кредобанку працювали та обслуговували своїх клієнтів.

Нині у фінустанові працюють над новим застосунком, хмарними технологіями, а ще ― активно застосовують роботів у своїх процесах. 

Оцифрувати все

Але основу цифровізації й оптимізації, розповідає Олег Нога, складає підрозділ, що займається розвитком та оптимізацією процесів.

«Візія департаменту управління процесами — це ефективність та інновації в операційній моделі. Наша ціль — повна цифризація всіх аспектів операційної діяльності від внутрішніх операцій до взаємодії з клієнтами», — додав топменеджер.

Кредобанк був поміж перших банків України, який почав надавати для своїх клієнтів повний комплекс послуг із використанням мобільного застосунку «Дія» — ідентифікація і шеринг цифрових документів з підписанням за допомогою «Дія.Підпису» у відділеннях, а також можливість дистанційного відкриття рахунку й оформлення цифрової картки за допомогою мобільного додатку банку та шерингу цифрового документа через застосунок «Дія».

У 2023 році 65% нових клієнтів фізичних осіб банку використовували для ідентифікації документи з допомогою застосунку «Дія».

Безпаперове обслуговування у Кредобанку стало доступним і для ФОПів. «Жодного підпису, жодного документа фактично паперового. Усе — у цифровому форматі», ― розповів заступник голови правління Кредобанку. 

Роботи в банківських процесах

Першого робота в Кредобанку створили ще у 2019 році. Тоді, за словами Олега, було надзвичайно складно знайти людей із досвідом у галузі роботизації. «Фактично нам потрібно було формувати команду й не лише ставити завдання, а давати інструменти й технології, можливості навчання для їхнього розвитку, щоб пізніше отримувати ті результати, які ми хотіли», ― розповідає він.

«Ми розвиваємо роботизацію, щоб постійно підвищувати операційну ефективність. На кінець 2023 року вже мали 35 роботів — віртуальних працівників, які виконали приблизно 1 млн операцій за рік, на які людям потрібно було б витратити 40 000 годин», ― розповідає Олег Нога. 

«Robotic Process Automation (RPA), іншими словами роботизація процесів — це сучасний інструмент оптимізації завдань, які щодня виконують працівники. Комп’ютерні програми виконують дії за сценарієм. Технологія RPA використовує такі комп’ютерні програми, вони називаються програмними роботами. Команда департаменту управління процесами керує програмними роботами та вважає їх цифровими помічниками, які виконують повторювані прості задачі замість працівників. Тепер є можливість зробити додаткову перерву на каву», — додав топменеджер банку.

Завдяки роботизованій автоматизації процесів Кредобанку вдалося пришвидшити обробку операцій і дати можливість працівникам концентруватися на стратегічних аспектах роботи та розвивати високорівневі навички. 

За словами заступника голови правління фінустанови, у 2023 році в банку впровадили процес обробки роботами електронних документів за готівковими операціями.

«За один рік робот замість людей опрацьовує та переносить до сховища банку 400 000 електронних документів», ― пояснює Олег Нога. 

Оптимізувати роботу й економити ресурси тут вчать кожного працівника. «Коли ми говоримо про оптимізацію та про ефективність, потрібно, щоб кожен працівник був залучений фактично в аналізі своєї роботи», ― каже він. За словами Олега Ноги, саме тому проєктні команди банку передбачають мультифункціональність.

Заступник голови правління розповідає, що в компанії поруч з використанням RPA впроваджують RDA (robotic desktop automation). Він упевнений, що за допомогою цієї технології кожен охочий зможе сам створювати нескладних роботів для оптимізації процесів у компаніях. З метою поширення практики впровадження роботизованих систем Кредобанк планує запустити робот-академію, де кожен працівник зможе навчатися цієї справи. Подібна структура вже працює в материнській компанії в Польщі.

Ставка на ефективність

За словами Олега Ноги, у Кредобанку особливу увагу приділяють підвищенню ефективності роботи підрозділів. Щоби Кредобанк працював максимально злагоджено і був корисним для клієнтів, попри війну, тут створюють відповідні умови ― зручні та безпечні робочі місця, доступ до інноваційних цифрових інструментів тощо.

Нині в компанії працюють правила динамічних робочих місць, коли працівники мають змогу працювати в гібридному форматі й використовувати динамічні робочі місця. 

У 2023 році працівники вертикалі, яку очолює Олег Нога, взяли участь у Digital mastery — це серія воркшопів про інновації в банках. Ціллю було розвинути цифрових лідерів в операційному напрямку фінустанови, тобто амбасадорів, які б популяризували цифрові інновації у своїх командах. «Висока зацікавленість працівників дала поштовх продовжити воркшопи та дослідити можливості штучного інтелекту в операційних процесах», ― зазначає заступник голови правління Кредобанку.

Для працівників банку також доступне стажування в материнській компанії, корисні курси й будь-яке бажане професійне навчання та зустрічі з досвідченими фахівцями в тому чи іншому питанні. 

Наразі в банку імплементують найсучасніші технології ― зокрема, формують команду для застосування штучного інтелекту. За словами Олега Ноги, кредобанківці мають уже чимало пропозицій щодо впровадження AI в роботу банку. 

Далі — більше

На найближчий рік у банку намічені грандіозні плани. «Наші клієнти мають побачити новий онлайн-банкінг», ― описує пріоритетне завдання Олег Нога.

Тотальна диджиталізація всіх напрямів роботи ― друге завдання на 2024 рік. «Ми хочемо зробити ривок, щоби цифрова трансформація була вже не просто відчутна, а була фактично всебічна в нашій організації», ― каже головний операційний лідер Кредобанку. 

«Ми працюємо над ноу-хау ― мобільним центром обробки даних». Як айтівці Кредобанку задають нові тренди в сучасній IT-реальності
«Ми працюємо над ноу-хау ― мобільним центром обробки даних». Як айтівці Кредобанку задають нові тренди в сучасній IT-реальності
По темi
«Ми працюємо над ноу-хау ― мобільним центром обробки даних». Як айтівці Кредобанку задають нові тренди в сучасній IT-реальності
Craft Banking — унікальний сервіс від Кредобанку коли ти насправді відчуваєш що про тебе піклуються. Ось що про нього потрібно знати
Craft Banking — унікальний сервіс від Кредобанку, коли ти насправді відчуваєш, що про тебе піклуються. Ось що про нього потрібно знати
По темi
Craft Banking — унікальний сервіс від Кредобанку, коли ти насправді відчуваєш, що про тебе піклуються. Ось що про нього потрібно знати
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.