💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Найменше підтримку уряду відчуває малий і середній бізнес в Україні, Сербії та Аргентині — звіт Payoneer

Міжнародна платіжна платформа Payoneer опитала 3575 керівників малого та середнього бізнесу з 15 країн, зокрема з України, про їхні амбіції, плани щодо розвитку та виклики, з якими вони стикаються. Попри повномасштабну війну, українські підприємці доволі активні на міжнародному ринку та мають високі показники зростання доходів.

Залишити коментар
Найменше підтримку уряду відчуває малий і середній бізнес в Україні, Сербії та Аргентині — звіт Payoneer

Міжнародна платіжна платформа Payoneer опитала 3575 керівників малого та середнього бізнесу з 15 країн, зокрема з України, про їхні амбіції, плани щодо розвитку та виклики, з якими вони стикаються. Попри повномасштабну війну, українські підприємці доволі активні на міжнародному ринку та мають високі показники зростання доходів.

Ось ключові висновки з цього опитування.

МСБ виходить на міжнародний рівень

72% опитаних МСБ вважають, що вихід на глобальний ринок — шлях до збільшення доходу та клієнтської бази, визнаючи, що міжнародні ринки можуть надати їм можливості для зростання, необхідні для досягнення успіху. Крім того, наявність різноманітної та глобальної мережі постачальників також розглядається як захист від макроекономічних потрясінь.

МСБ глобалізує попит

Частка доходів МСБ від експорту у середньому зросла на дев’ять відсотків — з 52% у 2021 році до 61% у 2022 році, і, як очікується, зросте до 69% до кінця 2023 року.

Сьогодні клієнтська база МСБ, як правило, переважно локальна — в середньому приблизно 59% з них знаходяться в країні, тоді як 42% — за кордоном.

Однак пропорція між міжнародними та внутрішніми клієнтами швидко вирівнюється, і очікується, що до 2024 року вона зросте з у середньому 42% (міжнародних клієнтів) до 50%.

Зображення: Payoneer

МСБ диверсифікує свої пули постачальників

Окрім розширення клієнтської бази, малі та середні підприємства також звертаються до більшої кількості постачальників, щоб підвищити свою гнучкість та стійкість. У середньому респонденти сьогодні працюють з 22 постачальниками, тоді як два роки тому їх було 17. Більшість із цих постачальників пропонують технологічні послуги (42%), за ними йдуть виробничі послуги (36%) та постачальники/сорсинг (34%).

Зображення: Payoneer

Диджиталізація сприяє глобалізації

Розвиток технологій (включно з платформами E-commerce, цифровими засобами комунікації та цифровими платіжними платформами) значно зменшив перешкоди для міжнародної торгівлі та розширив доступ до глобального попиту й ширшого кола постачальників і рішень, які можуть бути недоступними на внутрішньому ринку.

Хоча рівень диджиталізації залежить від галузі. E-commerce продавці отримують 91% своїх доходів онлайн, у порівнянні із секторами фінансових послуг та освіти (77% та 71% відповідно). Малі та середні підприємства гуртової торгівлі, сільського господарства, гірничодобувної промисловості, виробництва, архітектури та інженерії відстають у цифровізації свого бізнесу, отримуючи менше ніж 25% їхніх доходів онлайн.

Макроподії та культурні виклики

Малий і середній бізнес — це основа світової економіки, але водночас він є одним з найбільш вразливих її гравців.

Попри те, що зовнішні та галузеві події, такі як геополітичні конфлікти та коливання валютних курсів, впливають на малий і середній бізнес так само сильно, як і на міжнародні корпорації, йому часто не вистачає ресурсів і масштабу, щоб боротися з цими явищами.

COVID-19, інфляція та загальний глобальний економічний спад мали найбільш негативний вплив на МСБ за останні два роки.

Зображення: Payoneer

Опанування міжнародних платежів і фінансів

Понад 90% МСБ активно надсилають та отримують платежі щонайменше з трьох різних країн. Сполучені Штати, Китай, Велика Британія, Канада та Австралія є найпопулярнішими країнами-відправниками та країнами-одержувачами платежів.

Попри зростання обсягів міжнародних платежів, МСБ продовжують стикатися зі значними проблемами при здійсненні транскордонних платежів. До трійки найпоширеніших проблем, які часто (або завжди) стають на заваді транскордонної торгівлі для глобального МСБ, входять курси обміну валют, комісії за переказ коштів та повільний час проведення транзакцій.

«З моменту заснування компанії у 2018 році ми виросли до 80 осіб, а всі наші доходи та клієнти надходять з-за кордону. Оскільки ми прагнемо зростати ще більше, нашим основним бізнес-пріоритетом зараз є продажі та маркетинг», — говорить Максим Петрук, генеральний директор і засновник української компанії WeSoftYou

За його словами, при глобальному розширенні завжди важливо мати належну інфраструктуру. Для таких сервісних компаній, як WeSoftYou, з підрядниками у 15 різних країнах, це означає мати можливість легко і недорого здійснювати платежі. «На нинішньому жорсткому ринку найголовніше — це вижити, тож ефективність є ключовим фактором», — вважає Петрук.

Підтримка МСБ від уряду

Щонайменше дві третини з них відчувають певну або дуже значну підтримку з боку своїх урядів у низці сфер — і такий самий відсоток залишається оптимістичним щодо підтримки з боку уряду в найближчому майбутньому.

Більшість, наразі, відчувають підтримку з боку своїх урядів у наданні їм консультацій та навчання, допомоги в експорті та торгівлі, податкових пільг тощо, і вважають, що їхні уряди продовжуватимуть надавати підтримку і в наступні два роки. Завдяки таким ініціативам уряди відіграють вирішальну роль у зміцненні впевненості МСБ і стимулюванні їхнього зростання.

МСБ в Азійсько-Тихоокеанському регіоні відчувають найбільшу підтримку, тоді як МСБ в Україні, Сербії та Аргентині — найменшу.

МСБ швидко впроваджує інновації

Визнаючи трансформаційний потенціал нових технологій, малі та середні підприємства також впроваджують диджиталізацію, автоматизацію, штучний інтелект та інші передові інструменти аби підвищити ефективність і знайти нові можливості для зростання.

61% МСБ планують використовувати штучний інтелект (ШІ) протягом наступних двох років або вже тестують його.

Більшість (58–65%) МСБ позитивно ставляться до диджиталізації. Їхня мета — зробити свою діяльність більш ефективною, продуктивно розподіляти ресурси та надавати вдосконалені продукти та послуги, які задовольнятимуть мінливі вимоги клієнтів.

Оптимізм МСБ

Більшість МСБ очікують, що темпи зростання доходів подвояться. Компанії зі змішаною бізнес-моделлю B2B і B2C найбільше очікують зростання доходів — 81% з них очікують, що їхні доходи підвищаться. Найбільш оптимістично налаштовані щодо своїх бізнес-перспектив МСБ в ОАЕ, Філіппінах та Аргентині.

Зображення: Payoneer
Дані про опитування

Онлайн-опитування проводилося наприкінці 2022 року й охопило респондентів з 15 країн: США (253), Бразилії (251), Аргентини (251), Великобританії (252), Сербії (250), Франції (251), Ізраїлю (251), Південної Кореї (250), Філіппін (250), В’єтнаму (252), Китаю (252), Індії (252), Бангладеш (251), Об’єднаних Арабських Еміратів (251) та України (58).

Для української вибірки онлайн-опитування проводилося серед клієнтів Payoneer з 29 листопада 2022 року по 26 січня 2023 року.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Payoneer опитала понад 2300 українських підприємців про те як війна вплинула на їхній бізнес. Ось результати
Payoneer опитала понад 2300 українських підприємців про те, як війна вплинула на їхній бізнес. Ось результати
По темi
Payoneer опитала понад 2300 українських підприємців про те, як війна вплинула на їхній бізнес. Ось результати
Українці вивели з Payoneer на Приват та mono понад $600 млн за три місяця
Українці вивели з Payoneer на Приват та mono понад $600 млн за три місяця
По темi
Українці вивели з Payoneer на Приват та mono понад $600 млн за три місяця
Перлина Netpeak. Як український стартап діджиталізує малий та середній бізнес США та Азії
Перлина Netpeak. Як український стартап діджиталізує малий та середній бізнес США та Азії
По темi
Перлина Netpeak. Як український стартап діджиталізує малий та середній бізнес США та Азії
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.