💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Олександр КузьменкоГроші
28 вересня 2023, 16:23
2023-09-28
Найменше підтримку уряду відчуває малий і середній бізнес в Україні, Сербії та Аргентині — звіт Payoneer
Міжнародна платіжна платформа Payoneer опитала 3575 керівників малого та середнього бізнесу з 15 країн, зокрема з України, про їхні амбіції, плани щодо розвитку та виклики, з якими вони стикаються. Попри повномасштабну війну, українські підприємці доволі активні на міжнародному ринку та мають високі показники зростання доходів.
72% опитаних МСБ вважають, що вихід на глобальний ринок — шлях до збільшення доходу та клієнтської бази, визнаючи, що міжнародні ринки можуть надати їм можливості для зростання, необхідні для досягнення успіху. Крім того, наявність різноманітної та глобальної мережі постачальників також розглядається як захист від макроекономічних потрясінь.
МСБ глобалізує попит
Частка доходів МСБ від експорту у середньому зросла на дев’ять відсотків — з 52% у 2021 році до 61% у 2022 році, і, як очікується, зросте до 69% до кінця 2023 року.
Сьогодні клієнтська база МСБ, як правило, переважно локальна — в середньому приблизно 59% з них знаходяться в країні, тоді як 42% — за кордоном.
Однак пропорція між міжнародними та внутрішніми клієнтами швидко вирівнюється, і очікується, що до 2024 року вона зросте з у середньому 42% (міжнародних клієнтів) до 50%.
МСБ диверсифікує свої пули постачальників
Окрім розширення клієнтської бази, малі та середні підприємства також звертаються до більшої кількості постачальників, щоб підвищити свою гнучкість та стійкість. У середньому респонденти сьогодні працюють з 22 постачальниками, тоді як два роки тому їх було 17. Більшість із цих постачальників пропонують технологічні послуги (42%), за ними йдуть виробничі послуги (36%) та постачальники/сорсинг (34%).
Диджиталізація сприяє глобалізації
Розвиток технологій (включно з платформами E-commerce, цифровими засобами комунікації та цифровими платіжними платформами) значно зменшив перешкоди для міжнародної торгівлі та розширив доступ до глобального попиту й ширшого кола постачальників і рішень, які можуть бути недоступними на внутрішньому ринку.
Хоча рівень диджиталізації залежить від галузі. E-commerce продавці отримують 91% своїх доходів онлайн, у порівнянні із секторами фінансових послуг та освіти (77% та 71% відповідно). Малі та середні підприємства гуртової торгівлі, сільського господарства, гірничодобувної промисловості, виробництва, архітектури та інженерії відстають у цифровізації свого бізнесу, отримуючи менше ніж 25% їхніх доходів онлайн.
Макроподії та культурні виклики
Малий і середній бізнес — це основа світової економіки, але водночас він є одним з найбільш вразливих її гравців.
Попри те, що зовнішні та галузеві події, такі як геополітичні конфлікти та коливання валютних курсів, впливають на малий і середній бізнес так само сильно, як і на міжнародні корпорації, йому часто не вистачає ресурсів і масштабу, щоб боротися з цими явищами.
COVID-19, інфляція та загальний глобальний економічний спад мали найбільш негативний вплив на МСБ за останні два роки.
Опанування міжнародних платежів і фінансів
Понад 90% МСБ активно надсилають та отримують платежі щонайменше з трьох різних країн. Сполучені Штати, Китай, Велика Британія, Канада та Австралія є найпопулярнішими країнами-відправниками та країнами-одержувачами платежів.
Попри зростання обсягів міжнародних платежів, МСБ продовжують стикатися зі значними проблемами при здійсненні транскордонних платежів. До трійки найпоширеніших проблем, які часто (або завжди) стають на заваді транскордонної торгівлі для глобального МСБ, входять курси обміну валют, комісії за переказ коштів та повільний час проведення транзакцій.
За його словами, при глобальному розширенні завжди важливо мати належну інфраструктуру. Для таких сервісних компаній, як WeSoftYou, з підрядниками у 15 різних країнах, це означає мати можливість легко і недорого здійснювати платежі. «На нинішньому жорсткому ринку найголовніше — це вижити, тож ефективність є ключовим фактором», — вважає Петрук.
Підтримка МСБ від уряду
Щонайменше дві третини з них відчувають певну або дуже значну підтримку з боку своїх урядів у низці сфер — і такий самий відсоток залишається оптимістичним щодо підтримки з боку уряду в найближчому майбутньому.
Більшість, наразі, відчувають підтримку з боку своїх урядів у наданні їм консультацій та навчання, допомоги в експорті та торгівлі, податкових пільг тощо, і вважають, що їхні уряди продовжуватимуть надавати підтримку і в наступні два роки. Завдяки таким ініціативам уряди відіграють вирішальну роль у зміцненні впевненості МСБ і стимулюванні їхнього зростання.
МСБ в Азійсько-Тихоокеанському регіоні відчувають найбільшу підтримку, тоді як МСБ в Україні, Сербії та Аргентині — найменшу.
МСБ швидко впроваджує інновації
Визнаючи трансформаційний потенціал нових технологій, малі та середні підприємства також впроваджують диджиталізацію, автоматизацію, штучний інтелект та інші передові інструменти аби підвищити ефективність і знайти нові можливості для зростання.
61% МСБ планують використовувати штучний інтелект (ШІ) протягом наступних двох років або вже тестують його.
Більшість (58–65%) МСБ позитивно ставляться до диджиталізації. Їхня мета — зробити свою діяльність більш ефективною, продуктивно розподіляти ресурси та надавати вдосконалені продукти та послуги, які задовольнятимуть мінливі вимоги клієнтів.
Оптимізм МСБ
Більшість МСБ очікують, що темпи зростання доходів подвояться. Компанії зі змішаною бізнес-моделлю B2B і B2C найбільше очікують зростання доходів — 81% з них очікують, що їхні доходи підвищаться. Найбільш оптимістично налаштовані щодо своїх бізнес-перспектив МСБ в ОАЕ, Філіппінах та Аргентині.