🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉
Олексій ДзюбаСтартап
8 вересня 2021, 08:40
2021-09-08
Перлина Netpeak. Як український стартап діджиталізує малий та середній бізнес США та Азії
Киянин Михайло Попчук створив стартап Orty у 2018 році. Він допомагає кафе та ресторанам мати щохвилинний доступ до фінансової звітності. Цього року Orty об'єднався з компанією Saldo Apps і став частиною Netpeak Group — українського діджитал-бізнесу, який об'єднує 8 компаній. Ми поговорили з Михайлом про роботу на ринках Америки та Азії, чим вона відрізняється від української та про план стати новим українським єдинорогом.
Михайлу Попчуку 33 роки, він родом з Києва. У 2007 році хлопець створив digital-агентство, яке розробляло сайти, займалося SEO-оптимізацією та налаштуванням реклами.
В якийсь момент у підприємця з’явилося бажання попрацювати на міжнародному ринку. Так Михайло зайнявся конслатингом і трансформував IT напрямки міжнародних компаній зі сфери ритейлу (Kantar), фінтеху (OTTO Group) та геймінгу (SBTech).
В 2018 році Попчук створює стартап Orty. Він фокусується переважно на ресторанній сфері. В 2020 році компанія отримала державне фінансування від Українського фонду стартапів в розмірі $50 000.
Цьогоріч в стартапі вирішили масштабуватися для розробки міжнародного продукту для середнього та малого бізнесу. Так Orty об'єднався з компанією Saldo Apps, яка орієнтувалася на взаємодію з незалежними підрядниками.
Назву залишили «Saldo Apps», як більш відповідну для холдингової компанії. Сьогодні вона є частиною Netpeak Group, якою володіє одесит Артем Бородатюк. Відбулося об'єднання компаній, команд і активів. Це саме злиття, а не поглинання, каже українець.
Таким чином новостворена компанія має двох фаундерів: Михайла і Радомира Новковича. У портфелі останнього є успішні проєкти, такі як RadASO — просування мобільних додатків в Apple App Store і Google Play і Tonti Laguna Mobile — розробка і просування власних мобільних додатків.
Михайла і Радомира звів спільний знайомий. В процесі спілкування майбутні партнери зрозуміли, що мають однакове бачення на проблему з обліком для середнього і малого бізнесу та її вирішення. Тільки орієнтувалися на різні ринки: Радомир на США і незалежних підрядників з Invoice maker, Orty Михайла — на Азію і фуд бізнеси c POS.
Що робить нова компанія
Saldo Apps — це набір додатків, які автоматизують бухгалтерський облік та продажі для малого і середнього бізнесу.
Підприємець каже, що більша частина всіх малих бізнесів не знають точно скільки заробили за місяць. Без цих даних вони не можуть прогнозувати наступні періоди, передбачати попит і правильно робити закупівлю. А також не бути впевненими, чи зможуть виплатити зарплати.
В компанії відмічають, що програма 1С чи звичайний бухгалтер теж можуть давати відповідь на ці питання, «але є кілька нюансів». Перше — швидкість і зручність отримання інформації в цьому випадку кульгає, вважає Михайло. Друге — тій цільовій аудиторії, на яку орієнтується Saldo, часто буває складно налаштувати 1С або взяти професійного бухгалтера, який допомагав би зводити звіти й робити аналітику.
Команда і заробіток
Зараз в команді SaldoApps працює 24 людини. При цьому в R&D-відділі залучено 18 спеціалістів, з них 10 — розробники. Більшість членів команди працюють віддалено.
Коли шукають нових працівників, то 50% часу приділяють hard скіллам і 50% soft скіллам. У компанії зараз відкриті вакансії на різні позиції. Це мобільна розробка — iOS і backend-розробка — Java. Також шукають QA-фахівців, які знають чим відрізняється quality assurance інженер від тестувальника, і хочуть вибудовувати в компанії процес QA, а «не лише тестувати руками».
Наразі SaldoApps має 3 клієнтських команди на 3 основні продукти. До кінця року планують запустити ще як мінімум 2 продукти.
Підприємець каже, що компанія платить «хороші зарплати» і не шкодує грошей на R&D, тому витрати на операційну частину досить великі. При цьому Saldo Apps вже вийшла на самоокупність, підсумував Попчук.
Ринок США, Азії та України
Зараз компанія працює у трьох напрямках — Південно-Східна Азія (Сінгапур і Малайзія), Україна і США. Це основні ринки. Також має клієнтів в Європі, Великобританії та Австралії.
Першого клієнта отримали в ресторанній сфері у 2019 році, в Сінгапурі. Паралельно у напрямку незалежних підрядників були перші тисячі клієнтів в США, розповів Михайло.
Те ж саме і на ринку Азії, хоча там використовують додаток для виставлення й обліку накладних (інвойсів). Основна кількість клієнтів азійського ринку — це невеликі заклади громадського харчування які хочуть прискорити заробіток від одного столику, приймати замовлення на доставку онлайн та мати свій додаток для доставки та обліку.
У Сінгапурі клієнтом компанії є державний проєкт The Social Kitchen. Це мережа закладів громадського харчування. На кухнях працюють представники соціально вразливих груп населення, які втратили роботу. Там використовують рішення Saldo Apps, щоб продавати як в закладах, так і онлайн. Вони пропонують опцію попереднього замовлення і замовлення зі столу.
В Україні клієнтом компанії є мережа WineTime. Це винний магазин, який також пропонує можливість поїсти. І щоб не наймати офіціантів, WineTime дає можливість як розраховуватися на касі, так і замовляти зі столу за допомогою Saldo Apps.
У США клієнти української компанії — представники різних професій: будівельники, школи художньої гімнастики, кондитери тощо. Всі вони індивідуальні незалежні підрядники, які використовують додаток для виставлення та обліку накладних, отримання оплати за надані послуги й використання цих даних для податкової звітності.
Відмінність ринків
У США основним конкурентом SaldoApps є бухгалтерське програмне забезпечення QuickBooks. В Азії на ринку поширені нішеві галузеві рішення.
Український та азійський ринки в розрізі середнього і малого бізнесів не сильно відрізняються за профілем користувачів. Ціна на рішення майже не відрізняється в Україні та Малайзії, каже Михайло. Вимоги користувачів також досить схожі: всім потрібно, щоб було «просто і зручно».
Інтерфейси на мобільних телефонах, операційні системи в Україні та в Азії одні й ті ж.
В Україні важлива якість інтерфейсу, в Азії вона відіграє меншу роль. А ось до інтеграцій з їх локальними платіжними системами там ставляться дуже серйозно. Наприклад, в Малайзії є платіжний метод toyyibPay. Він працює в рамках Islamic Banking, тому мусульманська частина населення країни використовує саме його.
На ринку Азії простежується дуже багато китайського впливу. Наприклад, у Сінгапурі та в Малайзії наші клієнти, в основному, — китайці. Вони дуже багато в чому орієнтуються на те, як це працює в їхній країні, вони звикли до WeChat Pay.
Аудиторія США користується як телефонами, так і комп’ютерами, також використовують банківські картки. В Америці вважається абсолютно нормальним передати дані своєї картки, в тому числі CVV, для того, щоб здійснити оплату.
Багато нюансів є з платежами та податками. Наприклад, в Україні та Малайзії облік податків безумовно важливий, але в порівнянні з податками у США, цей процес дуже простий, констатує Михайло.
Українська компанія має видавати агреговані дані таким чином, щоб їх потім можна було легко застосовувати при складенні податкової звітності. В Україні, наприклад, абсолютно не так. В Америці, якщо додаток не відповідає загальноприйнятим очікуванням, його відразу ж припиняють використовувати.
Перспективи
У 2022 році SaldoApps планує підняти інвестиційний раунд А. Компанія хоче створити екосистему, яка дозволить практично будь-якому малому і середньому бізнесу автоматизувати абсолютно всі «нудні моменти».
Додаток має допомагати підприємцю зрозуміти, що потрібно зробити, аби заробляти на 30% більше. Будь-то магазин хот-догів чи група фрілансерів.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Університет Netpeak Group Choice31 підкорює нові ринки під час війни. Як це йому вдається - інсайди від СЕО Євгенії Глізер
З початком повномасштабної війни український онлайн-університет Choice31, який у 2021 році запустила Netpeak Group, вийшов на чотири нові ринки: Казахстану, Грузії, Латвії та Литви.
СЕО та співзасновниця Choice31 Євгенія Глізер розповіла AIN.UA, як працює онлайн-університет в умовах війни та чи вдається адаптуватися до нових ринків.