Перлина Netpeak. Як український стартап діджиталізує малий та середній бізнес США та Азії

Киянин Михайло Попчук створив стартап Orty у 2018 році. Він допомагає кафе та ресторанам мати щохвилинний доступ до фінансової звітності. Цього року Orty об'єднався з компанією Saldo Apps і став частиною Netpeak Group — українського діджитал-бізнесу, який об'єднує 8 компаній. Ми поговорили з Михайлом про роботу на ринках Америки та Азії, чим вона відрізняється від української та про план стати новим українським єдинорогом.

Перлина Netpeak. Як український стартап діджиталізує малий та середній бізнес США та Азії
Киянин Михайло Попчук створив стартап Orty у 2018 році. Він допомагає кафе та ресторанам мати щохвилинний доступ до фінансової звітності. Цього року Orty об'єднався з компанією Saldo Apps і став частиною Netpeak Group — українського діджитал-бізнесу, який об'єднує 8 компаній. Ми поговорили з Михайлом про роботу на ринках Америки та Азії, чим вона відрізняється від української та про план стати новим українським єдинорогом.

Digital-бізнес

Михайлу Попчуку 33 роки, він родом з Києва. У 2007 році хлопець створив digital-агентство, яке розробляло сайти, займалося SEO-оптимізацією та налаштуванням реклами.

В якийсь момент у підприємця з’явилося бажання попрацювати на міжнародному ринку. Так Михайло зайнявся конслатингом і трансформував IT напрямки міжнародних компаній зі сфери ритейлу (Kantar), фінтеху (OTTO Group) та геймінгу (SBTech).

В 2018 році Попчук створює стартап Orty. Він фокусується переважно на ресторанній сфері. В 2020 році компанія отримала державне фінансування від Українського фонду стартапів в розмірі $50 000.

Цьогоріч в стартапі вирішили масштабуватися для розробки міжнародного продукту для середнього та малого бізнесу. Так Orty об'єднався з компанією Saldo Apps, яка орієнтувалася на взаємодію з незалежними підрядниками.

Назву залишили «Saldo Apps», як більш відповідну для холдингової компанії. Сьогодні вона є частиною Netpeak Group, якою володіє одесит Артем Бородатюк. Відбулося об'єднання компаній, команд і активів. Це саме злиття, а не поглинання, каже українець.

Фото — Saldo Apps

Таким чином новостворена компанія має двох фаундерів: Михайла і Радомира Новковича. У портфелі останнього є успішні проєкти, такі як RadASO — просування мобільних додатків в Apple App Store і Google Play і Tonti Laguna Mobile — розробка і просування власних мобільних додатків. 

Щоб створити Saldo Apps поточного зразка, було вкладено майже $2 млн.

Михайла і Радомира звів спільний знайомий. В процесі спілкування майбутні партнери зрозуміли, що мають однакове бачення на проблему з обліком для середнього і малого бізнесу та  її вирішення. Тільки орієнтувалися на різні ринки: Радомир на США і незалежних підрядників з Invoice maker, Orty Михайла — на Азію і фуд бізнеси c POS. 

Що робить нова компанія

Saldo Apps — це набір додатків, які автоматизують бухгалтерський облік та продажі для малого і середнього бізнесу.

Фото — Saldo Apps

Підприємець каже, що більша частина всіх малих бізнесів не знають точно скільки заробили за місяць. Без цих даних вони не можуть прогнозувати наступні періоди, передбачати попит і правильно робити закупівлю. А також не бути впевненими, чи зможуть виплатити зарплати.

Saldo Apps робить так, щоб підприємець у 1 клік на смартфоні отримував всю інформацію про те, скільки у нього грошей в касі, які відбулися продажі, що вигідно продавати та скільки товару на складі.

В компанії відмічають, що програма 1С чи звичайний бухгалтер теж можуть давати відповідь на ці питання, «але є кілька нюансів». Перше — швидкість і зручність отримання інформації в цьому випадку кульгає, вважає Михайло. Друге — тій цільовій аудиторії, на яку орієнтується Saldo, часто буває складно налаштувати 1С або взяти професійного бухгалтера, який допомагав би зводити звіти й робити аналітику.

Команда і заробіток

Зараз в команді SaldoApps працює 24 людини. При цьому в R&D-відділі залучено 18 спеціалістів, з них 10 — розробники. Більшість членів команди працюють віддалено. 

«У нас автономні команди, вони отримують високорівневі завдання, а далі самі вирішують, як і коли їх виконувати. Ми не стежимо за часом, проведеним на роботі. Але результат є основним мірилом успіху роботи команди».

Коли шукають нових працівників, то 50% часу приділяють hard скіллам і 50% soft скіллам. У компанії зараз відкриті вакансії на різні позиції. Це мобільна розробка — iOS і backend-розробка — Java. Також шукають QA-фахівців, які знають чим відрізняється quality assurance інженер від тестувальника, і хочуть вибудовувати в компанії процес QA, а «не лише тестувати руками».

Фото — Saldo Apps

Наразі SaldoApps має 3 клієнтських команди на 3 основні продукти. До кінця року планують запустити ще як мінімум 2 продукти.

«Всі додатки Saldo заробляють в основному на підписці, в деяких випадках — на додаткових сервісах. Це SaaS бізнес. Зараз у нас понад 20 000 користувачів, які активно користуються додатками». 

Підприємець каже, що компанія платить «хороші зарплати» і не шкодує грошей на R&D, тому витрати на операційну частину досить великі. При цьому Saldo Apps вже вийшла на самоокупність, підсумував Попчук.

Ринок США, Азії та України

Зараз компанія працює у трьох напрямках — Південно-Східна Азія (Сінгапур і Малайзія), Україна і США. Це основні ринки. Також має клієнтів в Європі, Великобританії та Австралії.

Першого клієнта отримали в ресторанній сфері у 2019 році, в Сінгапурі. Паралельно у напрямку незалежних підрядників були перші тисячі клієнтів в США, розповів Михайло.

«В Україні у нас найбільше продається ресторанний софт. Тут наші основні клієнти — це кафе і ресторани. А також ті, хто орієнтується на діджиталізацію обслуговування».

Те ж саме і на ринку Азії, хоча там використовують додаток для виставлення й обліку накладних (інвойсів). Основна кількість клієнтів азійського ринку — це невеликі заклади громадського харчування які хочуть прискорити заробіток від одного столику, приймати замовлення на доставку онлайн та мати свій додаток для доставки та обліку.

Фото — Saldo Apps

«На ринку США наші клієнти — це, в основному, незалежні підрядники, які хочуть виставляти рахунки, дивитися скільки їм повинні оплатити та скільки вже заплатили».

У Сінгапурі клієнтом компанії є державний проєкт The Social Kitchen. Це мережа закладів громадського харчування. На кухнях працюють представники соціально вразливих груп населення, які втратили роботу. Там використовують рішення Saldo Apps, щоб продавати як в закладах, так і онлайн. Вони пропонують опцію попереднього замовлення і замовлення зі столу.

Фото — Saldo Apps

В Україні клієнтом компанії є мережа WineTime. Це винний магазин, який також пропонує можливість поїсти. І щоб не наймати офіціантів, WineTime дає можливість як розраховуватися на касі, так і замовляти зі столу за допомогою Saldo Apps.

У США клієнти української компанії — представники різних професій: будівельники, школи художньої гімнастики, кондитери тощо. Всі вони індивідуальні незалежні підрядники, які використовують додаток для виставлення та обліку накладних, отримання оплати за надані послуги й використання цих даних для податкової звітності.

Відмінність ринків

У США основним конкурентом SaldoApps є бухгалтерське програмне забезпечення QuickBooks. В Азії на ринку поширені нішеві галузеві рішення.

Український та азійський ринки в розрізі середнього і малого бізнесів не сильно відрізняються за профілем користувачів. Ціна на рішення майже не відрізняється в Україні та Малайзії, каже Михайло. Вимоги користувачів також досить схожі: всім потрібно, щоб було «просто і зручно».

Інтерфейси на мобільних телефонах, операційні системи в Україні та в Азії одні й ті ж.

Фото — Saldo Apps

Користувачі Південно-Східної Азії мало користуються картками. Там вони досить дорогі через меншу маржинальність бізнесу і більшу конкуренцію.

В Україні важлива якість інтерфейсу, в Азії вона відіграє меншу роль. А ось до інтеграцій з їх локальними платіжними системами там ставляться дуже серйозно. Наприклад, в Малайзії є платіжний метод toyyibPay. Він працює в рамках Islamic Banking, тому мусульманська частина населення країни використовує саме його. 

На ринку Азії простежується дуже багато китайського впливу. Наприклад, у Сінгапурі та в Малайзії наші клієнти, в основному, — китайці. Вони дуже багато в чому орієнтуються на те, як це працює в їхній країні, вони звикли до WeChat Pay. 

В Азії дуже мало використовують комп’ютери, майже всі користуються тільки телефонами. Оскільки ми починали саме в цьому регіоні, то робили рішення mobile-first і зрозуміли, що воно стало «великим хітом».

Аудиторія США користується як телефонами, так і комп’ютерами, також використовують банківські картки. В Америці вважається абсолютно нормальним передати дані своєї картки, в тому числі CVV, для того, щоб здійснити оплату. 

Багато нюансів є з платежами та податками. Наприклад, в Україні та Малайзії облік податків безумовно важливий, але в порівнянні з податками у США, цей процес дуже простий, констатує Михайло.

У США робота з податками виділяється в окремий процес. Залежно від типу бізнесу, від штату податки відрізняються. Там дуже слабо толерують незнання їх специфіки, термінології.

Українська компанія має видавати агреговані дані таким чином, щоб їх потім можна було легко застосовувати при складенні податкової звітності. В Україні, наприклад, абсолютно не так. В Америці, якщо додаток не відповідає загальноприйнятим очікуванням, його відразу ж припиняють використовувати.

Перспективи

«Через 2 роки ми бачимо себе глобальною компанією, наступним українським юнікорном». 

У 2022 році SaldoApps планує підняти інвестиційний раунд А. Компанія хоче створити екосистему, яка дозволить практично будь-якому малому і середньому бізнесу автоматизувати абсолютно всі «нудні моменти».

Додаток має допомагати підприємцю зрозуміти, що потрібно зробити, аби заробляти на 30% більше. Будь-то магазин хот-догів чи група фрілансерів. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.