Понад 60% українців отримують держпослуги онлайн — дослідження
У 2023 році 64% українців отримували держсервіси онлайн. Більшість з них — у застосунку чи на порталі «Дія».
У 2023 році 64% українців отримували держсервіси онлайн. Більшість з них — у застосунку чи на порталі «Дія».
Найпопулярніший вебресурс із держпослугами серед українців — «Дія». За три роки кількість користувачів порталу та застосунку зросла з 13% у 2020 році до 51% на початок жовтня 2023 року. Майже 80% оцінили свій досвід як радше або дуже позитивний. Про це говорять результати всеукраїнського опитування Київського міжнародного інституту соціології.
Також дослідження показало, що українці почали частіше користуватися інтернетом. Кількість людей, які щодня бувають онлайн, протягом року зросла із 72% до 80%. А з 2021 року цей показник збільшився на понад 10%.
Проте 11% українців у 2023 році користувалися інтернетом нерегулярно: протягом 2–3 годин на тиждень і рідше. Узагалі не були онлайн — 9% респондентів. За два роки частка таких людей зменшилася на 5%.
Найпомітніший «розрив» у користуванні державними електронними послугами залишається серед різних вікових категорій. Так, 89% українців віком 18–29 років у 2023-му користувалися принаймні однією послугою. Серед опитаних віком 70 років та більше таких користувачів лише 30%.
Найчастіше електронними послугами користувалися чоловіки з вищою освітою та високим рівнем достатку.
Люди старшого віку найрідше користуються як державними цифровими послугами — лише 35% роблять це, так і інтернетом — тільки 50% бувають онлайн щодня, тоді як 30% узагалі не користуються. Однак саме в цій віковій категорії кількість регулярних користувачів інтернету за рік збільшилася аж на 18%.
Серед головних причин, чому люди не користувалися електронними послугами, — відсутність потреби (69%), брак навичок (27%) та відсутність пристрою з доступом до інтернету (19%).
До того ж кількість людей, які не користувалися е-сервісами через нестачу цифрових навичок, знизилася на 20%.