В Міноборони планують автоматизувати видачу повісток та оформлення відстрочок. Як це працюватиме
У Міністерстві оборони України розробляють функціонал, який допоможе автоматизувати процес вручення повісток.
У Міністерстві оборони України розробляють функціонал, який допоможе автоматизувати процес вручення повісток.
Про це розповів начальник Управління інформаційних технологій Міністерства оборони Олег Берестовий у DOU Podcast.
«Як зараз відбувається виписання повісток? Їх виписують вручну, роздруковують, і потім стос паперу приходить начальнику ТЦК, який має підписувати їх, ставити печатку, і далі повістки розносять. Це — неефективний процес. Тому ми зробили зараз функціонал, щоб повістку можна було генерувати в реєстрі „Оберіг“, підписувати електронним підписом начальника ТЦК і навіть не роздруковувати безпосередньо в ТЦК. Воно буде йти одразу на централізований друк, звідти — на Укрпошту, вона розвозитиме, а в нас буде інформація, де повістка знаходиться: чи вона була доставлена, чи ні, чи десь загублена, скільки часу на доставку пішло тощо», —пояснює Олег Берестовий.
З його слів, процес буде прозорим і «це дозволить мати військово-політичному керівництву релевантнішу інформацію, ніж є зараз».
«Щоб розуміти „воронку“, на якому етапі ми знаходимося і що потрібно вирішити, щоб розширити „воронку“ вкінці», — акцентує Олег Берестовий.
Він додає, що перевірити достовірність повістки можна буде у «Резерв+».
«Відповідно, коли ти підписуєш електронним підписом цю повістку, то там не буде якоїсь закарлючки-підпису; і ти маєш бути впевненим, що тобі не надіслали якийсь фішинг абощо, а що дійсно твій ТЦК підписав цю повістку. Тому в Резерв+ буде функція: як через сканер QR можна буде перевірити чи дійсно начальник ТЦК підписав цю повістку, чи вона законна, валідна, легальна і її ніхто інший не підписав по дорозі до автобусної зупинки. Це функціонал, який дозволить захистити особу як військовозобов’язаного», — зазначив Берестовий.
При цьому, за його словами, повісток в Резерв+ не буде.
«Ми цього не плануємо. У нас беклог розписаний до середини весни — повісток там немає. Але плануємо розробити функціонал, щоби хоч трохи автоматизувати, цивілізувати вручення повісток за допомогою Укрпошти й певних автоматизованих процесів на бекенді», — резюмував начальник Управління ІТ Міноборони.
За словами Берестового, також планують надавати автоматизовані відстрочки. Він вважає, що їх потрібно запровадити і з поваги до людей, які цього потребують, і для того, щоб не робити зайву роботу у ТЦК.
«До прикладу, люди з інвалідністю. Якщо держава про тебе знає, що в тебе є певна група інвалідності й ти не придатний до служби апріорі, то навіщо тоді перепідтверджувати, регулярно проходити ВЛК? Тут потрібно і нормативно врегулювати, і технічно. Ми над цим працюємо. Знаємо, як це зробити, і в найближчі тижні до цього підійдемо», — пообіцяв начальник Управління інформаційних технологій Міноборони України.
Крім людей з інвалідністю, автоматизовані відстрочки стосуватимуться громадян, які здобувають свою першу вищу освіту, та опікунів трьох або більше дітей.