🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Ігор Вишневський Таке життя
26 грудня 2024, 19:10
2024-12-26
UPD. Різдвяний розрив кабелю між Фінляндією й Естонією: у місці інциденту випадково пропливало судно з підсанкційною російською нафтою. Що про це відомо
Прем'єр-міністр Фінляндії Петтері Орпо заявив, що на Різдво вийшов з ладу підводний силовий кабель між його країною та Естонією.
«Лінія „Estlink 2“ між Фінляндією та Естонією вийшла з ладу сьогодні вдень. Навіть на Різдво влада залишається пильною і розслідує інцидент. Він не вплине на постачання електроенергії фінам», — повідомив фінський урядовець у соцмережі X.
Зі слів одного з керівників фінського оператора електромереж Fingrid Арто Пахкіна, причину інциденту розслідують правоохоронці, і вони не відкидають тероризм чи вандалізм.
За даними служби MarineTraffic одним з цих суден був контейнеровоз Xin Xin Tian 2, який плив під прапором Гонконгу. Судно перебувало біля електричного кабелю в момент, коли з ним втратили звʼязок.
Іншим судном, яке було зафіксоване в місці інциденту, був нафтовий танкер Eagle S під прапором Островів Кука, що прямував із Санкт-Петербурга до Єгипту.
При цьому за даними видання Lloyd’s List, яке повідомляє про морські перевезення, танкер Eagle S є частиною так званого темного флоту, що транспортує російську нафту.
Судно має вік близько 20 років, становить загрозу безпеці та екології, справжній його власник невідомий, а єдина місія полягає в транспортуванні нафти з країни, яка перебуває під санкціями.
За даними служби моніторингу Marinetraffic судно Lloyd’s List, про яке йдеться, явно сповільнилося приблизно в той час, коли було виявлено пошкодження кабелю.
UPD. 26.12.2024 19:04
Фінляндія взяла на абордаж нафтовий танкер Eagle S, який ймовірно, належить до так званого тіньового флоту росії. Фінська берегова охорона, взяла на себе командування і направила судно у фінські води. Митна служба Фінляндії заявила, що конфіскувала вантаж судна.
«Зі свого боку ми розслідуємо серйозну диверсію, — сказав Робін Лардот, директор Національного бюро розслідувань Фінляндії, — Наскільки ми розуміємо, шкоди було завдано якорем судна».
Як раніше писав dev.ua, обриви підводних кабелів спровокували впʼятеро більше пошкоджень трафіку між Європою та Азією, ніж дослідники заявляли раніше.
Нагадаємо, що на початку грудня інтернет-кабель компанії Global Connect між Фінляндією та Швецією зазнав пошкоджень у двох місцях на суходолі.